Jump to content

P0420 Error Code: Catalyst System Efficiency Below Threshol


TP_S
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Walczę z Check Engine i ciągle powracającym kodem P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold. CE lubi się pojawiać na trasie Kraków - Łódź, dokładnie na A4 w kierunku Katowic (pojawił się dwukrotnie). Czyżby stała prędkość mogła generować CE i P0420, biorąc pod uwagę lanie Lotos Dynamica lub Verwy? Jeżdżę wersją US, to może silnik źle znosi zbyt dobre paliwo?

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

W Polsce nie ma zbyt dobrego paliwa, jeśli chodzi o amerykańce. Różnica jest w opisywaniu liczy oktanowej. Polecam odpowiedni wątek o paliwach.

Dynamic i Verva to dobre paliwa, chociaż osobiście wybrałbym Dynamica :)

Link to comment
Share on other sites

Czyżby stała prędkość mogła generować CE i P0420

 

Skąd ja to znam :roll: ..........

 

Jak najbardziej stała prędkość "pomaga", ja miałam "zapchany" katalizator. Błąd kasowałam coraz częściej, pod koniec tej walki przestałam kasować, bo wieczorem kasowanie, a rano po drodze do pracy kawałek drogi z jednostajną jazdą i wywalało CE i Cruise. Wymieniłam katalizator i sondy i mam spokój. Przebieg około 150 tys.

 

Pewna grupa tu twierdzi, że katalizator ma prawo się zapchać po 100 tys. i trzeba go wymienić, inni twierdzą, że to bzdura :mrgreen: .

Decyzja należy do Ciebie :wink: .

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czyżby stała prędkość mogła generować CE i P0420

 

Skąd ja to znam :roll: ..........

 

Jak najbardziej stała prędkość "pomaga", ja miałam "zapchany" katalizator. Błąd kasowałam coraz częściej, pod koniec tej walki przestałam kasować, bo wieczorem kasowanie, a rano po drodze do pracy kawałek drogi z jednostajną jazdą i wywalało CE i Cruise. Wymieniłam katalizator i sondy i mam spokój. Przebieg około 150 tys.

 

Pewna grupa tu twierdzi, że katalizator ma prawo się zapchać po 100 tys. i trzeba go wymienić, inni twierdzą, że to bzdura :mrgreen: .

Decyzja należy do Ciebie :wink: .

 

Pozdrawiam

 

Ale ja mam przejechane dopiero 60.000 km i już katalizator?

Link to comment
Share on other sites

A to nie wiem, który Ty masz rocznik, bo nie pamiętam?

 

Oleju Ci bierze? U mnie pierwszy silnik chlał na potęgę i to ponoć była przyczyna...

Link to comment
Share on other sites

A to nie wiem, który Ty masz rocznik, bo nie pamiętam?

 

Oleju Ci bierze? U mnie pierwszy silnik chlał na potęgę i to ponoć była przyczyna...

 

2007, oleju nie bierze, przeglądam go regularnie co 10.000 mil (mam US). Sugestia u mechaników - przestać lać lepsze paliwa, a pierwszy raz CE wywaliło po zalaniu V-powera, potem wywaliło na vervie i lotosie dynamicu. Teraz zalałem zwykle 95 Orlen. Jutro trasa ale bez możliwości jednostajnej jazdy. Zobaczymy co się zdarzy

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję, że to pomoże. Daj znać.

U mnie wystarczyło kilka minut (nawet 2-3) na 4 biegu z prędkością około 80-90 km/h i już się zapalał.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję, że to pomoże. Daj znać.

U mnie wystarczyło kilka minut (nawet 2-3) na 4 biegu z prędkością około 80-90 km/h i już się zapalał.

 

Pozdrawiam

 

Dam znać - od początku lałem (przeważnie) vpower, ponieważ mniej palił. Teraz po zalaniu 95 Orlen, spalanie weszło na 11.7 według kompa, wcześniej było 10.2

 

:) Tom

Link to comment
Share on other sites

To jest różnica, Ty masz AT, prawda?

Mój komp. "zawiesił się" na spalaniu 9,8 :wink: , a jeżdżę dynamicznie z przewagą dość dynamicznie 8) .

 

Jak na OBKa ofkors, bez ścigania się :wink: .

No i leję mu zwykłe 95.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Walczę z Check Engine i ciągle powracającym kodem P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold. CE lubi się pojawiać na trasie Kraków - Łódź, dokładnie na A4 w kierunku Katowic (pojawił się dwukrotnie). Czyżby stała prędkość mogła generować CE i P0420, biorąc pod uwagę lanie Lotos Dynamica lub Verwy? Jeżdżę wersją US, to może silnik źle znosi zbyt dobre paliwo?

 

Tom

 

Ten blad glownie wlasnie wywala przy stalej predkosci. Mialem tak wiele razy, tyle, ze u mnie problemem bylo LPG, po wielu regulacjach przestalo wywalac checka. Nie wiem w sumie dokonca, czy regulacja pomogal czy moze adaptacja ECU, ale checka nei wywala :mrgreen:

Na twoim miejscu pojezdzil bym troche i poobserwowal, jezeli z EOBD bedzie ok to check powinien zginac. Jezeli dalej bedzie ok i nie bedzie problemow ze spalinami przez kilka kolejnych cykli to nei wywali ci bledu.

 

BTW. Ja bym lat zwykla benzyne, do ktorej te auto jest dostosowane, w instrukcji masz napisane, ze nawet na 91 mozna jezdzic.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Mojemu koledze ten błąd pojawił sie po 10tys km!!! wymienił sonde za doslownie 5tys km znowu to samo i non stop na benzynie to jest jakas porazka. Ja mam 160tys i od 60 mi sie swieci non stop. Swoja droga gdzie mozna zaisnstalowac taki emulator zeby mi sie to nie swieciło??

Link to comment
Share on other sites

Witam. Mojemu koledze ten błąd pojawił sie po 10tys km!!! wymienił sonde za doslownie 5tys km znowu to samo i non stop na benzynie to jest jakas porazka. Ja mam 160tys i od 60 mi sie swieci non stop. Swoja droga gdzie mozna zaisnstalowac taki emulator zeby mi sie to nie swieciło??

 

Zaloz LPG, moze problem zniknie :mrgreen:

Ja bym raczej szukal przyczyny niz emlatora, a jak juz to kiedys na forum imprezy czytalem o emulacji sondy, jak sie wywali kata, wiec to pewnie o to chodzi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Odnośnie żywotności katalizatora to jest ona uzależniona od wielu czynników. Nikt nie jest w stanie powiedzieć czy wytrzyma 50000, 100000 czy 200000km. Zaleca się kontrolę pracy katalizatora co 100000km - podpina się auto pod analizator spalin i wszystko wychodzi na tacy, czy katalizator działa i jak wygląda jego sprawność. Katalizator nie lubi szoków termicznych (stąd posiada osłony) Jesli ktoś lubi water-splashe to może szybko załatwić katalizator. Zdarza się też zaolejenie i przepalenie kata.

Link to comment
Share on other sites

Ja musiałam wymienić kata, chociaż analiza spalin była w normie. Kasowałam błąd i wyskakiwał mi następnego dnia podczas jednostajnej jazdy na 4 biegu.

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU
Ja musiałam wymienić kata, chociaż analiza spalin była w normie. Kasowałam błąd i wyskakiwał mi następnego dnia podczas jednostajnej jazdy na 4 biegu.

 

Widzę , że udało Ci się ogarnąć temat . Masz zamiennik czy oryginał ? Pytam bo kolegę czeka taka operacja .

Aga spróbuję czy działa PW do Ciebie - trzymaj się czegoś mocnego . :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Mam oryginał, w komplecie z nowymi sondami - poszłam po bandzie :twisted:

 

PW doszło i wysłałam do Ciebie, odbierz :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU

PW odebrałem - hurrrrra . Jak oni to zrobili że działa ?

Aga , dla psa znajdę lokum i opiekuńczych ludzi .

Szukam dobrych ludzi co przygarną znalezionego wilczura :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Szukam dobrych ludzi co przygarną znalezionego wilczura :mrgreen:

to poszukaj w jakimś chodliwym wątku, może o wyborach? :mrgreen:

 

powodzenia, ja nie mam warunków ani możliwości przygarnąć psiaka niestety

Link to comment
Share on other sites

Jezeli macie samochody z 2005 albo mlodze, to odezwijcie sie do jakiegos specjalisty od EcuFlasha. Powinien byc w stanie wylaczyc wyswietlanie tego bledu. Nie powinno to miec negatywnego wplywy na prace samochodu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...