Skocz do zawartości

P0420 Error Code: Catalyst System Efficiency Below Threshol


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Walczę z Check Engine i ciągle powracającym kodem P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold. CE lubi się pojawiać na trasie Kraków - Łódź, dokładnie na A4 w kierunku Katowic (pojawił się dwukrotnie). Czyżby stała prędkość mogła generować CE i P0420, biorąc pod uwagę lanie Lotos Dynamica lub Verwy? Jeżdżę wersją US, to może silnik źle znosi zbyt dobre paliwo?

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce nie ma zbyt dobrego paliwa, jeśli chodzi o amerykańce. Różnica jest w opisywaniu liczy oktanowej. Polecam odpowiedni wątek o paliwach.

Dynamic i Verva to dobre paliwa, chociaż osobiście wybrałbym Dynamica :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby stała prędkość mogła generować CE i P0420

 

Skąd ja to znam :roll: ..........

 

Jak najbardziej stała prędkość "pomaga", ja miałam "zapchany" katalizator. Błąd kasowałam coraz częściej, pod koniec tej walki przestałam kasować, bo wieczorem kasowanie, a rano po drodze do pracy kawałek drogi z jednostajną jazdą i wywalało CE i Cruise. Wymieniłam katalizator i sondy i mam spokój. Przebieg około 150 tys.

 

Pewna grupa tu twierdzi, że katalizator ma prawo się zapchać po 100 tys. i trzeba go wymienić, inni twierdzą, że to bzdura :mrgreen: .

Decyzja należy do Ciebie :wink: .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby stała prędkość mogła generować CE i P0420

 

Skąd ja to znam :roll: ..........

 

Jak najbardziej stała prędkość "pomaga", ja miałam "zapchany" katalizator. Błąd kasowałam coraz częściej, pod koniec tej walki przestałam kasować, bo wieczorem kasowanie, a rano po drodze do pracy kawałek drogi z jednostajną jazdą i wywalało CE i Cruise. Wymieniłam katalizator i sondy i mam spokój. Przebieg około 150 tys.

 

Pewna grupa tu twierdzi, że katalizator ma prawo się zapchać po 100 tys. i trzeba go wymienić, inni twierdzą, że to bzdura :mrgreen: .

Decyzja należy do Ciebie :wink: .

 

Pozdrawiam

 

Ale ja mam przejechane dopiero 60.000 km i już katalizator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie wiem, który Ty masz rocznik, bo nie pamiętam?

 

Oleju Ci bierze? U mnie pierwszy silnik chlał na potęgę i to ponoć była przyczyna...

 

2007, oleju nie bierze, przeglądam go regularnie co 10.000 mil (mam US). Sugestia u mechaników - przestać lać lepsze paliwa, a pierwszy raz CE wywaliło po zalaniu V-powera, potem wywaliło na vervie i lotosie dynamicu. Teraz zalałem zwykle 95 Orlen. Jutro trasa ale bez możliwości jednostajnej jazdy. Zobaczymy co się zdarzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że to pomoże. Daj znać.

U mnie wystarczyło kilka minut (nawet 2-3) na 4 biegu z prędkością około 80-90 km/h i już się zapalał.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że to pomoże. Daj znać.

U mnie wystarczyło kilka minut (nawet 2-3) na 4 biegu z prędkością około 80-90 km/h i już się zapalał.

 

Pozdrawiam

 

Dam znać - od początku lałem (przeważnie) vpower, ponieważ mniej palił. Teraz po zalaniu 95 Orlen, spalanie weszło na 11.7 według kompa, wcześniej było 10.2

 

:) Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest różnica, Ty masz AT, prawda?

Mój komp. "zawiesił się" na spalaniu 9,8 :wink: , a jeżdżę dynamicznie z przewagą dość dynamicznie 8) .

 

Jak na OBKa ofkors, bez ścigania się :wink: .

No i leję mu zwykłe 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Walczę z Check Engine i ciągle powracającym kodem P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold. CE lubi się pojawiać na trasie Kraków - Łódź, dokładnie na A4 w kierunku Katowic (pojawił się dwukrotnie). Czyżby stała prędkość mogła generować CE i P0420, biorąc pod uwagę lanie Lotos Dynamica lub Verwy? Jeżdżę wersją US, to może silnik źle znosi zbyt dobre paliwo?

 

Tom

 

Ten blad glownie wlasnie wywala przy stalej predkosci. Mialem tak wiele razy, tyle, ze u mnie problemem bylo LPG, po wielu regulacjach przestalo wywalac checka. Nie wiem w sumie dokonca, czy regulacja pomogal czy moze adaptacja ECU, ale checka nei wywala :mrgreen:

Na twoim miejscu pojezdzil bym troche i poobserwowal, jezeli z EOBD bedzie ok to check powinien zginac. Jezeli dalej bedzie ok i nie bedzie problemow ze spalinami przez kilka kolejnych cykli to nei wywali ci bledu.

 

BTW. Ja bym lat zwykla benzyne, do ktorej te auto jest dostosowane, w instrukcji masz napisane, ze nawet na 91 mozna jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mojemu koledze ten błąd pojawił sie po 10tys km!!! wymienił sonde za doslownie 5tys km znowu to samo i non stop na benzynie to jest jakas porazka. Ja mam 160tys i od 60 mi sie swieci non stop. Swoja droga gdzie mozna zaisnstalowac taki emulator zeby mi sie to nie swieciło??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mojemu koledze ten błąd pojawił sie po 10tys km!!! wymienił sonde za doslownie 5tys km znowu to samo i non stop na benzynie to jest jakas porazka. Ja mam 160tys i od 60 mi sie swieci non stop. Swoja droga gdzie mozna zaisnstalowac taki emulator zeby mi sie to nie swieciło??

 

Zaloz LPG, moze problem zniknie :mrgreen:

Ja bym raczej szukal przyczyny niz emlatora, a jak juz to kiedys na forum imprezy czytalem o emulacji sondy, jak sie wywali kata, wiec to pewnie o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odnośnie żywotności katalizatora to jest ona uzależniona od wielu czynników. Nikt nie jest w stanie powiedzieć czy wytrzyma 50000, 100000 czy 200000km. Zaleca się kontrolę pracy katalizatora co 100000km - podpina się auto pod analizator spalin i wszystko wychodzi na tacy, czy katalizator działa i jak wygląda jego sprawność. Katalizator nie lubi szoków termicznych (stąd posiada osłony) Jesli ktoś lubi water-splashe to może szybko załatwić katalizator. Zdarza się też zaolejenie i przepalenie kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja musiałam wymienić kata, chociaż analiza spalin była w normie. Kasowałam błąd i wyskakiwał mi następnego dnia podczas jednostajnej jazdy na 4 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja musiałam wymienić kata, chociaż analiza spalin była w normie. Kasowałam błąd i wyskakiwał mi następnego dnia podczas jednostajnej jazdy na 4 biegu.

 

Widzę , że udało Ci się ogarnąć temat . Masz zamiennik czy oryginał ? Pytam bo kolegę czeka taka operacja .

Aga spróbuję czy działa PW do Ciebie - trzymaj się czegoś mocnego . :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PW odebrałem - hurrrrra . Jak oni to zrobili że działa ?

Aga , dla psa znajdę lokum i opiekuńczych ludzi .

Szukam dobrych ludzi co przygarną znalezionego wilczura :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam dobrych ludzi co przygarną znalezionego wilczura :mrgreen:

to poszukaj w jakimś chodliwym wątku, może o wyborach? :mrgreen:

 

powodzenia, ja nie mam warunków ani możliwości przygarnąć psiaka niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...