Jump to content

Crash test Imprezy GT


radnor
 Share

Recommended Posts

Nie moge nigdzie znalezc informacji o crash testach Imprezy GT. Modele 2001-2007 wypadaly calkiem niezle pod tym wzgledem, ktos moze ma dane dotyczace wczesniejszej wersji?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o GC8, to uważam, że jest bezpieczny - przeżyłem.

 

 

Chodzi dokladnie o GC8 po lifcie w 1998r. Wiesz, ten kierowca tez przezyl:

 

http://www.zyciepabianic.pl/wydarzenia/ ... padek.html

 

 

Sporo zalezy od sytuacji, ale szanse mozna sobie dac wieksze albo mniejsze. :) Dziwne, ze nikt nie przeprowadzil takiego testu, a szukalem dosc dokladnie..

Link to comment
Share on other sites

Nie moge nigdzie znalezc informacji o crash testach Imprezy GT. Modele 2001-2007 wypadaly calkiem niezle pod tym wzgledem, ktos moze ma dane dotyczace wczesniejszej wersji?

 

Zerknij tutaj: http://www.safercar.gov/portal/site/saf ... =1&ID=6099

 

W USA są dwie organizacje crashujące samochody - rządowa NHTSA oraz ubezpieczeniowy IIHS. Link powyżej jest do testu imprezy z 1996 roku, przeprowadzonego przez NHTSA. Niestety, IIHS ma testy zaczynające się po roku 2000...

Pamiętaj też, że 4 gwiazdki NHTSA mają się nijak do gwiazdek EuroNCAP, nie mówiąc o tym, że kryteria przyznawania punktów też się trochę zmieniły przez te 14 lat.

Link to comment
Share on other sites

 

Zerknij tutaj: http://www.safercar.gov/portal/site/saf ... =1&ID=6099

 

W USA są dwie organizacje crashujące samochody - rządowa NHTSA oraz ubezpieczeniowy IIHS. Link powyżej jest do testu imprezy z 1996 roku, przeprowadzonego przez NHTSA. Niestety, IIHS ma testy zaczynające się po roku 2000...

Pamiętaj też, że 4 gwiazdki NHTSA mają się nijak do gwiazdek EuroNCAP, nie mówiąc o tym, że kryteria przyznawania punktów też się trochę zmieniły przez te 14 lat.

 

 

Link niestety nie dziala.. Zdaje sobie sprawe z roznic w metodologii testow i kryteriach, chodzilo mi bardziej o porowanie GTka do innych aut podobnej wielkosci z tych samych lat.

Link to comment
Share on other sites

socko ciągle to samo:

 

Sorry, this feature is currently unavailable.

Please try again later. If this problem persists, please contact the system administrator.

Link to comment
Share on other sites

socko ciągle to samo:

 

To wejdźcie na główną stronę i sami poszukajcie :-) Na samym środku na głównej jest "Search 5-star Safety Ratings", a dalej wyszukiwarka po roczniku, producencie i modelu.

Osobiście nie spodziewałbym się rewelacji po GTku, a zwłaszcza biorąc pod uwagę że samochód ma już ponad 10 lat (konstrukcyjnie 17, a nie wiem, czy mocno poprawili strukturę budy przy okazji FL w 98r) i rudy zrobił swoje... Strzelam, że jest to mniej więcej poziom Golfa III, raczej nie lepiej.

Link to comment
Share on other sites

To wejdźcie na główną stronę i sami poszukajcie :-) Na samym środku na głównej jest "Search 5-star Safety Ratings", a dalej wyszukiwarka po roczniku, producencie i modelu.

Osobiście nie spodziewałbym się rewelacji po GTku, a zwłaszcza biorąc pod uwagę że samochód ma już ponad 10 lat (konstrukcyjnie 17, a nie wiem, czy mocno poprawili strukturę budy przy okazji FL w 98r) i rudy zrobił swoje... Strzelam, że jest to mniej więcej poziom Golfa III, raczej nie lepiej.

 

 

Bez rewelacji to malo powiedziane. GTk z 1997r zdobyl 4 gwiazdki w ich testach, dla porownania Civic z 1997 roku zdobyl 4 dla kierowcy i 5 dla pasazera. Tutaj jest test NCAPa tej hondy:

 

 

 

Niezbyt wesolo to wyglada..

Link to comment
Share on other sites

To wejdźcie na główną stronę i sami poszukajcie :-) Na samym środku na głównej jest "Search 5-star Safety Ratings", a dalej wyszukiwarka po roczniku, producencie i modelu.

Osobiście nie spodziewałbym się rewelacji po GTku, a zwłaszcza biorąc pod uwagę że samochód ma już ponad 10 lat (konstrukcyjnie 17, a nie wiem, czy mocno poprawili strukturę budy przy okazji FL w 98r) i rudy zrobił swoje... Strzelam, że jest to mniej więcej poziom Golfa III, raczej nie lepiej.

 

 

Bez rewelacji to malo powiedziane. GTk z 1997r zdobyl 4 gwiazdki w ich testach, dla porownania Civic z 1997 roku zdobyl 4 dla kierowcy i 5 dla pasazera. Tutaj jest test NCAPa tej hondy:

 

 

 

Niezbyt wesolo to wyglada..

 

hmm, nie wesolo to wyglada ten crash test, on chyba dostal gwiazdki na minusie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 

hmm, nie wesolo to wyglada ten crash test, on chyba dostal gwiazdki na minusie :mrgreen:

 

Wiesz, wszystko zależy przy jakiej prędkości był test. Tutaj nie ma o tym żadnej informacji. Na samochodzie jest tylko napis "CrashLab", a to oznacza, że test nie był przeprowadzony pod egidą żadnej organizacji typu EuroNCAP czy IIHS. Strzelam, że to był pierwszy test katapulty, aby pokazać możliwości dla gawiedzi - miało się dużo giąć i efekt został osiągnięty :-)

 

Widziałem podobny test zrobiony na VW Santana - z samochodu został tylko bagażnik (może na części dałoby się tylne lampy opchnąć ;-) ) - ale test był przeprowadzony przy prędkości 112 km/h, a uderzenie było w sztywną barierę (a nie jak w EuroNCAPie w odkształcalną). Jestem pewien, że gdyby uderzyć w sztywną barierę Mercem S-klasą przy tej samej prędkości też nie byłoby wesoło... :-)

Link to comment
Share on other sites

Bez rewelacji to malo powiedziane. GTk z 1997r zdobyl 4 gwiazdki w ich testach, dla porownania Civic z 1997 roku zdobyl 4 dla kierowcy i 5 dla pasazera. Tutaj jest test NCAPa tej hondy:

 

 

 

Niezbyt wesolo to wyglada..

 

Moim zdaniem tu nie ma czego porównywać, ponieważ:

- Civic amerykański i Civic europejski z tamtego okresu to dwie różne konstrukcje. Civic z EuroNCAP był robiony tylko na rynek europejski!!

- testy w US przeprowadza się na samochodach z kierownicą po lewej stronie, testy EuroNCAP w dużej mierze przeprowadza się z kierownicą po prawej stronie, co uniemożliwia bezpośrednie porównanie wyników... samochody nie są symetryczne (zwłaszcza te z poprzecznie umieszczonym silnikiem...), czasem zdarza się, że jedną podłużnicę mają dłuższą... (tak było z tego co pamiętam w którejś z renówek, dzięki czemu w EuroNCAP miały świetne wyniki...).

 

Ogólnie - jeżeli szukasz bezpiecznego samochodu, szukaj takiego, który jest sprzedawany na wielu rynkach (USA, Europa, Japonia, Australia) zatem musi spełniać wymagania różnych testów. Najmniej ufaj samochodom, które świetnie wypadają w crashach, ale za to są sprzedawane np tylko w Europie albo tylko w US... Naprawdę bardzo łatwo zaprojektować samochód, aby dostał 5 gwiazdek w EuroNCAP i nigdzie indziej...

Link to comment
Share on other sites

 

hmm, nie wesolo to wyglada ten crash test, on chyba dostal gwiazdki na minusie :mrgreen:

 

Wiesz, wszystko zależy przy jakiej prędkości był test. Tutaj nie ma o tym żadnej informacji. Na samochodzie jest tylko napis "CrashLab", a to oznacza, że test nie był przeprowadzony pod egidą żadnej organizacji typu EuroNCAP czy IIHS. Strzelam, że to był pierwszy test katapulty, aby pokazać możliwości dla gawiedzi - miało się dużo giąć i efekt został osiągnięty :-)

 

Widziałem podobny test zrobiony na VW Santana - z samochodu został tylko bagażnik (może na części dałoby się tylne lampy opchnąć ;-) ) - ale test był przeprowadzony przy prędkości 112 km/h, a uderzenie było w sztywną barierę (a nie jak w EuroNCAPie w odkształcalną). Jestem pewien, że gdyby uderzyć w sztywną barierę Mercem S-klasą przy tej samej prędkości też nie byłoby wesoło... :-)

 

to ciekawe, nie wzialem tych paru czynnikow po uwage hehe

Dla porownania i prawdopodbnie potwierdzenia tego co mowisz(predkosc przeszkoda etc):

Link to comment
Share on other sites

socko ciągle to samo:

 

Sorry, this feature is currently unavailable.

Please try again later. If this problem persists, please contact the system administrator.

 

 

znaczy, że komórka nie ma zasięgu ? :twisted::lol: może dzwońcie na stacjonarny... :P

Link to comment
Share on other sites

Nie moge nigdzie znalezc informacji o crash testach Imprezy GT. Modele 2001-2007 wypadaly calkiem niezle pod tym wzgledem, ktos moze ma dane dotyczace wczesniejszej wersji?

 

Hogiego trzeba zapytać :mrgreen: .

 

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=12&t=113380

 

66 km/h :roll:

 

8) :P

 

 

Twarde zatrzymanie... :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...