Skocz do zawartości

Crash test Imprezy GT


radnor

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o GC8, to uważam, że jest bezpieczny - przeżyłem.

 

 

Chodzi dokladnie o GC8 po lifcie w 1998r. Wiesz, ten kierowca tez przezyl:

 

http://www.zyciepabianic.pl/wydarzenia/ ... padek.html

 

 

Sporo zalezy od sytuacji, ale szanse mozna sobie dac wieksze albo mniejsze. :) Dziwne, ze nikt nie przeprowadzil takiego testu, a szukalem dosc dokladnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge nigdzie znalezc informacji o crash testach Imprezy GT. Modele 2001-2007 wypadaly calkiem niezle pod tym wzgledem, ktos moze ma dane dotyczace wczesniejszej wersji?

 

Zerknij tutaj: http://www.safercar.gov/portal/site/saf ... =1&ID=6099

 

W USA są dwie organizacje crashujące samochody - rządowa NHTSA oraz ubezpieczeniowy IIHS. Link powyżej jest do testu imprezy z 1996 roku, przeprowadzonego przez NHTSA. Niestety, IIHS ma testy zaczynające się po roku 2000...

Pamiętaj też, że 4 gwiazdki NHTSA mają się nijak do gwiazdek EuroNCAP, nie mówiąc o tym, że kryteria przyznawania punktów też się trochę zmieniły przez te 14 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zerknij tutaj: http://www.safercar.gov/portal/site/saf ... =1&ID=6099

 

W USA są dwie organizacje crashujące samochody - rządowa NHTSA oraz ubezpieczeniowy IIHS. Link powyżej jest do testu imprezy z 1996 roku, przeprowadzonego przez NHTSA. Niestety, IIHS ma testy zaczynające się po roku 2000...

Pamiętaj też, że 4 gwiazdki NHTSA mają się nijak do gwiazdek EuroNCAP, nie mówiąc o tym, że kryteria przyznawania punktów też się trochę zmieniły przez te 14 lat.

 

 

Link niestety nie dziala.. Zdaje sobie sprawe z roznic w metodologii testow i kryteriach, chodzilo mi bardziej o porowanie GTka do innych aut podobnej wielkosci z tych samych lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

socko ciągle to samo:

 

To wejdźcie na główną stronę i sami poszukajcie :-) Na samym środku na głównej jest "Search 5-star Safety Ratings", a dalej wyszukiwarka po roczniku, producencie i modelu.

Osobiście nie spodziewałbym się rewelacji po GTku, a zwłaszcza biorąc pod uwagę że samochód ma już ponad 10 lat (konstrukcyjnie 17, a nie wiem, czy mocno poprawili strukturę budy przy okazji FL w 98r) i rudy zrobił swoje... Strzelam, że jest to mniej więcej poziom Golfa III, raczej nie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wejdźcie na główną stronę i sami poszukajcie :-) Na samym środku na głównej jest "Search 5-star Safety Ratings", a dalej wyszukiwarka po roczniku, producencie i modelu.

Osobiście nie spodziewałbym się rewelacji po GTku, a zwłaszcza biorąc pod uwagę że samochód ma już ponad 10 lat (konstrukcyjnie 17, a nie wiem, czy mocno poprawili strukturę budy przy okazji FL w 98r) i rudy zrobił swoje... Strzelam, że jest to mniej więcej poziom Golfa III, raczej nie lepiej.

 

 

Bez rewelacji to malo powiedziane. GTk z 1997r zdobyl 4 gwiazdki w ich testach, dla porownania Civic z 1997 roku zdobyl 4 dla kierowcy i 5 dla pasazera. Tutaj jest test NCAPa tej hondy:

 

 

 

Niezbyt wesolo to wyglada..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wejdźcie na główną stronę i sami poszukajcie :-) Na samym środku na głównej jest "Search 5-star Safety Ratings", a dalej wyszukiwarka po roczniku, producencie i modelu.

Osobiście nie spodziewałbym się rewelacji po GTku, a zwłaszcza biorąc pod uwagę że samochód ma już ponad 10 lat (konstrukcyjnie 17, a nie wiem, czy mocno poprawili strukturę budy przy okazji FL w 98r) i rudy zrobił swoje... Strzelam, że jest to mniej więcej poziom Golfa III, raczej nie lepiej.

 

 

Bez rewelacji to malo powiedziane. GTk z 1997r zdobyl 4 gwiazdki w ich testach, dla porownania Civic z 1997 roku zdobyl 4 dla kierowcy i 5 dla pasazera. Tutaj jest test NCAPa tej hondy:

 

 

 

Niezbyt wesolo to wyglada..

 

hmm, nie wesolo to wyglada ten crash test, on chyba dostal gwiazdki na minusie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

hmm, nie wesolo to wyglada ten crash test, on chyba dostal gwiazdki na minusie :mrgreen:

 

Wiesz, wszystko zależy przy jakiej prędkości był test. Tutaj nie ma o tym żadnej informacji. Na samochodzie jest tylko napis "CrashLab", a to oznacza, że test nie był przeprowadzony pod egidą żadnej organizacji typu EuroNCAP czy IIHS. Strzelam, że to był pierwszy test katapulty, aby pokazać możliwości dla gawiedzi - miało się dużo giąć i efekt został osiągnięty :-)

 

Widziałem podobny test zrobiony na VW Santana - z samochodu został tylko bagażnik (może na części dałoby się tylne lampy opchnąć ;-) ) - ale test był przeprowadzony przy prędkości 112 km/h, a uderzenie było w sztywną barierę (a nie jak w EuroNCAPie w odkształcalną). Jestem pewien, że gdyby uderzyć w sztywną barierę Mercem S-klasą przy tej samej prędkości też nie byłoby wesoło... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez rewelacji to malo powiedziane. GTk z 1997r zdobyl 4 gwiazdki w ich testach, dla porownania Civic z 1997 roku zdobyl 4 dla kierowcy i 5 dla pasazera. Tutaj jest test NCAPa tej hondy:

 

 

 

Niezbyt wesolo to wyglada..

 

Moim zdaniem tu nie ma czego porównywać, ponieważ:

- Civic amerykański i Civic europejski z tamtego okresu to dwie różne konstrukcje. Civic z EuroNCAP był robiony tylko na rynek europejski!!

- testy w US przeprowadza się na samochodach z kierownicą po lewej stronie, testy EuroNCAP w dużej mierze przeprowadza się z kierownicą po prawej stronie, co uniemożliwia bezpośrednie porównanie wyników... samochody nie są symetryczne (zwłaszcza te z poprzecznie umieszczonym silnikiem...), czasem zdarza się, że jedną podłużnicę mają dłuższą... (tak było z tego co pamiętam w którejś z renówek, dzięki czemu w EuroNCAP miały świetne wyniki...).

 

Ogólnie - jeżeli szukasz bezpiecznego samochodu, szukaj takiego, który jest sprzedawany na wielu rynkach (USA, Europa, Japonia, Australia) zatem musi spełniać wymagania różnych testów. Najmniej ufaj samochodom, które świetnie wypadają w crashach, ale za to są sprzedawane np tylko w Europie albo tylko w US... Naprawdę bardzo łatwo zaprojektować samochód, aby dostał 5 gwiazdek w EuroNCAP i nigdzie indziej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

hmm, nie wesolo to wyglada ten crash test, on chyba dostal gwiazdki na minusie :mrgreen:

 

Wiesz, wszystko zależy przy jakiej prędkości był test. Tutaj nie ma o tym żadnej informacji. Na samochodzie jest tylko napis "CrashLab", a to oznacza, że test nie był przeprowadzony pod egidą żadnej organizacji typu EuroNCAP czy IIHS. Strzelam, że to był pierwszy test katapulty, aby pokazać możliwości dla gawiedzi - miało się dużo giąć i efekt został osiągnięty :-)

 

Widziałem podobny test zrobiony na VW Santana - z samochodu został tylko bagażnik (może na części dałoby się tylne lampy opchnąć ;-) ) - ale test był przeprowadzony przy prędkości 112 km/h, a uderzenie było w sztywną barierę (a nie jak w EuroNCAPie w odkształcalną). Jestem pewien, że gdyby uderzyć w sztywną barierę Mercem S-klasą przy tej samej prędkości też nie byłoby wesoło... :-)

 

to ciekawe, nie wzialem tych paru czynnikow po uwage hehe

Dla porownania i prawdopodbnie potwierdzenia tego co mowisz(predkosc przeszkoda etc):

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge nigdzie znalezc informacji o crash testach Imprezy GT. Modele 2001-2007 wypadaly calkiem niezle pod tym wzgledem, ktos moze ma dane dotyczace wczesniejszej wersji?

 

Hogiego trzeba zapytać :mrgreen: .

 

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=12&t=113380

 

66 km/h :roll:

 

8) :P

 

 

Twarde zatrzymanie... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...