radez Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Ponieważ naprawa mojego auta trwała 57 dni - to o tyle powinna zostać przedłużona gwarancja na auto. W jaki sposób mam to formalnie załatwić ? - powinienem przecież dostać jakieś pisemne potwierdzenie nowego terminu gwarancji (które oznaczałoby także potwierdzenie że SIP się z tym zgadza). Auto było naprawiane w Koper Wawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alukasik Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Z tego co wiem gwarancja nie jest przedłużana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radez Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Z tego co wiem gwarancja nie jest przedłużana. z tego co wiem to istnieje Kodeks Cywilny który mówi, że: Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać. Par 2 mówi wyraźnie o przedłużeniu gwarancji. W związku z powyższym proszę Dyrekcję o odpowiedź - chciałbym uniknąć tracenia czasu na pisanie oficjalnych pism w tej sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alukasik Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Nie jestem ekspertem, ale jeżeli kupiłeś samochód jako osoba fizyczna, to wydaje mi się, że te artykuły KC nie mają zastosowania, tylko obowiązuje tzw. "ustawa o sprzedaży" z 27 lipca 2002 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bulbas Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 3 miesiące postoju do naprawy silnika - każdy dostaje protokół z dniem oddania i odbioru samochodu- o ten okres gwarncja ulega wydłużeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radez Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 3 miesiące postoju do naprawy silnika - każdy dostaje protokół z dniem oddania i odbioru samochodu- o ten okres gwarncja ulega wydłużeniu Mam zlecenie naprawy z serwisu z datami przyjęcia, odbioru samochodu oraz wyliczeniem ile dni auto stało w serwisie. Jednak chciałbym otrzymać pisemne potwierdzenie od SIP że gwarancja ulega przedłużeniu o ten okres, aby podobnych dyskusji jak powyżej nie prowadzić za 3 lata... A co o tym sądzi Dyrekcja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radez Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Nie jestem ekspertem, ale jeżeli kupiłeś samochód jako osoba fizyczna, to wydaje mi się, że te artykuły KC nie mają zastosowania, tylko obowiązuje tzw. "ustawa o sprzedaży" z 27 lipca 2002 roku. Moje auto jest w leasingu i wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radez Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 -- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Lipca 2010 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Zgodnie z moim stanem wiedzy przedłużenie gwarancji stosuje się, gdy określony jest jej okres zgodny z ustawowym ( 2 lata). FHI przedłużenia 3-letniej gwarancji nie stosuje. (Nieco) z innej beczki - czy na okres postoju miał Pan udostępniony samochód zastępczy ? Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bulbas Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Szanowna Dyrekcjo (A) jesli samochód ponownie będzie naprawiany przez kolejnych kilka miesięcy- to ta 3-letnia gwarancja jest czysto iluzoryczna. Proszę wytłumaczyć jaki jest związek użyczenia auta zastępczego z okresem gwarancji i jaki jest ustawowy czas wykonywania napraw gwarancyjnych? Czy jeśli przy kolejnej awarii nie skorzystam z asmochodu zastępczego to po okresie 4 tyg. bezskutecznego oczekiwania na naprawę sprzedawca wymieni samochód na wolny od wad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Szanowna Dyrekcjo, prosze o sprawdzenie PW Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radez Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Zgodnie z moim stanem wiedzy przedłużenie gwarancji stosuje się, gdy określony jest jej okres zgodny z ustawowym ( 2 lata).FHI przedłużenia 3-letniej gwarancji nie stosuje. (Nieco) z innej beczki - czy na okres postoju miał Pan udostępniony samochód zastępczy ? Okres zgodny z ustawowym to rok. Art. 577. § 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji. § 2. Jeżeli w gwarancji nie zastrzeżono innego terminu, termin wynosi jeden rok licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana. Po drugie - przepis mówiący o przedłużeniu gwarancji o okres naprawy nie odnosi się w żaden sposób do jej długości. Skąd taki pomysł ? Auto zastępcze otrzymałem, zgodnie z zasadami Subaru Assistance. To nie ma nic wspólnego z gwarancją. Tak więc ponawiam pytanie - czy mogę liczyć na przedłużenie okresu gwarancji - zgodnie z ustawą KC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 14 Lipca 2010 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Cytat : "Do sprzedaży konsumenckiej nie mają zastosowania przepisy kodeksu cywilnego od art. 556 do art.581 k.c. (art. 1 ust. 4)." Źródło: http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... ?story=139 Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radez Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Cytat :"Do sprzedaży konsumenckiej nie mają zastosowania przepisy kodeksu cywilnego od art. 556 do art.581 k.c. (art. 1 ust. 4)." Źródło: http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... ?story=139 Zgadza się - ale ten przepis mnie nie dotyczy, ponieważ kilka akapitów wyżej określone są podmioty sprzedaży konsumenckiej czyli: "Stronami umowy sprzedaży konsumenckiej są; po stronie kupującego – osoba fizyczna (zgodnie z określeniem konsumenta zawartym w ustawie osoba, która nabywa rzecz ruchomą w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą), a po stronie sprzedawcy – osoba (fizyczna lub prawna) dokonująca sprzedaży w zakresie działalności przedsiębiorstwa (sprzedawca)." Moje auto jest w leasingu i wykorzystywane do działalności gospodarczej. Faktycznym nabywcą jest WBK Leasing który NIE jest osobą fizyczną. Tak więc oba kryteria sprzedaży konsumenkiej NIE są spełnione. W takim przypadku zapis przez Pana przytoczony NIE ma zastosowania. Tak więc nadal obowiązuje nas ustawa KC, która określa jasno warunki przedłużenia gwarancji. Tak więc ponawiam pytanie - czy mogę liczyć na przedłużenie okresu gwarancji - zgodnie z ustawą KC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 14 Lipca 2010 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Zasadniczo w B to B gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym producenta / sprzedawcy. Niemniej skonsultuję się z prawnikiem co do tego tematu. Z góry przepraszam za ( niejako automatyczne ) opóźnienie z tego tytułu wynikające. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bulbas Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 czekam również na odpowiedź Dyrekcji- postój 100 dni - raiffeisen leasing- działalność gospodarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radez Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Zasadniczo w B to B gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym producenta / sprzedawcy. Niemniej skonsultuję się z prawnikiem co do tego tematu. Z góry przepraszam za ( niejako automatyczne ) opóźnienie z tego tytułu wynikające. Skoro jednak gwarancja jest i dotyczy B2B, to kodeks cywilny ma tutaj zastosowanie (tzn. nie jest wykluczany poprzez przepisy sprzedaży konsumenckiej). Czy prawnik się wypowiedział już w tej kwestii ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Tak. Gwarancja w B2B nie jest generalnie obowiązkowa. Jako świadczenie dobrowolne podlega warunkom ustalonym przez producenta ( Gwaranta). Opisany w KC obowiązek przedłużenia dotyczy określonych w tymże KC minimalnych czasokresów odpowiedzialności sprzedawcy. KC przewiduje dla B2B jako minimum 1 rok. Jeżeli w czasie tego roku nastąpi usterka, to sprzedawca musi ponosić odpowiedzialność przez okres minimum 1 rok + czas usunięcia usterki. Niemniej stan prawny to stan prawny. Zgadzam się osobiście, że nie powinno się długo czekać na części. Proszę o kontakt na PW. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radez Opublikowano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Tak. Gwarancja w B2B nie jest generalnie obowiązkowa.Jako świadczenie dobrowolne podlega warunkom ustalonym przez producenta ( Gwaranta). Opisany w KC obowiązek przedłużenia dotyczy określonych w tymże KC minimalnych czasokresów odpowiedzialności sprzedawcy. KC przewiduje dla B2B jako minimum 1 rok. Jeżeli w czasie tego roku nastąpi usterka, to sprzedawca musi ponosić odpowiedzialność przez okres minimum 1 rok + czas usunięcia usterki. Niemniej stan prawny to stan prawny. Zgadzam się osobiście, że nie powinno się długo czekać na części. Proszę o kontakt na PW. Ponieważ kontakt na PW coś szwankuje to przypominam się na forum z moją sprawą. Proszę o odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się