jakr Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Czesc, Pacjent to wonossaca impreza GX z 2002 roku. CEL-a nie ma i nie było. Silniczek krokowy wyczyszczony, przepustnica tez. Problem jest taki, w zasadzie od kiedy mam ten samochód (15tkm), że on nie hamuje silnikiem, przykład: 3 kilometrowa droga i co 200 metrów śpiący policjant, jazda tylko na drugim biegu, do 3-3,5 tys obrotów między policjantami, rozpędzam się, puszczam gaz i obroty baaardzo powoli spadają. Nie ma wrażenia, hamowania silnikiem. Poza mną, ten problem w tym samochodzie zauważyło jeszcze 3 kierowców. Jak to uleczyć? Samochód ma LPG, ale na obu paliwach jest identycznie. I uprzedzając pytania: nie mam za dużych dywaników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Podłącz pod kompa i sprawdź czy odcina paliwo po puszczeniu gazu. Jak jest źle ustawiony gaz to może się dziać podobnie, ale jak to samo na benzynie to może TPS, czujnik biegu jałowego padł. Trzeba podłączyć pod komputer... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakr Opublikowano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Zachowuje sie identycznie na obu paliwach (LPG i bena). TPS mialem regulowany niedawno w firmie z 4 w nazwie, wiec mysle ze ok. Co to jest czujnik biegu jałowego? A moze to jest kwestia kalibracji po odpieciu akumulatora? Jak wyglada prawidlowa procedura uczenia ECU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Zachowuje sie identycznie na obu paliwach (LPG i bena). TPS mialem regulowany niedawno w firmie z 4 w nazwie, wiec mysle ze ok. Co to jest czujnik biegu jałowego? A moze to jest kwestia kalibracji po odpieciu akumulatora? Jak wyglada prawidlowa procedura uczenia ECU? Jak TPS był regulowany to już nie wiem. Czujnik biegu jałowego jak jest to jest razem z tps. Adaptacja pod odpięciu jałowego robi się sama, ale trwa krótko, 100km.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Mało prawdopodobne ale w jakim stanie masz sprzęgło ?? Choć jak się głębiej zastanawiam to akurat po puszczeniu gazu nawet bardzo słabe sprzęgło dawałoby realizację hamowania silnikiem. Inna sprawa -> może przepustnica się nie domyka ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Inna sprawa -> może przepustnica się nie domyka ?? To by jałowych nie trzymał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakr Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Sprzęgło jest w stanie idealnym (samochód ma 90tkm) Podepne sie z EcuExplorerem i zobacze co pokazuje odnosnie napiecia na TPS, moze jednak jest on zle ustawiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Sprzęgło jest w stanie idealnym (samochód ma 90tkm) Podepne sie z EcuExplorerem i zobacze co pokazuje odnosnie napiecia na TPS, moze jednak jest on zle ustawiony. Tps, ale tez sprawdź czasu wtrysku przy hamowaniu silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakr Opublikowano 2 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Pojezdzilem troche z podpietym EcuExplorerem i wyglada to nastepujaco. Throttle position voltage przy puszczonym pedale gazu jest na 0.38V, jak w czasie jazdy puszczam gaz to w 80% wypadków natychmiast osiąga 0,38 V, w pozostalych 20% potrzebuje na to 2-3 sek. Jezeli chodzi o wtrysk wyrazany w ms "Fuel Injector #1 Duty" to odczuwam hamowanie jezeli wartosc spadnie do 0.51, i chyba tu jest problem bo po puszczeniu gazu przez pewien czas wartosci sa wyraznie wyzsze i do czasu osiagniecia 0.51 w zasadzie nie hamuje silnikiem. Na LPG i na benzynie sa te same odczyty. Jak to poprawic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Pojezdzilem troche z podpietym EcuExplorerem i wyglada to nastepujaco.Throttle position voltage przy puszczonym pedale gazu jest na 0.38V, jak w czasie jazdy puszczam gaz to w 80% wypadków natychmiast osiąga 0,38 V, w pozostalych 20% potrzebuje na to 2-3 sek. Jezeli chodzi o wtrysk wyrazany w ms "Fuel Injector #1 Duty" to odczuwam hamowanie jezeli wartosc spadnie do 0.51, i chyba tu jest problem bo po puszczeniu gazu przez pewien czas wartosci sa wyraznie wyzsze i do czasu osiagniecia 0.51 w zasadzie nie hamuje silnikiem. Na LPG i na benzynie sa te same odczyty. Jak to poprawic? Na gazie można krótkie czasu wtrysku poucinać i nie będzie w ogolę dawał gazu. Również Cut off można włączyć jeśli masz podpięty TPS do kompa gazowego. U mnie te wartości i czasu wtrysku wyglądają podobnie (jeśli dobrze pamiętam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Może problemem jest błędne wpięcie komputera gazowego do instalacji elektrycznej auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakr Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Tak jak pisalem na obu paliwach jest identycznie! Instalacja gazowa wkladana u Jako wiec nie sadze zeby w tym byl problem. Nie chce tez proprawiac tylko na gazie. Chcialbym aby na obu paliwach bylo normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Może problemem jest błędne wpięcie komputera gazowego do instalacji elektrycznej auta? Problem był przed zabudową systemu. Ale, masz rację. Musi dotyczyć instalacji elektrycznej lub któregoś z czujników w aucie. Wg mnie. Jest małe prawdopodobieństwo, że coś namieszane z softem, np za sprawą wgrania błędnej aktualizacji. jakr Chętnie przeglądnę auto, ale na pewno zalegnie na dzień, dwa. Może trzy. Człowiek uczy się całe życie. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakr Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 jakrChętnie przeglądnę auto, ale na pewno zalegnie na dzień, dwa. Może trzy. Człowiek uczy się całe życie. Dzieki, odezwe sie jakos, bo teraz potrzebuje samochodu. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Czesc, pytanie po latach - czy coś się udało ustalić? Mam ten sam problem i szukam przyczyny. Podmieniana byla przepustnica z kompletnym osprzetem, map sensor i dalej bez poprawy. Z bledow wyskakuje tylko stukowy i czasem daje CEL. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 no dobra, moderatorowi nie przystoi robić OT w technicznym - ale po prostu nie mogę się powstrzymać "Kumotrzy okrutnicy czyńcie swoją powinność" 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 To ja się tez podepnę bo też często zdarza się że nie hamuje silnikiem tylko zostaje na obrotach sprzed puszczenia gazu/sprzęgła, ale... Zauważyłem że najczęściej ma to miejsce na mrozie. Jak jest koło zera lub wyżej problem z nie spadaniem obrotów w zasadzie nie występuje. Druga rzecz to to że najczęściej nie spadają jadąc na reduktorze, a po wyłączeniu reduktora spadną na wolne. Do tego stopnia że jak obroty nie chcą spaść na wolnych to wachluje reduktorem i najczęściej pomaga. Ki diabeł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betun Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Ja próbuję rozwiązać problem hamowania silnikiem już dłuższy czas. Pacjent SI r99 zasilana instalacją Koltek od 280kkm . Na benzynie samochód pięknie hamuje silnikiem - aż miło słyszać zdławienie. Niestety na gazie na równym odcinku praktycznie nie występuje taki efekt - samochód poprostu się toczy ze stałą prędkością obrotową silnika. Kontaktuję się z Panem z Kielc, który ma dużą wiedzę na temat instalacji Koltek/Necam, ale na razie nie udało mi się rozwiązać problemu. Przewody podciśnienia zostały wymienione, ciśnienia gazu na I i II komorze wyregulowane. Zawór DFCO odpowiadający za odcięcie dopływy gazu na wolnych obrotach działa...(odcina gaz) możliwe, że krokowiec się przycina ale nie mam czasu na dłuższe grzebanie w silniku. Kolejny objaw który mnie denerwuje to czkawka przy dodaniu gazu z wolnych obrotów... Może ktoś podobne problemy rozwiązywał i może coś zasugerować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 U mnie jak nie spadają obroty do wolnych to na benzynie i na LPG. Poza tym działa w miarę wszystko ok. Zaczynam od czyszczenia przepustnicy i krokowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się