killer___ Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Kupilem niedawno Legacy z 2000 roku, 2.5 z manualem. Zauwazylem ostatnio, ze biegi ciezko wchodza, a przy wrzucaniu wstecznego slychac zgrzyty. Co to moze byc? Duzy problem? Dzieki za pomoc Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Czasami pomaga wymiana oleju i od tego bym zaczął, przyczyną może być gęsty lub stary olej wówczas biegi mogą ciężko wchodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killer___ Opublikowano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Dzieki za podpowiedz, od tego zamierzalem zaczac. Jaki olej do takiej skrzyni wlewac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virus12 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Zapewne Shell for Subaru, to przy okazji wymień i w dyfrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 zerknij tutaj : http://www.subaru-car.ru/leg1/leg1_gen.pdf, to jest manual do wersji z 2001 roku, na stronie 45 masz rekomendowane oliwy do skrzyni,dyfra, silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killer___ Opublikowano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Dzieki, bede wymienial, mam nadzieje ze pomoze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Wymiana oleju czasami pomaga, ale też czasami biegi wchodzą gorzej Zmieniałem olej w skrzyni 2 razy (za każdym razem w innym samochodzie) i raz było lepiej, a raz gorzej. Obydwie wymiany w ASO więc zakładam, ze oleje zalecane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 U mnie tez tak sie dizalo, po wymianie oleju na Subarowski biegi chodza znacznie lzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Biegi w tym modelu nie wchodzą idealnie. Lekkie zgrzyty to rzecz normalna. Skrzynie to generalnie zdecydowanie najsłabszy punkt samochód subaru. Wsteczny wyje w każdym aucie. W subaru wyje bardziej niż w innych autach. Ja bym się skrzynia nie przejmował... raczej rzecz normalna w subaru. [Edit] Zapomniałem dodać, ze to auto ma biegi zmieniane za pomocą systemu dźwigienek. Duzo aut ma linki co daje odczucie tego, ze biegi wchodzą łatwiej. Ale rozwiązanie z linkami jest mniej trwale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 To nie jest takie proste zrobić tanią, w miarę lekką i precyzyjną skrzynię 4x4. A wycie wstecznego (jak i reduktora) to wynik zastosowania prostych, a zarazem mocnych zębów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Racja to najwyraźniej nie jest proste. Dla laika wydawałoby się, ze zrobić silnik jest trudniej... ale najwyraźniej nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Kario...polemizował bym co do tego, że biegi w tym modelu nie wchodzą idealnie tak jak napisałeś,otóż jeżdżę tym modelem 4 rok i jakoś nigdy nie było żadnego zgrzytu;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Powiem tak. Subaru jest znane z tego, ze ma kiepskie skrzynie. Biegi wchodzą mało precyzyjnie, z kiepskim odczuciem momenty wrzucenia i poczuciem sporego tarcia przy okazji. Można się do tego przyzwyczaić. Myślę, ze po prostu nie miałeś okazji może przejechać się autem gdzie chodzi to jednak idealnie ? Ja bylem z moim z uwagi na to jak chodzą biegi parę razy w b. dobrych warsztatach i otrzymywałem odpowiedź za każdym razem, że skrzynia funkcjonuje tak jak powinna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Zmień warsztat...w subaru nic nie zgrzyta jeśli się czegoś nie rozwaliło.Amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Hmmm... a sprzęgło Ci aby nie "ciągnie"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Powiem tak. Subaru jest znane z tego, ze ma kiepskie skrzynie. Biegi wchodzą mało precyzyjnie, z kiepskim odczuciem momenty wrzucenia i poczuciem sporego tarcia przy okazji. Można się do tego przyzwyczaić. Myślę, ze po prostu nie miałeś okazji może przejechać się autem gdzie chodzi to jednak idealnie ? Ja bylem z moim z uwagi na to jak chodzą biegi parę razy w b. dobrych warsztatach i otrzymywałem odpowiedź za każdym razem, że skrzynia funkcjonuje tak jak powinna. Mnie tak kiedys jedno z ASO skwitowalo, ze TTTM i tak ma byc. Przed naprawa, zaznaczalem ze auto mialo wypadek i byla uszkodzana poloska, odp. wszytsko ok i TTTM . Jak sie potem okazalo wcale ten typ tak nie ma, wypadlo laczenie poprostu lewarka ze skrzynia, czy jakos tak, dlatego mechanik dziwil sie ze biegi dzialaly, po naprawie niebo a zimia, na kolejnym przegladzie zalali mi tez wlasciwy olej zamiast Lotosu i zaczelo jeszcze bardziej lzej chodzic :wink: . Moze nie jest tak lekko jak u Fiata, gdzie sterowanie jest linkami, ale jest jak najbardziej akceptowalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virus12 Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Jak już o skrzyni mowa, to co może powodować czasami chrupnięcie w skrzyni? zdarza się to tylko i wyłącznie podczas zmiany z luzu na 1kę. Bieg wchodzi gładko, ale słychać ciche chrupnięcie i lekkie szarpnięcie autem. W innym aucie miałem taki objaw jak zmieniałem zahamowałem i zmieniałem z 1ki na wstęczny. Dokładnie tak samo to wyglądało jak mam teraz w Imprezie. Z tym że nie zmieniam biegu z wstecznego na 1ke ani na odwrót. Jadę do przodu, hamuje np przed światłami, wrzucam na luz, potem żółte to wbijam na 1 i ZGRZYT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Powiem tak. Subaru jest znane z tego, ze ma kiepskie skrzynie. Biegi wchodzą mało precyzyjnie, z kiepskim odczuciem momenty wrzucenia i poczuciem sporego tarcia przy okazji. 6MT w STI też jest "kiepska"? A to ciekawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Jadę do przodu, hamuje np przed światłami, wrzucam na luz, potem żółte to wbijam na 1 i ZGRZYT. Synchronizator padnięty? Może problem z dociskiem sprzęgła i wysprzęglaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virus12 Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 ale taka objaw nie jest stały, występuje raz naaaaa 100 przypadków wrzucania 1ki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 a czyż jedynka nie służy do ruszania? :wink: tak samo jest w drugą stronę-po całkowitym zatrzymaniu wrzucasz jedynkę,wtedy nie ma zgrzytów nawet raz na 100 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virus12 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 nie rozumiesz, jadę, zatrzymuje się, bieg na luz. stoję sobie na światłach zapala się żółte sprzęgło wrzucam 1 i zgrzyt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siedemczwartych Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Mnie tak kiedys jedno z ASO skwitowalo, ze TTTM i tak ma byc. Przed naprawa, zaznaczalem ze auto mialo wypadek i byla uszkodzana poloska, odp. wszytsko ok i TTTM . Jak sie potem okazalo wcale ten typ tak nie ma, wypadlo laczenie poprostu lewarka ze skrzynia, czy jakos tak, dlatego mechanik dziwil sie ze biegi dzialaly, po naprawie niebo a zimia, na kolejnym przegladzie zalali mi tez wlasciwy olej zamiast Lotosu i zaczelo jeszcze bardziej lzej chodzic :wink: . Moze nie jest tak lekko jak u Fiata, gdzie sterowanie jest linkami, ale jest jak najbardziej akceptowalne. właśnie, właśnie.... W moim legasiu haczy mi ewidentnie trójka. Jak dopasuję obroty to miękko, ale w innych przypadkach muszę "wolniej" wpychać by nie haczyło. Może to synchronizator... ale coś się tam działo ze skrzynią, bo musiałem prostować podpory skrzyni oraz ciężko się również przełącza reduktor z L na H. Również muszę to robić z wyczuciem. Konkluzja... zastanawiam się czy "przygoda" skrzyni przez którą była pokrzywiona podpora nie pokrzywiła również prowadnic do wkładania biegów? Nie bardzo wiem co tam jest (na pewno nie linki?) i czy mogło się to pokrzywić... no i czy jeśli są pokrzywione, to może to powodować w/w problemy? Doradźcie co zrobić? ps. Olej wymieniony na nówkę Valvoline - nic nie zmieniło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysman12 Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 siema mam subaru legacy 1995 w aotomacie i po jakimś czasie wyciekł mi olej ze skrzyni i niewiem jak wymienic ten uszczelniacz który wchodzi na wał bo z tamtego miejsca wycieka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Zauwazylem ostatnio, ze biegi ciezko wchodza, a przy wrzucaniu wstecznego slychac zgrzyty. przy mrozach to normalne... a zgrzytanie.. najpierw wymień płyn w układzie sprzęgła i dobrze odpowietrz cały układ, bo nie wysprzęgla do końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się