Skocz do zawartości

Legacy 2.0D - II. bieg - gaśnie silnik


czajnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

kilka dni temu kupiłem używane, dwuletnie Legacy 2.0D. Ciekawi mnie dlaczego auto, po zmianie biegu z I. na II. na prostym, równym odcinku drogi o ile nie doda się gazu GAŚNIE?

 

Jeździłem różnymi samochodami w ciągu ostatnich 10 lat i w ŻADNYM z nich nie zdarzyła mi się podoba sytuacja.

 

Naturalnie, gdy pilnuję i dodaję gazu to sytuacja nie ma miejsca. Ale trudno abym zawsze jeździł na I gdy muszę jechać wolno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale trudno abym zawsze jeździł na I gdy muszę jechać wolno...

 

Przyzwyczaisz się :)

 

W tych Dieslach bardzo często trzeba wrzucać na jedynkę, za 2 czy 3 tygodnie będzie to dla ciebie naturalne.

Aha i pamiętaj o sprzęgle, jak najmniej go używaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem różnymi samochodami w ciągu ostatnich 10 lat i w ŻADNYM z nich nie zdarzyła mi się podoba sytuacja.

Naturalnie, gdy pilnuję i dodaję gazu to sytuacja nie ma miejsca. Ale trudno abym zawsze jeździł na I gdy muszę jechać wolno...

 

A przy jakiej prędkości wrzucasz II ?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A przy jakiej prędkości wrzucasz II ?

 

Pozdr.

 

 

Jakoś tego ściśle nie mierzyłem, ruszam, auto przyspiesza, wrzucam II.

20km/h? 25?

 

 

Przyznam, ze ostatnio ta sytuacja zdarza się znacznie rzadziej bo A) wyczuwam go bardziej i/lub B) wciskam sprzęgło. Być może się nasłuchałem i naczytałem za dużo o spalonych sprzęgłach i jestem zbyt nadwrażliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne odczucia w nowym forku D. Soft powinien byc aktualny. Cos mi sie wydaje ze brak momentu przy malych obrotach. Ruszenie bez odrobinki gazu jest prawie niemozliwe. Bylem z tym na przegladzie w Subaru w Cannes i po przeprogramowaniu jest jeszcze gorzej. Bede w sierpniu autem w Polsce. Wierze ze problem da sie ogarnac ;) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Wszystkich,

 

Sama zmina softu w silnikach diesla nie powoduje zmiany max. momentu obrotowego ani max. mocy silnika.

Oznacza to, że dynamika samego samochodu nie ulega zmianie, będzie taka sama jak przed zmianą oprogramowania.

 

Jedynie co można zauważyć po zmianie softu (oczywiscie na plus) to, że samochód płynniej reaguje na nacisniecie pedału przyspiesznia. Oznacza to lepsze wyczucie samochodu, a tym samym prowadzenie (ruszanie)-obecnie należy troszke głębiej naciśnąć pedał gazu aby osiągnąć odpowiedni poziom obrotów silnika.

Nowy soft oprócz powyżej opisanej kwestii, zmienia także moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów (został troszke spłaszczony, aby odrazu nie osiągać max. momentu, ponieważ podczas ruszania nie jest on potrzebny!)

 

Mam pytanie:

-czy samochód po wbiciu np. 2 i puszczeniu nogi z gazu gaśnie każdorazowo, czy w sytuacji np. przy zatrzymywaniu sie przed światłami?

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...