Gość apq Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Witam. Ogólnie chodzi mi o sinik EJ25 z turbinką (nie pisze w konkretnym dziale, gdyż montowany jest w kilku modelach). Otóż, w kolektorze jest zamontowana elektroniczna przepustnica, w miejscu tuż przed rozejściem kolektora na poszczególne cylindry. Następnie są, tuż przed głowicą, indywidualne dla każdego z cylindrów przepustnice (chyba klasyczne, tyle że oczujnikowane). Moje pytanie: w jakim celu są dodatkowe 4 przepustnice, jak są sterowane, i co dają :?: Druga sprawa: czym się rózni silnik EJ25 bez od EJ25 z turbiną :?: tzn. ma mocniejsze korbowody, wał, jest grubsza uszczelka podgłowicowa, a może zupełnie coś innego :?: I tak z ciekawości: czy może ktoś dysponuje fazami rozrządu dla tego silnika, wzniosem zaworów :?: Chciałem porównać ten rozrząd jak wygląda na tle innych.... Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Te przepustnice są dla ekologów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Witam. Ogólnie chodzi mi o sinik EJ25 z turbinką (nie pisze w konkretnym dziale, gdyż montowany jest w kilku modelach). Otóż, w kolektorze jest zamontowana elektroniczna przepustnica, w miejscu tuż przed rozejściem kolektora na poszczególne cylindry. Następnie są, tuż przed głowicą, indywidualne dla każdego z cylindrów przepustnice (chyba klasyczne, tyle że oczujnikowane). Moje pytanie: w jakim celu są dodatkowe 4 przepustnice, jak są sterowane, i co dają :?: Druga sprawa: czym się rózni silnik EJ25 bez od EJ25 z turbiną :?: tzn. ma mocniejsze korbowody, wał, jest grubsza uszczelka podgłowicowa, a może zupełnie coś innego :?: I tak z ciekawości: czy może ktoś dysponuje fazami rozrządu dla tego silnika, wzniosem zaworów :?: Chciałem porównać ten rozrząd jak wygląda na tle innych.... Pozdrawiam. to nie są przepystnica, tylko klapki otwierające lub domykające powietrze z dodatkowego elektrycznego silnika, w celu spełnienia norm EURO , zanim nagrzeją sie katalizatory, generalnie chwast i trzeba go wyrwać , jak bolącego zęba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 to nie są przepystnica, tylko klapki otwierające lub domykające powietrze z dodatkowego elektrycznego silnika, w celu spełnienia norm EURO , zanim nagrzeją sie katalizatory, generalnie chwast i trzeba go wyrwać , jak bolącego zęba To dla czego dowiaduję się o tym dopiero dzisiaj??? :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 carfit: rozumiem, że w ej207 tego nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość apq Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Przede wszystkim wielkie dzięki wszystkim za bardzo szybki odzew to nie są przepystnica, tylko klapki otwierające lub domykające powietrze z dodatkowego elektrycznego silnika, w celu spełnienia norm EURO , zanim nagrzeją sie katalizatory, generalnie chwast i trzeba go wyrwać , jak bolącego zęba O jaki dodatkowy elektryczny silnik chodzi :?: czyli chodzi o to, ażeby wzbogacić mieszkankę tzn klapki są domknięte to wzrasta podciśnienie w kolektorze, mimo stałego otwarcia przepustnicy głównej - czyli sterownik podaje tyle paliwa,na ile jest ustawiona przepustnica (plus korekty dawki na podstawie pozostałych czujek) podciśnienie w kolektorze rośnie, do komory spalania napływa mniej powietrza a paliwa dostaje tyle samo, czyli następuje wzbogacenie mieszanki, dzięki czemu spalanie nieco bogatszej mieszanki powoduje spadek NOx, dzięki czemu oszczędzamy katalizator dobrze główkuję :?: :?: :?: a jak te klapki są sterowane, na podstawie czego :?: czyli same klapki można wywalić bez żadnego ale... :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 O jaki dodatkowy elektryczny silnik chodzi :?: : Po lewej stronie, w komorze silnika. Wygląda jak suszarka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Przede wszystkim wielkie dzięki wszystkim za bardzo szybki odzew to nie są przepystnica, tylko klapki otwierające lub domykające powietrze z dodatkowego elektrycznego silnika, w celu spełnienia norm EURO , zanim nagrzeją sie katalizatory, generalnie chwast i trzeba go wyrwać , jak bolącego zęba O jaki dodatkowy elektryczny silnik chodzi :?: czyli chodzi o to, ażeby wzbogacić mieszkankę tzn klapki są domknięte to wzrasta podciśnienie w kolektorze, mimo stałego otwarcia przepustnicy głównej - czyli sterownik podaje tyle paliwa,na ile jest ustawiona przepustnica (plus korekty dawki na podstawie pozostałych czujek) podciśnienie w kolektorze rośnie, do komory spalania napływa mniej powietrza a paliwa dostaje tyle samo, czyli następuje wzbogacenie mieszanki, dzięki czemu spalanie nieco bogatszej mieszanki powoduje spadek NOx, dzięki czemu oszczędzamy katalizator dobrze główkuję :?: :?: :?: a jak te klapki są sterowane, na podstawie czego :?: czyli same klapki można wywalić bez żadnego ale... :?: no nie tak do końca, cały ten system to tak zwany wtórny obieg obieg powietrza, który skłąda sie z dodatkowego silnika, klapek, przewodów itp. , ma służyc po to aby niespalone paliwo w początkowej fazie rozruchu ( bogata mieszanka ) dopaliło sie , aby katalizator mógł jak najszybciej sie nagrzać i spełniać swoją role. Bogata i niespalona mieszanka studzi go i zatyka, tem cały proces trwa ok 30-45sek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 a jak te klapki są sterowane, na podstawie czego :?: czyli same klapki można wywalić bez żadnego ale... :?: Klapkami TGV steruje ECU przy pomocy specjalnych siłowniczków. Wywalanie jest dość kłopotliwe, bo trzeba spawać dziury po wałkach od tych klapek + zostaje zawsze taka pionowa 'półeczka': Znacznie prościej kupić te końcówki kolektora z wersji JDMowych, bo modele na Japonię TGV nie miały. A tak wyglądają jedne i drugie w porównaniu: Koszt ok 700zł/para. Alternatywnie możesz kupić cały dolot Spec-C - jest on jednoczęściowy, już bez tych klapek. Koszt ok 2200zł ciągnięty z US. Po wywaleniu TGV wyskoczy ci szereg błędów w kompie, które trzeba wyłączyć programowo w ROM Raiderze. Wg grimmspeed, wywalenie TGV na seryjnym motorze przynosi takie efekty: Myślę, że przy wyższych poziomach doładowania, zysk będzie głównie na górze. A tu masz jeszcze TGV porting DIY, gdybyś takie JDMowe końcówki kolektora chciał wystrugać sam w domu : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 ja mam z tym dziadostwem straszne problemy. Kiedy uruchomię zimny silnik i bardzo delikatnie naprawdę bardzo delikatnie nacisnę pedał gazu silnik łomocze jak opentany, jak by nie było panewek. kiedy jednorazowo przekroczę 2k rpm łomot znika natychmiastowo, albo porządnie klikną na gaz, że chyba te klapki się otworzą czy jakoś tak. Chodzi o jakieś podciśnienia. Generalnie nie da się tego łatwo wyrzucić bo się włącza cel. co do czasu pracy "suszarki" to u mnie wieje 90 sekund btw, czy za pomocą w miarę standardowych narzędzi jestem się w stanie do tych zaworów dostać? czy potrzebuję jakiś uszczelek na wymianę. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 zapomniałem dopytać czy jakimś softem diagnostycznym da się odczytać ich obecne położenie? mam ecuexplorer ale nie wiem czy tam coś takiego jest. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Wywal w cholerę i wyłącz błędy używając programu ECU Flash. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 ...w czym móglby pomóc taki dolot? czy gra jest niewarta świeczki? wpłynie pozytywnie na mozliwosci samochodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 1. Polepszy samopoczucie właściciela 2. Szacun na dzielni będzie większy 3. Efekt będzie zapewne bardzo zbliżony do wywalenia TGV domowym sposobem tudzież zakupu samych JDMowych 'trąbek' (to te na drugim zdjęciu - kosztują $199 za parę). Ja u siebie JDMowe trąbki będę montował już niedługo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 1. Polepszy samopoczucie właściciela2. Szacun na dzielni będzie większy 3. Efekt będzie zapewne bardzo zbliżony do wywalenia TGV domowym sposobem tudzież zakupu samych JDMowych 'trąbek' (to te na drugim zdjęciu - kosztują $199 za parę). Ja u siebie JDMowe trąbki będę montował już niedługo. ...aha - szacuken powiadasz ...po wykresie widac że moment sie poprawia, czy po wywaleniu tgv i nie std. mapie trzeba zrobic korektę ustawień mapy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 1. Polepszy samopoczucie właściciela2. Szacun na dzielni będzie większy 3. Efekt będzie zapewne bardzo zbliżony do wywalenia TGV domowym sposobem tudzież zakupu samych JDMowych 'trąbek' (to te na drugim zdjęciu - kosztują $199 za parę). Ja u siebie JDMowe trąbki będę montował już niedługo. ...aha - szacuken powiadasz ...po wykresie widac że moment sie poprawia, czy po wywaleniu tgv i nie std. mapie trzeba zrobic korektę ustawień mapy? Trzeba by zobaczyć co na to samochód :-) Najlepiej podejrzeć ECU przez Learning View przed/po i zobaczyć co się dzieje. Ale osobiście nie sądzę aby było to niezbędne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 carfit: rozumiem, że w ej207 tego nie ma? sa od 2003r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 carfit: rozumiem, że w ej207 tego nie ma? sa od 2003r Eee tam - u mnie już na przykład nie ma, a wóz jest młodszy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Nie ma bo już wydłubałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saval Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Nie ma bo już wydłubałeś Razem z połową zawartości tego co było pod maską Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Ostatnio tak liczyłem i wyszło mi, że jak wymienię hamulce i dyfry, to tylko skorupa + skrzynia zostaną seryjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lanek Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Właśnie jestem na etapie wywalania tego u siebie, robie 2 kpl. więc jeden będę mógł sprzedać jakby ktoś chciał - biore w rozliczeniu stare Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Właśnie jestem na etapie wywalania tego u siebie, robie 2 kpl. więc jeden będę mógł sprzedać jakby ktoś chciał - biore w rozliczeniu stare Mówisz? Jasne, że poproszę!!! Gotów jestem się szczodrze zrewanżować. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinek76 Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 carfit: rozumiem, że w ej207 tego nie ma? sa od 2003r Jakoś nie mogę w moim dwulitrowym sti '05 znaleźć tej suszarki. Czyżby w nim nie było tego całego ekologicznego ustrojstwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Gdzie szukasz ? Powinno być u podstawy dolotu - tam gdzie kanały wchodzą do głowicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się