ADK90 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Witam. Nie dawno kupiłem Impreze WRX. Samochód prowadzi sie bardzo dobrze. Ale zauwazyłem dosc ciekawą rzecz. Na drodze która nie ma kolein jest "płaska" samochód jedzie tak jak chce ale gdy są koleiny po tirach i ciezarówkach to impreza zaczyna sama kirowac, tzn jedzie po tych sladach i rzuca ją na boki. Tak jakbym jechał po torach. I niestety to wymaga abym mocno trzymał kierownica i kontrował lecz gdy puszcze kierownice skreca w lewo i jedzie srodkiem jezdni gdzie jest pas ruchu i sam jedzie po tych sladach. Predkosc w jakiej to sie dzieje to od 40 wzwyz. I czym to moze byc spowodowane? Dodam ze opony jakie mam to 225/45 R17. Przekładnią kierowniczą? Złą zbierznoscią? Ale nie scina opon i na równej drodze jedzie sie wspaniale. Z góry dzieki za pomoc i rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Nie tylko Subaru rzuca po koleinach zrobionych przez Tiry, jak jeździsz na 225/45/17. Miałem na OBK 225/55/17 i też telepało z lewej na prawą, po założeniu 215/60/16 jest o niebo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Czyli to jest normalna rzecz na takich oponach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Czyli to jest normalna rzecz na takich oponach? Tak. Jeżeli masz ochotę - zrób sobie sprawdzenie/regulację geometrii. Generalnie zawsze idziesz na kompromis - im lepsze trzymanie boczne i precyzja tym bardziej "pracuje" na nawierzchni. I odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Ściąganie zależy też dość mocno od opon, jakie masz założone. Twardość gumy ma tu dużo do powiedzenia i zapewne też nieco kształt bieżnika. Np. w poprzednim samochodzie miałem GY Excellence, które ściągały w koleinach bardzo mocno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 I tak bede zmieniac opony na przyszły sezon bo te juz tylko musze dotrzec. A tak wogóle to jakie by były dobre na nasze drogi opony? O rozmiarze 225/45 R17 lub 215/45 R17. Bo naprawde nie mam pojecia jakie by były odpowiednie do Imprezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Mam to samo- rzuca na koleinach jak pieron. Kierownicę trzeba naprawdę mocno trzymać (opony RE050A 225/45/17), a wyprzedzanie na takiej drodze z koleinami na pewno nie należy do przyjemności. Zjeżdżasz ze swojego pasa wyjeżdżając z kolein, wjeżdżasz w koleiny drugiego pasa, wyprzedzasz i wracasz w "swoje koleiny". Jeśli dodatkowo leje deszcz i w nierównościach zalega woda sytuacja wygląda jeszcze gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ape Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Jeżdżę obecnie na RE050a i to jest niebo a ziemia do RE070. Tamte to dopiero rzucały po koleinach. Bierz RE050, znane i uznane. Dobrze jadą po wodzie i nie trzeba się napocić nad utrzymaniem toru jazdy. Nie trzymają jak slicki ale też nie są to gumy wyczynowe... dobry kompromis do jazdy na co dzień. zaki79 może masz geometrię jakoś "inaczej" ustawioną? Mi ustawiono "pod te gumy" i jadą jak złoto - zero problemów z koleinami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 (...) A tak wogóle to jakie by były dobre na nasze drogi opony? O rozmiarze 225/45 R17 lub 215/45 R17. Bo naprawde nie mam pojecia jakie by były odpowiednie do Imprezy. Jeździłem na 215 (standard dla WRX), a teraz mam 225. Nie czuję różnicy w zasadzie jeśli chodzi o prowadzenie. Na pewno dodatkowe ok. 2,5mm wysokości ścianki w 225-kach może w niektórych sytuacjach o włos uchronić oponę przed rozcięciem na "naszych polskich dziurach". Co więcej 225 może być w tańsze od 215, które jest chyba mniej popularnym rozmiarem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Nie tylko Subaru rzuca po koleinach zrobionych przez Tiry, jak jeździsz na 225/45/17. Miałem na OBK 225/55/17 i też telepało z lewej na prawą, po założeniu 215/60/16 jest o niebo lepiej. prawda, mam takie w forku, i problem jest minimalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Dodam ze opony jakie mam to 225/45 R17. Może jeszcze są to RE070? Jeśli tak, to już masz stuprocentową odpowiedź zbierznoscią Ajć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 zaki79 może masz geometrię jakoś "inaczej" ustawioną? Mi ustawiono "pod te gumy" i jadą jak złoto - zero problemów z koleinami. No muszę posprawdzać co i jak w wolnej chwili. Przy okazji sprawdzę luzy układu kierowniczego itp. Może opony mam niedopompowane albo nieodpowiednio napompowane? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 ADK90, przy RE070 obie ręce na kierownice i tak jak ktoś napisał uważaj na stojącą wodę, wtedy wszystko będzie dobrze 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vrossi Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 U mnie podobne objawy w zasadzie ustały, a na pewno sa duuuużo mniej odczuwalne po wrzuceniu mocowań przekładni Powerflexa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Czyli to jest normalna rzecz na takich oponach? Tak normalne , mozna jakies 16" felgi + wyższe opony załozyć problem zdecydowanie sie zmniejszy a na zimowych oponach prawie nie wystepuje . Wróci po zmianie na letnie na wiosnę :wink: . Im lepiej trzymajace opony tym bardziej te sciagania są odczuwalne. Trzeba sie przyzwyczaić lub zmienic na np.Uniroyal czy Nokian (przeznaczone bardziej na mokrą nawierzchnię , ale gorsze trzymanie na suchym ) AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 2 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Dzieki koledzy. Nie patrzyłem jakie mam opony wiec nie powiem jakie to. Ale od przyszłego sezonu musze pomyslec nad czym dobrym, przyjemnym, i trzymającym sie obuwiu do imprezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się