Jump to content

2.5 turbo usterka silnika ! rocznik 09


qba30
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie.Mam pytanie bo dziś wiążę się z problemem mojego forestera.

Jadąc trasą podczas wyprzedzania usłyszałem że z pod maski zaczeło coś trajkotać.Zjechałem na pobocze podnoszę maske i słychać jak klekocze ,jak podnoszę obroty to już warkot niesamowity.Ten dzwięk wydobywa się z komory silnika.przebieg to ok 50tys.Stan oleju w normie,żadna kontrolka się nie wyświetla.Co to może być i w jakim efekcie dana usterka występuję?dziękuję za odpowiedz forumowiczom.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... nie jest to takie oczywiste. Jeśli po silniku będzie widać, że jeździł "na sucho", to wymiana SB na gwarancji wcale nie jest taka oczywista. A to widać jak na dłoni. Natomiast jeśli wóz jedzie, a klekocze, to faktycznie mogą to być panewki - ciekawe, co importer na to :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

po pierwszych oględzinach wszystko wskazuje na panewki.Czyli wymiana dołu silnika.Czy po takiej wymianie silnik chodzi jak nowy?czy raczej jest bardziej narażony na ponowne zepsucie?

Czy to efekt ostrego upalania czy raczej przypadek?Pytam bo jestem drugim właścicielem tego auta.

Link to comment
Share on other sites

dzięki za odpowiedz.najprawdopodobniej było tak jak piszesz.Zastanawiam się jeszcze czy potencjalny nowy nabywca mojego auta będzie zniechęcony gdy dowie się że była wymiana tego bloku.

Link to comment
Share on other sites

dzięki za odpowiedz.najprawdopodobniej było tak jak piszesz.Zastanawiam się jeszcze czy potencjalny nowy nabywca mojego auta będzie zniechęcony gdy dowie się że była wymiana tego bloku.

 

Twierdzę, że wręcz przeciwnie. Tylko wymieniając kup mocniejsze szpilki, to potencjalny nowy nabywca będzie wniebowzięty 8).

Link to comment
Share on other sites

w związku z tym, że jesteś świeży na forum, może wyjaśnię, o co chodzi Przemkowi, ustal w ASO, że chciałbyś skręcić silnik na śrubach np firmy ARP, są mocniejsze niż seryjne subaru, co prawda są droższe, ale lepsze... i weź na wszystko paragony, rachunki czy wpisy w książkę serwisową, późniejszy kupiec powinien docenić takie serwisowanie :)

Link to comment
Share on other sites

dręczyłeś go na zimno? :shock: :!: :?:

 

pochwal się jaki olej jest/był zalany :mrgreen: to wazne :!:

 

btw, każdy by chciał nowy SB. (koszt około 12k netto) plus robocizna

 

 

Jak nie patrzyć nowe serducho

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

w związku z tym, że jesteś świeży na forum, może wyjaśnię, o co chodzi Przemkowi, ustal w ASO, że chciałbyś skręcić silnik na śrubach np firmy ARP, są mocniejsze niż seryjne subaru, co prawda są droższe, ale lepsze... i weź na wszystko paragony, rachunki czy wpisy w książkę serwisową, późniejszy kupiec powinien docenić takie serwisowanie :)

 

No i jeszcze te, no... kute tłoki niech założą przy okazji :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

W silnikach turbo: 1 litr na 1000 km.

 

Ja bym rozróżnił dwie sprawy: normę zapisaną przez producentów mających za zadanie ochronę czterech liter przed roszczeniami klientów i normę techniczną dopuszczającą zużycie oleju w warunkach ekstremalnych. Nie dotyczy to silników turbo jako takich, bo nawet zwykli producenci mają takie zapisy dotyczące norm zużycia oleju (np. Opel). A z drugiej strony jak silnik w aucie przy zwykłym użytkowaniu pali 1 l na 1000 km to stawia już siwą zasłonę dymną i konieczny jest remont czy to uszczelniaczy zaworów czy też padniętych pierścieni. A producent wykpi się od odpowiedzialności swoją normą.

Link to comment
Share on other sites

A z drugiej strony jak silnik w aucie przy zwykłym użytkowaniu pali 1 l na 1000 km to stawia już siwą zasłonę dymną i konieczny jest remont czy to uszczelniaczy zaworów czy też padniętych pierścieni. A producent wykpi się od odpowiedzialności swoją normą.

 

Zapewniam Cię, że tak nie jest i to podwójnie: ani nie musi stawiać zasłony dymnej, ani nie musi to być kwestia uszczelniaczy zaworów, czy pierścieni :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...