motorajdy Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Witajcie jaką ustawic geometrie w rajdówce, impreza gt, zawieszenie obniżone na bilsteine B12 sliki, mocno dziurawy asfalt możecie mi cos zasugerowac, jakie kąty, jak zbieżnosc przód i tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Witajciejaką ustawic geometrie w rajdówce, impreza gt, zawieszenie obniżone na bilsteine B12 sliki, mocno dziurawy asfalt możecie mi cos zasugerowac, jakie kąty, jak zbieżnosc przód i tył. geometria to nie take hop, zalezy od kierowcy, nawierzchi, rodzaju trasy i wielu innych napewno duze negatywy na przodzie i tyle (jak zrobisz fasolki, lub kupisz specjalne sruby to powinienes dobic do dwoch stopni w negatywie) do tego koniecznie kup Anti lift kit Whiteline, naprawde pomaga w prowadzeniu GTka (zmienia nieregulowany fabrycznie kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy). Niestety cala geometria jest delikatnie mowiac plywajaca w budzie GC8 wiec wszystko co sie da to trzeba utwardzic, tylny wozek tez warto skrecic na stale z buda (sa specjalne sruby Whiteline ktore sa rally use only ) znieznosc przod 0, tyl jak lubisz na dohamowaniach gdy zarzuca dupą to po minus 1 do 2 mm rozbiezny na stonie, milimetrow nie stopni czy minut(!) jak lubisz neutralne dohamowania to tyl tez 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Witajciejaką ustawic geometrie w rajdówce, impreza gt, zawieszenie obniżone na bilsteine B12 sliki, mocno dziurawy asfalt możecie mi cos zasugerowac, jakie kąty, jak zbieżnosc przód i tył. tak jak komancz, pisze , ile rajdowców tyle ustawień, jak bym Ci podał niektóre ustawienia np. Leszka K, , to zaraz tu na forum rozgarzała by wielka burza . Jak kupowałem od niego auto, zawias itp. kupiłem również pewne setupy, zawiasu, dyfrów itp. , mogłbyś sie zdziwić naprawde :roll: :roll: Ale to niestety wiedza która jest bezcenna i nawet jak Ci powiem tak i tak, to może Ci zupełnie nie zgrac, ale być moze setup jaki gdzies przeczytasz moze dla Ciebie być tip top, ale jedno Ci powiem, nie jest to sprawa łatwa, a szczególnie jak masz profi zawias , wtedu to sie komplikuje na maxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Witajciejaką ustawic geometrie w rajdówce, impreza gt, zawieszenie obniżone na bilsteine B12 sliki, mocno dziurawy asfalt możecie mi cos zasugerowac, jakie kąty, jak zbieżnosc przód i tył. jedno co C mogę zasugerować, to weź ustawienie na jak najbardziej miękkie , szczególnie z tyłu, jak jest dziurawy asfalt, to w Polsce zawias ustawia sie na szutrowo, B12 jest twardy, nie warto ustawiać na beton, bobedziesz skakał 8) , ale testy jak najbardziej potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorajdy Opublikowano 17 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 ok, rozumiem ale czy jak mam piluretany wszedzie, to na początek zaczac od zbieznosci tył i przód na O, a kąty na maxa? nie jezdze az tak profi jak Leszek, ale że nie mam u siebie geometri to zbankrutuje tak latac co 1 dzien na ustawianie, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 ok, rozumiem ale czy jak mam piluretany wszedzie, to na początek zaczac od zbieznosci tył i przód na O, a kąty na maxa? nie jezdze az tak profi jak Leszek, ale że nie mam u siebie geometri to zbankrutuje tak latac co 1 dzien na ustawianie, nie ma złotego środka możesz sobie najpierw zrobić ustawienia bazowe a potem kręcić i ustawiać, moim skromnym zdaniem, bazowe to , kąty max w negatywie ale max 2st. , zbieżniść 0, tył kąty -1,5 , i rozbieżny po 0,6 na strone, jeśli jest wolno, jak szybko lub szybkie partie, na + , ale tak jak mówie , to są ustawienia z głowy, i mogą być zupełne inne przez innych kierowców , na innych autach itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorajdy Opublikowano 17 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 wielkie dzieki za sugestie, odnosnie szybkich partii co rozumiesz przez + ?? zbiezny z tyłu na szybkich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 wielkie dzieki za sugestie, odnosnie szybkich partii co rozumiesz przez + ?? zbiezny z tyłu na szybkich? TAK , wg, mojej wiedzy , ale pamietaj , ona może nie funkcjonować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kanon Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 A rozbierzny tył na ulice? Dobry pomysł czy może zaskakiwać? Jak do ustawień ma się sztywność stabilizatorow? Można prosić o więcej jakiś wskazówek jak to wygląda np w seryjnym sti 06? Malutkie podstawy mam ale jak ostatnio usłyszałem jak ustawia się rajdówke pod słomczyn to :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 A rozbierzny tył na ulice? Dobry pomysł czy może zaskakiwać? Jak do ustawień ma się sztywność stabilizatorow? Można prosić o więcej jakiś wskazówek jak to wygląda np w seryjnym sti 06? Malutkie podstawy mam ale jak ostatnio usłyszałem jak ustawia się rajdówke pod słomczyn to :shock: tak, zrob rozbiezny tyl na ulice i "otworz" DCCD do tego :wink: musisz sprobowac czy ci to odpowiada, sprawdzaj zakrety na dohamowaniu, czy nie ma hardcoru po ustawieniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kanon Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 no wlasnie tak naprawde to kazdy ma inne patenty, najlepszy jaki slyszalem to LOCK na asfalcie, a potem mowia ze Sti nie skręca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żwirek Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 A jakie najlepsze ustawienia na tor asfaltowy, bez dziur i ciasnymi zakretami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Skoro już jesteśmy przy temacie. Byłem przed samymi Plejadami na geometrii i chciałem właśnie ustawić negatyw z przodu na -1,5... Okazało się, że w dziadku się nie da... Czy serwisant miał rację i można to załatwić jakąś fasolką (jaką ewentualnie?) czy się nie zna? (ja nie potrafię tego ocenić) Zawias to seryjna zwrotnica, AGX i H&R. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 nie mam co prawda typowej rajdówki a typowy fun car czyli i jazda po ulicy i jakieś próby ale tylko asfaltowe mam z przodu mam -2,5 tyl 1.5 auto duzo lepiej skreca ale to tez zasluga krotkiego magla reakcja natychmiastowa , tyl zrobil sie lekko nadsterowny ale to tez przez gruby stabilizator co mi pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Skoro już jesteśmy przy temacie. Byłem przed samymi Plejadami na geometrii i chciałem właśnie ustawić negatyw z przodu na -1,5... Okazało się, że w dziadku się nie da... Czy serwisant miał rację i można to załatwić jakąś fasolką (jaką ewentualnie?) czy się nie zna? (ja nie potrafię tego ocenić) Zawias to seryjna zwrotnica, AGX i H&R. W seryjnych zwrotnicach z przodu masz regulację pochylenia z tego co pamiętam, ale nie pamiętam zakresu. Zawsze możesz dodać drugą śrubę regulacyjną, to zwiększysz zakres, ale to już wymaga więcej zabawy, albo zrobić jajowate otwory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek RA Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Witam. podłapie troche temat jesli o ustawienia zawieszenia chodzi gdyz borykam sie juz od jakiegos czasu w GTku z niekontrolowanym poslizgiem przodu;-( tzn na rondach i tego typu szybkich nawrotach podsterowność spedza mi sen z powiek. Nałozyłem juz dystans na przednia oś 2,5 cm nie do konca to pomogło. co radzicie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Nałozyłem juz dystans na przednia oś 2,5 cm nie do konca to pomogło. co radzicie.... Co przesunąłeś o 2,5 cm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Witam. podłapie troche temat jesli o ustawienia zawieszenia chodzi gdyz borykam sie juz od jakiegos czasu w GTku z niekontrolowanym poslizgiem przodu;-( tzn na rondach i tego typu szybkich nawrotach podsterowność spedza mi sen z powiek. Nałozyłem juz dystans na przednia oś 2,5 cm nie do konca to pomogło. co radzicie.... Tymi dystansami tylko pogorszyłeś , przerzuć te dystanse na tył Jeśli szerokość przedniej osi będzie większa od szerokości osi tylnej, zmniejsza to przyczepność przednich kół generując tym samym lekką podsterowność, niwelującą nadsterowność. Negatywnym skutkiem tej regulacji jest delikatne spowolnienie reakcji samochodu na ruch kierownicy, oraz zwiększenie średnicy zawracania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się