Skocz do zawartości

Subaru Legacy DIESEL


blackhawk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanko czy warto kupić Legacy w dieslu 2008 r czy autko jest awaryjne czy coś się psuje , i to co ostatnio oglądałem że w dieslach szybko pada sprzęgło , jak wyglądają wasze oceny i opinie na temat tego autka będę bardzo wdzięczny za informacje . aktualnie jeżdżę BMW 320D kombi i jest super ale bardzo lubię markę subaru i zastanawiam się czy nie wymienić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Legacy 2008 rok, kombi. Przy 22000 auto pozbyło się 5 i 2 biegu... Okazało się, że koło 5 biegu poszło i dodatkowo zakleszczyło dwójkę. Subaru Assistance zadziałało bardzo dobrze, ale przez tydzień auta nie miałem, bo trzeba było sprowadzić części aż z Niemiec.. W Polsce magazyn części jest iluzoryczny:). Od początku był kłopot z klimatyzacją. ASO nie mogło dojść co to jest i dopiero po trzech dniach i próbach przekonywania mnie, że wożę za dużo wilgotnych rzeczy, okazało się, że Japończycy nie domknęli albo domknęli jakąś klapkę w agregacie i dlatego był problem. Od kiedy nakulało mi się 10 000 km zacząłem mieć problemy z gasnącym silnikiem na biegu jałowym przy włączonej klimatyzacji i mam do tej pory.. Może jednak uda mi się minąć ten problem. Ze sprzęgłem nie mam najmniejszego problemu. Co do wnętrza.. Cóż, kwestia gustu, dla mnie jest okay, ale nie ma się co czarować BMW ma zupełnie inny, lepszy sposo wykonania. Przede wszystkim plastiki w BMW są nieporównywalnie lepsze. Natomiast co do prowadzenia, to jest to z kolei zupełnie inna bajka niż BMW. Auta są może porównywalne w lecie na suchym, ale poza tym Legacy (w każdych innych warunkach) jest nieporównywalnie lepsze. Przede wszystkim wyjeżdża z prawie każdej zaspy, a na mokrym zakręcie ma niebywały margines bezpieczeństwa, choć trzeba mieć niezłe opony. Komfort jazdy zupełnie okay, choć outback ma nieco lepszy, ale nie wchodzi tak w zakręty jak legacy:). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam nadzieję że nie brał udziału w programie TV i na pewno wypytam gościa dlaczego sprzedaje , mam nadzieję że jak kupię to ni będę miał takich problemów jak przedmówca wyżej bo jak się skończy gwarancja to może to sporo kosztować :) tak dla ciekawości podaje linka z aukcją może ktoś zna to autko o tyle ciekawa propozycja że jest FV wolał bym żeby jeszcze miał kratkę ale wszystkiego nie można mieć :) bardzo mi się podoba nowe Legacy 2010 ale wyłożyć za autko prawie 140 tys w dobrym wyposażeniu to chyba mnie nie stać , no chyba że wpadnę w masce do NBP :) jak by ktoś miał jeszcze jakieś uwagi to proszę się podzielić na temat tego autka bo Forester chyba nie jest najlepszym rozwiązaniem bo większe spalanie .:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio jest problem u czesci uzytkownikow ze zbyt szybkim spaleniem sprzegla,gasniecie silnika na biegu jalowym(u mnie tez tak bylo ale samo przeszlo i narazie spokoj,nierowna praca na biegu jalowym,poza tym to bez problemow.szkoda ze nie ma szybkiego automatu.prowadzenie perffecto!spalanie w dieselu ok na poziomie ok 8 l po miescie 9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim plastiki w BMW są nieporównywalnie lepsze.

 

miałem taką wycieczkę do ułęża raz... (może nie raz :wink:)

bmw2.0d(trójkanowa) 7s do tyłu na suchym na okrążeniu.. a instruktor ten sam :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też polecam;

 

Zdecydowanie kombi; osobiście mam sedana i brakuje mi miejsca w bagażniku; składanych foteli oraz możliwości zakupu haka holowniczego w zamienniku.

 

Sprzęgło jest specyficzne ale działa u mnie OK. Przebieg 83tys km od maja 2009r.

 

Magazyn części faktycznie iluzoryczny o ile w ogóle jest? Na drzwi i zderzak czekałem 4 tygodnie.

 

Przy upałach i włączonej klimie gaśnie. Jednak dziś dzwonili z salonu, że wiedzą co to jest i mam podjechać przy okazji.

 

 

Serwis w którym serwisuje (Auto Complex Wielogłowy k/ Nowego Sącza) polecam. Starają się; szefowa ma nadzór nad marką Subaru; jest to jej oczko w głowie. Dbają o klienta.

 

Mimo, że mam do nich 200km to ambitnie jeżdżę na przeglądy.

 

 

Silnik boski; mało pali; mocny; jestem zadowolony.

 

Trakcja wręcz fenomenalna; zarówno latem podczas deszczu jak i przede wszystkim zimą. Subaru stanowi wzorzec.

 

Materiały w wnętrzu też uważam, że lepsze niż w modelu 2010. Nic się nie niszczy ani nie wyciera (może poza kierownicą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedźcie mi czy Legacy nadaje się do ciągnięcia przyczepki bo też słyszałem że z tym jest ciężko i że sprzęgło sobie nie daje rady, używa ktoś tego autka do ciągnięcia ? bo zastanawiam się jeszcze nad suzuki grant vitara w dieaslu a on jest troszkę większe :) jak myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę Forkiem 2.0 D. Syn mój ma Vitarę, wersja topowa z motorem 2 l benzyna. Ty myślisz o dieslu, więc spalanie może nie byłoby takim problemem jak w benzynie, ale Vitara to nieporównywalnie, dużo niższy komfort jazdy. Pod każdym względem!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam legacy D od roku(15 k) sprzęgła nie przypaliłem ani razu choc na początku miałem z nim problemy przy ruszaniu i parę razy strzeliłem kangura :lol: .Z gaśnięciem przy właczonej klimie nie zadnego problemu chociaz drażni mnie brak możliwości zamknięcia środkowych nawiewów i sposób pracy tej klimy przy dużym upale strasznie dmucha przy trybie auto.Generalnie auto jest super choć pewnie następne auto (Subaru pewnie) raczej nie diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdzę od roku kombi na gnojowice i szczerze to nie jestem zadowolony z tego, ze go kupiłem. IMO auto rozsądne ale nie porywające. Legenda Subaru jest w ogromnej mierze oparta o rajdy i w pewnym sensie wersje niszowe wrx/sti. Pozostałe modele tak naprawdę niczym szczególnym się nie wyróżniają. Z plusów tego modelu to jak na diesla 4-ro cylindrowego bardzo przyzwoita kultura pracy motoru, jest dość praktyczny ale to w sumie zaleta większości kombi klasy średniej. Z minusów jest kiepsko wyciszony - przy prędkościach powyżej 130km/h szum powietrza i opon jest już lekko nieznośny, wcale nie jest przesadnie oszczędny bo miasto/trasa trzeba się liczyć ze spalaniem na poziomie 10/8 l/100km. Auto ma kiepskawe hamulce co po przesiadce z europejskiego auta może być sporym zaskoczeniem wiec dobrze wkalkulowac sobie ich wymianę na duże Brembo w Sti. Jeśłi będziesz jeździł w większosci po mieście i jego okolicach to ma IMO bezsensownie zestopniowaną skrzynię, a że moment obrotowy pojawia się od ~ 1800obr to trzeba sie sporo namieszać i jazda w korku jest uciążliwa. Na trasie kiedy jedziesz w zakresie 3-5 biegu jest już ok. Z miusow, lampy xenonowe w tym modelu są naprawdę słabe. To mój 4 samochód z takimi lampami i te są zdecydowanie najsłabsze.

IMO przed zakupem warto jakbyś miał możliwość pojeżdżenia tym autem coś więcej niż kilka kilometrów na jeździe testowej. Aha i tak jak ktos wyżej wspomniał magazyn części zamiennych jest tylko teoretyczny. Autobus rozbił mi lusterko zewnętrzne i w serwisie usłyszałem, że mam na nie poczekac około 4 tygodni bo trzeba ściągnąć z Japonii !!! - dla mnie rzecz absolutnie nie zrozumiała, że w Europie nie ma chociaż 1 sztuki lusterka, przecież te elementy ulegają uszkodzeniom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdzę od roku kombi na gnojowice i szczerze to nie jestem zadowolony z tego, ze go kupiłem. IMO auto rozsądne ale nie porywające. Legenda Subaru jest w ogromnej mierze oparta o rajdy i w pewnym sensie wersje niszowe wrx/sti. Pozostałe modele tak naprawdę niczym szczególnym się nie wyróżniają. Z plusów tego modelu to jak na diesla 4-ro cylindrowego bardzo przyzwoita kultura pracy motoru, jest dość praktyczny ale to w sumie zaleta większości kombi klasy średniej. Z minusów jest kiepsko wyciszony - przy prędkościach powyżej 130km/h szum powietrza i opon jest już lekko nieznośny, wcale nie jest przesadnie oszczędny bo miasto/trasa trzeba się liczyć ze spalaniem na poziomie 10/8 l/100km. Auto ma kiepskawe hamulce co po przesiadce z europejskiego auta może być sporym zaskoczeniem wiec dobrze wkalkulowac sobie ich wymianę na duże Brembo w Sti. Jeśłi będziesz jeździł w większosci po mieście i jego okolicach to ma IMO bezsensownie zestopniowaną skrzynię, a że moment obrotowy pojawia się od ~ 1800obr to trzeba sie sporo namieszać i jazda w korku jest uciążliwa. Na trasie kiedy jedziesz w zakresie 3-5 biegu jest już ok. Z miusow, lampy xenonowe w tym modelu są naprawdę słabe. To mój 4 samochód z takimi lampami i te są zdecydowanie najsłabsze.

IMO przed zakupem warto jakbyś miał możliwość pojeżdżenia tym autem coś więcej niż kilka kilometrów na jeździe testowej. Aha i tak jak ktos wyżej wspomniał magazyn części zamiennych jest tylko teoretyczny. Autobus rozbił mi lusterko zewnętrzne i w serwisie usłyszałem, że mam na nie poczekac około 4 tygodni bo trzeba ściągnąć z Japonii !!! - dla mnie rzecz absolutnie nie zrozumiała, że w Europie nie ma chociaż 1 sztuki lusterka, przecież te elementy ulegają uszkodzeniom

 

Twoja wypowiedz swiadczy tylko o tym, ze to auto naprawde nie dla kazdego. Ale powiedz mi szczerze jakie auta przedtem miales? Oczywiscie, ze Legacy nie jest idealem. Mnie sie wydaje, ze nawet podczas jazdy ponad 140km/h jest ciche jak moze byc w 140km/h. Jesli sie przesiadles z Phantoma, to chyba jest glosne... :D Co do xenonow, sadze, ze swieca ok. Ja swoje Legacy kombi MY09 Comfort kupilem jako nowke u Emila Freya w Czechach za 98tys zlotych. Auto jest na najwyzszym mozliwym wyposazeniu Comfort i w dieslu. Czy moglem dostac od innej marki lepsza propozycje, szczerze? Jasne, ze czasem zazdroszcze wlascicielom Mondea, Accorda albo M6 przestrzeni i wzglednego poczucia komfortu, ale dla mnie bezdzietnego i aktywnego faceta jakos Legacy pasuje wiecej. Kazdy sie powinien zastanowic jakie auto do niego bardziej pasuje. Jest jak z psami, niestety wiekszosc ludzi sobie dla siebie wybiera nieodpowiednia rase.. Pytanie na koniec? Byles kiedys w Szwajcarii? :D:D 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzedni samochód to Alfa Romeo 166 3.2 v6, a że pierwsze dziecko było w drodze to w całym tym zamieszaniu jakoś mi się uwidziało, że potrzebuje "rozsądnego' samochodu no i padło na Legacy kombi na gnojowice. Nie mówie, że AR była/jest lepsza (staram się zachować obiektywizm), była inna i tamten klimat europejski bardziej mi odpowiada. I taki jest główny cel pierwzego posta, żeby kolega, który jeździ do tej pory BMW dobrze się zastanowił bo może być zawiedziony. Ja za swoje auto płaciłem 107kpln u Zasady w RZeszowie i owszem cena była przyzwoita tylko tak jak piszesz Legacy czy wogóle Subaru nie jest dla każdego, życie pokazało napewno nie dla mnie. Następne auto będzie europejskie bo mi bardzie odpowiada ten klimat. Co do pytania na koniec, to przez Szwajcarię tylko przejeżdżałem, raz w drodze w Alpy i jeszcze raz ale nie pamiętam gdzie wtedy jechałem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno zauwazyles, ze Szwajc to panstwo Subaru :D Ale spoko, moze jak z autem dluzej pojezdzisz, docenisz jego wartosci, bo przez Ciebie wymienione mankamenty tego auta wydaja mi sie dosyc banalne: ja mam spalanie 6,4 wg zakupow paliwa na 10kkm. Glowa do gory, to naprawde dobry woz! (za ta kase) :D Ja osobiscie mialem tylko dylemat czy wybrac Legacy albo nowa M6, ewentualnie Accorda czy Mondeo, o Passacie, C5 albo Lagunie nawet nie myslalem. Musze ale przyznac, ze gdyby M6 byla w 4x4, chyba bym ja wybral.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie mialem tylko dylemat czy wybrac Legacy albo nowa M6, ewentualnie Accorda czy Mondeo

Nie bardzo rozumiem, co w tej grupie aut robi M6? Przecież to inna bajka (cenowa również).

 

Mazda 6 :D sorry za skrót. Ja sie podczas oceny swego samochodu zawsze kieruje jednym, jadac czy to rano czy w nocy do pracy, by miec takie typowe uczucie wsiadania z radoscia do auta. Nawet kiedy jestem wezwany do pracy w nocy do czegos nieprzyjemnego, to jesli sie ciesze przynajmniej faktem, ze poprowadze swoje auto, znaczy, ze auto jest ok. Najwazniejsze jest zrozumiec swoje potrzeby. Aczkolwiek moglbym sobie pozwolic na Audi czy BMW, lubie rzeczy bez bajerow, proste i nie rzucajace sie w oczy, wg mysli, ze chcielibysmy by o nas swiadczyly nasze auta, ale swiadcza o nas nasze domy. To jest chyba wytlumaczenie czemu w Polsce sa tak popularne Audi, BMW czy Mercedes...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam użytkowników i zainteresowanych Subaru Legacy Diesel 2.0

 

Posiadam ten samochód od grudnia 2008 (wersja combi) i kilka uwag dla zainteresowanych.

O mnie:

 

1. Jeżdżę ponad 20 lat różnymi wozami (Fiat Marea Diesel, KIA Clarus2, Chrysler 300M, Hyundai Santa Fe, Audi A3, Renault Megane Coupe, Mercedes E320, Mercedes S320 w większości były nowe lub kilku letnie, okazyjnie innymi)

2. Lubie dynamiczną jazdę ale bez odpałów, czasami lekki teren.

3. Z większości w/w samochodów byłem zadowolony a z Mercedesów, Hyundaia i Chryslera w szczególności.

 

O Subaru - zawsze dobre paliwo i terminowe wizyty w ASO

 

ZALETY:

1. Ładny design przodu (rzecz gustu)

2. Wyjątkowo oszczędny silnik. Spalanie 6.8 nie dzicząc po mieście i 7.2 na autostradzie przy non stop 160-170KM/h, szok !!!

3. Niesamowity power silnika na 3 do 5 biegu. Wbija w fotel mało, który wóz daje radę w zawodach :-)

4. Wyjątkowe właściwości trakcyjne na deszczu i ostrych zakrętach, nic nie równa się z tym pojazdem.

5. Drzwi bez ramy okna, naprawdę ładnie i dobrze zrobione.

 

WADY:

1. Koszmarnie twarde sprzęgło - spalone po 20 tysiącach km - zwykła wada fabryczna (za duży moment obrotowy na jedno-tarczowym sprzęgle).

Za granicą wymieniają na gwarancji w Polsce jak zwykle oszukują klientów i wmawiają bzdury w oczy. Zwykłe cwaniactwo i żenada. Chętnie dołączę

do zbiorowego pozwu w tej sprawie.

2. Silnik dławi się na 2 biegu przy niskich obrotach i lubi zgasnąć, bywa, że gaśnie na luzie przy działającej klimie.

Bardzo niebezpieczne zjawisko na skrzyżowaniach. Szarpie przy zmianie niskich biegów, jazda w korkach tym autem to istny koszmar.

3. Siermiężne, ubogie wyposażenie (koszt auta 110 000), brak wszystkiego, czujników cofania, deszczu, zamknięcia, drzwi w czasie jazdy, nawigacji,

4. Beznadziejna klimatyzacja (na automatyce albo wyje albo nie działa)

5. Beznadziejne głośniki i radio, brak obsługi telefonu, brak BT, brak wejścia audio (nie wspomnę o USB),

6. Kiepskie lampy w Punto są jaśniejsze :-(

7. Hałas w kabinie przy 130 km narasta i męczy na długich trasach.

8. Twarde i niewygodne zawieszenie,

9. Beznadziejny komputer nie pokazuje temp. wewnętrznej, ile zostało do następnego przeglądu, ile kilometrów przejadę na paliwie (poniżej 60 są wyświetlają się --- a

wtedy właśnie potrzebna jest informacja)

10. Ścierające się plastiki i kiepski skay.

11. Niewygodne fotele z ubogą regulacją.

12. Brak pełnowymiarowego koła zapasowego- nędzna, obskurna dojazdówka.

13. Kiepski Serwis, pod względem oczekiwania na części (wszystko trwa tygodniami)

14. Mała max. prędkość (ok. 205 KM/h), licznik przekłamuje o 10 KM w górę.

15. Cała masa denerwujących drobnych mankamentów (lusterka nie składają się automatycznie tylko ręcznie, nie słychać kliku migaczy, brak lusterek z widoczną martwą strefą, brak podnośników klapy silnika itd, itp ale to są drobiazgi)

 

Moje podsumowanie.

 

Trzeba być naprawdę fanem SUBARU, żeby kupić takie auto.

Zalety, które są powyżej (może oprócz pt4.) znajdziemy w wielu autach za te pieniądze.

Większość wymienionych wad ma tylko Subaru Legacy Boxer Diesel 2.0 w tej klasie cenowej.

Z utęsknieniem czekam na koniec mojego leasingu, bo w tym dniu pozbędę się tego pojazdu.

Myślę, że SUBARU już dziękujemy na zawsze a Szanownej Dyrekcji polecam następnych naiwnych do szkoleń w obsłudze sprzęgła-porażki.

Ciekawe jak osiąga się w 8.9sek 100 km/h jadąc zgodnie w rzeczoną instrukcją. Kpiny z własnych klientów!!!!

 

Pozdrawiam Serdecznie i życzę lepszych pomysłów motoryzacyjnych wszystkim zainteresowanym

Subaru Legacy Boxer Diesel 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Koszmarnie twarde sprzęgło - spalone po 20 tysiącach km - zwykła wada fabryczna (za duży moment obrotowy na jedno-tarczowym sprzęgle).

 

przejechałem 96000 - sprzęgło dalej działa

 

2. Silnik dławi się na 2 biegu przy niskich obrotach i lubi zgasnąć, bywa, że gaśnie na luzie przy działającej klimie.

Bardzo niebezpieczne zjawisko na skrzyżowaniach. Szarpie przy zmianie niskich biegów, jazda w korkach tym autem to istny koszmar.

 

nie zdarzyło mi się, żeby zgasł na luzie - może pojedyncze egzemplarze - jest o tym w dziale technicznym albo w pytaniach do dyrekcji

 

3. Siermiężne, ubogie wyposażenie (koszt auta 110 000), brak wszystkiego, czujników cofania, deszczu, zamknięcia, drzwi w czasie jazdy, nawigacji,

 

nie wiedziałeś o tym jak kupowałeś? :roll:

ja mam czujniki cofania i drzwi zamykają mi się podczas jazdy :roll:

 

4. Beznadziejna klimatyzacja (na automatyce albo wyje albo nie działa)

 

jak przy 35 na zewnątrz robisz 15 w środku to wyje..

 

5. Beznadziejne głośniki i radio, brak obsługi telefonu, brak BT, brak wejścia audio (nie wspomnę o USB

 

głośniki kiepskie, radio daje radę po inwestycji w głośniki i wzmacniacz (to też można ocenić przed kupnem :roll: ) wejście aux można sobie dorobić w seriwsie ztcw

 

6. Kiepskie lampy w Punto są jaśniejsze :-(

 

poproś o podniesienie świateł w serwisie.. za darmo :roll:

 

7. Hałas w kabinie przy 130 km narasta i męczy na długich trasach.

 

cena braku ramek w drzwiach.. gdzie ty w polsce robisz długie trasy z prędkościami powyżej 130? :twisted:

 

8. Twarde i niewygodne zawieszenie,

 

dzięki temu masz trakcję, że pod spodem jest twardo :roll:

 

9. Beznadziejny komputer nie pokazuje temp. wewnętrznej, ile zostało do następnego przeglądu, ile kilometrów przejadę na paliwie (poniżej 60 są wyświetlają się --- a

wtedy właśnie potrzebna jest informacja)

 

umiem liczyć - przegląd jest co 15000 :roll:

nigdy nie potrzebowałem wskaźnika temperatury wewnętrznej.. skupiam się raczej na jeździe niż na komputerze..

 

10. Ścierające się plastiki i kiepski skay.

 

plastiki mam dalej ładne, skayu nie mam ogóle

 

11. Niewygodne fotele z ubogą regulacją.

 

bez rewelacji ale w ułężu z fotela nie wypadłem..

 

12. Brak pełnowymiarowego koła zapasowego- nędzna, obskurna dojazdówka.

 

co kto woli.. bagażnik nie za duży więc dojazdówka chyba jest złem koniecznym

 

13. Kiepski Serwis, pod względem oczekiwania na części (wszystko trwa tygodniami)

 

czas oczekiwania na części jest faktycznie porażający.. na szczęście jeszcze nic mi się nie zepsuło tak żebym musiał unieruchomić auto (raz po sarnie stało tydzień ale to już inny temat)

 

14. Mała max. prędkość (ok. 205 KM/h), licznik przekłamuje o 10 KM w górę.

 

jeśli lubisz ''dynamiczna jazdę ale bez odpałów'' to o co chodzi?

poza tym to też jest do sprawdzenia przed kupnem :roll:

 

15. Cała masa denerwujących drobnych mankamentów (lusterka nie składają się automatycznie tylko ręcznie, nie słychać kliku migaczy, brak lusterek z widoczną martwą strefą, brak podnośników klapy silnika itd, itp ale to są drobiazgi)

 

ja tam akurat wolę jak migacza nie słychać, mnie wkurza brak uchwytów do zamykania klapy..

ale to też już było widać w salonie :wink:

 

rozumiem, że komuś nie pasuje.. zwłaszcza jak się przesiadł z mecedesa klasy s to całkiem zrozumiałe bo to inny segment troszkę.. ja jeżdżę i na razie przestać nie zamierzam :wink:

 

(żeś się zawziął żeby ten jeden jedyny post na forum napisać :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...