Skocz do zawartości

jaki gaz do forestera 2,5XT 2004


michal65606

Rekomendowane odpowiedzi

Podziękowania dla Grzesiek_67 za kilka uwag bardzo cennych dla silnika.

Że tak jeszcze zapytam przy okazji jako laik paliwowy co lać do mojego subaraka? S-turbo.

Zwykłą 95 czy 98 czy jakiegoś v-powera? Czy lepsze paliwa w silniku z zeszłego wieku mają sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

co lać do mojego subaraka? S-turbo.

Zwykłą 95 czy 98 czy jakiegoś v-powera? Czy lepsze paliwa w silniku z zeszłego wieku mają sens?

Do seryjnego zwykłe 95.

Lanie lepszego wcale nie poprawi osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal - wracajac jeszcze do Twego pierwszego postu - bardzo istotną rzeczą w Subaraku jest prawidłowe nawiercenie wtryskiwaczy w kolektor, który absolutnie powinien być do tej czynności zdejmowany. W pierwszym zakładzie źle mi nawiercili wtryskiwacze - i to powodowało problemy, dopiero wymiana kolektora i nawiercanie od nowa przez Roberta/JAKO/ pomogła. Ponadto nie każdy instalator wie, że subaru ma inny schemat zapłonu niż zwykłe rzędówki 4 cylindrowe. Trzecia istotna kwestia - to wtryskiwacze i reduktor - przy 2,5 turbo musza byc dosyc szybkie i wydajne, a nie każde sobie z tym radza, a strojenie powinno odbywać się podczas jazdy pod różnym obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

98 i wyżej jest wskazane po remapach itp., bo z reguly na tym paliwie sie stroi.

Łopatologicznie wytłumaczono mi, że moc generuje się m.in. zwiększaniem kąta wyprzedzenia zapłonu, a im wyższy kąt wyprzedzenia zapłonu tym większe ryzyko spalania stukowego. Im więcej oktanów, tym niższe spalanie stukowe, dlatego stroi się / remapuje na wyższej ilości oktanów.

 

Jeśli bredzę, to chętnie przyjmę nauki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz seryjny motor s-turbo - to w zupełności wystarczy 95 - tak masz zresztą zalecone na wlewie paliwa. 98 i wyżej jest wskazane po remapach itp., bo z reguly na tym paliwie sie stroi.

 

Pytanie laika: czy silnik w takim 2,5XT potrafi przyspieszyć zapłon po wlaniu 98 oktan czy tylko ma czujnik spalania stukowego i ewentualnie tylko opóźnia zapłon przy jego wystąpieniu? Pytam z takiej przyczyny, że kiedyś oglądąłem program w TV gdzie przeprowadzano test na hamowniach kilku modeli aut zasilanych najpierw 95 a potem 98. Żadne auto oczywiście nie zanotowało zmian wartości mocy (w granicach błędu), a tylko Impreza uzyskała zwiększenie mocy (jeśli dobrze pamiętam to kilkanaście KM). Niestety, nie pamiętam który to był dokładnie model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aris55 powstrzymaj się proszę o komentarzy w tonie jaki zaprezentowałeś.

 

Mamy tu na forum kilka zasad zasad, pośród których "6. Atmosferę panującą na forum tworzymy wszyscy; dołóż wszelkich starań aby inni nie poczuli się dotknięci Twoją wypowiedzią. " uważamy za jedną z najważniejszych.

 

Jeżeli forma Twoich wypowiedzi się nie zmieni będę zmuszony wysłać Cię na krótki odpoczynek od tak nurtujących Cię tematów gazowniczych. Innych tematów również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że zagazowanych subaru na forum jest więcej :shock: .Zaraz śpieszę z prośbą do moderatora aby uwolnić subaru z LPG i założyć nowy dział. "SUBARU LPG" tam będzie można wylewać swoje żale i jarać się jak to mało dziś mi spalił.Widzę też pewną psychologię w tym wszystkim gdyż nie ma to jak podjechać na Shell pod dystrybutor LPG i gdy podchodzi pracownik powtarzać zawsze tę samą regułke niczym mantrę:"DO PEŁNA PROSZĘ!" :mrgreen:

 

I mówi to człowiek, który rozważa kupno auta napędzanego mazutem (forester diesel)... :mrgreen:

 

 

 

BTW Lubię frajerów, bo lubią za wszystko przepłacać. :P:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bla bla bla ale ja widziałem wykres tzd na gazie od jako

 

ten wykres i ta twarz tzd - niezapomniane wrażenia.

 

btw, jego 2.0 jest identyczne jak moje 2.5 OEM

 

no i połowa ceny.

Co do twojego chamskiego komentarza , no cóż, powstrzymam się, ale zapytam Cię, spod jakiego herbu szlacheckiego się wywodzisz?

 

 

co do najlepszej marki to moim zdaniem najlepszą marką jest "fiat" - niezapomniane wrażenia w garage uwielbiam to auto, nigdy się nie nudzę :mrgreen:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lobby paliwowe musi ostro działać, że są na ludzie świecie którzy myślą że benzyna czy olej napędowy są jedynymi paliwami zasilającymi silniki spalinowe. Ciekawe jakiego argumentu może użyć "miłośnik motoryzacji i szybkich samochodów" przeciwko temu, że prekursorzy motoryzacji, przykładowo Nikolaus Otto czy Gottlieb Daimler zaczynali przygodę z silnikami spalinowymi zasilanymi gazem koksowniczym....

W USA prawie cały sport motorowy posługuje się metanolem, w takich czy innych mieszankach. W każdym razie nie tylko benzyną.

To tyle ode mnie w temacie LPG, benzyny, samochodów wyczynowych i lobby naftowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a ja jeżdze forkiem 2,5 xt z kuchenka w bagazniku i jestem mega zadowolony. zrobilem juz ponad 70 tys i jak na razie nic

dodam ze auto ma ponad 230 tys najechane wiec o czyms to swiadczy.

duzo zalezy od instalacji i od kogos kto ma o tym pojecie.

 

rezime-jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gazowałem swoje XT u jako i średnio oceniam ten pomysł, tzn fakt zagazowania :evil:

 

Istreed, wiem. Luzy zaworowe i strach czy znowu nie nastąpi wyrok. Ja też mam takie obawy, szczególnie jeśli chodzi o niezawodność sprzętu. Technologie powoli się zmieniają i pozwalają na coraz bardziej dokładne dawkowanie lpg. W czasach otwarcia wtryskiwaczy zbliżonych do benzynowych.

Tylko ta ekologia. :(

Closedloop, autostady....., :|

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby każdemu dać szerokopasmową sondę w dobrym miejscu wydechu można by cały czas pracować w zamkniętej pętli i mieć w cylindrach (prawie zawsze) to co w mapie :mrgreen:

 

W otwrtej żeby mieć to co w mapie.

Target jet jeden.

 

owszem .... w seryjnym programie, który zakłada, że odczyty z sondy są ok tylko w wąskim zakresie AFR. gdzieś widziałem takie ecu, które współpracowało z prawdziwą szerokopasmówką :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. W każdym programie

jako napisał(a):

kropkowicz napisał(a):

gdyby każdemu dać szerokopasmową sondę w dobrym miejscu wydechu można by cały czas pracować w zamkniętej pętli i mieć w cylindrach (prawie zawsze) to co w mapie

 

 

W otwrtej żeby mieć to co w mapie.

Target jet jeden.

 

 

owszem .... w seryjnym programie, który zakłada, że odczyty z sondy są ok tylko w wąskim zakresie AFR. gdzieś widziałem takie ecu, które współpracowało z prawdziwą szerokopasmówką

 

Nie.

W każdym programie w którym ustala się warunki przejście w openloop, niezależnie od rodzaju sondy.

Jest kilka modeli wolnossaków subaru pracujących na szerokopasmowych.

 

jako - ty to poczte sprawdz, bo nie wiem jak wojowac z tym scoobynetem

 

Już sprawdzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...