Jump to content

O sprężynach i amortyzatorach raz jeszcze 2003-2007


Anfran
 Share

Recommended Posts

Przejrzałem forum w każda stronę i nadal nie ma precyzyjnej odpowiedzi jak tak naprawdę pozbyc sie samopoziomowania

Zamówiłem już Exel-G bez samopoziomowania nr kat 334345 i 334344

Teraz sprężyny

Albo IronMan za 550 zł ale wtedy d..a idzie do 77cm (o jakieś 3cm) A tego chce uniknąć

Albo pospring poznań

I tu zaczyna sie problem. Bo sprężyny były u nich robione ale i 370mm i 390mm i nawet 410mm

Zna ktoś odpowiedź które jaką dają wysokość?

Tak konkretnie pod zamówienie. Chce uzyskać ok 74 cm do błotnika

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Przejrzałem forum w każda stronę i nadal nie ma precyzyjnej odpowiedzi jak tak naprawdę pozbyc sie samopoziomowania

Zamówiłem już Exel-G bez samopoziomowania nr kat 334345 i 334344

Teraz sprężyny

Albo IronMan za 550 zł ale wtedy d..a idzie do 77cm (o jakieś 3cm) A tego chce uniknąć

Albo pospring poznań

I tu zaczyna sie problem. Bo sprężyny były u nich robione ale i 370mm i 390mm i nawet 410mm

Zna ktoś odpowiedź które jaką dają wysokość?

Tak konkretnie pod zamówienie. Chce uzyskać ok 74 cm do błotnika

 

Pozdrawiam

Oj coś niedokładnie szukałeś. Sprawdź PW

Link to comment
Share on other sites

Dziekuje ci Niedźwiedź za zainteresowanie. Zawsze to jakas pociecha...

A dokładnie szukałem Dokładnie. I jak widać nikt nadal nic nie wie...

Każdy coś słyszał każdy widział tylko nikt nie wie gdzie i kiedy.

A tobie Niedźwiedź prześle twój ulubiony browar jak mi pokażesz gdzieś w postach na forum znalazłeś "jak ma wyglądać sprężyna do 334345 zeby wysokość była zachowana" Oczywiście dla modelu 2

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Przejrzałem forum w każda stronę i nadal nie ma precyzyjnej odpowiedzi jak tak naprawdę pozbyc sie samopoziomowania

Zamówiłem już Exel-G bez samopoziomowania nr kat 334345 i 334344

Teraz sprężyny

Albo IronMan za 550 zł ale wtedy d..a idzie do 77cm (o jakieś 3cm) A tego chce uniknąć

Albo pospring poznań

I tu zaczyna sie problem. Bo sprężyny były u nich robione ale i 370mm i 390mm i nawet 410mm

Zna ktoś odpowiedź które jaką dają wysokość?

Tak konkretnie pod zamówienie. Chce uzyskać ok 74 cm do błotnika

 

Pozdrawiam

 

Tak dla przypomnienia moich wypocin

viewtopic.php?f=22&t=115775&start=450

Ironman to dobre rozwiązanie tylko zdaje mi się, że w tej chwili Forumowicze wykupili cały zapas w Polsce i dopiero płyną z Australii - będą za 6 tygodni :evil:

Z Polspringiem jest problem, chyba, że zrobią Ci springi analogiczne do Ironman tylko krótsze. Pamiętaj, że ważna jest też grubość i ilość zwojów i ..... parę innych. Oryginału z tego nie zrobisz - niestety a te 77 cm nie wyczujesz, bo auto jest sztywniejsze.

 

Niedźwiedź masz już to tajemnicze info o zamienniku do standardu z KYB? Coś się klaruje?

Link to comment
Share on other sites

Tak wiec Panowie wydaje mi sie ze temat rozwiazalem

Mialem trochę zabawy...

Zakupiłem Amortyzatory KYB 334344 334345 bez nivomatu

Wziąłem pod uwage wszystkie opcje które chodziły po forum nastawiając sie jednak na spreżyny z Pospringu. Poszedłem jednak swoją drogą

Informacje o sprężynach od Partnera lub Berlingo Diesla to raczej bujda Jest to sprężyna typu CC o równej średnicy na dwóch końcach Co prawda w dolnej części amortyzatora bedzie pasowała 158mm H=360 fi druta 12,75 ale w górnej już nie. Może ktoś ja przerobił lub kupił przez przypadek z jakimś zagiętym ostatnim pierścieniem. Ja w każdym bądź razie w hurtowni sprężyn je widziałem i to nie pasuje

Za to miałem mozliwość pochodzenia po hurtowni sprężyn samochodowych z suwmiarką i są efekty

Poszukiwana sprężyna do forestera to typ K o wymiarach 120mm-156mm H=365mm To są wymiary po zewnątrz W związku z tym że grubość druta orginału to trochę powyżej 10mm wychodzi że należy szukać sprężyny o otworze od strony poduszki 100mm a od strony amortyzatora 135

Załozyłem że grubość druta 12mm powinna wystarczyć gdyż samochód na standardowych 10mm opada tylko 4cm (Założenie okazało sie zresztą błędne ale to za chwilę)

Dobrana przeze mnie sprężyna ma wymiary 120mm-158mm H=380 drut 11,75 Jest to sprężyna do Forda Mondeo 1 nr kat sprężyn Lesjofors 42 275 22 Siada ciasno w gniazdo poduszki bo brakuje ze 3mm ale to amortyzator a nie apteka

W dole super. Wysokość przy tej grubości druta myślałem że wystarczająca.

Po założeniu Forek stał elegancko na 74cm ale po dniu jeżdżenia siadł do 71,5cm Tak wiec sprężyny musza być albo lekko twardsze (grubsze) albo jeszcze wyższe. I jedno i drugie wpłynie na komfort bo nawet na moich Jamexach od Mondeo jest taczkowato.

Tak wiec dołożę albo polibusze albo jakieś gumy pod poduszkę amora tak żeby jeszcze wyciągnąć dwa cm w góre. Jakby ktoś miał obiekcje proszę sie zapoznać z budową górnego mocowania foresterowej sprężyny (blacha plus właśnie taki polibusz).

Zachęcam do poeksperymentowania ze sprężyną 42 554 09 Mazda 129mm-170mm h=373 gr14mm. Myślę że może być lepiej jeśli usiądzie w dolnym gnieździe bo to ponad cm wieksza średnica zew.

Ja dałem sobie spokój bo wystepują tylko drogich firm

A podsumowanie wygląda tak:

Dwa amory na allegro 560zł

Dwie sprężyny Jamex (niestety niebieskie) 160zł

Za 700 tył Forka jak nowy

Podziekowania dla Niedźwiedzia za zainteresowanie i chęć Pomocy

 

P.S. I prosze bez głupawych komentarzy o tym że w subaru musi byc orginał i jak mnie nie stać to mam kupić Pandę i takie tam pierdoły...

Link to comment
Share on other sites

Niezły nakład pracy temu poświęciłeś, szacunek.

 

Można też zamontować IRONMAN'y, które pasują jak ulał i jeżdżą jak złoto, z tym że są niestety żółte :-).

Link to comment
Share on other sites

Można też zamontować IRONMAN'y, które pasują jak ulał i jeżdżą jak złoto, z tym że są niestety żółte :-).

 

Widziałem IronMany gdzieś na forum i nie pasują jak ulał tylko ewidentnie forka podwyższaja

Stawiam na jakieś 76cm

Ale pewnie wystarczyło by pół zwoju odciąć od dołu i było by ok

Link to comment
Share on other sites

Można też zamontować IRONMAN'y, które pasują jak ulał i jeżdżą jak złoto, z tym że są niestety żółte :-).

 

Widziałem IronMany gdzieś na forum i nie pasują jak ulał tylko ewidentnie forka podwyższaja

Stawiam na jakieś 76cm

Ale pewnie wystarczyło by pół zwoju odciąć od dołu i było by ok

 

Pasują jak ulał, bo są dedykowane do Forka w tym roczniku, bez kombinacji typu obcinanie, skracanie i takie tam i przeznaczone są do liftu auta o 1,5 cala w górę, więc auto jest wyżej ale jest sztywniejsze, co poprawia komfort i bezpieczeństwo w tym wypadku.

Robiąc tą wymianę u siebie unikałem jak ognia sprężyn z Polspringu od berlingo itp ze względu na kombinacje i przeróbki. Ironman to gotowe rozwiązanie dedykowane do tego auta przez znanego i cenionego producenta. Dodam, że w tym momencie jedyne "dedykowane" a nie kombinowane z kilku różnych aut :|

Jeżeli ktoś ma coś nowego od producentów albo jakieś zapowiedzi to dawajcie znać 8)

Link to comment
Share on other sites

 

Pasują jak ulał, bo są dedykowane do Forka w tym roczniku, bez kombinacji typu obcinanie, skracanie i takie tam i przeznaczone są do liftu auta o 1,5 cala w górę, więc auto jest wyżej ale jest sztywniejsze, co poprawia komfort i bezpieczeństwo w tym wypadku.

Robiąc tą wymianę u siebie unikałem jak ognia sprężyn z Polspringu od berlingo itp ze względu na kombinacje i przeróbki. Ironman to gotowe rozwiązanie dedykowane do tego auta przez znanego i cenionego producenta. Dodam, że w tym momencie jedyne "dedykowane" a nie kombinowane z kilku różnych aut :|

Jeżeli ktoś ma coś nowego od producentów albo jakieś zapowiedzi to dawajcie znać 8)

 

Dla mnie nie pasują jak ulał bo podnoszą samochód

Ja chce mieć 74cm nie 76 czy 78.

A swoją drogą gdzieś na rosyjskich forach znalazłem i forestery powyżej 80cm :) Mnie sie nie podobają...

Jeszcze jedno w odniesieniu do rosyjskich forów

Sprężyny zwykłe do KYB bez nivomatów sa produkowane w Japonii przez firmę OBK. Nawet nie sa drogie. Tylko nie znalazłem nikogo kto je sprzedaje w Polsce...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Dla mnie nie pasują jak ulał bo podnoszą samochód

 

Andrzej,

 

Jak sam widziałeś trochę podnoszą.

Książkowo nasz forek (MY '03 bez turbo) ma mieć z tyłu 440mm z tolerancją: +12/-24, czyli: 416-452 mm licząc od środka piasty do krawędzi nadkola.

Mój przed wymianą na zestaw Ironman+Kayaba miał z lewej 435mm, z prawej 415mm (stąd powód wymiany, zresztą po wymontowaniu SLS-ów widać "ręcznie", że prawy nie trzyma).

Po wymianie zadek poszedł o ok. 3cm do góry i z obu stron było ok 465mm. Po kilku dniach zawieszenie się "usiedziało" i spadło o 1cm, czyli do ok. 455mm, czyli na granicy błędu pomiarowego w zakresie dopuszczalnej wysokości dla OEM.

 

Porada dla chętnych na taką samą modyfikacje: warto zrobić geometrię po założeniu ww. kompletu. Nawet jak kąty będą ok, to kąt pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy zmienia się i może wyjść poza zakres. Dla chętnych mogę przesłać na maila skany pomiarów na starym zawiasie, na nowym przed i po regulacji.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie nie pasują jak ulał bo podnoszą samochód

 

Andrzej,

 

Jak sam widziałeś trochę podnoszą.

Książkowo nasz forek (MY '03 bez turbo) ma mieć z tyłu 440mm z tolerancją: +12/-24, czyli: 416-452 mm licząc od środka piasty do krawędzi nadkola.

Mój przed wymianą na zestaw Ironman+Kayaba miał z lewej 435mm, z prawej 415mm (stąd powód wymiany, zresztą po wymontowaniu SLS-ów widać "ręcznie", że prawy nie trzyma).

Po wymianie zadek poszedł o ok. 3cm do góry i z obu stron było ok 465mm. Po kilku dniach zawieszenie się "usiedziało" i spadło o 1cm, czyli do ok. 455mm, czyli na granicy błędu pomiarowego w zakresie dopuszczalnej wysokości dla OEM.

 

Porada dla chętnych na taką samą modyfikacje: warto zrobić geometrię po założeniu ww. kompletu. Nawet jak kąty będą ok, to kąt pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy zmienia się i może wyjść poza zakres. Dla chętnych mogę przesłać na maila skany pomiarów na starym zawiasie, na nowym przed i po regulacji.

 

Czy ktoś doświadczony doradził Ci żeby zrobić geometrię czy po prostu Ciebie podkusiło?

Link to comment
Share on other sites

1wsze brawo za determinację

2gie brawo za efekt ;)

 

niebieskie sprężyny wyglądają super, różowe STi wprawdzie bardziej JDM, ale niebieskie są takie, takie. no super no :D

jakbyś miał jakiś numer katalogowy tych Jamexów to się przyda dla kolejnych zadających to pytanie :mrgreen:

ciekawe jak wypada Jamex vs custom nie-ASO :idea:

Link to comment
Share on other sites

Każdy swoje chwali

Sprężyna to sprężyna a nie statek kosmiczny

Nie dawno wszyscy chwalili kręcone na kolanie z pospringu i było ok

Dołożyłem polibusze od łady Nivy i stoi na 74 wiec efekt mam jakbym wydał 1000

Jednak Ostatnio wiozłem 500 kg bloczków betonowych i kucnął forek straszliwie

Mam wiec już nową wersję zawieszenia

Sprężyny do mondeo występują w weresji wzmocnionej. Nowe na allegro od 60 zł

Podaję nr Lesjofors 4227582. Wymiary gr drutu 12,5mm 122-158 h=345 albo odpowiednio 4227583,12,5mm 123-159 h=354

Może ktoś chce poeksperymentować? wystarczy 150zł z przesyłką

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Podaję nr Lesjofors 4227582. Wymiary gr drutu 12,5mm 122-158 h=345 albo odpowiednio 4227583,12,5mm 123-159 h=354

Może ktoś chce poeksperymentować? wystarczy 150zł z przesyłką

To nadal jest drut bardzo bliski temu z SLS. Podejrzewam, że ilość zwojów jest większa, bo SLSowa sprężyna ma ich "mało", ale mimo wszystko średnica druta robi swoje.

Link to comment
Share on other sites

Polibusz to element zawieszenia m.in. podkładka sprężyny amortyzatora Taka guma miedzy sprężyna a górną poduszką.

W typowych samochodach terenowych stosowany nagminnie do podniesienia zawieszenia

Niestety nie produkowane do Forka.

W ładzie nivie chyba w zawieszeniu przednim sa w standardzie takie podkładki. Pasuje jak ulał. Niestety w Polsce występuja tylko w wysokości ok 1,5-2 cm Ale na stronach rosyjskich są różne wysokości Jak ktoś ma dostep do tych części to można sobie forka co tydzień za 10 zł podnosić lub obnizać

Jak to wygląda w nivie można znaleźć na stronie http://www.jacars.pl a w innych autach terenowych wpisać polibusze w allegro

Iron man też je zreszta produkuje

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...