Jump to content

Nieszczęście! 2 tygodnie mam STI i już popsułem...


mich
 Share

Recommended Posts

2 tygodnie mam samochód a już zepsułem silnik :) Zapaliła mi się żółta kontrolka silnika, pali się stale po włączeniu zapłonu, nie gaśnie. Pojadę do serwisu Subaru w Jeleniej Górze i mam nadzieję, że mi powiedzą o co chodzi i że wyjdę uśmiechnięty, na razie ręce mi się trzęsą :)

 

Podejrzewam, że kontrolka zapaliła mi się po tym, jak mocno przygazowałem na dwójce i być może zahaczyłem o czerwony zakres obrotów. Pewien nie jestem, bo nie miałem czasu spojrzeć na obrotomierz :/

 

W życiu nie zapaliła mi się kontrolka silnika, na mechanice samochodowej też pojęcia nie mam, stąd kilka szybkich pytań do was.

 

1. Czy w przyszłości powinienem bezwzględnie unikać obrotów na czerwonym zakresie, czy jak od czasu do czasu wejście na czerwone bardzo nie szkodzi?

 

2. Czy po wejściu na czerwone obroty samochód odcina paliwo?

 

3. Czytałem trochę na ten temat na forum i dowiedziałem się, że czasami kontrolka potrafi zapalić się z błahych powodów. Zdaje się, że np. z powodu stukowego spalania paliwa? Czy to prawda?

 

4. Czy jest tak, że kontrolka może zgasnąć sama po jakimś czasie, czy też można wyłączyć ją tylko po podpięciu się komputerem?

 

5. Czy jadąc do serwisu ze świecącą się stale kontrolką silnika powinienem unikać obrotów powyżej jakiegoś określonego zakresu?

Link to comment
Share on other sites

Znam takich co jak nie wejdą na czerwone, to uważają, że źle bieg zmienili :-)

 

Ogranicznik obrotów jest trochę dalej niż czerwone pole.

 

Check Engine może zapalić się z miliona różnych powodów. Sam nie zgaśnie. Kup sobie kabelek Tactrixa, to będziesz mógł sobie samemu sprawdzać i kasować. Koszt ok 600zł.

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam, że kontrolka zapaliła mi się po tym, jak mocno przygazowałem na dwójce i być może zahaczyłem o czerwony zakres obrotów.

Od wejścia wskazówki obrotów na czerwone pole check engine się nie zapala :)

 

1. Czy w przyszłości powinienem bezwzględnie unikać obrotów na czerwonym zakresie, czy jak od czasu do czasu wejście na czerwone bardzo nie szkodzi?

Teoretycznie przy wejściu na czerwone pole powinno nastąpić odcięcie paliwa i na ogól tak się dzieje, odcinkę czuć, auto przestaje jechać i słychać charakterystyczny dźwięk silnika, szybkie "tyr tyr tyr" ;)

 

2. Czy po wejściu na czerwone obroty samochód odcina paliwo?

Tak. No chyba, że masz samochód po remapie (przeprogramowaniu sterownika silnika) a wtedy to kto to wie, co tam masz w środku... :)

 

czasami kontrolka potrafi zapalić się z błahych powodów.

Prawda.

 

4. Czy jest tak, że kontrolka może zgasnąć sama po jakimś czasie, czy też można wyłączyć ją tylko po podpięciu się komputerem?

mi zapalił się i sam zgasł błąd katalizatora spowodowany pełnym przelotem układu wydechowego, ale zaraz znowu się zapalił.

 

Nawet jak kontrolka zgaśnie, to czy nie jest tak, że informacja o tym zostaje w ECU?

 

5. Czy jadąc do serwisu ze świecącą się stale kontrolką silnika powinienem unikać obrotów powyżej jakiegoś określonego zakresu?

jedź normalnie, po prostu, ale niekoniecznie musisz kręcić do odcinki :)

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie.

U mnie miałem dokładnie podobną reakcję auta jak dolałem paliwa pod korek. Od tamtego czasu ilekroć leję benzynę to do pierwszego odbicia. Problem sam zniknął. Sprawdzałem kompem - żaden błąd nie został w ecu.

 

Tak więc lej dobre paliwo - do pierwszego odbicia.

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie.

U mnie miałem dokładnie podobną reakcję auta jak dolałem paliwa pod korek. Od tamtego czasu ilekroć leję benzynę to do pierwszego odbicia. Problem sam zniknął. Sprawdzałem kompem - żaden błąd nie został w ecu.

 

Tak więc lej dobre paliwo - do pierwszego odbicia.

 

 

Hmmmm a to ciekawe :roll: :roll: - co ma ...

 

Ja zawsze leję pod korek i jeszcze check engine mi się z tego powodu nie zapalił ...

 

A co do głównego tematu, ja obstawiam czujnik EGT :wink:

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

2 tygodnie mam samochód a już zepsułem silnik :) Zapaliła mi się żółta kontrolka silnika, pali się stale po włączeniu zapłonu, nie gaśnie. Pojadę do serwisu Subaru w Jeleniej Górze i mam nadzieję, że mi powiedzą o co chodzi i że wyjdę uśmiechnięty, na razie ręce mi się trzęsą :)

 

Podejrzewam, że kontrolka zapaliła mi się po tym, jak mocno przygazowałem na dwójce i być może zahaczyłem o czerwony zakres obrotów. Pewien nie jestem, bo nie miałem czasu spojrzeć na obrotomierz :/

 

W życiu nie zapaliła mi się kontrolka silnika, na mechanice samochodowej też pojęcia nie mam, stąd kilka szybkich pytań do was.

 

1. Czy w przyszłości powinienem bezwzględnie unikać obrotów na czerwonym zakresie, czy jak od czasu do czasu wejście na czerwone bardzo nie szkodzi?

 

2. Czy po wejściu na czerwone obroty samochód odcina paliwo?

 

3. Czytałem trochę na ten temat na forum i dowiedziałem się, że czasami kontrolka potrafi zapalić się z błahych powodów. Zdaje się, że np. z powodu stukowego spalania paliwa? Czy to prawda?

 

4. Czy jest tak, że kontrolka może zgasnąć sama po jakimś czasie, czy też można wyłączyć ją tylko po podpięciu się komputerem?

 

5. Czy jadąc do serwisu ze świecącą się stale kontrolką silnika powinienem unikać obrotów powyżej jakiegoś określonego zakresu?

 

 

nie stresuj sie za bardzo, lepiej podepnij auto pod kompa, i niech ktoś Ci zczyta numer błedu i wklej na forum, napewno wspólnie pomożemy :D

Link to comment
Share on other sites

mich check sie nie zapala od wejscia na czerwone pole, sprawczone w 4 roznych sti, a blad kata wywala przy spokojnie rownej jezdzie na trasie - wiec u ciebie chyba to tez nie to :roll:

 

Kup sobie kabelek Tactrixa, to będziesz mógł sobie samemu sprawdzać i kasować. Koszt ok 600zł.

gdzie masz tak tanio? przy obecnym kursie to cena w usa jest wyzsza

Link to comment
Share on other sites

nie stresuj sie za bardzo, lepiej podepnij auto pod kompa, i niech ktoś Ci zczyta numer błedu i wklej na forum, napewno wspólnie pomożemy :D

 

Racja - mądrego po szkołach warto posłuchać :wink:

Jeżeli z autem nic się nie dzieje (spadek osiągów, nierówna praca itp) to jest ok

Odepnij aku na godzinę i ponownie podłącz - może się błąd (kontrolka) zresetuje (błąd i tak zostanie w pamięci także wcześniej czy później będzie można go odczytać)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie.

U mnie miałem dokładnie podobną reakcję auta jak dolałem paliwa pod korek. Od tamtego czasu ilekroć leję benzynę to do pierwszego odbicia. Problem sam zniknął. Sprawdzałem kompem - żaden błąd nie został w ecu.

 

Tak więc lej dobre paliwo - do pierwszego odbicia.

 

 

Hmmmm a to ciekawe :roll: :roll: - co ma ...

 

Ja zawsze leję pod korek i jeszcze check engine mi się z tego powodu nie zapalił ...

 

A co do głównego tematu, ja obstawiam czujnik EGT :wink:

 

Pozdrawiam

 

Potwierdzam - ja zawsze leję dotąd, aż się prawie uleje i nigdy mi CEL nie wyskakuje.

 

CELa może natomiast spowodować sytuacja poniekąd przeciewna tj. za mało paliwa - może kolega mich jechał w szybkim zakręcie z małą ilością paliwa w baku? Coś takiego na pewno może spowodować CEL-a.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzili mi kod błędu w ASO, wyszło 2016. W sumie nie wiem, czy to jeden kod, czy dwa. Pani powiedziała, że to coś chyba z układem kontroli spalin, ale dzisiaj nie mają czasu robić analizy.

 

Spotkaliście się z takim kodem błędu?

Jeśli tak, to w czym może być problem?

Można jeździć takim samochodem, czy lepiej jechać na dokładną analizę?

Link to comment
Share on other sites

dziwne co paniusia mówi skoro P2016 to błąd 'generatora wzburzeń' (TGV)

generatory wzburzeń są w dolocie tuż przed wlotem na zawory.

w manualu jest procedura diagnozy każdego błędu

Link to comment
Share on other sites

standard, zacioł sie zawór TGV od strony pasażera, dość czesta usterka. Najlepiej wywalić chwasta ekologicznego :twisted:

To nie jest nic poważnego, choć jak klapka sie nie otworzy , auto bedzie mulić okrutnie . Najlepiej wyciąć te klapki w cholere , i programowo wyłączyc aby sie check nie palił, można tez je rozebrać i czyścić i powinno pomóc :roll:

Link to comment
Share on other sites

CELa może natomiast spowodować sytuacja poniekąd przeciewna tj. za mało paliwa - może kolega mich jechał w szybkim zakręcie z małą ilością paliwa w baku? Coś takiego na pewno może spowodować CEL-a.

to tez nie to, mi juz 2x bralo paliwa na nierownosciach :mrgreen: i zaden check sie nie zapalil

Link to comment
Share on other sites

standard, zacioł sie zawór TGV od strony pasażera............ Najlepiej wyciąć te klapki w cholere , i programowo wyłączyc aby sie check nie palił

Carfit poco sa te klapki TGV? czysto proekoligiczny gadżet czy tez poprawiaja przebieg momenty przy niskich obrotach?

wiem ze takie cos juz w WRXie MY03 widzialem

Link to comment
Share on other sites

standard, zacioł sie zawór TGV od strony pasażera............ Najlepiej wyciąć te klapki w cholere , i programowo wyłączyc aby sie check nie palił

Carfit poco sa te klapki TGV? czysto proekoligiczny gadżet czy tez poprawiaja przebieg momenty przy niskich obrotach?

wiem ze takie cos juz w WRXie MY03 widzialem

 

klapki są po to aby auto spełniało normy emisji spalin chyba euro4. w hamerykańskich wrx-ach też sa.

Link to comment
Share on other sites

@carfit:

Czyli z taką usterką mogę sobie strzelić trasę 1000 km? Najwyżej będę miał przyspieszenie porównywalne do fiata 125 pe? :D

A po powrocie zająć się wyrwaniem/wyczyszczeniem chwasta?

 

A jak te klapki się zupełnie ściągnie, to może się zdarzyć, że potem auto nie przejdzie przeglądu rejestracyjnego z powodu zbytniej emisji spalin?

Link to comment
Share on other sites

@carfit:

Czyli z taką usterką mogę sobie strzelić trasę 1000 km? Najwyżej będę miał przyspieszenie porównywalne do fiata 125 pe? :D

A po powrocie zająć się wyrwaniem/wyczyszczeniem chwasta?

 

A jak te klapki się zupełnie ściągnie, to może się zdarzyć, że potem auto nie przejdzie przeglądu rejestracyjnego z powodu zbytniej emisji spalin?

 

Myśle że bez problemów, a skasowali Ci ten błąd w serwisie ? pali sie dalej check ?

bez problemów przejdziesz przegląd, przynajmniej w Polsce :D . Te klapki + silnik dodatkowego powietrza jest naprawde po to aby spełniał normy na zimnym silniku do momentu zagrzania sie katalizatorów, potem po ok 30-45sek są wyłaczane.

Link to comment
Share on other sites

Myśle że bez problemów, a skasowali Ci ten błąd w serwisie ? pali sie dalej check ?

No właśnie nie skasowali, pali się cały czas kontrolka.

 

EDIT: W serwisie mówią, że resetowali kontrolkę, ale się za chwilę znowu zapala. Czyli rozumiem, klapka się zatła zacięła?

Link to comment
Share on other sites

Myśle że bez problemów, a skasowali Ci ten błąd w serwisie ? pali sie dalej check ?

No właśnie nie skasowali, pali się cały czas kontrolka.

 

EDIT: W serwisie mówią, że resetowali kontrolkę, ale się za chwilę znowu zapala. Czyli rozumiem, klapka się zatła zacięła?

 

Wszystko na to wskazuje że tak, albo klapka sie zawiesiła albo silnik który tą klapka steruje, dla bezpieczeństwa odpiął bym wtyczkę od tego silniczka aby przypadkiem klapka nie została w pozycji zamknietej, bo wtedy auto straci moc

Link to comment
Share on other sites

Myśle że bez problemów, a skasowali Ci ten błąd w serwisie ? pali sie dalej check ?

No właśnie nie skasowali, pali się cały czas kontrolka.

 

EDIT: W serwisie mówią, że resetowali kontrolkę, ale się za chwilę znowu zapala. Czyli rozumiem, klapka się zatła zacięła?

 

takie cos zastepuje te klapki, chyba warto zmienic

http://www.gruppe-s.com/Subaru/subeng/TGVDeletes.htm

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...