Jump to content

EGT problem lub czujnik problem...


carlos-wrx
 Share

Recommended Posts

...mam zamontowane u siebie czujniki stri serii xline - żaden kawior ot standard... egt/boost/temp oleju

 

...teraz mam pytanie, zanim dojade do serwisu i zrzuce "loga" to powiedzcie mi czy to z autem dzieje się cos nie tak czy czujni jest niewiarygodny...

 

Podczas remapu zostala sprawdzona poprawność działania przepływomierza i pompy paliwa (walbro 255), i tu mam pewność że to działa prawidłowo.

 

 

Przykład:

Trasa Katowice - Łódź / 6 bieg / przyspieszenie na 3/4 otwartej przepustnicy / dojście do zakladanej prędkości i utrzymanie jej / predkosc 170-180, obroty 4,5rkpm / egt pokazuje 880-910 stopni (przy 3rkpm na 6 biegu łapie 800/820).

 

EGT na wskaźniku rosnie przy stałym utrzymaniu predkosci np. dzis przy 3,5rkpm na 5 biegu tez wskazywał jakies 850-880 stopni, przez ten wskaźnik nie moge się w pełni cieszyć autem, boje sie problemow - a nie mam mozliwości na cito podjechać to zdjagnozować

 

...co o tym myslicie? wskaźnik czy silnik?

Link to comment
Share on other sites

Nie masz kogoś w okolicy choćby z kablem VAG-KKL? ecuExplorerem można odczytać wartości z sondy fabrycznej z uppipe.

 

U mnie z kolei zegar na kolektorze czwartego cylindra pokazuje za mało (w zasadzie nie przekracza 600 w codziennej eksploatacji - WRX), a fabryczny w uppipe dochodzi do 800 (200km/h, 6500rpm, nie pamiętam ile wtedy zegar pokazał). Z tym, że u mnie problemem może być np. sonda wystająca zbyt mało w światło kolektora.

Link to comment
Share on other sites

Nie masz kogoś w okolicy choćby z kablem VAG-KKL? ecuExplorerem można odczytać wartości z sondy fabrycznej z uppipe.

 

no własnie nie, Łódź to jest dziwne miasto, albo ja nie mam takich znajomości...

 

U mnie z kolei zegar na kolektorze czwartego cylindra pokazuje za mało (w zasadzie nie przekracza 600 w codziennej eksploatacji - WRX), a fabryczny w uppipe dochodzi do 800 (200km/h, 6500rpm, nie pamiętam ile wtedy zegar pokazał). Z tym, że u mnie problemem może być np. sonda wystająca zbyt mało w światło kolektora.

 

800 przy 200km/h - to wg. mojego stri pewnie byłoby z kadżilion stopni celcjusza

Link to comment
Share on other sites

...mam zamontowane u siebie czujniki stri serii xline - żaden kawior ot standard... egt/boost/temp oleju

 

...teraz mam pytanie, zanim dojade do serwisu i zrzuce "loga" to powiedzcie mi czy to z autem dzieje się cos nie tak czy czujni jest niewiarygodny...

 

Podczas remapu zostala sprawdzona poprawność działania przepływomierza i pompy paliwa (walbro 255), i tu mam pewność że to działa prawidłowo.

 

 

Przykład:

Trasa Katowice - Łódź / 6 bieg / przyspieszenie na 3/4 otwartej przepustnicy / dojście do zakladanej prędkości i utrzymanie jej / predkosc 170-180, obroty 4,5rkpm / egt pokazuje 880-910 stopni (przy 3rkpm na 6 biegu łapie 800/820).

 

EGT na wskaźniku rosnie przy stałym utrzymaniu predkosci np. dzis przy 3,5rkpm na 5 biegu tez wskazywał jakies 850-880 stopni, przez ten wskaźnik nie moge się w pełni cieszyć autem, boje sie problemow - a nie mam mozliwości na cito podjechać to zdjagnozować

 

...co o tym myslicie? wskaźnik czy silnik?

 

 

dużo zalezy po pewnym czasie, jak została zamontowana termopara od EGT, tzn ile mm zostało w kolektorze, jak za dużo typu 15-20mm to termopara sie szybko przepala i pokazuje błedy.

Najlepiej sprawdzić w takim przypadku AFR na szerokopasmowej i wtedy masz jasność

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że stała prędkość w okolicach 170-180, zwłaszcza utrzymywna dłużej, jak nic da 880-900 stopni (szczególnie teraz).

 

Też mam STRI i przy długo utrzymywanych duzych prędkościach zdarzało sie często oglądać 900 st. U Ciebie to wprawdzie wygląda inaczej, bo masz 6tkę, więc i obroty przy tych samych prędkościach mniejsze, niemniej w dlaszym ciągu nie przejmowałbym się temperaturami na tym poziomie.

 

Natomiast gdyby okazało się, że potrzebujesz czujnik do EGT do tego zegara - daj znać, ja wymieniałem na gwarancji dwa razy zegar i zawsze przychodził komplet, mam chyba dwa nieużywane czujniki luzem (wraz z kablami).

Link to comment
Share on other sites

 

 

dużo zalezy po pewnym czasie, jak została zamontowana termopara od EGT, tzn ile mm zostało w kolektorze, jak za dużo typu 15-20mm to termopara sie szybko przepala i pokazuje błedy.

Najlepiej sprawdzić w takim przypadku AFR na szerokopasmowej i wtedy masz jasność

 

 

 

carfit, a teraz tak mnie powiedz po polskiemu - może to szkodzic motorowi, czy tylko szkodzi mojemu samopoczuciu podczas jazdy?

Link to comment
Share on other sites

 

Natomiast gdyby okazało się, że potrzebujesz czujnik do EGT do tego zegara - daj znać, ja wymieniałem na gwarancji dwa razy zegar i zawsze przychodził komplet, mam chyba dwa nieużywane czujniki luzem (wraz z kablami).

 

 

...a czujnika temp. oleju od stri nie masz? lub mozesz miec?

Link to comment
Share on other sites

 

 

dużo zalezy po pewnym czasie, jak została zamontowana termopara od EGT, tzn ile mm zostało w kolektorze, jak za dużo typu 15-20mm to termopara sie szybko przepala i pokazuje błedy.

Najlepiej sprawdzić w takim przypadku AFR na szerokopasmowej i wtedy masz jasność

 

 

 

carfit, a teraz tak mnie powiedz po polskiemu - może to szkodzic motorowi, czy tylko szkodzi mojemu samopoczuciu podczas jazdy?

 

trudno powiedziec, moze być problem z sondą, ( to wtedy pikuś ) a może zegar dobrze wskazywać , i wtedy może być problem z przepływomierzem, pompą paliwa, wtryskami, ale pomiar AFR jest jak najbardziej wskazany, choć mimo wszystko najbardziej prawdopodobna jest akcja z czujnikiem, osobiście bym tego nie bagatelizował :roll:

Link to comment
Share on other sites

 

trudno powiedziec, moze być problem z sondą, ( to wtedy pikuś ) a może zegar dobrze wskazywać , i wtedy może być problem z przepływomierzem, pompą paliwa, wtryskami, ale pomiar AFR jest jak najbardziej wskazany, choć mimo wszystko najbardziej prawdopodobna jest akcja z czujnikiem, osobiście bym tego nie bagatelizował :roll:

 

...czyli diagnostyka, zamiast gdybania... do Wawy mam 160 w jedną strone, ale to i tak taniej wyjdzie jak reanimacja samochodu po eksplozji motoru........

Link to comment
Share on other sites

 

trudno powiedziec, moze być problem z sondą, ( to wtedy pikuś ) a może zegar dobrze wskazywać , i wtedy może być problem z przepływomierzem, pompą paliwa, wtryskami, ale pomiar AFR jest jak najbardziej wskazany, choć mimo wszystko najbardziej prawdopodobna jest akcja z czujnikiem, osobiście bym tego nie bagatelizował :roll:

 

...czyli diagnostyka, zamiast gdybania... do Wawy mam 160 w jedną strone, ale to i tak taniej wyjdzie jak reanimacja samochodu po eksplozji motoru........

 

dokładnie, lepiej zapobiegać jak leczyć :idea:

Link to comment
Share on other sites

dużo zalezy po pewnym czasie, jak została zamontowana termopara od EGT, tzn ile mm zostało w kolektorze, jak za dużo typu 15-20mm to termopara sie szybko przepala i pokazuje błedy.

A jesteś w stanie powiedzieć coś o mojej sytuacji? Zegar STRI DSD CS, z termoparą zamontowaną na kolektorze czwartego cylindra, pokazuje temperatury wyraźnie niższe niż fabryczny czujnik w uppipe (zegar pokazuje tak ze 100-150 stopni mniej niż komputer, jak pisałem wyżej - najwyższa zanotowana temperatura w uppipe mojego WRX-a to 800stC).

 

Zegar i termopara nówka sztuka, od początku tak pokazuje.

 

Termopara wystaje w kolektor na ok. 10mm, zamontowana jest (jak pamiętam) m.w. 1-1,5 cala od flanszy kolektora.

Link to comment
Share on other sites

 

Natomiast gdyby okazało się, że potrzebujesz czujnik do EGT do tego zegara - daj znać, ja wymieniałem na gwarancji dwa razy zegar i zawsze przychodził komplet, mam chyba dwa nieużywane czujniki luzem (wraz z kablami).

 

 

...a czujnika temp. oleju od stri nie masz? lub mozesz miec?

 

A wiesz, że zegar oleju też wymieniałem :-) Wprawdzie tylko raz, ale też powinienem mieć czujnik - poszukam w garażu. Chyba tylko turbo działa do tej pory bez zarzutu.

Link to comment
Share on other sites

A wiesz, że zegar oleju też wymieniałem :-) Wprawdzie tylko raz, ale też powinienem mieć czujnik - poszukam w garażu. Chyba tylko turbo działa do tej pory bez zarzutu.

Tak przy okazji, to co się z nimi działo?

Link to comment
Share on other sites

A wiesz, że zegar oleju też wymieniałem :-) Wprawdzie tylko raz, ale też powinienem mieć czujnik - poszukam w garażu. Chyba tylko turbo działa do tej pory bez zarzutu.

Tak przy okazji, to co się z nimi działo?

 

Trafiłem jakąś wadliwą serię.

Link to comment
Share on other sites

A wiesz, że zegar oleju też wymieniałem :-) Wprawdzie tylko raz, ale też powinienem mieć czujnik - poszukam w garażu. Chyba tylko turbo działa do tej pory bez zarzutu.

Tak przy okazji, to co się z nimi działo?

 

Trafiłem jakąś wadliwą serię.

 

 

miałeś x-line?

 

mi także tylko boost wskazuje prawidłowo, i poki co jest sprawny.

 

Jesli miałbys chwilkę, to poszukaj tego czujnika od temp.oleju , nie moge sie doprosić w inter-carsie (tam mnie skierowało stri) aby ktoś, spróbował skombinować mi czujnik.

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana

szerokopasmówkę żeby sprawdzić AFR to chyba w każdym warsztacie mieć powinni... ;)

Jak AFR w porządku to nie ma co panikować.

Też mam zegary STRI serii CS i nie narzekam, w sumie swego czasu mi silnik uratował właśnie ten od EGT.

 

Z moich doświadczeń 800 stopni przy wysokiej prędkości dość długo utrzymywanej, nawet bez doładowania, to standard.

Zapytaj swojego stroiciela o ile masz opóźniony zapłon - u mnie na poprzedniej mapie z tego wynikał problem (między innymi... :roll: ).

Przy jeździe bez doładowania EGT szalało do 900-910 nawet przy prędkościach 120-130 kmph, a przy "pałowaniu" było w porządku...

 

Ale co Subaru to inny kwiatek ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...