mlb Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Ciągle nie daje mi spokoju temat temperatury oleju w silniku, niebieska lampka jest mało przekonująca. Chciałbym podłączyć dodatkowy wskaźnik temperatury oleju, ale auto jest na gwarancji. Czy mógłbym liczyć na podpowiedź co w takiej sytuacji zrobić? Z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 a obawiasz się, bo jest za zimny czy za gorący? co do instalacji pewnie jest miejsce tak jak w wersjach benzynowych i wg mnie nie ma to wpływu na gwarancje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlb Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 obawiam się że jest zbyt zimny, niebieska lampka gaśnie dość szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 obawiam się że jest zbyt zimny, niebieska lampka gaśnie dość szybko przeciez to jest wskaźnik temp. silnika, a nie oleju... :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlb Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 a czy to nie to samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 a czy to nie to samo? Nie. Jako temperatura silnika jest z reguly podawana temperatura plynu chlodzacego, a jego temperatura moze odbiegac od temperatury oleju w silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlb Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Nie. Jako temperatura silnika jest z reguly podawana temperatura plynu chlodzacego, a jego temperatura moze odbiegac od temperatury oleju w silniku. Więc według dla mojego laickiego toku rozumowania - dodatkowy wskaźnik temperatury oleju jak najbardziej ma sens. Z tego co zrozumiałem, silnik przy zbyt zimnym oleju zużywa się znacznie szybciej - olej osiąga parametry podawane przez producentów dopiero w wyższej temperaturze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 proste, zaloz, ze olej jest cieply, jak zagrzeje sie plyn chlodzacy. Oczywiscie nie jest to tozsame, ale moim zdaniem starczy. Ja tak robie w benzynie od 140kkm. Mozesz oczywiscie dolozyc wskaznik, montujac do np do podkladki pod filtr oleju. Zajmie Ci to ze dwie godzinki. http://www.dabtuner.pl/Podkladka_pod_fi ... ju-38.html http://www.dabtuner.pl/Temperatura_olej ... ak-88.html autogauge, ale te lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 U mnie, w obecnych warunkach, woda łapie roboczą temperaturę w zasadzie gdy wyjeżdżam z osiedla (powiedzmy odpalenie, kilkanaście sekund, wyjazd z garażu, zamknięcie garażu i bramy, jakiś kilometr jazdy), w tym czasie zegar temperatury oleju nawet nie drgnie (minimum = 50stC). Dopiero po kolejnych m.w. trzech kilometrach dochodzi w okolice roboczych 80stC, przy czym ciśnienie jest jeszcze wtedy o jakieś 0,5 bara wyższe niż po dłuższej jeździe. Czujnik mam gdzieś w głowicy, pewnie w okolicy czwartego cylindra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 coż, szkoda tylko że w nowych modelach nie wstawili do kompa fukcji pomiaru temp. oleju (widzialem ze np. w vw jest takowa), a tak to trzeba sie bawic w samodzielne dłubanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 fakt, we fiacie stilo z 2002r jest coś takiego pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutek111 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 A ja zauwazyłem, że mój For D jest mało odporny na minusową temperwturę tzn system termostatów działa tak, że zdażyło mi się podczas jazdy po 30 minutach :!: zapaliła się niebieska kontrolka. Myślałem , że ona tylko gaśnie po uzyskaniu odpowiedniej (ciekawe jakiej) temperatury silnika :?: . Naprawdę szkoda, że nie ma wskaźnika temperatury. Może temat rozgrzewania się silnika D i jego kultura pracy przy ujemnych temperaturach to osobny temat, ale obecnie muszę długo czekać aż kontrolka zgaśnie (ok 2,5 raza dłużej niż w WRX wskaźnik temperatury osiaga właściwy poziom)- uroki braku garażu. Dodam ,że kontrolka zapaliła mi się przy minus 15 i jadąc z góry w Alpach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 dotknik wezy przy chłodnicy. Powinny buć zimne/letnie jeżli są gorące to dziadowski termostat źle otwiera. Chyba powinien otwierać przy temp 82 lub 88stC pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Mi sie tez tak zdażyło ze zapaliła sie kontrolka po przejechaniu prawie 1000 km bez zatrzymywania :shock: tez jechałem zimą, zjazd po sniegu prawie z 3000 m.n.p w dolomitach -25 stopni było. mysle ze to kwestia powietrza zimy i reszty ... nigdy wiecej mi sie nie zapaliła drugi raz po zgaśnieciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się