Jump to content

Piski hamalców i jakie wydajniejsze klocki wybrać?


zamer
 Share

Recommended Posts

Jak skręcam w prawo to słyszę jak z przodu z lewej strony popiskują mi hamulce. Popiskują też z przodu jak np. hamuję przed skrzyżowaniem, a potem jak ruszam to przez chwilę też piszczą (tak do 20 km/h). Tak jakby były zapiaszczone, a potem jakby klocek nie odbijał.

Czy to objaw kończącego się klocka czy może jest to związane, z moimi błotnymi przeprawami sprzed kilku dni (z 10 dni temu)? Pojawiło się to popiskiwanie jakieś 5 dni temu. :roll:

 

I od razu drugie pytanie. Jakie klocki założyć aby były skuteczniejsze od seryjnych i kosztowały normalne pieniądze?

I czy wystarczy wymienić tylko klocki czy i trzeba jeszcze od razu tarcze wymienić?

Czy np. takie Zimmermanny są dużo skuteczniejsze od jakichś innych zamienników ( bo są o jakieś 30-40% droższe)?

 

Aha, auto to Impreza kombi 1,8 94 rok.

Link to comment
Share on other sites

...

Jeszcze tylko powiedzcie czemu mi tak popiskują hamulce?

 

Składane były na sucho czy z miedzianym smarem ?

 

Nie mam pojęcia. :oops: Chyba muszę podjechać do jakiegoś mechanika, żeby mi obejrzał czy tam pod klocek nie dostało się błoto.

Link to comment
Share on other sites

...

Jeszcze tylko powiedzcie czemu mi tak popiskują hamulce?

 

Składane były na sucho czy z miedzianym smarem ?

 

Nie mam pojęcia. :oops: Chyba muszę podjechać do jakiegoś mechanika, żeby mi obejrzał czy tam pod klocek nie dostało się błoto.

 

W subaru jest akutyczny czujnik zużycia... :idea:

Link to comment
Share on other sites

I wtedy właśnie popiskuje , czy jakoś inaczej słychać???

 

Ale to by było dziwne ze już się zużyły. Jak byłem tydzień temu zakładać nowe opony to gość mówił, że jeszcze ponad pół klocków jest...

Link to comment
Share on other sites

podepne to tutaj: mam zamiar zmienić zaciski z przodu i przy okazji pomyślałem że zniemie na coś leprzego.tu pytanie, czy szukać dwu tłoczkowych czy może są jakieś dobre jednotłoczkowe? Impreza 2.0 1996r sedan

Link to comment
Share on other sites

Cóż mogę powiedzieć :arrow: bardziej budżetową opcją jest montaż hamulców dwutłoczkowych z tarczą 294 mm (WRX US, Forek 2,5 XT i pewnie jakieś inne) :idea: Cena niższa, czucie hamulca podobno lepsze niż w czterotłoczkowych (ja nie porównywałem, więc piszę "podobno"), skuteczność 294 mm vs 277 mm wyższa i w ogóle jest odczuwalnie lepiej :!: Sam taki stage 0.5 przednich hebli zrobiłem i - jak to mówią - gorąco polecam 8)

Link to comment
Share on other sites

Cóż mogę powiedzieć :arrow: bardziej budżetową opcją jest montaż hamulców dwutłoczkowych

 

takie zaciski dzisiaj zakupiłem, pozostaje jeszcze zakup tarcz. Nienogłem się oprzeć i zrobiłem przymiarkę zacisków, felga wchodzi na styk ale nic nie trze, zostało jakieś 2 mm miejsca albo jeszcze mniej.

Link to comment
Share on other sites

Cóż mogę powiedzieć :arrow: bardziej budżetową opcją jest montaż hamulców dwutłoczkowych

 

takie zaciski dzisiaj zakupiłem, pozostaje jeszcze zakup tarcz. Nienogłem się oprzeć i zrobiłem przymiarkę zacisków, felga wchodzi na styk ale nic nie trze, zostało jakieś 2 mm miejsca albo jeszcze mniej.

 

Ja tam się nie znam, ale taki śladowy luz nie wróży nic dobrego :!:

Link to comment
Share on other sites

Panowie, gdyby ktoś był zainteresowany, mam zaciski przednie z WRX 2007 - czerwone, czterotłoczkowe ... sprzedaję, ponieważ zrobiłem swap na Brembo.

 

W zestawie mogą być prawie nowe klocki Ferodo DS2500 - do kompletu trzeba zakupić jedynie tarcze.

 

Cena do uzgodnienia.

 

Zapraszam!

Link to comment
Share on other sites

Taki mały luz będzie problemem przy wyważaniu (ciężarki przyklejane mogą się nie zmieścić) kół więc zwróć na to uwagę

 

Zgoda ale wewnątrz felga ma naturalne wybrzuszenia na przedłużeniu ramion ( chyba takie wzmocnienie felgi ) i odstęp jest do wybrzuszeń, ciężarki zawsze można przykleic mniędzy. Według mnie to jest wszystko dobrze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Odświeżam temat. Okazało się wtedy, że było błoto. Po umyciu hamulców i przeczyszczeniu i nasmarowaniu tłoczków piski zniknęły na miesiąc i hamulce zaczęły dużo lepiej hamować.

 

Mechanik stwierdził, że klocka jest teraz ponad połowa. Hamulce są czyste, ale znowu zaczęły piszczeć... :?

 

Już mnie to męczyć zaczyna. Co to może być???

 

Pyt 1. Czy jak wymienię klocki na nowe objawy znikną?

 

Pyt. 2. Czy to może wina tarcz? Dodam tylko, że te blaszki wokół tarczy są równe i w dobrym stanie, więc one nie trą... Tarcz wygląda na równą. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Może smarem miedzianym warto by przesmarować to i owo ?

 

Napisz od razu co i owo, żeby nie było... :mrgreen:

 

No właśnie gieje :P Bo nie wiem co z tym już zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...