Skocz do zawartości

Chłodnica oleju.


Dyzio_d

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, że po założeniu płyty alu pod silnikiem i skrzynią, jakby bardziej grzeje mi się olej. Pomyślałem więc, że może byłoby warto zamontować jakąś chłodnicę oleju. Pytanie brzmi tak: Jaką chłodnicę oleju polecacie? Musi być niedroga bo auto i tak wystawiłem na sprzedaż (choć bez przekonania), czy trudny jest montaż i gdzie należałoby ją umieścić; przed czy za chłodnicą cieczy? Gdzie i jakim diwajsem należy się wpiąć w układ olejowy?

Wot tak parę pytań jakby się komu nudziło to może coś skrobnąć. Podobno mają wrócić pomuki!!!

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedys ale to nie w subci ale torowym bmw montowalem specjalną podstawke pod filtr oleju i dopiero do niej wkrecalo sie filt, gdzis cos takiego widzialem na necie do subaru, chłodnica to zwyczajny kawalek rurki 3 razy zgiety umieszczony w dole zderzaka przed chłodnica zasadnicza. Przynajmniej tak to ja mialem rozwiazane i tak podpatrzylem w kilku autach .

hmmmm wiesz co tak teraz sie zastanawiam czy ja nie mam orginalnej w ej20K czyli type r ale bij zabij nie pamietam czy mam ale na 99% tak czyli moze by sie dalo z type r zaadoptowac układ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że po założeniu płyty alu pod silnikiem i skrzynią, jakby bardziej grzeje mi się olej. Pomyślałem więc, że może byłoby warto zamontować jakąś chłodnicę oleju. Pytanie brzmi tak: Jaką chłodnicę oleju polecacie? Musi być niedroga bo auto i tak wystawiłem na sprzedaż (choć bez przekonania), czy trudny jest montaż i gdzie należałoby ją umieścić; przed czy za chłodnicą cieczy? Gdzie i jakim diwajsem należy się wpiąć w układ olejowy?

Wot tak parę pytań jakby się komu nudziło to może coś skrobnąć. Podobno mają wrócić pomuki!!!

:wink:

 

Zamontuj dowolną, byle tylko pasowała do Twojego wozu. Ja kiedyś kupiłem bajeranckie GReddy, a okazało się, że jest do MY'03-'05 (choć pan sprzedawca zapewniał, że do '06 jak najbardziej będzie ok) i musiałem sprzedać i zamienić na Mocala. Pamiętaj, że oprócz chłodnicy przyda się jeszcze termostat :idea:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było Założyć FMIC a chłodnice oleju wstawić w miejsce TMIC i z kurnika by sobie ciągnęła :)

gdzies na jakims zdjeciu widzialem takie rozwiazanie :roll:

 

 

tonie jest dobry pomysł z tym umieszczeniem chłodnicy, choć sam o tym myślałem w swoim, ale mechanicy skutecznie mnie od tego pomysłu odwiedli :roll:

Po pierwsze jest duże ryzyko awarii, pękniecie przewodu,kolanka, chłodnicy, a wtedy wyciek oleju prawie wprost do turbo i pożar gotowy.

Po drugie wchodzące powietrze prze wlot przelatując przez chłodnice, oddaje ciepło wprost na rury od IC do kolektora, wiec to jest bez sensu, można temu zapobiedz owijając rury specjalną taśmą, ale znowu podnosimy ryzyko że jakikolwiek wyciek, nasączy taśme, zapali sie i nie mamy auta :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinając się pod temat...jako, że mam zamontowaną chłodnicę oleju (prawdopodobnie z termostatem) jeszcze przez poprzedniego właściciela...

 

Domyślam się, że w chłodnica jest cały czas wypełniona olejem. Zakładając, że jest termostat - to po osiągnięciu odpowiedniej temperatury w obieg puszczany jest olej.

 

Pytanie: co dzieje się z olejem z chłodnicy podczas wymiany oleju (tej co 7,5kkm) i jak powinno być to poprawnie wykonane...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej spuszczamy jak silnik jest gorący więc termostat od chłodnicy oleju będzie otwarty ale tak czy siak w chłodnicy zawsze trochę oleju zostaje - nie ma to większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, a do tego jak stoimy to gorące powietrze od silnika, turbiny i downpipe'u pięknie nagrzewa nam taką chłodnicę.

 

Dopiero po zdemontowaniu TMICa widzę, ile ciepła idzie do góry i skutecznie podgrzewa to, co tam jest - czyli owego TMICa i ewentualną chłodnicę oleju. Może przy jeździe na autostradzie by się to sprawdziło, ale w korkach / na ciasnej próbie ugotowanie oleju murowane :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq - a powiedz, jak Ci sie jezdzi z fmic po przesiadce z tmic - jakies roznice zauwazasz w reakcji na gaz, w czasie, w jakim dolot jest nadmuchany przez turbo? Jakis wiekszy bezwlad?

Chociaz Ty masz z drugiej strony dosc duze turbo, to moze roznica i tak mniej zauwazalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq - a powiedz, jak Ci sie jezdzi z fmic po przesiadce z tmic - jakies roznice zauwazasz w reakcji na gaz, w czasie, w jakim dolot jest nadmuchany przez turbo? Jakis wiekszy bezwlad?

Chociaz Ty masz z drugiej strony dosc duze turbo, to moze roznica i tak mniej zauwazalna?

 

Na razie docieram, program jest "docieraniowy", tak że jedyna różnica jest taka, że czuję, jakbym jeździł Żukiem - taka jest dynamika! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Tak, mysle ze cenowo jest OK, a jakosciowe tez raczej nie byle co. Chlodnica markowa, z reszta raczej by nie ryzykowali. Zapewne przy samodzielnym dobieraniu/poszukiwaniu/sprowadzaniu komponentow wyjdzie taniej... troche taniej. Oczywiscie narobisz sie a i tak cos do czegos nie bedzie pasowac :roll: re5pect jest dosc elastyczny, mysle ze mozesz z nimi ponegocjowac drobna znizke albo zamiana chlodnicy na wieksza albo cos innego.

 

Co do nagrzewania sie chlodnicy... to mozna jeszcze do niej wentylatorek zalozyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja moją chłodniczke wrzucam w prawe nad kole. Znajomy mial tak w swojej Ibizie i spełanio zadanie bardzo dobrze. Wlasnie wszystko jest montowane razem z zegarkiem wiec powiem wam jakie temperatury osiagam. fotki tez wrzucę jak tylko bede dziewszystko gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...