Jump to content

boxer diesel - subaru nie było pierwsze!


Knurek1111
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Prawda jest hmm, niepocieszająca: http://en.wikipedia.org/wiki/SMA_SR305-230

Dziesięć lat trwało zanim Subaru zaprezentowało drugi na rynku płaski silnik Diesla :mrgreen:

A ja od kilku lat robię sobie kawę przy plakacie z tym silnikiem :roll:

 

Zut alors!

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie.

FHI chwali się, że pierwszy zastosowany w samochodzie osobowym, a nie że pierwszy ... :P

Oj tam, pewnie małym druczkiem to dodają :wink:

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Ale Cesna to raczej słaby samochód...

;-)

Dokładnie :mrgreen:

Poza tym wiesz ile się trzeba nabiegać, żeby takiego boksera poprowadzić... :twisted:

a w ogóle to to bydle ma 5 litrów i TYLKO 4 cylindry, dziwne... :mrgreen::P

Link to comment
Share on other sites

Ale Cesna to raczej słaby samochód...

;-)

Dokładnie :mrgreen:

Poza tym wiesz ile się trzeba nabiegać, żeby takiego boksera poprowadzić... :twisted:

a w ogóle to to bydle ma 5 litrów i TYLKO 4 cylindry, dziwne... :mrgreen::P

 

dlaczego dziwne - w dyszlu im wiekszy cylinder tym lepiej

Link to comment
Share on other sites

Ale Cesna to raczej słaby samochód...

;-)

Dokładnie :mrgreen:

Poza tym wiesz ile się trzeba nabiegać, żeby takiego boksera poprowadzić... :twisted:

a w ogóle to to bydle ma 5 litrów i TYLKO 4 cylindry, dziwne... :mrgreen::P

 

dlaczego dziwne - w dyszlu im wiekszy cylinder tym lepiej

Czytałem ostatnio, że przy cylindrach powyżej 0,5l pojemności straty są za duże, aczkolwiek nie napisali czy w ogóle, czy tylko w benzinach... :?

Link to comment
Share on other sites

Ale Cesna to raczej słaby samochód...

;-)

Dokładnie :mrgreen:

Poza tym wiesz ile się trzeba nabiegać, żeby takiego boksera poprowadzić... :twisted:

a w ogóle to to bydle ma 5 litrów i TYLKO 4 cylindry, dziwne... :mrgreen::P

 

dlaczego dziwne - w dyszlu im wiekszy cylinder tym lepiej

Czytałem ostatnio, że przy cylindrach powyżej 0,5l pojemności straty są za duże, aczkolwiek nie napisali czy w ogóle, czy tylko w benzinach... :?

 

w benzynach - w dyszlu im wiekszy tym lepszy

Link to comment
Share on other sites

Czytałem ostatnio, że przy cylindrach powyżej 0,5l pojemności straty są za duże, aczkolwiek nie napisali czy w ogóle, czy tylko w benzinach... :?

 

w benzynach - w dyszlu im wiekszy tym lepszy

Spox, a czym to jest spowodowane?

Link to comment
Share on other sites

no i nie mozna zapominac o zapomnianym pierwszym dieslu w bokserze do ciezarowki sprzed wielu wielu lat - z unikalna technika po wyminaie kilku czesci mogl chodzic na benzynie.

Link to comment
Share on other sites

Jest jedno "ale" :!: Silnik o ktorym mowa, spala paliwo lotnicze (Jet A-1) ktore jest podobne do oleju napedowego. W niektorych silnikach diesla mozna spalac takie paliwo, ale watpie, zeby bylo na odwrot, tzn. zeby mozna zwykly olej napedowy bylo spalac w tym silniku. A z tego co wiem, to raczej ciezko dostac na stacji benzynowej paliwo lotnicze Jet A-1 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

No właśnie.

FHI chwali się, że pierwszy zastosowany w samochodzie osobowym, a nie że pierwszy ... :P

 

Pierwszy był VW, ale nieseryjny.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...