Faustysia 27 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam może zbyt fachowo nie dam rady opisać problemu ,ale spróbuje . Mam problem z przednimi wycieraczkami w Subaru Foresterze 2,5 XT .Przy większych prędkościach czasami przy 140 km/h ale częściej przy 160 km/h wycieraczki zaczynają piszczeć -jest to niesamowicie denerwujące a nawet rozpraszające ,szczególnie gdy jadę w trase i musze poruszac sie autostradą . Auto było na przeglądzie i prosiłam aby wymienili wycieraczki na nowe -jednak problem sie powtarza. Bardzo proszę o radę jak moglabym pozbyć sie tego pisku ,lub jaki model wycieraczek zamontować aby należycie przylegaly do szyby. Dziękuje i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej79 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 To jest Forek 2? Jeżeli tak, to piszczeć mogą nie wycieraczki, a fragment uszczelki trzymającej szybę. Temat przerabiany "parę" razy (jakby co to wizyta w ASO i praktycznie od ręki robią lub poszukać na sieci instrukcji (zdjęcia o które miejsce chodzi) i podkleić samemu). U mnie przy okazji wizyty w ASO "naprawili" pzdr, Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Faustysia 27 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Tak Foryś 2 Dzięki za informacje.Poszukam i naprawię . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zastosowanie płaskich wycieraczek przeniesie pisk z poziomu 170-180 km/h na ponad 200 km/h. Ja mam wycieraczki firmy Champion, ale nie jestem zadowolony, bo po jednym sezonie zimowym kompletny szrot. A zwykłe wycieraczki tej firmy były bardzo dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 To pisk tarcia, czy gwizd powietrza??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 U mnie poziom piszczenia zmniejszył się znacznie po wymianie przedniej szyby. Poprzednią miałem już koszmarnie skatowaną przez odpryski i rysy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Faustysia 27 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 To jest Forek 2? Jeżeli tak, to piszczeć mogą nie wycieraczki, a fragment uszczelki trzymającej szybę. Temat przerabiany "parę" razy (jakby co to wizyta w ASO i praktycznie od ręki robią lub poszukać na sieci instrukcji (zdjęcia o które miejsce chodzi) i podkleić samemu). U mnie przy okazji wizyty w ASO "naprawili" pzdr, Andrzej przyjrzałam się uszczelce dość wnikliwie i nie odstaje ,więc skłaniam sie nadal ku wycieraczką dziekuje za radę na pewno kiedyś trzeba bedzie brać pod uwagę ową uszczelkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Faustysia 27 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 To pisk tarcia, czy gwizd powietrza??? pisk tarcia zdecydowanie . zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa ,samochód ma już 3 lata ,przez pierwsze 2 nawet przy większych prędkościach nic nie piszczało a teraz co sie rozpedzę to wyje niesamowicie juz sama nie wiem co może być powodem panowie w serwisie twierdzą ze nie są w stanie ustalić co piszy gdyż nie mają do tego odpowiednich warunków więc pozostaje mi obserwacje i zlokalizowanie samej tego problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Zastosowanie płaskich wycieraczek przeniesie pisk z poziomu 170-180 km/h na ponad 200 km/h. Ja mam wycieraczki firmy Champion, ale nie jestem zadowolony, bo po jednym sezonie zimowym kompletny szrot. A zwykłe wycieraczki tej firmy były bardzo dobre. A ktore wycieraczki po zimie nie sa szrotem ? Po tej soli i innych rzeczach na drodze wrecz zalecane jest wymienic wycieraczki na nowe na okres letni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 pisk tarcia zdecydowanie .zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa ,samochód ma już 3 lata ,przez pierwsze 2 nawet przy większych prędkościach nic nie piszczało a teraz co sie rozpedzę to wyje niesamowicie Wycieraczek po 3 latach to praktycznie już dawno nie ma. Piszesz niedokładnie o problemie. Czy słyszysz gwizd powietrza przy tych predkosciach bez włączonych wycieraczek czy też pisk pracujących wycieraczek? Czy gwizd powietrza przy pracujących wycieraczkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 A ktore wycieraczki po zimie nie sa szrotem ? Po tej soli i innych rzeczach na drodze wrecz zalecane jest wymienic wycieraczki na nowe na okres letni. Na przykład zwykłe Championy wytrzymywały zimę i całe lato. Wymieniałem dopiero na jesieni. Ale te płaskie zużywają się zdecydowanie szybciej, szybciej pojawiają się niedokładności w oczyszczaniu szyby, pojawia się hałas pracujących gum i mają problemy z przyleganiem, zwłaszcza prawa. Jedyna zaleta to przeniesienie punktu gwizdu powietrza na 200 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Faustysia 27 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 pisk tarcia zdecydowanie .zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa ,samochód ma już 3 lata ,przez pierwsze 2 nawet przy większych prędkościach nic nie piszczało a teraz co sie rozpedzę to wyje niesamowicie Wycieraczek po 3 latach to praktycznie już dawno nie ma. Piszesz niedokładnie o problemie. Czy słyszysz gwizd powietrza przy tych predkosciach bez włączonych wycieraczek czy też pisk pracujących wycieraczek? Czy gwizd powietrza przy pracujących wycieraczkach? Oczywiście ,że wycieraczki były wymieniane ,a przez ostatni okres poszło 3 komplety gdzie ostatni zamontował servis i nadal piszczy Gwizd wystepuje przy wyłączonych wycieraczkach przy bezdeszczowej pogodzie ,gdy wycieraczki pracowały w czasie deszczu nawet przy dużych prędkościach nic takiego sie nie działo.Gdy raptownie przyspieszam np.podczas wyprzedzania też nic nie piszczy ,ale gdy jadę daną prędkościach jakiś dłuższy okres czasu ,to wówczas wystepuje to zjawisko. Odnoszę wrażenie, że te wycieraczki sa za lekkie ,podczas jazdy występują zawirowania powietrza którę unoszą je delikatnie przez co powstaje luka miedzy szybą a nimi i to powoduje świszczenie. Może sa jakieś obciążniki do wycieraczek ? Już sama nie wiem przykleje na kropelkę i już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Obciążniki to nie, ale ramiona wycieraczek ze spojlerem, chociaż w subaru to chyba standard? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Faustysia 27 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Obciążniki to nie, ale ramiona wycieraczek ze spojlerem, chociaż w subaru to chyba standard? Tak ,ramiona wyglądają solidnie chociaż mam wrażenie że kiedyś pracowały ciężej -może to ich wina ,coś sie rozregulowało i dlatego teraz wycieraczki nie przylegają jak powinny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Oczywiście ,że wycieraczki były wymieniane ,a przez ostatni okres poszło 3 komplety gdzie ostatni zamontował servis i nadal piszczy Gwizd wystepuje przy wyłączonych wycieraczkach przy bezdeszczowej pogodzie ,gdy wycieraczki pracowały w czasie deszczu nawet przy dużych prędkościach nic takiego sie nie działo.Gdy raptownie przyspieszam np.podczas wyprzedzania też nic nie piszczy ,ale gdy jadę daną prędkościach jakiś dłuższy okres czasu ,to wówczas wystepuje to zjawisko. Odnoszę wrażenie, że te wycieraczki sa za lekkie ,podczas jazdy występują zawirowania powietrza którę unoszą je delikatnie przez co powstaje luka miedzy szybą a nimi i to powoduje świszczenie. Może sa jakieś obciążniki do wycieraczek ? Już sama nie wiem przykleje na kropelkę i już Przy zwykłych piórach przy wietrznej pogodzie jadąc tylko niewiele ponad setką przy mijaniu tira zdarzał się głośny gwizd powietrza że aż wycieraczki podrywało. Wymiana na płaskie wycieraczki zdecydowanie pomogła, gmizd pojawia sie teraz przy ponad 200 km/h. Gwizd można też zlikwidować uszczelniając przednią szybę. Osobiście mam wrażenie że problem dotyczy dwóch gwizdów mających odrębne źródła. gdyby to była tylko kwestia uszczelnieć przedniej szyby to wymiana piór na płaskie nic by nie dała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniut Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Oczywiście ,że wycieraczki były wymieniane ,a przez ostatni okres poszło 3 komplety gdzie ostatni zamontował servis i nadal piszczy Gwizd wystepuje przy wyłączonych wycieraczkach przy bezdeszczowej pogodzie ,gdy wycieraczki pracowały w czasie deszczu nawet przy dużych prędkościach nic takiego sie nie działo.Gdy raptownie przyspieszam np.podczas wyprzedzania też nic nie piszczy ,ale gdy jadę daną prędkościach jakiś dłuższy okres czasu ,to wówczas wystepuje to zjawisko. Odnoszę wrażenie, że te wycieraczki sa za lekkie ,podczas jazdy występują zawirowania powietrza którę unoszą je delikatnie przez co powstaje luka miedzy szybą a nimi i to powoduje świszczenie. Może sa jakieś obciążniki do wycieraczek ? Już sama nie wiem przykleje na kropelkę i już Przy zwykłych piórach przy wietrznej pogodzie jadąc tylko niewiele ponad setką przy mijaniu tira zdarzał się głośny gwizd powietrza że aż wycieraczki podrywało. Wymiana na płaskie wycieraczki zdecydowanie pomogła, gmizd pojawia sie teraz przy ponad 200 km/h. Gwizd można też zlikwidować uszczelniając przednią szybę. Osobiście mam wrażenie że problem dotyczy dwóch gwizdów mających odrębne źródła. gdyby to była tylko kwestia uszczelnieć przedniej szyby to wymiana piór na płaskie nic by nie dała. U mnie jest podobna sytuacja 140wycieraczki wyja,180 przestaja.Jest to wina prawej wycieraczki gdzie na koncowce szyby piorko lekko sie odchyla w druga strone,jak byly nowe nie piszczaly,teraz juz sa troszke skatowane wiec im daruje i wymienie i bedzie spokoj,a z drugiej strony jesli komus nie przeszkadza to nawet fajnie wiedziec ze to juz 140,bo noga od gazu odchodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubacki Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Przerabiałem ten temat w swoim forku, to nie jest pisk wycieraczek - to uszczelka przedniej szyby - niby nie było szpar itp - jednak po przylkejeniu całej uszczelki problem z piszczeniem się rozwiązał. Możesz ją odgiąć i zobaczyć ile tam jest luzu, ja wypełniłem to specjalnym klejem (nie może być silikon) i cisza była do końca skali na prędkościomierzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 mi tam nic nie pisszczy, wycieraczki zwykłe motgum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniut Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Przerabiałem ten temat w swoim forku, to nie jest pisk wycieraczek - to uszczelka przedniej szyby - niby nie było szpar itp - jednak po przylkejeniu całej uszczelki problem z piszczeniem się rozwiązał. Możesz ją odgiąć i zobaczyć ile tam jest luzu, ja wypełniłem to specjalnym klejem (nie może być silikon) i cisza była do końca skali na prędkościomierzu. Zgodnie z Twoja mysla kolezko poszedlem obejrzec uszczelke nic tam ciekawego nie znalazlem,wiec zmienilem wycieraczki i cisza nastala.Wiec u jednych sa to wycieraczki a u drugich uszczelka a u trzecich jeszcze Bog wie co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cube Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Cześć koledzy, otóż problem jest dość złożony: 1. Wycieraczki nie piszczą, ale mają wpływ na pisk - poprzez małe zmiany aerogeometrii 2. To co nazywamy piskiem jest zjawiskiem związanym z ciśnieniami a powodowane jest fałdą wkładki podszybia zewnętrznego, która w oryginale nie jest wklejana na całej powierzchni i puki jest prosta nie gra ale gdy ulega odkształceniu nawet minimalnemu przy określonym ciśnieniu wpada w wibracje dając rezonans na szybę = pisk. 3. Metoda chałupnicza - wykrycia i prowizorycznego usunięcia: taśmą izolacyjną zaklejamy wkładkę podszybia i udajemy się na autostradę. 4. Metoda zawodowa - podklejenie elastycznym klejem rzeczonej wkładki na całej długości. Pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się