Skocz do zawartości

Jak wam się podoba tegoroczny rajd Acropolis?


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmmm a co do Justy to kiedys, nie wiem czy pamietacie... na poczatku lat 90 wzielo udzial w Rajdzie Safari za kierownica jechal chyba Mcrae i jakis temtejszy as rajdowy i wlasnie Justy zajelo bardzo dobra pozycje i jak mnie pamiec nie myli zalapalo sie do pierwszej 10, a moze i 5... :twisted:...wiec moze by dalo sie stworzyc jakies Justy JWRC :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sorka, ale mnie sie te male gowna po prostu nie podobaja. Czuje wstret do nich. Kropka. No moze nie kropka, bo chcialem jeszcze napisac, ze male wcale niekoniecznie sa lepsze. Nie zapominajmy, ze im mniejszy rozstaw osi, tym bardziej nerwowy samochod sie staje. Nie sadze tez, ze tymczasowe niepowodzenia Imprezy spowodowane sa wielkoscia. Po prostu Ford i Peugeot maja lepsze rozwiazania techniczne w tym momencie (chodzi o dyfry i takie tam :P ). Ja licze na to, ze inzynierowie Subaru sie przyloza i skonstruuja na przyszly sezon samochod niepokonany.

 

Pozdrawiam,

TJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajmy, ze im mniejszy rozstaw osi, tym bardziej nerwowy samochod sie staje.

 

 

Nie nerwowy tylko szybciej się obraca, ale im szybciej tym lepiej w aucie rajdowym. Co innego w aucie na ulice dla kierowcw którzy nie nazywają się Makinnen czy Solberg.

 

 

BTW: zobacz sobie kiedyś jak Jeremy Clarkson porównuje nowe i stare Mini w swoim filmie. Nowe mini mimo że szybsze nie dało rady w ciasnej trasie właśnie z powodu rozmiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WP: fantastyczne. Mialem kiedys okazje byc w Austrii i ogladac rajd Oldtimerow - piekny widok! :D

 

Azrael: wytlumacz mi, dlaczego Holek po pierwszych jazdach 206 stwierdzil, ze przy wysokich predkosciach auto jest nerwowe w porownaniu z Impreza. I dlaczego w samochodach sportowych nie stosuje sie krotkich rozstawow osi* jak w, powiedzmy, Renault Clio - przeciez byloby wygodniej, np. do parkowania?

 

 

Pozdrawiam,

pragnacy sie czegos nauczyc ThanJu

 

*

 

rozstawy osi:

Lamborghini Murcielago: 2665mm

Lamborghini Gallardo (przy okazji: wymawia sie :Gajardo:): 2560mm

Ferrari 575M Maranello: 2500mm

Ferrari 456 GT: 2600mm

Ferrari 360Modena: 2600mm

Porsche GT: 2730mm

 

Renault Clio: 2472mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael: wytlumacz mi, dlaczego Holek po pierwszych jazdach 206 stwierdzil, ze przy wysokich predkosciach auto jest nerwowe w porownaniu z Impreza. I dlaczego w samochodach sportowych nie stosuje sie krotkich rozstawow osi* jak w, powiedzmy, Renault Clio - przeciez byloby wygodniej, np. do parkowania?

 

rozstawy osi:

Lamborghini Murcielago: 2665mm

Lamborghini Gallardo (przy okazji: wymawia sie :Gajardo:): 2560mm

Ferrari 575M Maranello: 2500mm

Ferrari 456 GT: 2600mm

Ferrari 360Modena: 2600mm

Porsche GT: 2730mm

 

Renault Clio: 2472mm

 

Ależ drogi ThanJu przecież to wszystko jasne jak słońce. 206tka może być "nerowowa" w odczuciach, ale liczy się to że jest szybsza w zakrętach. Kierowca musi mieć dość umiejętności żeby z tym zachowaniem auta sobie poradzić - kiedy to opanuje daje mu to auto duzo szybciej nawracające/skręcające. Co do aut klasy GT - to sa auta szosowe/torowe głównie przystosowane do szybkich łuków. Spójrz na średnie prędkości w wyścigach torowych i w rajdach i zobaczysz o co chodzi. Na torach praktycznie nie ma ciasnych szykan, czy nawrotów i wtedy stabilność przy dużej prędkości nabiera znaczenia. Poza tym te auta muszą pomieścic ogromne często silniki (V12) natomiast rajdówki sa zawsze ograniczone do malutkiego, wręcz kompaktowego R4 2.0. To tak w duzym skrócie.

 

Prosta zasada - dłuższe auto - stabilniejsze, także w poslizgu, krótsze bardziej zwrotne, szybciej reagujące na operacje gazem/hamulcem czy kierownicą w zakręcie.

 

 

Aha, udowodnij mi że Clio nie jest autem sportowym....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie twierdzilem, ze Clio nie jest autem sportowym, ale na pewno porownac do tych wymienionych przeze mnie sie nie da(tzn da sie, ale nie ma to sensu). :wink:

 

Napisales wiec

 

Na torach praktycznie nie ma ciasnych szykan, czy nawrotów i wtedy stabilność przy dużej prędkości nabiera znaczenia

 

Czyli rowniez Twoim zdaniem im dluzszy rozstaw osi tym wieksza stabilnosc (=mniejsza nerwowosc). No i dobrze. :D Przeciez chodzi nam o to samo.

 

I teraz powracajac do tematu rajdowego: owszem, te krotkie rajdowki à la 206 sa bardziej zwrotne i przez to moga szybciej pokonywac zakrety. Nigdy tego nie negowalem :D . Lecz juz na szybkich prostych sa one mniej stabilne (czyli bardziej nerwowe :) ) od samochodow takich jak Impreza. -> powiedzmy szczerze, chyba szybciej pojedzie kierowca, ktoremu rajdowka stosunkowo spokojnie jedzie te 190km/h niz taki ktory musialby przy tej predkosci (na waskiej drozce) walczyc o zycie. W tym momencie Subaru moze odrobic. Jestem swiadom tego, ze wiecej jest rajdow "wolnych" niz "szybkich", przez co Imprezy nie moga przegonic Pugow. Ale mam nadzieje, ze to sie zmieni...

 

 

Pozdrawiam,

TJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie twierdzilem, ze Clio nie jest autem sportowym, ale na pewno porownac do tych wymienionych przeze mnie sie nie da(tzn da sie, ale nie ma to sensu). :wink:

 

Takie porównanie ma często sens, bo w pradziwym świecie nie raz okazuje się że auta super-sportowe sa wolniejsze niż Clio sport ze względu na konstrukcję zawieszeń i takie tam. Dlatego właśnie na dordze Impreza jest szybsza niz Ferrari.

 

 

Czyli rowniez Twoim zdaniem im dluzszy rozstaw osi tym wieksza stabilnosc (=mniejsza nerwowosc). No i dobrze. :D Przeciez chodzi nam o to samo.

 

 

Cóz mam wielkie szczęście mieć okazję poznać w praktyce co to znaczy krótkie czteronapędowe auto. Własnie dlatego się pojawił Escort Cossie że Sierra Cossie była za krótka i zbyt mał zwrotna. Rzeczywiście krótsze auto obraca się znacznie łatwiej. Ale juz wcale nie oznacza to niestabilności przy dużyhc prędkościach. W Aucie rajdowym jest torche inaczej bo ze względu na geometrię zawieszenia promień zataczania i parę tam jeszcze cech auto rajdowe generalnie nie chce jechać prosto.

 

 

I teraz powracajac do tematu rajdowego: owszem, te krotkie rajdowki à la 206 sa bardziej zwrotne i przez to moga szybciej pokonywac zakrety. Nigdy tego nie negowalem :D . Lecz juz na szybkich prostych sa one mniej stabilne (czyli bardziej nerwowe :) ) od samochodow takich jak Impreza. -> powiedzmy szczerze, chyba szybciej pojedzie kierowca, ktoremu rajdowka stosunkowo spokojnie jedzie te 190km/h niz taki ktory musialby przy tej predkosci (na waskiej drozce) walczyc o zycie. W tym momencie Subaru moze odrobic. Jestem swiadom tego, ze wiecej jest rajdow "wolnych" niz "szybkich", przez co Imprezy nie moga przegonic Pugow. Ale mam nadzieje, ze to sie zmieni...

 

 

1. kto tu mówi o walce o zycie? każdy kierowca na prostej ciśnie ile się da niezależnie czy jedzie Pugiem czy Imprezą a to ile się musi nakręcić kieryka to inna sprawa, ale to pomijalne tutaj liczy się wynik.

 

2. czy to oznacza że Than Ju - fan rajdów marzy o mistrzostwach prostej w których będą zwyciężały wielkie krazowniki? Jakaś dziwna koncepcja bo zawsze sądziłem że nie to jest w rajdach fajne.

 

 

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie dlatego się pojawił Escort Cossie że Sierra Cossie była za krótka i zbyt mał zwrotna.

 

sierra jest krotsza od escorta :?: :!: zawsze mi sie wydawalo, ze sierra to wieksze auto niz escort......chyba, ze sierra cossi byla rzeczywiscie krotka (dwudrzwiowaA) :?: :!:

 

Azraelu: naprowadz mnie na wlasciwa droge :) ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie porównanie ma często sens, bo w pradziwym świecie nie raz okazuje się że auta super-sportowe sa wolniejsze niż Clio sport ze względu na konstrukcję zawieszeń i takie tam. Dlatego właśnie na dordze Impreza jest szybsza niz Ferrari.

 

Ty sie musisz wszystkiego czepiac, co? :lol:

 

czy to oznacza że Than Ju - fan rajdów marzy o mistrzostwach prostej w których będą zwyciężały wielkie krazowniki? Jakaś dziwna koncepcja bo zawsze sądziłem że nie to jest w rajdach fajne.

 

Nigdy o czyms takim nie marzylem. Nie lubie streetracingu. :wink:

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie dlatego się pojawił Escort Cossie że Sierra Cossie była za krótka i zbyt mał zwrotna.

 

sierra jest krotsza od escorta :?: :!: zawsze mi sie wydawalo, ze sierra to wieksze auto niz escort......chyba, ze sierra cossi byla rzeczywiscie krotka (dwudrzwiowaA) :?: :!:

 

Azraelu: naprowadz mnie na wlasciwa droge :) ..........

 

Oczywiście popełniłem błąd. Escort był mniejszy Sierra większa i zrobili własnie Escorta po to zeby był krótszy. Po prostu przejezyczyłem się.

 

Aha Sierra Cossie występowała zarówno jako dwudrzwiowa RWD, dwudrzwiowa AWD i czterodrzwiowa (Saphire). Oraz kilka serii limitowanych i RS500 (POTWÓR!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty sie musisz wszystkiego czepiac, co? :lol:

 

Ja sie nie czepiam ja mówie prawdę. W prawdziwym świecie auta takie jak Impreza, Clio Sport czy Coswortha są potwornie szybkie a Porschaki i inne Ferrari walczą z nierównościami i krawęznikami.

 

 

Nigdy o czyms takim nie marzylem. Nie lubie streetracingu. :wink:

 

No to nierozumem dlaczego chcesz auta które są lepsze na długich prostych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrazenie, ze caly czas szukasz jakichs argumentow, zeby zrobic ze mnie debila. Pisalem przeciez, ze sedany jako WRC mi sie po prostu bardziej podobaja. Tyle. Koniec. Finito. The end. Road ahead closed. Nie dajemy obnizek.

 

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wracajac do tematu to Clio robi coraz wieksza furore w JWRC. W Rajdzie Akropolu zajelo w swojej klasie dwa pierwsze miejsce...i wyprzedzilo kilka aut N-grupowych...a co do Waszej dyskusji to Azrael ma jednak racje, prosty przyklad, ze kilkaaa lat temu PUG 306 w rajdach asfaltowych zajmowalo punktowane miejsca wyprzedzajac auta A grupowe...i jezeli asfalt jest suchy to krotkie oski sa bardzo mocne, choc jak wiadomo ze wzgledu na swoja mala wage i mocny silnik sa bardziej nerwowe. Jednak duzo rowniez zalezy od umiejetnosci kierowcy i dobry kierowca moze powalczyc o dobre miejsca, tak jak to robil swego czasu Delacour czy Panizzi w Pugu 306 Maxi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie:

nei podoba mi się bo jest to rajd co ma za dużo nawierzchni uzkadzajacych pojazdy.

Powoduje to jazdę jak na naszysz drogach...nei patrzysz jak jechac tylko którędy bo trzeba mijać 'niespodzianki'.

Wykluczenia aut powoduje spadek atrakcyjności wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale taki juz ma swoj urok Rajd Akropolu, ktory jest nazywanym "Malym Safari"...tak jak powiedzial to Kuchar "...ze w tym rajdzie chodzi o to zeby dojechac do mety, a miejsce samo sie znajdzie...", ale z jednej strony mozna jechac jak Warmbold(czyli powoli, ale zeby dojechac)...a z drugiej strony trzeba znalesc jakby odpowiednia proporcje zeby jechac dostatcznie szybko i unikac roznych pulapek jak to udalo sie zrobic Martinowi...Wracajac jeszcze do Warmbolda to troche nie rozumiem niektorych zgryzliwych uwag, koles jeszcze sie uczy, zbiera doswiadczenia...i naprawde beda jeszcze z niego ludzie...moze w tym roku bedzie jeszcze jezdzic zeby dojechac...i nie zdziwie sie jesli w przyszlym roku zacznie walczyc z fabrykami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Than obawiam się że wszyscy forumowicze chcieliby się uczyć z takim skutkiem! Mało jest tutaj osób które by przejechały tą trasę WuRcem w jako takim tempie więc tego typu krytyka mi się trochę wydaje zabawna. Zawsze mnie bawi jak oglądam tenisa który to sport znam dośc dobrze z kortu i komentator mówi jakieś głupoty jak to zawodnik źle uderzył. Sam by spróbował. Podobnie łatwo krytykować kierowców ale obawiam się że Ci co w MŚ startuja wszyscy prezentują poziom prawie niosiągalny zwykłym śmiertelnikom....

 

moje 3 gr.

 

 

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem, ze to komentarz nie moj. Ja znam Warmbolda tylko z niektorych rajdow. Nie sledzilem jego kariery. Pierwszy raz uslyszalem o nim jakies 6 miechow temu.

 

Jesli jednak prawda jest, ze jezdzi od kilku lat i nie odniosl zadnych NAPRAWDE znaczacych sukcesow*, to by oznaczalo, z tak jak Solowow jezdzi sobie dla przyjemnosci. Trudno mi to ocenic...

 

 

Pozdrawiam,

TJ

 

*ponoc tytul ME zdobyl w podobny sposob, jak Kuzaj w sezonie 2002 tytul MP, czyli bez konkurencji. Ale to tez tylko zaslyszane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...