jmiciuk Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Jako że znów super pogoda to pomyślałem o moim szyberdaszku w forku. Czasem go otwieram to jest tak jakby się zastał, zassał, coś jakby uszczelki się przykleiły i zastanawiam się czy on nie jest tam za ciasno i czy z czasem coś mi się nie skopie. Czy szyberdach wymaga co jakiś czas jakiejś regulacji, konserwacji, smarowania czy czegośtam ? Czy na przeglądach ASO coś z nimi robią ? Jak tak to po ilu jeśli to nie tajemnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamer Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Nasmarowanie uszczelki szybardachu silikonem tak jak i uszczelek drzwi nigdy nie zaszkodzi, a i je zakonserwuje. A dopóki Ci nie przecieka i nic Ci nie ociera, ani nie popiskuje to chyba nie ma co martwic i wysilać :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Najlepszym sposobem na pozbycie się problemów jest wymiana dachu (odwierca się sama płachta**) i wymieniasz na taki bez szyberdachu ** jak kiedyś zapytałem o to to pewien 'znawca forumowy' stwierdził ze w GTku to trzeba ciąć ze słupkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Najlepszym sposobem na pozbycie się problemów jest wymiana dachu (odwierca się sama płachta**) i wymieniasz na taki bez szyberdachu Dzięki, jakoś się przemęczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Poza smarowaniem uszczelek jakimś szuwaksem smaruję także prowadnice smarem silikonowym i jest OK a szybera zawsze używam no chyba, że pada . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Poza smarowaniem uszczelek jakimś szuwaksem smaruję także prowadnice smarem silikonowym i jest OK a szybera zawsze używam no chyba, że pada . Jak kiedyś byłem ze swoim szyberdachem w serwisie specjalistycznym, bo mi się w ogóle szyber nie chciał otwierać, to pan fachowiec się mocno ironicznie wypowiadał o "fachowcach smarujących prowadnice". Wg niego to jest najkrótsza droga, żeby kurz i piasek, który się zbiera w rynienkach skutecznie oblepił prowadnice i roleczki, a tym samym unieruchomił szyberdach. Podkreślam jeszcze raz, to nie moja opinia tylko powtarzam słowa speca :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 No niestety ale brzmi to bardzo logicznie. Nie zawsze więc kto smaruje ten jedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Wazne czym sie smaruje i komu. Smarowanie to niekoniecznie napacianie smarem i stworzenie tlustej powloki. pewne smary na basie sylikonu lub teflonu po wypolerowaniu wlasnie zabezpieczaja powiezchnie przed osadzaniem sie kurzu poprzez swe wlasciwosci elektrostatyczne. Kiedys super srodkiem byl zakupiony w aptece "silol" a dzis jest cala gama sprayow do tych celow. Smar nie musi brudzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 pewne smary na basie sylikonu lub teflonu po wypolerowaniu wlasnie zabezpieczaja powiezchnie przed osadzaniem sie kurzu poprzez swe wlasciwosci elektrostatyczne pewnie tak jest, ale jeśli chodzi o prowadnice, roleczki i inne duperele przy szyberdachu, raczej ciężko tam cokolwiek nasmarować i potem to wypolerować :wink: Z tego co sobie przyobserwowałem jak mój szyberdach był "w proszku" to ślizgacze, które przesuwają się po prowadnicach są właśnie wykonane z jakiegoś tworzywa (być może teflon) i dlatego smarownie nie jest konieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Wygląda na to, że bez oficjalnego stanowiska p.A.Koper sie nie obędzie. Może przeczyta ten temat i zaprezentuje swe oficjalne stanowisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 mozna prowadnice owinac tasma teflonowa jak skrzypi. z tego, co pamietam, sa metalow. kolka sa z tworzywa. pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Podpinając się pod temat zapytam czy szyberdach ma możliwość regulacji , bo po myciu zauważyłem kilka kropel pod uszczelką z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 O konserwacji szybrów jest teraz artykuł w Auto-Świat - Poradnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 pewne smary na basie sylikonu lub teflonu po wypolerowaniu wlasnie zabezpieczaja powiezchnie przed osadzaniem sie kurzu poprzez swe wlasciwosci elektrostatyczne pewnie tak jest, ale jeśli chodzi o prowadnice, roleczki i inne duperele przy szyberdachu, raczej ciężko tam cokolwiek nasmarować i potem to wypolerować :wink: Z tego co sobie przyobserwowałem jak mój szyberdach był "w proszku" to ślizgacze, które przesuwają się po prowadnicach są właśnie wykonane z jakiegoś tworzywa (być może teflon) i dlatego smarownie nie jest konieczne. Polerowanie to faktycznie wielkie slowo. Chodi raczej o przetarcie nadmiaru jesli takowy jest pozostal. Nie ma to na celu zmniejszenia tarcia ale zmniejszenie ilosci osiadanego kurzu ktory po takim zabiegi usowam sprezarka i odkurzaczem. Postepuje tak samo z czyszczeniem "comodo" (wszystkie wajchy przy kierownicy). Tka moja natura ze potrafie wozic cemnt w "ferrari" a potem sie wsciekam ze mi sie wszystko kurzy i spedzam niedziele na czyszczenu ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 A jakis polecany fachman od szyberka bo nie chce sie otworzyc? Idzie tylko ok 1cm i staje(zatrzymuje sie ). oczywiscie okolice wawy. Albo jakies pomysly co zdrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 A jakis polecany fachman od szyberka bo nie chce sie otworzyc? Idzie tylko ok 1cm i staje(zatrzymuje sie ). oczywiscie okolice wawy. Albo jakies pomysly co zdrobic A jak spojrzysz od góry, to zatrzymuje Ci się lekko przekoszony? Jeśli tak to najprawdopodobniej trzeba wyregulować cięgna na silniczku, bo nierówno ciągnie :wink: Można próbować samemu, ale do silniczka nie jest tak łatwo się dobrać, bo trzeba dostać się nad podsufitkę od strony bagażnika (przynajmniej w moim modelu). Jeśli chodzi o fachmanów to w wawie znam dwa miejsca jedno to: http://www.szyberdachy.waw.pl/ podobno nieźli fachowcy, ale jak się próbowałem z nimi umówić to za każdym razem sprawiali wrażenie zarobionych i nie bardzo zainteresowanych nowym klientem :wink: drugie miejsce: http://www.gk.kornak.com.pl/szyber.htm to mogę polecić. Miło, sympatycznie i szyber naprawiony 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Widze ze w amfibiach tez sa szyberdachy, a moze to poprostuwyjcie ewakuacyjne?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Widze ze w amfibiach tez sa szyberdachy, a moze to poprostuwyjcie ewakuacyjne?? wiesz, na Plejadach trzeba być na wszystko gotowym już na pierwszej próbie w tym roku były próby zanurzeniowe :wink: więc wyjście ewakuacyjne było wskazane. Poza tym szyberdach to idealne stanowisko obserwacyjne dla pilotoreportera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Teflonowy ("suchy") smar - m.in. do mechanizmu szyberdachu, np: WÜRTH model: W 0893 550: https://eshop.wurth.pl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/3111-B1-Site/pl_PL/-/PLN/ViewCatalog-Browse?CatalogCategoryRef=31113008090101%40WuerthGroup-Wuerth-3111&CatalogCategoryID=vuoKD92eMlgAAAFAH60dAR0v http://www.autokosmetyki.pl/w%C4%82%C5%BArth-suchy-smar-z-teflonem-ptfe-do-prowadnic-zamkow-drzwi,p2171.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się