Jump to content

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Recommended Posts

19 godzin temu, dominikd napisał:


ostatnio rozmawialem z pewna firma z poznania ;), to mowili ze w tych ecu jest roznica nawet w tym czy MT czy AT w kontekscie wylaczania ekologii... ale moze Sasha jakos inaczej to robi ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja dostałem od Sashy sterownik nawet w innej obudowie nie pasujący mocowaniem do mojego Legacy. Natomiast sama elektronika była podobna wielkosciowo także przełożyłem do swojej obudowy i wszystko pasowało. Jedyna różnica to na dwóch pinach był wlutowany kondensator.

Myślę że mógł to być sterownik nawet od starszego modelu albo zupełnie od Forestera czy innego modelu. Chyba liczy się oprogramowanie jakie w niego wgramy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wszystko fajnie. Dziwię się, że nikt nie wypróbował mojego rozwiązania. Chociaż jeden post mówiący o klęsce lub sukcesie ! Córka dobiega do 170 kkm i czkawki nie ma ! Nic, oprócz mycia przepływki, nie zostało zrobione. Dwa razy myte i za każdym razem przedłuża życie 2,0 RC na następne 60 kkm ! Jeżeli ktoś to zrobi, w prawidłowy sposób, proszę o informację ! Ogarnijcie się !

Link to comment
Share on other sites

Też jest możliwe, że dziwne aerozole do mycia zostawiają ślady niezmywalne dla ultradźwięków.

Link to comment
Share on other sites

Opisz szczegółowo jak się to mycie powinno przeprowdzić. Mam dostęp do myjki ultradzwiękowej a IPA mogę zamówić ale nie myłem nigdy takich rzeczy więc jest obawa oby nie zepsuć. przepływki

Link to comment
Share on other sites

Pisałem 23 kwietnia. Stawiasz pionowo, zawieszasz, podpierasz... zależy od myjki. IPA i Alleluja. Nie ma prawa nic złego się stać. Chyba, że przepływka jest już uszkodzona - np. zimny lut.

Link to comment
Share on other sites

Podgrzewać IPA? Myjka ma taką możliwość. I jak długo ma się to kąpać?
Im dłużej tym lepiej, nie zaszkodzisz jej. Możesz podgrzewać, nawet lepiej.
Link to comment
Share on other sites

Ja robiłem bez podgrzewania, chociaż myjka miała taką możliwość. Dwa razy po 3 minuty i gotowe. Uwierzcie wreszcie, że po to wymyślono te myjki ! Zbiera każde g. czy z monet, czy z elektroniki. Każda płytka z elektroniką może być cała wrzucona na dno i jeżeli jest sprawna, w sensie zimnych lutów, przeżywa to bezboleśnie. Jeżeli nie wyżyje, rzadkie przypadki płytek z kamer broadcast, to znaczy, że była mechanicznie uszkodzona. W takiej umytej nawet łatwiej znaleźć usterkę. Ciała dawało ok. 5 % płytek w ten sposób mytych. Większości pomagało zmycie brudu i syfu naniesionego przez eksploatację w ciężkich warunkach. Prawidłowy pęd do ograniczeń pobieranej mocy, a więc pośrednio wzrost rezystancji w obwodach (tak upraszczając) powodowały większość usterek. Mniejsze prądy _ większa wrażliwość na tzw. upływy. Fizyka zmienia się bardzo powoli. Kiedyś lampy, to było to. 50 kOhm, czy 250 kOhm, to nie było prawie różnicy :D.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

@mz56 @ewemarkam Poświęcę się dla dobra nauki i zanurzę całą starą przepływkę. To w czystym IPA czy jakiś roztwór? Do ilu C mogę bezpiecznie podgrzać IPA żeby nie buchło?

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, rutra80 napisał:

@mz56 @ewemarkam Poświęcę się dla dobra nauki i zanurzę całą starą przepływkę. To w czystym IPA czy jakiś roztwór? Do ilu C mogę bezpiecznie podgrzać IPA żeby nie buchło?

To już każda IPA indywidualnie jak na mój rozum 

Link to comment
Share on other sites

@mz56 @ewemarkam Poświęcę się dla dobra nauki i zanurzę całą starą przepływkę. To w czystym IPA czy jakiś roztwór? Do ilu C mogę bezpiecznie podgrzać IPA żeby nie buchło?
Wrze w 85 stopniach, samozapłon w 350.
Te środki w sprayu do czujników maf to używasz w temperaturze pokojowej, ba nawet niższej bo jak wyrzuca go z puszki to obniża temperaturę. Więc nie wiem czy jest sens podgrzewać.
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, ewemarkam napisał:

Wrze w 85 stopniach, samozapłon w 350.
Te środki w sprayu do czujników maf to używasz w temperaturze pokojowej, ba nawet niższej bo jak wyrzuca go z puszki to obniża temperaturę. Więc nie wiem czy jest sens podgrzewać.

To podgrzeję gdzieś do 40-45C...

Mam czysty IPA - rozcieńczać go destylowaną czy wsadzać do czystego?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No to mam dobrą i złą wiadomość.

Dobra jest taka że nic się nie zepsuło mimo pełnego zanurzenia w różnych pozycjach 2 x 3min i niezbyt długiego suszenia.

A zła jest taka że nic to nie dało - tak jak stara przepływka generowała korekty -15% paliwa na jałowym i +15% w ogniu tak robi to dalej.

Przy okazji przedmuchałem nowszą przepływkę sprayem do czyszczenia przepływomierzy ale wskazań też to nie zmieniło (korekty -5% na jałowym +3% jak ogień).

Link to comment
Share on other sites

Przepływka też może być uszkodzona. Jakiś opornik "odjechał", kondensator złapał przepływność, lub taki (kondensator elekrolityczny) stracił pojemność. Nigdy nie. Starość nie radość. W relatywnie młodych, nigdy się nie zawiodłem. To "relatywne" to występujące wszędzie awarie. Moja córa w RC06 postanowiła zmienić sprzęgło. 180 000 km ! Ślizgało się ? Nie ! Dlaczego ? Bo zrobiło się dziwne ! Po wymianie jest perfect ! Sprawdziłem. Była końcówa z potencjalnymi nitami. Znam człowieka, który w 06 spalił do dna sprzęgło w RC06 po 6000 km. Córa jeździ na pierwszej przepływce.

Nie wiem, co powiedzieć ! Albo fart, albo eksploatacja. Nie wiem ! Głąb jestem, ale ten samochód ma już 16 lat i chodzi jak młódka. Oleju nie bierze, czkać na razie nie chce ?

Link to comment
Share on other sites

Ja tak tylko wrzuce tutaj moją historię w temacie - może komuś się przyda.

 

ASO (czyszczenie przepustnicy, podejrzenie wtrysków, aktualizacje softu), nie-aso (poprawianie stukowca, różne inne zabiegi z miernym skutkiem).

 

Problem rozwiązał się gdy po paru latach padła mi sonda lambda (pierwsza). Po wymianie jak ręką odjął. Samochód nigdy nie zgłaszał żadnego błędu. Także jak ktoś z tym walczy - weźcie to pod uwagę - może warto podmienić na inną, chociaż wszyscy mówią że jest sprawna.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
1 minutę temu, rosaskc napisał:

Pytanie do tych, co śledzą temat od dłuższego czasu. Czy problem występuje również w Legacy IV 2.0 SOHC 136KM?

Jestem niemal pewien, że problem dotyczy dohc, ale niech jeszcze ktoś potwierdzi

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Mulenie niestety występuje także w SOHC i FB20 też;) Ale ma inne przyczyny niż w DOHC, z którymi łatwiej zawalczyć. O muleniu SOHC @Sasha_A80 chyba kiedyś coś w tym wątku pisał.

Edited by Knurek1111
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, rosaskc napisał:

Pytanie do tych, co śledzą temat od dłuższego czasu. Czy problem występuje również w Legacy IV 2.0 SOHC 136KM?

Are you talking about a rigth hand drive car ?

All Legacy IV 2.0L I have seen here were DOHC.

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Sasha_A80 napisał:

Are you talking about a rigth hand drive car ?

All Legacy IV 2.0L I have seen here were DOHC.

 

 

There are LHD sohc with 136hp and there's plenty of them in here, although with different problems than dohc as far as I know 

Link to comment
Share on other sites

I am surprised.

 

What model year Legacy IV 2.0 SOHC do you see around ?

There most recent 2.0 SOHC Legacy were burn in 2007 for JDM market.

The most recent EDM Legacy 2.0 SOHC was 2005 year made.

 

Edited by Sasha_A80
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Sasha_A80 napisał:

I am surprised.

 

What model year Legacy IV 2.0 SOHC are you see around ?

There most recent 2.0 SOHC Legacy were burn in 2007 for JDM market.

The most recent EDM Legacy 2.0 SOHC was 2005 year made.

 

Pre facelift version for sure has this engine - facelifted I don't know 

Link to comment
Share on other sites

ale ostatnio ten temat ruszył :) dowiedziałem sie również ciekawach rzeczy o powstawaniu telewizji :) A w temacie  to mam sporadycznie ten problem , ale skłaniałbym się  do umycia myjką ultra przepływki. Nigdy tego nie robiłem i dawno do niej nie zaglądałem.  Jakis czas temu zaświecił sie check i furmanka zaczęła normalnie jeździć , dlatego narazie nic nie ruszam. Więcej nie pali (mniej niestety też nie) . 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...