Jump to content

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


Recommended Posts

W sumie kupiłem jakiś czas temu i nie pomyślałem o tym.. V gate z apką jest w stanie dostarczyć mi informacji dotyczących przyczyn zamulania? 
Raczej kabel. Pisz do@Sasha_A80
Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

U mnie MY06 N/A było podobnie...     Diagności rozkładali ręce, wymiana świec, filtra, dłubanie w przepływce, już umawiałem się z jakimś specem na kombinowanie przy czujniku spalania stukowego, gen

Mam w profilu gdzieś napisane że jestem Caritas ?  

Więc "rozwiązanie" na PW polega na... wysłaniu kompa do rusków za 250 Euro+przesyłka taka usługa "odszumiania" i "koleś flashuje, wgrywa skorygowaną mapę, wycina EGR i Secondary Air System". Czy czas

Posted Images

Pomijając cięższe przypadki , polecam próbę. Wielokrotnie o tym pisałem. Umycie przepływki w myjce ultradźwiękowej. Drobny pył przechodzący przez filtr osadza się na "drucie przepływki". W moim/córki, a właściwie córki/moim. Ok. 60 kkm pierwsze mycie, 120 kkm drugie mycie. Teraz jest ok. 160 kkm. Już szykuję IPA. Wymiana firmware nie pomagała. Przepływka, z wbitym pyłem w drut, nie widzi właściwej ilości powietrza. Zaniża jego ilość, a więc zuboża mieszankę. Stąd stuki i opóźnianie zapłonu.

Link to post
Share on other sites

Ja zamierzam naprawić ten problem programowo. Szykuję się do wyprawy na Poznań do mapteka. Dla pewności pojadę jeszcze na hamownię. Nie wiecie czy podobną usługę świadczy jakiś zakład bliżej Warszawy? Ewentualnie czy polecacie jakąś hamownie 4x4 Warszawa i okolice?

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Artur Pinienda napisał:

Ewentualnie czy polecacie jakąś hamownie 4x4 Warszawa i okolice?

W Ożarowie jest dobra. Kilka osób z forum (w tym ja) było i nikt nie narzekał.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
W dniu 5.08.2020 o 18:56, Artur Pinienda napisał:

Nie wiecie czy podobną usługę świadczy jakiś zakład bliżej Warszawy?

 

Oczywiście, że wiemy. Jeden z naszych forumowych kolegów ogarnia temat. Kontakt podam na PW.

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Możliwe, że pompa paliwa może powodować te zamulanie? 

Ostatnim czasem samochód bardzo ciężko odpala. Prąd jest, rozrusznik kręci - więc chyba jedyne co może szwankować, to właśnie pompa. 

Link to post
Share on other sites
Możliwe, że pompa paliwa może powodować te zamulanie? 

Ostatnim czasem samochód bardzo ciężko odpala. Prąd jest, rozrusznik kręci - więc chyba jedyne co może szwankować, to właśnie pompa. 

Ale rozrusznik może kręcić a będą zurzyte szczotki na nim. U mnie tak było, winiłem akumulator, a wymiana szczotkotrzymacza rozwiązała problem. Ale ten temat o zamulaniu on dotyczy zamulania z powodu opóźniania zapłonu przez stukowiec. Jakbyś się czymś podłączył i zobaczył na kat wyprzedzenia zapłonu to będziesz widział o co chodzi. Albo korekty od stukowca.

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
14 minut temu, ewemarkam napisał:

Ale rozrusznik może kręcić a będą zurzyte szczotki na nim. U mnie tak było, winiłem akumulator, a wymiana szczotkotrzymacza rozwiązała problem. Ale ten temat o zamulaniu on dotyczy zamulania z powodu opóźniania zapłonu przez stukowiec. Jakbyś się czymś podłączył i zobaczył na kat wyprzedzenia zapłonu to będziesz widział o co chodzi. Albo korekty od stukowca.

 

A jak to u Ciebie wyglądało? Bo u mnie pierwsze odpalenie jest trudne, jeżeli zgasze samochód i znowu odpalę, to już bezproblemowo. 

@akirnie sprawdzałem jeszcze. 

Edited by Danko
Link to post
Share on other sites
A jak to u Ciebie wyglądało? Bo u mnie pierwsze odpalenie jest trudne, jeżeli zgasze samochód i znowu odpalę, to już bezproblemowo. 
@akirnie sprawdzałem jeszcze. 
A masz LPG?
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, ewemarkam napisał:
13 minut temu, Danko napisał:
A jak to u Ciebie wyglądało? Bo u mnie pierwsze odpalenie jest trudne, jeżeli zgasze samochód i znowu odpalę, to już bezproblemowo. 
@akirnie sprawdzałem jeszcze. 

A masz LPG?

Tak jest

Link to post
Share on other sites
Tak jest

To może wtryskiwacze Ci puszczają gaz do kolektora, albo reduktor. Zakreć LPG na butli, wypal na wolnych LPG z przewodów, tak aby zgasł albo się przełączył na PB. I rano odpal, oczywiście z ciągle zakręconym zaworem na butli. Powinno być lepiej.

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ewemarkam napisał:

To może wtryskiwacze Ci puszczają gaz do kolektora, albo reduktor. Zakreć LPG na butli, wypal na wolnych LPG z przewodów, tak aby zgasł albo się przełączył na PB. I rano odpal, oczywiście z ciągle zakręconym zaworem na butli. Powinno być lepiej.

 

Wtryski na 99% sprawne, bo były kontrolowane kilka tysięcy temu... Aczkolwiek jest to jakiś trop, warto może sprawdzić. 

Link to post
Share on other sites
Wtryski na 99% sprawne, bo były kontrolowane kilka tysięcy temu... Aczkolwiek jest to jakiś trop, warto może sprawdzić. 

Ten test możesz zrobić samemu i zajmie Ci to chwilę. A wtryski się mogły zabrudzic, wystarczy raz zatankować niedobry gaz. Niby filtry są ale one nie łapią wszystkiego. Reduktor też może puszczać. Aby sprawdzić wystarczy zdjąć wężyk który leci do kolektora i włożyć go np szklanki z wodą. Jeśli puszcza to zobaczysz bąbelki.

Ale w/w test rozwiąże wątpliwości.

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Jako że to moj pierwszy post:
WITAJCIE!!! 

No właśnie tez zakupiłem 2.0X EJ204 i mam ten problem ze dławi go od 2000-3000RPM. Przeleciałem cały temat od samego początku i dalej nie wiem? 
Czyszczenie przepustnicy, czyszczenie przepływki ale co z tym softem ECU? Robić Update? Jechać do ASO? bedą mieli aktualizację? 
D5854EC7 ten bedzie ostatni? 



 

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Sasha_A80 napisał:

D5854EC7 is  the most recent.

And is still useless.

You are welcome to buy a new car.

Sasha I just bought my first used SG and should I buy a new one?

Link to post
Share on other sites

Subaru has no profit if you revive your 15 years old car.

They need to sell new models badly.

 

D5854EC7 update just postponed 2000-3000 rpm  flat spot to the end of a warranty period coming in 2010-2012.

Edited by Sasha_A80
Link to post
Share on other sites
39 minut temu, morosek napisał:

Sasha I just bought my first used SG and should I buy a new one?

Sasha dąży do tego, że serwis możliwe że nie pomoże z tym problemem, bo niejako nie ma interesu w kombinowaniu nad rozwiązaniem problemu w XX letnim modelu. 

@Sasha_A80what you recommend though?

Cleaning stuff at first, or doing everything at the same time? 

Link to post
Share on other sites

First of all you are to tune the ecu against false knock detection that is the cause of 2000-3000rpm hesitation.

Remove a rusty secondary air system and a clogged EGR.

Nothing but a throttle body needs to be cleaned.

Inspect and recover AVCS if needed if there is 100+ kkm on the clock.  

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Sasha_A80 napisał:

Inspect and recover AVCS if needed if there is 100+ kkm on the clock.  

 

where can i find these AVCS valve? 242kkm on the clock? I try use google but i cant find it.
EGR I'll take it out in the morning and clean it.

Link to post
Share on other sites
35 minut temu, morosek napisał:

where can i find these AVCS valve? 242kkm on the clock? I try use google but i cant find it.
EGR I'll take it out in the morning and clean it.

Jakie masz ECU? Na Hitachi sprawę załatwia Poznań lub Nowy Sącz, albo Sasha. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale reszta sposobów nie jest wieczna.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

2 morosek:

 

You are to log the engine while running.

And verify VVT angle left\VVT angle rigth values Vs engine RPM and engine load.

It is almost impossible to have  AVCS system working properly with 200 kkm on the clock and original oil valves.

 

Neither EGR nor secondary air system you are going to clean are related to 2000-3000 rpm flat spot.

Edited by Sasha_A80
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, polter_83 napisał:

Jakie masz ECU? Na Hitachi sprawę załatwia Poznań lub Nowy Sącz, albo Sasha. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale reszta sposobów nie jest wieczna.

Jeśli można zapytać to ile taka usługa się ceni u poszczególnych dobrodziei. Bo przymierzam się również na taką operację bo już mnie zaczyna irytować ta dziura. 

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, markus22100 napisał:

Jeśli można zapytać to ile taka usługa się ceni u poszczególnych dobrodziei. Bo przymierzam się również na taką operację bo już mnie zaczyna irytować ta dziura. 

W Poznaniu 2 lata temu 1600+

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...