Jump to content
lewen

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?

Recommended Posts

3 godziny temu, rutra80 napisał:

Martwiłbym się raczej że patent Sashy nie jest do końca jasny i tak naprawdę do końca nie wiadomo czy nie odbija się w jakimś stopniu na żywotności silnika.

Wszelkie majstrowanie ze stukiem miałoby ręce i nogi tylko wtedy, jeśli ktoś by sprawdził że po modach faktycznie wykrywane są wszystkie stuki, oraz że są wprowadzane odpowiednie korekty im zapobiegające.

 

Jasne można zmodyfikować soft żeby nie słyszał stuków lub ich nie korygował (albo nie słyszał wszystkich lub słabiej je korygował), auto będzie fajnie jeździć, pytanie o ile skraca się jego żywot...

 

Modyfikacja w wersji podstawowej polega na ograniczeniu od góry nastaw dla AVCS. I najczęściej to wystarcza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knurek w moim ssaku nie ma AVCS a miewa muła.

Edited by rutra80

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.11.2019 o 10:19, polter_83 napisał:

Po remapie tempomat działa ale tylko do 128km/h. Na 1000% nie było tak wcześniej.

Jak dla mnie te 128 to czyta jak mile co daje w km/h 207 czy max prędkość dopuszczalną przez producenta dla Legacy IV 2.0 NA, ale nie-ASO nie widzi żadnego problemu.

 

Nie że to coś pomoże, ale 128 to w informatyce okrągła liczba (2^7) - wygląda jakby zmienna przechowująca prędkość była ograniczona do 7 bitów B) Może zarezerwowali bit na wartości ujemne. Możesz sprawdzić czy na wstecznym też masz ograniczenie do -128? :biglol:

Edited by rutra80
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Edited by rosaskc

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Nie że to coś pomoże, ale 128 to w informatyce okrągła liczba (2^7) - wygląda jakby zmienna przechowująca prędkość była ograniczona do 7 bitów B) Może zarezerwowali bit na wartości ujemne. Możesz sprawdzić czy na wstecznym też masz ograniczenie do -128? :biglol:
Jeśli to miał być żart to śmieszny jak nasze kabarety.

Przed zmianą tempomat działał bez zarzutu, a po zmianie do 128km/h?

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, rutra80 napisał:

Knurek w moim ssaku nie ma AVCS a miewa muła.


A to całkiem inny muł niż ten o którym mowa w tym wątku. Choć gdzieś wyżej Sasha podawał możliwe przyczyny w silnikach bez AVCS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wątek ma już prawie dekadę kiedy chyba 99% rynku 2.0 N/A to było SOHC bez AVCS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie masz żadnej blokady !!!! Jeśli robiłeś to w Poznaniu , i jest jakiś problem , to nic się martw , zrobimy to za free . jeśli jest problem po stronie softu 
Ok, dzięki za info.

W takim razie proszę o małe wyjaśnienie.

Rozumiem, że Map tek/ i Wy (specjalnie pisze osobno bo jak widzę nie-Aso to nie mogę zdzierżyć) możecie chcieć bronić swojej własności intelektualnej w postaci rozwiązania programowego dla dławienia silnika.
Żaden inny serwis nie będzie w stanie zmienić i odczytać mapy silnika - ok.
A jak wygląda sprawa z kasowaniem błędów, odczytem parametrów...?
Chodzi mi o to co może zrobić inny serwis, który nie ma ecuteka.

Btw Byłem u was przed wakacjami z inną sprawą a że mi się spieszyło to tempomat był nie ruszony, ale spokojnie jeszcze to ogarniemy.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, polter_83 napisał:

Żaden inny serwis nie będzie w stanie zmienić i odczytać mapy silnika - ok.
A jak wygląda sprawa z kasowaniem błędów, odczytem parametrów...?
Chodzi mi o to co może zrobić inny serwis, który nie ma ecuteka.

@polter_83 dla Ciebie jako użytkownika nic sie nie zmienia , każdy serwis może zmienić , odczytać mapę , wgrać itd. O ile ma odpowiedni sprzęt i więdzę . Kasowanie , odczyt , login , nie ulegaja żadnym zmianą , wszystko jest jak do tej pory , ECU nie jest blokowany w żaden sposób, i powtarzam jeszcze raz , nie jest to robione za pomocą ecutek-a

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
@polter_83 dla Ciebie jako użytkownika nic sie nie zmienia , każdy serwis może zmienić , odczytać mapę , wgrać itd. O ile ma odpowiedni sprzęt i więdzę . Kasowanie , odczyt , login , nie ulegaja żadnym zmianą , wszystko jest jak do tej pory , ECU nie jest blokowany w żaden sposób, i powtarzam jeszcze raz , nie jest to robione za pomocą ecutek-a
Ok, dziękuję za informację.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by oznaczało, że problem, a praktycznie jego przyczyna jest różna, w zależności od CPU, producenta, wersji oprogramowania. Efekt za każdym razem taki sam ! Cuda ! Przypominam, że u mnie wgrywanie najnowszych wersji oprogramowania nic nie pomogło. Mycie przepływki za pierwszym razem na ok. następne 60 kkm, drugie do teraz, czyli ok. 155 kkm. Chodzi jak burza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może daty produkcji coś wyjaśnią ? Montowane elementy ? Były mój, połowa mojej córy, ten co mu mycie przepływki pomaga, to chyba grudzień 2005, z rejestracją styczeń 2006. Czyli z pierwszej serii Hawk . Jeżeli się lekko pomyliłem to przepraszam, ale dowód rejestracyjny ma moja córa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem mulącą imprezę EJ20 i mulącego XV FB20. Muliły inaczej - w imprezie było to gwałtowne, prawie z szarpnięciem i jednoczesnym spadkiem kąta zapłonu. W XV natomiast przez cały zakres obrotów, im wyżej tym coraz bardziej odczuwalne.

W imprezie pomógł Sasha. W XV okazało się, że dzwoni wygłuszenie maski (i drażni stukowca). Po podłożeniu piankowej taśmy naokoło samochód śmiga już od trzech tygodni...

Więc jak widać różnice pomiędzy samochodami mogą być zasadnicze a muł podobny :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.11.2019 o 19:24, Pan Dziedzic napisał:

Czy komputer F2 z forestera 99 też można " ulepszyć " ? 

8B6546E1-FEB3-4DB4-968B-5425095F3C73.jpeg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziedzic napisz do Sashy zapytanie i się dowiesz. On robi różne rzeczy na odległość - stroi doładowane Subaru, mi modyfikował mapę w Spec B.

 

Ma olbrzymią wiedzę, doświadczenie i bardzo szczegółowo tłumaczy co i jak. Po długiej wymianie maili jestem przekonany, że ryzyka uszkodzenia silnika większego niż przy modyfikacjach na miejscu nie ma.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy mógłbyś w moim imieniu ? 

 

Biegle władam tylko jęz. Polskim a i też nie zawsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As to my experience I have never seen those ecu's modified/reflashed.

Moreover I am not sure there is a need to reflash those cars.

Verify O2sensor voltage while driving.

This is the only thing you may check yourself without an obsolete SSM1 scanner.

Edited by Sasha_A80

Share this post


Link to post
Share on other sites
A czy mógłbyś w moim imieniu ? 
 
Biegle władam tylko jęz. Polskim a i też nie zawsze.
Podmienialeś sterownik już? Ponoć można je podmieniać bez konieczności programowania immo. Mowa o tych jak Twój i mój, montowane na silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety nie. Po wakacjach niewiele brakło i bym kupił. Ale nie mam.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.12.2019 o 17:19, dr.elich napisał:

Dziedzic napisz do Sashy zapytanie i się dowiesz. On robi różne rzeczy na odległość - stroi doładowane Subaru, mi modyfikował mapę w Spec B.

 

Ma olbrzymią wiedzę, doświadczenie i bardzo szczegółowo tłumaczy co i jak. Po długiej wymianie maili jestem przekonany, że ryzyka uszkodzenia silnika większego niż przy modyfikacjach na miejscu nie ma.

 

 

 

sorry za offtop ale... co tam w specu można z 3.0 NA pomodzić? o.O

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to Sasha określił, przystosować mapę do wschodnioeuropejskiego paliwa. Oraz uwzględnić LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I have never seen EZ30 that may run more than 50 kkm on LPG here in Russia.

Nevertheless it is claimed that LPG compatible EZ30 engines were manufactured and probably sold in the Europe.

Edited by Sasha_A80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, Sasha odradzał rozwiązanie EZ30 + LPG, ale takie auto już kupiłem, zresztą jest po swapie na  silnik importowany z Japonii z tego co mi wiadomo (w starym panewka się obróciła).

Generalnie Sasha powiedział, że warto, więc zrobiliśmy mapę. Pewnie sam lepiej to wyjaśni jeśli jesteś zainteresowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...