Jump to content
lewen

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?

Recommended Posts

Obstawiam, że utrzymanie mocy 160KM stało się problematyczne z uwagi na zaostrzające się normy emisji (z którymi subaru z wiadomych względów i tak ma zawsze problemy). Wycofali się z tego z powodu takich wynalazków jak np. pompa powietrza wtórnego, będącej źródłem anegdotycznych problemów, której zadaniem jest wyłącznie ograniczenie emisji podczas rozgrzewania silnika.

A ograniczenie wyprzedzenia wałka rozrządu, wg samego Sashy, eliminuje szmery w dolocie, interpretowane przez czujnik spalania stukowego jako stuk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, mz56 napisał:

Jeżeli silnik nie zaciągnie tyle powietrza ile by mógł, to jego praca będzie bardziej miękka. Dawka paliwa jest taka sama, ale powietrza jest mniej, w stosunku do możliwości. Zawory ze skorygowanym kątem mogą wpuszczać tyle powietrza, ile oprogramowanie może kontrolować. Możliwe, że zwiększenie ciśnienia na listwie paliwowej też dałoby podobny efekt. Czas wtrysku na max, ale paliwa idzie więcej, a więc zubożenie mieszanki nie jest tak dotkliwe.

Układ paliwowy w tych samochodach przy 2500-3000 pozwolił by na doładowanie dodatkowego 1bara i nadal by się wyrabiał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o jakim doladowaniu piszesz przy silnikach N/A?

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, skrzypekQ4 napisał:

o jakim doladowaniu piszesz przy silnikach N/A?

Hipotetycznym :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, mz56 said:

I słusznie. Tak jak powiedziałem, jest to błąd w oprogramowaniu. Drobna zmiana map polegająca na np. lekkim opóźnieniu zapłonu między 2500 a 3000 rpm mogłaby skutkować troszkę mniejszą mocą, dajmy na to o 10 %, ale nie powodowałaby zachwiania całego systemu sterowania.

15-21 degrees total ignition retard relative the optimal knock restricted value observed for EJ204 stock calibrations  gives 50-70% torque lost.

Compare logs for a healthy and hesitating engines. 

Edited by Sasha_A80

Share this post


Link to post
Share on other sites

O.K. I thing, that is no 70%. Question is, why in my 06 RC, when I'm cleaning, cleaning only one part - airflow meter is, it's enought for next 60 kkm ? No difference in firmware, no difference market ! In this time ? O.K. Generally, Yoy can be right. But my expiernence, said "too leaan". Also motoroil can make different ? Best regards, Michal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I słusznie. Tak jak powiedziałem, jest to błąd w oprogramowaniu. Drobna zmiana map polegająca na np. lekkim opóźnieniu zapłonu między 2500 a 3000 rpm mogłaby skutkować troszkę mniejszą mocą, dajmy na to o 10 %, ale nie powodowałaby zachwiania całego systemu sterowania. Z zachowanym na prawie stale cofnięciem zapłonu. Ograniczenie zakresu zmiennych faz rozrządu prowadzi do tego samego. Jeżeli silnik nie zaciągnie tyle powietrza ile by mógł, to jego praca będzie bardziej miękka. Dawka paliwa jest taka sama, ale powietrza jest mniej, w stosunku do możliwości. Zawory ze skorygowanym kątem mogą wpuszczać tyle powietrza, ile oprogramowanie może kontrolować. Możliwe, że zwiększenie ciśnienia na listwie paliwowej też dałoby podobny efekt. Czas wtrysku na max, ale paliwa idzie więcej, a więc zubożenie mieszanki nie jest tak dotkliwe. Ja, stary dziad, nie chcę wypowiadać się na temat konkretnego firmware w 2,0 RC 06, bo chyba głownie o tym mówimy, ale mój dyplom z Politechniki Warszawskiej - Transport, pozwala mi mówić o ogólnej teorii pracy silników spalinowych. Jako przyczynę widzę zbyt ubogą mieszankę. I jak ustaliliśmy, możemy ją korygować, czasem wtrysku, ciśnieniem na listwie paliwowej, fazami otwarcia zaworów... W efekcie mamy to co mamy. Silnik 2,0 160 KM był robiony praktycznie dwa lata. Samo Subaru wycofało się w następnej generacji do 150 KM. Dlaczego się nie dało poprawić a tylko wycofać ? Możliwe, że japanescy usprawniacze i podglądacze, tym razem nie dali rady zrobić prawidłowego firmware. Chcieli za dużo. Teraz moja córa jest szczęśliwa, bo mycie przepływki co ok. 60 kkm nie jest aż tak bardzo upierdliwe. A może z ich badań wyszło, że utrzymanie mocy160 KM grozi upaleniem tłoka ? Tego nie wiemy, a oni nie chcą się przyznać. :krecka_dostal:
A 150KM nie było po to by jakoś bardziej różnić się od 2.5 173KM?

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie lubię tego tematu :facepalm::biglol:

 

mz56 :puchar:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, mz56 said:

O.K. I thing, that is no 70%. Question is, why in my 06 RC, when I'm cleaning, cleaning only one part - airflow meter is, it's enought for next 60 kkm ? No difference in firmware, no difference market ! In this time ? O.K. Generally, Yoy can be right. But my expiernence, said "too leaan". Also motoroil can make different ? Best regards, Michal.

 

Do you use to disconnect battery and reset the ecu while MAF cleaning ? This may be the answer.

 

Denso MAF used for turbo Subaru and for EJ253\EZ30\EZ36 NA engines is usually starting to lean the mixture out. And cleaning may solve a problem.

EJ204 engine uses Hitachi MAF that is prone to enrich mixture when failing. And cleaning is not a solution.

Hitachi MAF disconnected\reconnected usually revives itself for a long time.

Nevertheless Hitachi MAF failure does not lead to middle RPM engine hesitation and just causing P0172 error CEL.

 

Anyway logging will show the real reason of the engine hesitation.

Edited by Sasha_A80

Share this post


Link to post
Share on other sites

No. If I remember, battery is connected all time. If I disconnect battery, positive effect is for 50 -100 km. After cleaning MAF, for 60 000 km. I don't remember what MAF i have. Engine is: EJ204LS8LB. MAF probably is: https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Subaru&ssd=%24*KwF0QFF9NRErCgokOgxGWCw4GB8BcH9yc2F3agZ3Aj8zBztgeTM3ZHd3cWRrYjI9Ky92cGI8ODEAOT14L3xlCgd3AAd7U0Y5cABwc3F_cXE9PS8jZXpwd39ybj1oL3xlBmM7AAAAADZoSkU%24&vid=0&cid=436&uid=13390&q=JF1GG9LW46G027813 then: 22680AA360

Regards.

Edited by mz56

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Wszystkim!

Czy posiada ktoś z Was w nadmiarze CCU do Forestera SG po lifcie 06/07 Jak poniżej:

06\07

22611-AK670
22611-AK671

22611-AK672

22611-AK673

22611-AM030

???

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

22611-AK770
22611-AK771

22611-AK772

22611-AK773

22611-AM130

 

Are also applicable for reflash as a spare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyslij PW do Sashy to powie w jakich autach bylo zamienne, z wolnossakowctocwymienecbyly np w foresterze i legasiu

zapytaj sie czy moje ecu by podpasowalo do Ciebie do swoje sprzedalem Mirkowi z Ketrzyna a jego lezy pewnie w garazu i sie smieje bo Pan ma kase i nie handluje takimi sprawami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie zostało 22611-AM780 gdyby kto potrzebował.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, pysiek2247 napisał:

Wyslij PW do Sashy to powie w jakich autach bylo zamienne, z wolnossakowctocwymienecbyly np w foresterze i legasiu

zapytaj sie czy moje ecu by podpasowalo do Ciebie do swoje sprzedalem Mirkowi z Ketrzyna a jego lezy pewnie w garazu i sie smieje bo Pan ma kase i nie handluje takimi sprawami

i jeszcze zapytajcie dlaczego blokuje  ECU :biglol: I jest na śmietnik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jakieś ECU po Imprezie 2.0R jakby co

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.11.2019 o 16:08, pysiek2247 napisał:

Wyslij PW do Sashy to powie w jakich autach bylo zamienne, z wolnossakowctocwymienecbyly np w foresterze i legasiu

zapytaj sie czy moje ecu by podpasowalo do Ciebie do swoje sprzedalem Mirkowi z Ketrzyna a jego lezy pewnie w garazu i sie smieje bo Pan ma kase i nie handluje takimi sprawami

Mam i sprzedam.

Usługi Sashy polecam, samochód działa wyśmienicie!!!!

IMG_4498.JPG.26cc40abe420e9446b026b3d1d7bee1a.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam taki14e3afb6043f8f83dfa8082deb457ab6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.11.2019 o 21:19, carfit napisał:

i jeszcze zapytajcie dlaczego blokuje  ECU :biglol: I jest na śmietnik ;)

To samo uslyszalem w maptecu ,zrobilem tam forka zadnego kupywania i sprzedawania ecu i wysylek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam tylko jedną uwagę do mapteka.

Po remapie tempomat działa ale tylko do 128km/h. Na 1000% nie było tak wcześniej.

Jak dla mnie te 128 to czyta jak mile co daje w km/h 207 czy max prędkość dopuszczalną przez producenta dla Legacy IV 2.0 NA, ale nie-ASO nie widzi żadnego problemu.

Nie wywala żadnego błędu...

Co do zmiany mapy w Poznaniu to robią to ecutekiem i bodajże inny serwis nie mający tego softu w mapach już nic nie zmieni.



Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
To samo uslyszalem w maptecu ,zrobilem tam forka zadnego kupywania i sprzedawania ecu i wysylek
Co to znaczy blokuje? Z moich i moich znajomych doświadczeń nie wydaje się to prawdą.

Sasha modyfikuje komputer tak aby był mapowalny i daje w zestawie kabel. Jak byś chciał to pewnie możesz później sam grzebać w mapie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mam tylko jedną uwagę do mapteka.

 

Po remapie tempomat działa ale tylko do 128km/h. Na 1000% nie było tak wcześniej.

 

Jak dla mnie te 128 to czyta jak mile co daje w km/h 207 czy max prędkość dopuszczalną przez producenta dla Legacy IV 2.0 NA, ale nie-ASO nie widzi żadnego problemu.

 

Nie wywala żadnego błędu...

 

Co do zmiany mapy w Poznaniu to robią to ecutekiem i bodajże inny serwis nie mający tego softu w mapach już nic nie zmieni.

 

 

 

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

 

 

ECUTek blokuje dostęp do ECU i niczym innym się już nie dobierzesz do komputera jak chcesz coś zmodyfikować. Zapomnij że sobie sam wyłączysz np. błędy pompy powietrza po jej wywaleniu. Musisz jechać do autoryzowanego tunera i zapłacić odpowiednio. A nawet jak chcesz usunąć ECUTeka jak go nie chcesz to kosztuje to 500zł za operację trwającą 5 minut i może to zrobić też tylko autoryzowany tuner bo tylko oni mają oprogramowanie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ECUTek blokuje dostęp do ECU i niczym innym się już nie dobierzesz do komputera jak chcesz coś zmodyfikować. Zapomnij że sobie sam wyłączysz np. błędy pompy powietrza po jej wywaleniu. Musisz jechać do autoryzowanego tunera i zapłacić odpowiednio. A nawet jak chcesz usunąć ECUTeka jak go nie chcesz to kosztuje to 500zł za operację trwającą 5 minut i może to zrobić też tylko autoryzowany tuner bo tylko oni mają oprogramowanie. 
@carfit czyli mogę podjechać w każdej chwili i za około 500 zł zdejmiecie blokadę z ECU?

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirek byl w nie-ASO, jechal z Ketrzyna wiec daleko zabulil bodajze 500 i uslyszal ze ma "za nowe" ecu, reklamy robil nie bede alw moze Carfit zrobi podobna usluge wysylkowa a nie krytykuje..?

i jeszcze jedno na jaki smietnik, nie rob debili z uzytkownikow ktorzy nie maja pojecia na jakich zasadach to dziala, wysylasz dane zgrane z kompa (ze 30 minut) i odsyla z poprawkami i nie trzeba napierniczac pol Polski do Ciebie bo nie potrafisz zrobic tego zdalnie, oczywiscie bez agresji z mojej strony, ale jak ma wygladac profesjonalnie bo potraficie zgrac wklad jako jedyni w Europie toz to zart i zenada :)(

Edited by pysiek2247
Takiw tam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z moim autem w maptecu Pan P sobie nie poradził. Zmarnowałem cały dzień i noc  przejechałem 900 km , zapłaciłem 300 zł i jeszcze mi w  głowie namieszał: „za wysoka temperatura, za mało powietrza” i inne bzdury.

Podłączyłem komputer  Sashy - Forester jakby viagry dostał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...