Jump to content
lewen

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?

Recommended Posts

Panowi logi Sashy mam zrobic kablem k-line, jaki mam kupic bo mi mozg spuchl, na zdrowy rozsadek byle jaki..?

 

 

dostalem kabelek od uzytkownika Knurek1111 i dziala !!!!

Edited by pysiek2247

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry wieczor,

Panowie kolejny samochod naprawiony (moj) przez p. Sashe, brak mulenia itp, pomoc nawet po odebraniu przez niego kasy (western union) nieoceniona, caley czas podyslam mu logi analizuje i pomaga.

Wiec gdyby ktos sie wahal prosze dzwonic do mnie, odpwoiem na tyle ile bede umial.

 

Ja wybralem opcje zakupu przez wyzej wymienionego Pana drugiego Ecu, dostrojenia i wyslania do mnie - 330 ojro, balem sie strasznie ale dziala i brak problemow, autko jest NIE DO POZNANIA..

 

 

w razie pytan prosze kierowac na PW zapytania tam podam swoje telefon celem omowienia jak to wyglada tak naprawde

 

 

 

 

p.s.

Panie

Alexander Morzhakov

 

 

dziekuje serdecznie za pomoc a firmie Subaru Poland bardzie dziekuje za niechec w pomocy z problemem, z tego o sie zorientowalem to Subaru Russia podchodzi do tematu z wieksza pokora jak WY, macie to w dupie i nigdy wiecej nie kupie tej marki, zeby jezdzic dziwne jest udawanie sie do osob "obcych" celem pomocy

 

 

 

p.s.2

gdyby ktos posiadal bariere jezykowa ( p. Sasha rozmawia po rosyjsku lub angielsku) sluze pomoca..

Zrobienie logow oraz analiza jest darmowa, wtedy p. Alexander mowi czy problem dotyczy auta w wyzej wymienionych  wad czy nie wiec nic to nie kosztuje (raptem kabelek za 20 cebulinow..) moge pomoc, ja pisze a moj pryzyjaciel wedle potrzeby dzwoni i gada z nim po angielsku..

 

Edited by pysiek2247

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łukasz,

 

I am glad to know that your car runs as it should at last.

I wish you finalize LPG mixture settings in order to finally tune the car for petrol and LPG operation.

 

Here in Russia Legacy MY10/11 were not able to leave dealers due to 2000-3000 rpm hesitation problem.

And I am afraid about the same situation is everywhere Subaru tries to sell/support those cars.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, pysiek2247 napisał:

Subaru Poland bardzie dziekuje za niechec w pomocy 

 

... no nie zawsze chyba jest tak źle. Ja napisałem duuużo postów w tym wątku. ASO Koper pomogło - nie wiem czy to aktualizacja softu, czy wymiana rozrządu, ale od ponad 50 tyś km auto nie muli. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Urbi napisał:

 

... no nie zawsze chyba jest tak źle. Ja napisałem duuużo postów w tym wątku. ASO Koper pomogło - nie wiem czy to aktualizacja softu, czy wymiana rozrządu, ale od ponad 50 tyś km auto nie muli. 

Ale naprawilo sie to po wymianie rozrzadu czy zaplaciles dodatkowo za uslge?

 

ja zrobilem:

- wymiana rozrzadu

- regulacja zaworow

- porzadek z katalizatorem (najprawdopodobniej gaz zeżarł)

 

i byl dalej problem, az do reakcji p. Sashy :)))

 

 

 

a co do regulacji zaworow, bardzo chcialem zrobic to w ASO jako ze niedawno zakupilem te padaczke:

- Aso Białystok - sprawdzenie 2000 brutto cebulionow

- Aso Gdansk - sprawdzenie 4950 brutto cebulionow, skoro juz zaczelismy z grubej rury zadalem pytanie (szkoda ze telefonicznie, bo na e-mail'u mam info o cenie sprawdzenia) e jeśli silnik jest zdrowy, nic nie peknie przy robocie, nie bedzie niespodzianek z moim autem (a raczej silnikiem) i bierzemy pod uwage najbardziej pesymityczny wariant rozregulowania zaworow (czy cena szklanek sie rozni - nie wiem, nie weryfikowalem) jaka bedzie maksymalna cena - UWAGA sympatyczny Pan powiedzial ze nie potrafi oszacowac, piknie stawiam ałto i nie wiem moze 10000 moze 20000 a moze 50000 , a moze mi to sie nie oplaca? Zenada

 

Edited by pysiek2247

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, pysiek2247 napisał:

Ale naprawilo sie to po wymianie rozrzadu czy zaplaciles dodatkowo za uslge?

 

Wszystko opisałem w tym wątku - jakieś 3 lata temu. Opis jest też tutaj:

 

 

Tak się złożyło, że upgrade softu był na tym samym planowym serwisie, co wymiana rozrządu. Upgrade softu za free (auto serwisowane wyłącznie w ASO). 

Swoją drogą świetnie, że są tacy goście jak @Sasha_A80

 

W dniu 29.12.2018 o 18:26, Sasha_A80 napisał:

I am glad to know that your car runs as it should at last.

 

@Sasha_A80, thank you for your huge contribution to solving the problem. 

It’s great to have such a talented fellow in our community.

Edited by Urbi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, 

 

Czytam to wszystko cofam się w temacie i nie widzę  czy ktoś miał podobnie do mnie. Otóż krótko i zwięźle :

- problem pojawia się przeważnie jak jest zimno

- w lecie też bywa czasem lekko zamulony/ czasem odpalę i jest super jak nówka czasem odpalę i jest ciężko jechać.

- w zimie gdy na luzie zdecydowanie wcisnę gaz auto jak by się gotowało na dwa gary i po podniesieniu obrotów zaczyna iść normalnie. Jeździć się da tylko w zakresie 2-3,5k obrotów w każdym innym zakresie dławi i szarpie, nawet w tym "bezpiecznym" zakresie jeśli mocno wcisnę gaz auto zaczyna telepać i szarpać. Na benzynie jest lepiej - na gazie jest taka tragedia że nawet nie próbuję. 

Świece wymienione, kable sprawdzone, luzy robione nie dawno ( ok 12-15K km temu) 

Nie jest to zwykłe mulenie - to jest szarpanie i brak przyśpieszenia - jest to bardzo nie przyjemne i nie bezpieczne w ruchu. 

Czy to może być problem ECU? Problem dotyczy Legacy III z 2001 roku 2.0 125km 

 

I jeszcze jedno - szukam już czegoś nowszego bo już nie mam siły do niego - ale zaczynam się bać, czy jest jakaś opcja aby sprawdzić przed kupnem czy dany egzemplarz nie zaczyna mieć kłopotów z ECU?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bardzo nie brzmi na ECU.

Aż dziw że Ci komp nie rzuca żadnych błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyrzuca... Wypadanie zapłonu i to jeśli się mylę na 3 cylindrach. Została mi do sprawdzenia cewka a potem to chyba już tylko kompresja bo nic innego już mi do głowy nie przychodzi....
A czy czujnik położenia wału może mieć tu coś do rzeczy?

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

There are two major problems with MY01-MY05.

Ignition system failure ( plugs and high voltage cables ) and false knock ignition retard.

 

The first needs to carefully check plugs outer insulators AND inner surface of cable plug insulators.  Electrical discharge traces are usually seen.

In such a case the plug AND the HV cable should be changes together.

 

False knocking requires the knock sensor and its wiring to be inspected. Any free wire moving may simulate false knock signal.

If sensor wiring rerouting not solves false knocking then ecu reflash fills the bill.

 

To diagnose the real problem you are to make a log of your usual driving and the log after ecu reset. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ałł.... przyznam się bez bicia... przeczytałem pierwsze 2 strony i ostatnich 10... (no dobra... 8)... zrozumiałem tyle, że najczęściej problem pojawia się przez wadliwie działający zawór OCV... i pomaga ich wymiana lub zmiana softu w ECU... 

Pytam, bo: Subaru OBK 3 z 2007 r. 2,5 (2457ccm) NA 121 kW 4EAT -  (mam go 2 tygodnie) czasami... na zimnym potrafi złapać muła do 2 tyś. obrotów... kiedy wyłączyłem wczoraj radio i zjechałem na pobocze, przerzuciłem na N i sprawdziłem czy to muł silnika czy muł skrzyni... i okazało się, że to silnik dziwnie reagował na gaz... po energicznym wciśnięciu reagował z lekkim opóźnieniem i często delikatnie strzelał z wydechu... po rozgrzaniu (może 1 minutę później) reakacja na gaz wróciła właściwa i wszystko wróciło do normy... 

ok... ja nie pytam, tylko krzyczę - POMOCY :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OBK 3 with SOHC 2.5 EJ253 engine is completely another animal that does not exhibit 2000-3000RPM hesitation problem.

The most often problem is plugs\plug wires( may not be applicable for MY2007 engine ) or ignition modules with its plug insulators.

 

ALL subaru engines have a problem with main connector from the engine to car body wiring.  This connector is located under throttle body passenger side.

And it may need to be clean\serviced.   

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Ireneusz Ruszczyk napisał:

Ałł.... przyznam się bez bicia... przeczytałem pierwsze 2 strony i ostatnich 10... (no dobra... 8)... zrozumiałem tyle, że najczęściej problem pojawia się przez wadliwie działający zawór OCV... i pomaga ich wymiana lub zmiana softu w ECU... 

Pytam, bo: Subaru OBK 3 z 2007 r. 2,5 (2457ccm) NA 121 kW 4EAT -  (mam go 2 tygodnie) czasami... na zimnym potrafi złapać muła do 2 tyś. obrotów... kiedy wyłączyłem wczoraj radio i zjechałem na pobocze, przerzuciłem na N i sprawdziłem czy to muł silnika czy muł skrzyni... i okazało się, że to silnik dziwnie reagował na gaz... po energicznym wciśnięciu reagował z lekkim opóźnieniem i często delikatnie strzelał z wydechu... po rozgrzaniu (może 1 minutę później) reakacja na gaz wróciła właściwa i wszystko wróciło do normy... 

ok... ja nie pytam, tylko krzyczę - POMOCY :)

 

Weź pomocnika i na zimnym niech przygazuje kilka razy, najlepiej po zmroku. Oczywiście z głową, jak to na zimnym. Sądząc po objawach, prawdopodobnie zobaczysz tańczącą po silniku iskrę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drodzy Państwo ! To ja jestem chyba w czepku urodzony. Dawno temu pisałem, że Hawk 06 RC zaczął głupieć po ok. 60 - 63 kkm. Wymiana oprogramowania na najnowsze mało pomogła. Umyłem uczciwie przepływkę w czystym IPA, dwa razy po 6 minut. Między jednym a drugim myciem machanie i bujanie w spirycie. Dwa tygodnie temu, moja córa, która nim jeździ na co dzień, zareklamowała, że czka i nie zbiera się. Przebieg ok. 150 kkm. Odłączenie akumulatora praktycznie nie pomogło. Może trochę. Wziąłem myjkę z roboty, akumulator out, dwa razy po 6 minut tak jak poprzednio. Poszło 2,5 l czystego IPA. Tyle potrzebuje ta myjka. Na powierzchni było wręcz widać jak momentami układają się fale od ultradźwięków. Po założeniu, zrobiła do dzisiaj ok. 700 km i samochód chodzi jak burza. Miasto, obwodnice, ponad 30 stopni na zewnątrz ! Faktem jest, że żadne blachy nie brzęczą, wydech oryginał, olej dobry. Dalej twierdzę, że jakość filtra powietrza i zapylenie powietrza nie pozostają bez wpływu na zabrudzenie "tego głównego druta" przepływki. Czujnik stukowy nie był dotknięty od wyjścia z fabryki. Może "mycie" a "mycie" to też jeden z powodów ? Życzę Wszystkim sukcesów w rozwiązywaniu tego problemu. Bo faktycznie, z tym nie da się normalnie jeździć. Chcę wyprzedzać, a on staje "na nosie". Nie zanurzajcie całej przepływki, bo to jest niepotrzebne. powinna stać pionowo, tak aby brud spływał w dół. Zanurzenie to ok. 2/3 wysokości modułu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 3/4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej do Państwa Adminów: nie łączy postów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat jakby umarł. Boję się, że z powodu pięknej pogody a nie ustąpienia paskudnych objawów u wszystkich. Z uporem maniaka twierdzę, że przepływka to główny element podający do kompa informację o ilości zassanego powietrza. Komp na tej podstawie oblicza dawkę paliwa. I tu jest problem. Przybrudzony drucik, ten podgrzewany w mostku, nie widzi właściwej ilości zasysanego powietrza. Zaniża wartość a co za tym idzie, komp podaje za małe wartości dawek paliwa. Mieszanka staje się uboga, a wszystkie tego konsekwencje znamy. Spalanie stukowe, brak odpowiedniego chłodzenia cylindra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam cichą nadzieję, że na następne 50 - 70 kkm będzie spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

There is no problem with airflow\fuel calculations on this model PROVIDED EGR valve is working properly.

Try to disconnect EGR, clear learning ( reset error ) and run the car.

Reset EGR related errors after your tests.

If the car runs properly you may to reflash the ecu with EGR deleted and in accordance to your local fuel.

Make some logging to verify the problem.

Most often the key problem is false knocking but the cause is different for EJ204 discussed here and your EJ251 engine.

Edited by Sasha_A80
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

I'm talking about RC 2,0 MY 06, not STI 08.

Engine: EJ204LS8LB.

Best regards.

My STI - EJ 257 was gone near two years ago. 111200 km. Bad gasoline in Bulgarien - 3rd piston was dessapired. Now, i have new engine, made by experience man. Now I have about 12900 km. Oil consumption 

0,2 l/7,5 kkm (Millers CFS 10W60 NT+), power like "devil", twice in Germany over 230 km/h, no problems. Maybe little to noisy, but pistons are from Mahle.

Thank you for important information about 251/257 series. I hope, this information will be important for someone els. NOT FOR ME !

 

Edited by mz56
Uzupełnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Impreza06 with EJ204 starts to hesitate at 2000-3000 rpm with 40-100 kkm on the clock.

There is a factory software update that postpones just coming hesitation for about a year, till the warranty period is expired.

And Subaru dealers are waiting you badly for a fresh car.

 

The engine hesitation is due to false knock related ignition retard caused by over advanced cam settings. 

You need to reflash your ecu with applicable AVCS settings. There is no factory support for doing this.

 

Another problem to be solved is a secondary air system failure not related to engine hesitation.

Edited by Sasha_A80

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sasha_A80, I'm lucky man. First time i cleaned airflow meter when I had about 60 - 65 kkm. It was enought to 150 kkm. Three weeks ago, I cleaned second time. Now, my dotter made near 1000 km, and everithing is O.K. ! She driveing everyday. Last week twice 70 km one way. 280 with outside 30 celsjus degree. I hope for next 50 - 80 kkm it's enought. In my Hawk (it's local name of this version) this is only "regular maintenance". Dirty airflow - motor stopping between 2300 - 3000 rpm.

Due local tax, insurance…, my dotter have 50% of this, and I have next 50 %.

See my procedure of cleaning. It's like as procedure of cleaning very dirty electronics parts. I dont know name of this in English. It's a cane with mechanical generator which produce about 60 - 70 kHz frequency.

You need IPA - isoprophyl alcohole to fill it. next is simple. 6 - 7 minuts, brake with hand shake, and next 6 - 7 minuts. If you know it, I'm sorry. I don't want be a genius. IPA is important, because normal alcohol, ethyl, like C2H5OH, is "higroskopy". After cleaning, you have next white……… no name…… In polish SYF. White syf. Stil dirty.

Edited by mz56
Uzupełnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hitachi EJ204 air flow meter has a problem around the wiring connector.

It often outputs more voltage and causes P0172 errors and the connector reconnected is usually solves a problem for a while.

 

Denso EJ20\EJ25 air flow meter often outputs less voltage and causes P0171 errors.  Cleaning may solve a problem and may kill the sensor.

Thanks for the trick of using small ultrasound bath filled with IPA.

I may try this solution for Denso controlled engines.

The problem is that not all around are as lucky as you are.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Good luck ! Vertical position, lake in inhaust, no mechanical parts. Do not touch it. It's also important to clean diode wchich control temperatre of inhaust air. Probably it will be 2/3 to 3/4 of height this sensor. No more.

If it was helpfull, give me some information.

Once more best regards.

U Was Misza.

Edited by mz56

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja zamieniłem EJ20F na FB20 i... ten jedzie jak szatan pod warunkiem, że temp. otoczenia przekracza 25st.C.

No nic, kabelek jest, będziem logować ;)

 

@Sasha_A80, yes I remember you kind of 'do not respect' the FB20... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...