Jump to content
lewen

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?

Recommended Posts

If you never hit accelerator below 3000RPM there is no false knock caused by over advanced camshafts.

And IAM and total ignition will be fine.

I doubt that somebody has bought Subaru for this driving style.

Sure this is not the case for Impreza\Forester owners here in Russia.

 

EJ204 with stock GD9 exhaust shows 130-135 g\sec air flow at redline  at current temperature.

MY06\07 Legacy shows 140-145 g\sec.

Non-stock exhaust or improperly set exhaust camshafts may screw this completely. 

 

Digits that are less are the symptoms of a melted primary catalyst ( located after the air fuel ration and a rear lambda sensors).

High RPM torque ( and engine power ) together with fuel efficiency are affected.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W piątek, problem błędów, m.in. pompy powietrza wtórnego, załatwiłem w Map Teku w Baranowie pod Poznaniem. Narazie cisza, spokój, fura hula jak trzeba. Pozdrawiam.

Edited by krvrad
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ktos posiada ECU do Imprezy MY06 (pasujace maja oznaczenia 22611-AL240\241\242\243 oraz 22611-AM540\AM541 ) ktore moglby mi wypozyczyc celem wyslania do Sashy? Po calej operacji moge oddac swoje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zakupiłem na ten cel używkę. Będziemy wysyłać z kumplem 2 szt do Sashy by obniżyć koszt przesyłki. Po całej operacji chętnie sprzedam swój.

 

Przy okazji - czy może ktoś ma możliwość załatwienia taniej i do tego najlepiej jeszcze szybkiej przesyłki do rosji? Może ktoś ma umowę z firmą kurierską?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez kupilem uzywke, czekam az przyjdzie

 

@dr.elich: jakie znalazles mozliwosci i koszty wysylki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na szybko szukając ok. 120zł poczta polska - wówczas długo idzie i max. 2 ecu wciśniesz w paczkę. Opcja 2 to kurier - ja znalazłem za 600-700, ale kumpel znalazł za 250. Paczki zdaje się do 5 kg, ponoć 1 ECU ok kg.

Jeśli chcesz jakoś się do wspólnej wysyłki dołączyć to pewnie ułatwi to sprawę. 

Gdyby się zebrało kilka osób lub faktycznie dało się znaleźć taniego kuriera w obie strony to może nawet byłbym skłonny pogodzić się z unieruchomieniem auta na czas do 2 tyg i nie szukalibyśmy drugiego ECU. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sasha pisał, że DHL może odmówić wysyłki elektroniki do Rosji. Z tego powodu ja wysłałem pocztą. Najszybciej by było wysłać z Obwodu Kaliningradzkiego. Z Gdańska niedaleko, ale mi się aż tak nie spieszyło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I personally failed to find a courier company willing to send electronics to a private person.

National Posts usually propose a "fast" 2 weeks delivery for upto 2 kg parcels.

I suppose it is very reasonable option under attractive pricing.

 

The fastest turnaround took place when a spare from Lithuvian was sent from Kaliningrad and returned to Poland.  

Edited by Sasha_A80

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może zbierzmy w "kilku" się na europaletę zapakujemy   :)  a poważnie , to do jakiej części matuszki rasiji , to ma jechać ??

Edited by wojtisek1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba do takiej jak w profilu Saszy...  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może łatwiej będzie Sashe tu ściągnąć? :D 

 

W dniu 30.12.2017 o 17:03, krvrad napisał:

W piątek, problem błędów, m.in. pompy powietrza wtórnego, załatwiłem w Map Teku w Baranowie pod Poznaniem. Narazie cisza, spokój, fura hula jak trzeba.

 

Pojechałeś w to miejsce co Ci mówiłem? Ile kosztowała przyjemność w sumie? Masz jakąś gwarancję na zabieg gdyby coś się wydarzyło dziwnego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, palmall said:

Masz jakąś gwarancję na zabieg gdyby coś się wydarzyło dziwnego?

 

I use to recover from time to time ecu's bricked during official and third party reflash procedure.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak Palmall. W końcu tam pojechałem, ponieważ we Wrocku nikt nie potrafił tego zrobić i okazało się finalnie, że tak naprawde zostaje nie-ASO lub Nowy Sącz. Zaplacilem 1600zł. Na stronce są 2 opcje. Co do Sashy to nie podważam jego kompetencji, ale bałbym się po prostu, ze paczka zginie, zostanie zniszczona, bądz auto nie ruszy bo będzie jakiś zonk i trzeba bedzie powtarzac akcje. W Map Teku wszystko na miejscu, strojenie sprawdzenie, jazda testowa no i w razie problemow, zawsze mozna wrocic. Wydaje mi sie ze to solidna firma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu piątek, 29 grudnia 2017 o 14:06, Sasha_A80 napisał:

Maybe EJ20F has more restrictive exhaust system from the factory.

I tested my EJ20F yesterday (Legacy MY07), max value I got was ~141g/s (non-stock exhaust, but pretty close - Polmostrow).

The strange thing in my case is that "hesitation" stopped after the engine was removed and re-installed in the car (with some maintenance done to it then). That was ~7 years, ~150kkm ago (250kkm on the clock atm) and the "hesitation" never re-occurred.

 

 

T.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Did your mechanic share a magic how to help other owners ?

Anyway it will be useful to log your car from time to time in order to keep it healthy.

The most hard conditions are at city bottleneck driving summer time. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może łatwiej będzie Sashe tu ściągnąć?  
 
 
Pojechałeś w to miejsce co Ci mówiłem? Ile kosztowała przyjemność w sumie? Masz jakąś gwarancję na zabieg gdyby coś się wydarzyło dziwnego?
Ja i kolega powerhorse wysyłamy kompy do Sashy.
Prawdopodobnie będę miał 1 ecu do Imprezy na zbyciu. Gdyby ktoś był chętny - PW.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bede wysylal ECU do Sashy w poniedzialek. Po operacji pewnie tez bede pozbywal sie oryginalnego ECU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wysyłasz pocztą?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu czwartek, 4 stycznia 2018 o 00:13, Sasha_A80 napisał:

Did your mechanic share a magic how to help other owners ?

Anyway it will be useful to log your car from time to time in order to keep it healthy.

The most hard conditions are at city bottleneck driving summer time.

I didn't even mention the hesitation to the mechanic back then (~2009) and the scope of performed maintenance was pretty extensive (105.000km), so it's not possible to tell what was the solution :/

 

I'm using Torque, but I guess I have to switch to RomRaider to have AVCS recorded.

 

T.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Some people say the knock sensor detects lots of false positives (all sorts of noise that is interpreted as knock).

Perhaps some of that noise is gone since the maintenance.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.01.2018 o 17:03, dr.elich napisał:

Wysyłasz pocztą?

tak, list priorytetowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdradzisz koszt? My jeszcze nie wysłaliśmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, dr.elich napisał:

Zdradzisz koszt? My jeszcze nie wysłaliśmy.

wg. informacji na Poczcie ok 85 zl, list priorytetowy z zadeklarowana wartoscia 200 zl. Weryfikacja jutro

Share this post


Link to post
Share on other sites

This is about the same I used to pay for sending a unit to Poland.

I used to declare a gift under the value of about PLN 50-60 for custom purposes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bardzo dobra cena. Myślałem, że drożej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...