4444 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 don-legaś poszło na pw, dalej wiesz co możesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 20 godzin temu, 4444 napisał: z tego wniosek, że dostawał za mało powietrza !!! im wyżej tym rzadsze powietrze; ecu nie widziało prawidłowej ilości zassanego powietrza !!! wciskając gaz przy takim obciążeniu dodatkowo pojawiało się wyprzedzenie/opóźnienie zapłonu w wyniku wciśnięcia pedału gazu. potwierdza się to nawet w normalnych warunkach wysokościowych [...] czyli zbyt szybko robiona zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna lub bardzo trudne do zdiagnozowania powolne zapychanie się katalizatora lub katalizatorów, co NIE powoduje wyrzucania błędów typu check Z tego co piszą inni w podobnych wątkach wynika raczej, że przyczyną jest błąd w mapach ECU, który wraz z funkcją adaptacji / uczenia się ECU powoduje anomalie i uzwględnia je w nastawach (na jakiś czas). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 ok. tu mówimy o efekcie końcowym ale nie wiemy co jest bezpośrednią przyczyną:???: - dławienie dotyczy tylko wersji europa a nigdy wersji usa = inny "stukowiec" oraz parę innych rzeczy - praktycznie nie dotyczy nowych jednostek tylko z kilu tysięcznym przebiegiem więc teoretycznie przytkany lub zły katalizator może to powodować - mapa i sam ecu także gdy będzie zbyt nastawiony na "ostre krzywe" będzie zbyt restrykcyjnie reagował korektą czytaj dławieniem przy gwałtownym przeciążeniu - sposób pomiaru dostarczonego powietrza to także temat na doktorat lub profesurę - oraz proste usterki i rozszczelnienia z "lewym powietrzem" to już kliniczne przykłady jednym ze sposobów jest nowy program do ecu ze zmianą np. zakresu korekty wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu oraz z opóźnieniem wprowadzanych zmian lub czasem życia tych zmian. To są proste zabiegi gdy masz soft w wersji open, wówczas kilku programistów zawsze to ogarnia od ręki; gdy mamy wersję zamkniętą już trudniej, a gdy dodamy "zamknięty" sterownik bez możliwości wgrania korekt to już trudności do potęgi. Subaru mogłoby mieć program ochrony danych na okres np. 2 generacji a po tym okresie udostępniać swoje "biblioteki" dla niezależnych fanatyków, ale tak nie jest. Najlepszym przykładem jest kilkuletnia walka z wypalaniem filtra cząstek stałych !!! Głupoty jakie serwowano pierwszym pacjentom graniczyło z nominacją do "złotych malin". Trwało to czasu gdy 2-3 osoby namacalnie wykazały na swoich jednostkach, że propaganda mija się z rzeczywistością. Dokładnie takim samym tematem jest dławienie jednostek benzynowych NA w wersji eu. Co do katalizatorów to ostatnio miałem dwa fajne przypadki w benzynówkach: 1` renówka 1,2 16v NA dławienie i straszny muł a akurat te jednostki są tak elastyczne i dynamiczne, że subarynki mogą się uczyć od małolitrażówek = ukruszony wsad częściowo blokował kata, gdy wszyscy już się poddali i odpuścili z przekory pojechaliśmy na ostry test i podczas pomiaru na II biegu ciśnięcie i mozolne zbieranie obrotów spowodowało, że powyżej 5,5 - 6 tys obr. ciśnienie gazów przepchnęło okruch i strzeliło auto jak żyleta a odczyty wystrzeliły w drugą "bandę" - po oczyszczeniu kata z okruchów auto jak pszczółka. 2` ford w wersji turbo czasem ok, czasem większy muł niż subaru - gdy ostry skręt w prawo na placu jakby coś ożyło; i znowu muł, test, pomiar, kasowanie błędów i korekt, ponowny test i nadal muli; znowu w desperacji ten sam ostry skręt w prawo i znowu coś ożyło !!! wyjazd na otwarty plac i kręcenie się za własnym ogonem w lewo = muli, w prawo zaczyna przyrastać chęć do życia !!! na prostym znowu muł. Pomysł - zajrzyjmy do wydechów i test na rozciętym katalizatorze = bajka !!! powód zluzowany częściowo wsad zaburzał przepływ gazów, a przy przeciązeniu w prawo się lekko udrażniał. Reszta to przyjemność. Żeby to szybko diagnozować trzeba mieć króćce lub czujniki ciśnienia gazów przed i za katalizatorem. Prawie nigdy nie wyskakuje check. Szybciej siada druga sąda od ekologi lub pierścienie od dławienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Gdybacie i gdybacie. W M.apteku mają w ofercie usunięcie problemu więc przyczynę zapewne znają. A kwestia katalizatorów - jest trochę osób na forum, które katalizatora się pozbyły, co więcej - przerobiły kolektor na UEL. Może warto ich zapytać czy przestało mulić (raczej nie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Ja zmieniałem kolektor na UEL. Najpierw bez kata - szybko wróciłem do serii, bo auto w ogóle z dołu nie jechało. Potem zmieniłem na kolektor z Forka XT 2.0, zaraz za nim kat i teraz jest jak przed zmianą - klasyczne mulenie. Na początku października miałem spróbować zmiany softu w ASO - czekam na telefon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 (edytowane) pomocy! moje auto dopadl nagle mega muł, ledwo da sie jezdzic. Po kolei. Odkad mam auto (3 rok) zdarzaly mu sie delikatne chwilowe zawahania przy przyspieszaniu, w zakresie 2000-3000 przy czym chwila/obroty przy ktorych to wystepowalo byly raczej losowe i malo powatarzalne. Pare tygodni temu zauwazylem ze oslony kolektora wydechowego mocno brzecza. Kawalki siatki ktore byly miedzy blachami czesciowo wypadly, takze zardzewiale "klipsy" slabo juz trzymaly. Calosc zostala wiec punktowo pospawana i auto znacznie zyskalo na dynamice. W zeszla sobote jednak po zrobieniu 200km trasy nagle w miescie zaczal sie dramat - w zakresie 2000-3500 w ogole nie jedzie, do tego szarpie jak niewiem az to widac na obrotomierzu. Powyzej 3500 nagle jak reka odjal i jest normalnie. Odpalilem RomRaidera i widze ze parametr IAM ktory zawsze byl rowny 1 (maksimum) spadl do zera! Dodatkowo "learned ignition timing" i "fine learning knock correction" zamiast miec jak zwykle przy depnieciu gazu +7...+10 maja teraz -5...-10. "Total ignition timing" potrafi spasc w okolice kilkunastu (to jeszcze nie tak zle, da sie jezdzic) albo nawet 2-5 (tu juz dramat). Po resecie ECU IAM wraca na 0.5 ale doslownie po chwili mam juz z powrotem 0. Zdjalem dolot, obejrzalem wszystkie wezyki, kable itd. Nic nie widac by bylo uszkodzone, nadgryzione, zawilgocone. Porozpinalem wtyczki - wszedzie czysto i sucho. Zauwazylem dodatkowo ze parametr AF learning poszedl na spory plus. Zwykle bylo w okolicach 0, powiedzmy +/-5 a teraz jest raczej +10...+15. Tak samo na lpg i benz. Ktos mi pomoze? Aha - jezdze tak od paru dni i jest roznie. Czasem zmuli go tak ze ledwo przyspiesza a czasem jest prawie normalnie. Edytowane 19 Grudnia 2017 przez Pajak Wlochaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 Miałem podobnie, że raz auto praktycznie nie chciało jechać w wiadomym zakresie obrotów, a innym razem jechało normalnie. W moim przypadku po wymianie czujnika spalania stukowego przestało i jest ok po dziś dzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markus22100 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 Spróbuj tak jak kolega pisze wyżej. A świece kiedy wymieniłeś ostatni raz.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 A ja założyłem ECU od Sashy Muła nie ma definitywnie. Żeby Was pocieszyć: teraz zaczęło mnie denerwować, że słabo się odpycha powyżej 3000RPM... Ale tylko czasami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 21 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2017 (edytowane) czekam na czujnik, oby to bylo to swiece byly wymieniane przy okazji rozrzadu przy ok 100tys, obecnie 161 napisalem tez do Sashy ws. zupgradowanego ECU Edytowane 21 Grudnia 2017 przez Pajak Wlochaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 21 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2017 W dniu 19.12.2017 o 21:28, Knurek1111 napisał: A ja założyłem ECU od Sashy Muła nie ma definitywnie. opiszeszŻeby Was pocieszyć: teraz zaczęło mnie denerwować, że słabo się odpycha powyżej 3000RPM... Ale tylko czasami Opiszesz szerzej logistykę i koszta tej operacji? Może być na pw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 Czemu priv? Czemu priv? Dawaj tutaj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 Opcje są zasadniczo dwie: wysyłka i odsyłka własnego ECU lub kupno gotowego ECU u Sashy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 Ja miałem mieć wgrany program w ASO, ale soft się obraził i nie wszedł... Ile Sasha sobie życzy za gotowy ECU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 I co on tam robi? Tylko wgrywa nowy soft czy coś więcej?Wiadomo co w tym sofcie jest inaczej? Tak jak w linkowanych tu tematach pisał - zmienia kąt wychylenia AVACS czy coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 53 minuty temu, dr.elich napisał: I co on tam robi? Tylko wgrywa nowy soft czy coś więcej? Wiadomo co w tym sofcie jest inaczej? Tak jak w linkowanych tu tematach pisał - zmienia kąt wychylenia AVACS czy coś innego? obstawiam ze oprocz map AVCS ze modyfikuje tez mapy zaplonu, ktorych jest kilka, pewnie jakies kryteria wykrywania stuku, moze jakies modyfikacje hardware. Prawdopodobnie modyfikuje mapy EGR, moze usuwa calkowicie. Najprawdopodobniej takze usuwa bledy od ukladow secondary air i EGR. Tak sobie dumam czekajac na odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtisek1 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 dajcie jakiś namiar do Sashy, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 9 minut temu, wojtisek1 napisał: dajcie jakiś namiar do Sashy, Podpinam się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 Jest na poprzedniej stronie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pompik Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 Alexander Morzhakov sasha.morzhakov@mail.ru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtisek1 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 wytłumaczcie mi , skąd w temacie wziął się Sasha?? To nik u nas nie jest w stanie ogarnąć tematu, wymieniam z nim emaile , ale tylko ang lub ros , a ja bardziej po niemiecku. To jakiś pewny człowiek ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 Pewnie kwestia tego ile trzeba włożyć pracy. Pewien zakład w kraju to robi za spore pieniądze. Bo prawda jest taka, że ECU niby niemapowalne, ale jednak się da. ASO też jakoś wgrywa nowy soft. Pytanie, jakie mają do tego narzędzia. Musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto tuningiem Subaru się zajmuje. Spróbuję pogadać z człowiekiem, który mi stroił Forestera. Wolnossaków się dotychczas nie tykał, ale będzie się pochylał nad problemem pompy powietrza wtórnego. Jeśli będzie w stanie flashować ECU to może coś z tego będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nurek Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 (edytowane) Powiem tak, też mam Ecu od Sashy z nowym programem i jestem mega zadowolony, choc nie mam jeszcze finalnej wersji programu (wg niego coś jeszcze jest do poprawy). Według mnie, nikt w jeden dzień nie jest w stanie dojsc do tylu wnioskow, nawet widząc samochód na żywo. Samochód teraz nie "robi łaski" w całym zakresie obrotów, jeździ jak pożądne mocne N/A. Aaa i pali jakby mniej.. Pozdrawiam Tutaj podziękowania należą się też koledze @pompik, który mnie skutecznie przekonał, pozdrawiam. Edytowane 24 Grudnia 2017 przez Nurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtisek1 Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 2 godziny temu, Nurek napisał: Powiem tak, też mam Ecu od Sashy z nowym programem i jestem mega zadowolony, choc nie mam jeszcze finalnej wersji programu (wg niego coś jeszcze jest do poprawy). Według mnie, nikt w jeden dzień nie jest w stanie dojsc do tylu wnioskow, nawet widząc samochód na żywo. Samochód teraz nie "robi łaski" w całym zakresie obrotów, jeździ jak pożądne mocne N/A. Aaa i pali jakby mniej.. Pozdrawiam Tutaj podziękowania należą się też koledze @pompik, który mnie skutecznie przekonał, pozdrawiam. jak wygląda cała procedura, dokąd się wysyła ecu dla Sashy, ile to trwa?? Może zabrzmi to ciekawie, ale czy trudne jest wyjęcie sterownika i gdzie on się znajduje ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 W Lanosie wymiana ECU jest dość banalna (znajduje się pod stopami pasażera). Osoba o podstawowych zdolnościach manualnych da radę bez problemu. Trzeba tylko pamiętać o dopięciu akumulatora na wszelki wypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się