Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Cybel!

Super, że auto Górala nadal zdrowe! Dziękuję za cenne informacje.

Może ktoś polecić warsztat w W-wie który ma doświadczenie w leczeniu mułów?

Nikt z nas nie ma patentu na tą dolegliwość.... niestety

Tak jak napisał Cybel jest kilka wersji kopów i softu. Z jednymi da się coś zrobić z innymi nie i potrzebna jest interwencja mechaniczna.

Jest tylko kilka osób, które ten temat rozpoznały i są w stanie coś pomóc.

Oczywiście nie twierdzę, że są specjaliści nie związani z Subaru, którzy są w stanie również rozwiązać ten problem ale ja stawiam jednak na specjalistów, którzy trochę siedzą w temacie i znają go od podszewki i nie muszą badać go od początku...

 

Moje auto od ponad dwóch lat jeździ... katuję je na plejadach i dostaje w kość podczas wyjazdów rodzinnych po"niemieckich autostradach bez limitu" i przy ciągnięciu 1500 kilowej przyczepy kempingowej. Niestety nie twierdzę, że to rozwiązanie mnie całkowicie satysfakcjonuje ale to wszystko co dało się zrobić z moim egzemplarzem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Góral z Łodzi!

Dzięki za głos. Ponad 2 lata to kawał czasu - gratulacje.

Jest tylko kilka osób, które ten temat rozpoznały i są w stanie coś pomóc.

A czy mógłbyś podać namiary na te "kilka osób". Jak mam gdzieś jechać poza W-wę wolałbym najpierw mieć jak najwięcej informacji.

Niestety nie twierdzę, że to rozwiązanie mnie całkowicie satysfakcjonuje ale to wszystko co dało się zrobić z moim egzemplarzem.

A co zostało zrobione w Twoim aucie? Jeżeli rozwiązania są różne, a Twoje jest jak piszesz "nie całkowicie satysfakcjonujące" to się chyba doktor nie obrazi jak napiszesz.

 

Wątek nadal trzyma w napięciu... :)

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było możliwości ingerencji w soft, więc jest ingerencja mechaniczna - bezkompromisowa... Pierwszy raz jak wracałem z Poznania miałem duszę na ramieniu ale po 30 km autostrady zapomniałem o wszystkim i do tej pory nie zwracam na to uwagi.

Działa i mam nadzieję, że jeszcze trochę podziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było możliwości ingerencji w soft, więc jest ingerencja mechaniczna - bezkompromisowa... Pierwszy raz jak wracałem z Poznania miałem duszę na ramieniu ale po 30 km autostrady zapomniałem o wszystkim i do tej pory nie zwracam na to uwagi.

Działa i mam nadzieję, że jeszcze trochę podziała.

 

Hmmm... poddaje się. Już nie będę naciskał żeby uzyskać informacje co było zrobione u PKociała. Obiecał GÓRAL z Łodzi, że nie powie - to nie powie - niech będzie. Tyle tylko, że to co napisano w tym wątku, to na razie słaba reklama PKociała - nie ma co robić tajemnicy z "ingerencji mechanicznej - bezkompromisowej...". Gdyby sam napisał np. u 15 klientów - przeniosłem/ogłuszyłem stukowca, u 30 - remap - 90% zadowolonych to by było coś. A tak mamy dowód na to, że u kolejnej osoby wszystko działa po "ingerencji mechanicznej" (już kilka rodzajów na forum opisano).

Swoją drogą u mnie chwilowo (kilka kkm) cisza - bez wyraźnego zamulania. Poprawa po tankowaniu wyłącznie na jednej konkretnej stacji i to Pb95. Jednak już kilka razy mi się wydawało, że problem zniknął, a po resecie auto jeździło jeszcze lepiej (polecam próbny reset u tych którym "nie zamula" :)). Jeszcze pytanko: Chciałbym śledzić konkretne dane (opóźnienie zapłonu) z ECU i planuje podpiąć iPhona przez OBD - czy testował ktoś iOBD2 wifi? Czy w Forku MY2010 będę mógł śledzić opóźnienie zapłonu i w razie czego resetować ECU z poziomu iPhona? Bardzo to wszystko ciekawe - normalnie auto dla hobbysty :D. Podoba mi się to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Urbi co było zrobione w aucie @@GÓRAL z Łodzi masz opisane wcześniej w tym wątku.

Tyle tylko, że to co napisano w tym wątku, to na razie słaba reklama PKociała - nie ma co robić tajemnicy z "ingerencji mechanicznej - bezkompromisowej...". Gdyby sam napisał np. u 15 klientów - przeniosłem/ogłuszyłem stukowca, u 30 - remap - 90% zadowolonych to by było coś.

A to dobry żart. :biglol:

A Regulamin Forum czytałeś? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Urbi co było zrobione w aucie @@GÓRAL z Łodzi masz opisane wcześniej w tym wątku.

Tyle tylko, że to co napisano w tym wątku, to na razie słaba reklama PKociała - nie ma co robić tajemnicy z "ingerencji mechanicznej - bezkompromisowej...". Gdyby sam napisał np. u 15 klientów - przeniosłem/ogłuszyłem stukowca, u 30 - remap - 90% zadowolonych to by było coś.

A to dobry żart. :biglol:

A Regulamin Forum czytałeś? ;)

 

Oj Cybel napisałbym na jego miejscu cokolwiek - można to inaczej ująć ;) . Może PKociał przynajmniej poznał ;) kilku (ilu?) użytkowników którym pomógł remap, bo im teraz tak auta śmigają, że do działu technicznego nawet nie zaglądają (=> brak ich głosów w tym wątku). Nie dajmy się zwariować z tym regulaminem. Mnie na remap wysłało ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc próbuję trochę sprowokować tych, którym remap pomógł do napisania kilku słów (choćby: "u mnie działa po remapie - szczegóły na PW"). W tym wątku są wpisy, że remap nie zadziałał. Jest już 19-ta strona wątku - czas na jakieś konkluzje. Na "innym forum" też cisza - choć regulamin łagodniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już 19-ta strona wątku - czas na jakieś konkluzje.
Ostatnich 10 nie czytałem ;) ponieważ w moim przypadku problem dławienia ustąpił po ...................... montażu LPG :D

Minęło 20kkm i spokój ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już 19-ta strona wątku - czas na jakieś konkluzje.
Ostatnich 10 nie czytałem ;) ponieważ w moim przypadku problem dławienia ustąpił po ...................... montażu LPG :D

Minęło 20kkm i spokój ;)

 

A jak na zimnym silniku na Pb startujesz też nie ma muła?

 

W tym wątku są wpisy, że remap nie zadziałał.

Wskażesz te wpisy?

 

Autor: sfaragdas - wystarczy "remap" wpisać w wyszukiwarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już 19-ta strona wątku - czas na jakieś konkluzje.
Ostatnich 10 nie czytałem ;) ponieważ w moim przypadku problem dławienia ustąpił po ...................... montażu LPG :D

Minęło 20kkm i spokój ;)

 

A jak na zimnym silniku na Pb startujesz też nie ma muła?

Czasem jeżdżę na PB i nie zamula.

Generalnie w moim przypadku zamulanie pojawiało się sporadycznie, ale zawsze mogłem być pewien, że w końcu kiedyś wystąpi :D Dolewałem STP do paliwa, kręciłem do odcinki i na jakiś czas było OK ;) Od momentu założenia gazu tj. od 2 lat, zamulanie nie wystąpiło ani razu.

Nie komentuję tego i nie dorabiam żadnych teorii po prostu przyjmuję ten stan rzeczy :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor: sfaragdas - wystarczy "remap" wpisać w wyszukiwarkę
Nie myl uaktualnienia softu,czy wgrywanie poprawek softu w ASO z "remapem" kompa w firmie tuningowej. ;)
Może sfaragdas pomylił (napisał remap - nie aktualizacja softu), ale jeżeli remap (prawdziwy) pomaga to wskaż ilu użytkowników na tych 19 stronach to potwierdziło. Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a NA ma klapki TGV?

czy da się logować zmienne fazy rozrządu?

Jak dla mnie musi być logiczne wytłumaczenie tego zachowania i nie ma innej opcji,

 

wystarczy, że zmienne fazy nie zabanglają i dół to totalny mół lub góra to muł - sprawdzone i zweryfikowane na hamowni,

 

Fazy są starowane oelejem, więc zawór a może znowu jakiś filterek w kanale olejowym jak to miały wykastrowane US wersje?

 

Pozdrawiam

 

aha, no i test na hamowni z sondą szeroko-pasmową. Przy bucie AFR musi sie trzymać, a jak się trzyma to trzeba zrozumieć co jest nie teges. Moze lambda, ża szybko wskazuje "bogato?"

 

strzelam bo jak dla mnie to jest całkowicie do zdiagnozowania ale jakoś nie rozumem skąd taka niemoc w przygotowaniu zestawu naprawczego.

 

 

Ostatnio w US Kia i Hyundai przegrali proces zbiorowy o zuzycie paliwa. Równie dobrze można wytoczyć proces subaru, że silnik nie spełnia parametrów które były przedstawiane podczas sprzedaży. W folderach były załączone przebiegi momentu obrotowego, przy mule nie spełniają parametrów obiecanych przy sprzedazy i tyle.

 

wątek ma już 19 stron. Ciekawe ile SIP wymienił korespondencji z FHI w tej sprawie, Co zaleca FHI itp. Przypuszczam, że nie ma jasnej instrukcji dla ASO jak rozwiązać ten problem. Jeżeli faktycznie nie ma to odp jest jedna SIP się nie sprawdza. Który użytkownik subaru z tak barwnym doświadczeniem uzna, że śmiało można kupić następne subaru mając tak nieciekawe doświadczenia z ASO/SIP. Ciekawe co by odpowiedziało SUBARU/FHI gdybym napisał, że chce kupić następne subaru ale nie chce kupić przez SIP ponieważ moje doświadczenia są niezwykle negatywne ze względu na nieudolność obsługi serwisowej ASO/SIP. W ASO w Gdańsku też nie umieją tego problemu rozwiązać.

Załóżmy, że problem dot silników 2006-2007. Minęło wiele lat... dodatkowe kopanie leżącego wydaje się zbędne. Wyżywam się tak, bo chce w 2014 kupić kolejne subaru. Ma być tribeca ale "Salon" pracuje nade mną abym jednak wziął nowego xt, albo Outbacka co nie uważam za głupie. Niestety o ile uszczelka w 2.5t jest sprawą ściście związaną z wiekiem/sposobem użytkowania to element całkowicie naprawialny. A teraz wracając do wątkowej histrorii. Załóżmy, że CVT po 60kkm zaczyna szaleć i nawala biegami góra dół i sytuacja się powtarza, bo ASO nie umie naprawić a SIP zachowa się jak powyżej to co? mam się nie przejmować? resetować komp? czy co jeszcze? Chyba nie przesadzę stwierdzając, że SIP nie dba o użytkowników starszych aut najwidoczniej zapominając, że każde subaru się kiedyś kończy i trzeba będzie kupić nowe auto. Wydając 39900 EUR bardzo mocno trzeba się zastanowić, a może jednak kupić Toyotę?

 

pozdrawaim

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile SIP wymienił korespondencji z FHI w tej sprawie, Co zaleca FHI itp. Przypuszczam, że nie ma jasnej instrukcji dla ASO jak rozwiązać ten problem. Jeżeli faktycznie nie ma to odp jest jedna SIP się nie sprawdza.

Równie dobrze można postawić tezę,że nie sprawdza się żaden importer na dany kraj.Problem istnieje nie tylko w Polsce,ale w Szwajcarii,w Niemczech,we Francji i w paru innych krajach.

Czyli nie sprawdza się FHI?! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz rację! Ale uwierz mi. Starałem się problem rozłożyć na części pierwsze razem z bardzo tęgimi głowami i ... Niemoc w temacie jest olbrzymia. Nikt obecnie nie ma interesu w grzebaniu się w tym temacie, bo wszystkie auta są po gwarancji. Ani SIP ani FHI nie mają w tym teraz żadnego interesu (zresztą wcześniej też udawali, że nie ma tematu!!!!) Problem jest bardzo złożony i na pewno nie na rozgrzebywanie na Forum. Są jednak osoby, które rozpoznały ten problem i mają do już gotowe rozwiązania - niestety bez autoryzacji SIP i FHI, ale już przecież po gwarancji.

Temat jest dobrze rozpoznany i są opracowane dwa rozwiązania, dla dwóch rodzajów kompów. Chyba jednak nie sądzicie, że jak ktoś poświęcił swój prywatny czas i pieniądze na rozkminienie tego "nierozwiązywalnego" dla innych problemu to zacznie rozdawać rozwiązania jak cukierki wszystkim i wszędzie :question:

A problem jest naprawdę banalny... dla każdego "profesora fizyki kwantowej" :twisted:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazy są starowane oelejem, więc zawór a może znowu jakiś filterek w kanale olejowym jak to miały wykastrowane US wersje?

 

Przy samych zaworkach nie ma żadnych filterków bo już to sprawdzałem.

Ale fakt, moje osobiste spostrzeżenie są właśnie ukierunkowane co do zmiennych faz (zawory sterujące bądź koła rozrządu).

Tylko to kompletnie przeczy temu co dzieje się z motorem (po ingerencji w cz.stukowy) i tym, że zaczyna dobrze chodzić.

 

Ciągle to rozkminiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest dobrze rozpoznany i są opracowane dwa rozwiązania, dla dwóch rodzajów kompów.

 

:rolleyes: ... no dobrze - żeby mnie nikt o nic nie posądził - powiem tak: może by mnie ktoś pokierował do tych co "rozpoznali" w "innym miejscu" - tam też o to pytam ;) . Nie piszę na PW, bo uważam, że fajnie by było żeby inni nie tracili czasu tylko otwierając "jakieś forum" znaleźli odpowiedź. Jak już wspomniałem pytam w "róznych miejscach" i jakoś nie zgłaszają się poza Tobą ozdrowieńcy ;).

 

Chyba jednak nie sądzicie, że jak ktoś poświęcił swój prywatny czas i pieniądze na rozkminienie tego "nierozwiązywalnego" dla innych problemu to zacznie rozdawać rozwiązania jak cukierki wszystkim i wszędzie :question:

 

A mi przychodzą do głowy takie przypadki, że ktoś się dzieli swoimi pomysłami bezinteresownie :). A jak już ma taki zawód, że na tym zarabia, to są "inne miejsca" gdzie można zasłynąć jako ten, co problem rozpracował - genialna reklama.

Ciebie rozumiem, jak już pisałem - chcesz się zachować fair. Piłka jest po stronie tych co problem "rozpoznali i rozpracowali" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak nie sądzicie, że jak ktoś poświęcił swój prywatny czas i pieniądze na rozkminienie tego "nierozwiązywalnego" dla innych problemu to zacznie rozdawać rozwiązania jak cukierki wszystkim i wszędzie
:drool: To aż takie wielkie odkrycie, które będzie pilnie strzeżone w piwnicach Watykanu i dostępne wyłącznie po wpłacie miliona dolarów? Pierwszy raz coś takiego słyszę na Forum....
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@sebachon wielkie czy nie to bez znaczenia,ważne że jest opracowane przez firmę zajmującą się tuningiem aut.

Jesteśmy na Forum SIP-u i tutaj regulamin jest jasny.Na kresce można opisać,ale jakoś nie widzę żeby nie-ASO czy inne firmy się tam rozpisywały o metodach i sposobach tuningu czy napraw.

Bo i co zainteresowanemu po informacji o odłączeniu czujnika stukowego,jeśli trzeba jeszcze sprawdzić kilka czy więcej parametrów pracy sinika,zrobić logi pracy silnika,przeanalizować,zinterpretowć i ewentualnie coś poprawić.

Opracowali samodzielnie zmiany w oprogramowaniu,czyli strzegą swoich praw.

Nawet jak prześlą zainteresowanemu soft do wgrania,to uważasz,że sytuacja zmieni się diametralnie?

Wgrałbyś samodzielnie sofcik sobie? :P;)

A co jakby się "uwaliło" ECU przy wgrywaniu?Reklamacja? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak prześlą zainteresowanemu soft do wgrania,to uważasz,że sytuacja zmieni się diametralnie? Wgrałbyś samodzielnie sofcik sobie?
Pod tym względem absolutna zgoda, ale tutaj raczej nie chodzi o troskę o potencjalnego "nabywcę" odkrytej metody, a bardziej o niepodzielenie się nią. Idąc jednak tym tropem carfit stracił na Forum majątek, będąc frajerem udzielającym bezpłatnych porad zamiast za każdym razem zapraszać do siebie do Nowego Sącza. Nie wydaje mi się by owa "eureka" miała tak ogromne wzięcie jak coca cola, bo w końcu klientów z tym problem nie jest aż takie mnóstwo. A skoro metoda skomplikowana i wymagająca sprzętu, to i tak nikt tego samodzielnie nie wykona, tylko zgłosi się właśnie do odkrywcy. :) Edytowane przez sebachon
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważne że jest opracowane przez firmę zajmującą się tuningiem aut.
Opracowali samodzielnie zmiany w oprogramowaniu,czyli strzegą swoich praw.

 

Tylko jak się prawie nikt nie wypowiada, że to rozwiązanie firmy X działa, to wybacz - nie mam zaufania, a z pewnością nie wybieram się w pielgrzymkę do innego miasta. W rozmowie prywatnej wiadomo, że mi powiedzą : "będzie Pan zadowoloooony...!". Jakby napisali na forum (jakimś), że umieją i robią - to mówią "SPRAWDZAM!" - jak ktoś zapłaci i nie będzie działało wpisy się z pewnością pojawią :biglol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...