Jump to content

Izolacja termiczna-czy warto?


Skwara
 Share

Recommended Posts

Podczas remontu silnika i przegladania roznych zdjec rozebranych maszyn zauwazylem ze sporo Forkow w stanach ma obandazowane kolektory i otuliny z koca na turbinach

 

Czy ktos z was ma z tym jakies dosiadczenie ?

Jaka jest roznica z taka izolacja a bez

 

Przegladajac net zauwazylem ze taki zestaw na mojego forka to bandaz Thermoteca 15m grafitowy za 300 zl + farba tej samej firmy 90zl + otulina turbiny 200zl =600 zlociszy polskich ciezko zarobionych

 

moj egezmplarz ze wzgledu na troche dlubaniny zawsze dosc mocno sie grzal , czasami powietrze nad maska wygladalo jak miraze nad pustynia :roll: a cieplo czuc bylo nawet w kabinie

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kash

już na kresce odpowiedziałem koledze, że zdecydowanie nie warto. To turbo nawet z profi kołderką na turbo nie łapie większego spoola. Bandaże na kolektor wkładałbym przy 400 i więcej konikach, turbinie wielkości wiadra...może wtedy miałoby to większy sens.

Ale, w sumie, jak stryjenka sobie życzy :wink:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

kash

już na kresce odpowiedziałem koledze, że zdecydowanie nie warto. To turbo nawet z profi kołderką na turbo nie łapie większego spoola. Bandaże na kolektor wkładałbym przy 400 i więcej konikach, turbinie wielkości wiadra...może wtedy miałoby to większy sens.

Ale, w sumie, jak stryjenka sobie życzy :wink:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Grześ u mnie kocyk na turbo sprawdza się rewelacyjnie, nie nagrzewa się tak ic na na gorącej części turbo mogę położyć rękę. Odnośnie owijania kolektora mati pisał że boost pojawiał się 300obr niżej. I jeszcze zacytuje Pkociala:

 

zawsze dużo daje niezależne skąd powietrze brane, koc powinien być na coating najlepiej, downpipe również owinięty + osłona górna z specjalnego materiału nad to wszystko i masz 20stp mniej pod maską i większą sprawność turbosprężarki +parę innych patentów i masz z 10KM więcej na samej izolacji + 200-300 obr/min lepszy spool up.

warto? niewarto? tanie nie jest , ale efekt jest.

 

 

Skwara ja mam taki kocyk: http://www.geocities.com/harveysmith300 ... photo.html

 

ale polecam gotowe ubranka, takie jak to: http://www.owendevelopments.co.uk/produ ... 7&subId=-1 Michał i Karola i doradzą.

Link to comment
Share on other sites

No też mam na turbawce, (Kołderka od Jacka (komancza) ) ale cudów nie doświadczyłem, stąd takie wnioski. A kołderka założona very profi. Grzać się też jakoś koszmarnie nie grzeje (przy pałowaniu olej, jak pójdzie do 110C, to znaczy, że ultra gorący dzień jest) a sam wiesz, że parametry po MAPTEKu (stage 3) raczej do seryjnych nie należą.

 

Lubię Cię Brachu ale podtrzymuję, jak się dorobię "cterystu" i więcej to się zabandażuję :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

jedyne co mnie odstasza od tego to pożar auta ..... :evil::evil: juz dawno nosze sie z taim planem ale wiedzac ze czase lubi ni z tego ni z owego puścić pare kropel oleju uszczelka pod deklem to mnie powstrzymuje:(

Link to comment
Share on other sites

jedyne co mnie odstasza od tego to pożar auta ..... :evil::evil: juz dawno nosze sie z taim planem ale wiedzac ze czase lubi ni z tego ni z owego puścić pare kropel oleju uszczelka pod deklem to mnie powstrzymuje:(

 

dlatego ja ograniczyłem się do turbo, więcej się boję :mrgreen:

 

abcd0005cn.jpg

Link to comment
Share on other sites

a ja juz kipilem caly set za 399zl 15metrow + farba + opaski

i nie wiem czemu uwazacie ze zaraz jak spadnie kropla oleju to sie caly samochod zapali? po to wlasnie jest ta cala izolacja

Kashmere sam napisal ze po jezdzie moze bez problemu gola reka zlapac hot czesc turbiny

 

zreszta na logike co sie latwiej zapali olej na niczym nie oslonietym kolektorze czy na tasmie zaroodpornej pomalowanej specjalna farba?

 

ja tam bede owijal bo lubie :mrgreen:

 

niestety nie moge nigdzie znalezc kocyka na turbine (w rozsadnej cenie) ,ale skoro silnik caly rozbabrany lezy to bez problemu kolektor owine i pomaluje

a kocyk jak kiedys znajde to zaloze pozniej

Link to comment
Share on other sites

 

dlatego ja ograniczyłem się do turbo, więcej się boję :mrgreen:

 

Trochę z innej beczki - ten aktuator to jakiś nowy dokładałeś, bo wygląda jak nowiutki. Jak tak, to daj jakiś namiar ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

i nie wiem czemu uwazacie ze zaraz jak spadnie kropla oleju to sie caly samochod zapali? po to wlasnie jest ta cala izolacja

Kashmere sam napisal ze po jezdzie moze bez problemu gola reka zlapac hot czesc turbiny

 

zreszta na logike co sie latwiej zapali olej na niczym nie oslonietym kolektorze czy na tasmie zaroodpornej pomalowanej specjalna farba?

 

Caly samochod od razu moze nie - sama tasma moze izoluje dobrze, ale jak nasiaknie kapiacym olejem i potem to wszystko zacznie sie wypalac, to juz moze fajnie nie byc.

Na kolektor moze lepiej ceramike?

Link to comment
Share on other sites

 

dlatego ja ograniczyłem się do turbo, więcej się boję :mrgreen:

 

Trochę z innej beczki - ten aktuator to jakiś nowy dokładałeś, bo wygląda jak nowiutki. Jak tak, to daj jakiś namiar ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

W Poznaniu mają :wink:

Link to comment
Share on other sites

nie wiem nie widzialem zeby ktos ceramike na kolektor dawal

 

w samy opisie farby jest ze

 

To finish off a clean and well-protected Exhaust Insulating Wrap application it is recommended to use the Hi-Heat Coating.

 

The coating will protect the wrap from abrasion and harmful liquid spills. Extra resins and binders toughen the surface, extend the life of wrap by protecting it from friction, and seal the pores to minimize the penetration of harmful liquids.

 

z tego co ze studiow pamietam to cala dzialanie tych tasm polega na redukcji efektu promieniowania cieplnego poza system wydechu, dzieki czemu spaliny sa bardziej geste i maja wieksza predkosc wylotowa ale pamiec mam slaba wiec moge sie mylic :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

nadal nie widzialem jeszcze zeby ktos ceramike na kolektor dawal :P

 

widze stalowy kolektor trysniety powloka aluminiowo-ceramiczna ,ale rozmawiamy tu o jakis rozsadnych kwotach do okolo 500zl

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie mi tylko jaki to ma sens poza wydaniem kasy tak samo jak na magnetyzer?

Samochód jest fabrycznie testowany pod katem pałowania ile wlezie i nagrzewające się elementy są izolowane i tyle.

Powietrze dostarczane do IC będzie tak samo gorące z kocem i bez.

Owijanie przewodów prowadzących z turbiny do IC i z IC do kolektora dolotowego ma sens jedynie przy ogromnych turbinach podających większe ciśnienie niż silnik jest w stanie przetworzyć celem niedopuszczenia do rozerwania połączeń.

U nas niestety ktoś coś zobaczy i kasa płynie na turbinki kowalskiego, niebieskie silikonowe przewody i temu podobne magnetyzery.

Zaznaczam, że moim zdaniem kompletnie bez sensu. Ile samochodów z turbiną miałem tyle jeździło na fabrycznych elementach choć zawory upustowe nie raz podciągałem. Ludzie pakują takie cuda ale kogo nie zapytam nie wie, że turbinę przed wyłączeniem silnika trzeba schłodzić.

Efekt placebo jednak jest największa siłą marketingu.

Link to comment
Share on other sites

Samochód jest fabrycznie testowany pod katem pałowania ile wlezie i nagrzewające się elementy są izolowane i tyle.

Powietrze dostarczane do IC będzie tak samo gorące z kocem i bez.

Owijanie przewodów prowadzących z turbiny do IC i z IC do kolektora dolotowego ma sens jedynie przy ogromnych turbinach podających większe ciśnienie niż silnik jest w stanie przetworzyć celem niedopuszczenia do rozerwania połączeń.

U nas niestety ktoś coś zobaczy i kasa płynie na turbinki kowalskiego, niebieskie silikonowe przewody i temu podobne magnetyzery.

Zaznaczam, że moim zdaniem kompletnie bez sensu. Ile samochodów z turbiną miałem tyle jeździło na fabrycznych elementach choć zawory upustowe nie raz podciągałem. Ludzie pakują takie cuda ale kogo nie zapytam nie wie, że turbinę przed wyłączeniem silnika trzeba schłodzić.

Efekt placebo jednak jest największa siłą marketingu.

 

co za głupota, a wziąłeś pod uwagę że np auto skwary ma moc większa od seryjnej o 50%?

Link to comment
Share on other sites

niebieskie silikonowe przewody i temu podobne magnetyzery.

 

co za głupota, a wziąłeś pod uwagę że np auto skwary ma moc większa od seryjnej o 50%?

 

moje ma 30% wiecej mocy niż seria, poki co nic nie owijałem w bawełne ani inne jedwabie :mrgreen:

ciekawym jednak, czy gdybym owinął, to przybyłoby mi te 10KM.

 

a co do przewodów wymienianych na silikonowe, to często po prostu oryginalne pękają, chociażby z racji wieku (guma parcieje! a takie GT czy S-turbo ma co najmniej 10 lat), i skoro już się wymienia, to czemu nie na lepsze? niekoniecznie więc od razu to jest placebo.

Link to comment
Share on other sites

Odniosłem do ludzi wymieniających dla koloru tak jak maluje się zaciski hamulcowe bo co dresowóz to dresowóz i szacun na osiedlu :)

Jarzeniówki pod podłogą to spokojnie kolejne 10KM, pomalowanie spojlera na czerwono znów 5, dwie naklejki YAKUZA albo PIONEER następne 15KM.

Wszystko ma sens jeśli znajduje uzasadnienie a owijanie czegokolwiek moim zdaniem to pudrowanie syfa. Jak jest syf to się go wyciska a nie pudruje.

Jeśli moc wzrasta o 50% to z 200 robimy 400 i to wszystko na seryjnym wale, tłokach i wałkach rozrządu? ja wymieniłbym bebechy a nie owijał szmatką przewody. Przewody przy takiej modyfikacji założyłbym porządne a nie strugał dodatkową masę niepotrzebnych elementów pod maską.

Subaraki mają tak przewentylowaną komore silnika i tyle placu przy turbinie, że nie ma sensu niczego owijać ale jak kto uważa. Jeśli ktoś ma ochotę wstawić koguta na dach proszę bardzo, nigdy nikomu nie broniłem wyraziłem jedynie swoją opinię z prośbą o wytłumaczenie celu jaki ma takie owijanie.

 

Wystarczy parę argumentów i znów się czegoś nauczę. Bardzo chętnie odszczekam brak sensu w owijaniu jeśli ma to jakiś cel poza skrojeniem na kasę miłośników tuningu bez sprawdzenia zasadności.

Link to comment
Share on other sites

 

co za głupota, a wziąłeś pod uwagę że np auto skwary ma moc większa od seryjnej o 50%?

 

No to napisz co było głupotą ale uargumentuj to jakoś bo tekst co za głupota jakoś do mnie nie przemawia.

Wierzę, że facet wie co zrobił ale chętnie taką wiedzę przyswoję bo nigdy się z tym nie spotkałem.

Może jestem ortodoksem a może motoryzacyjnym neptykiem więc jeśli czegoś nie wiem pytam a jeśli wiem odpowiadam i tłumaczę a nie wyjeżdżam ludziom z tekstem o głupocie.

Moje słowa nie miały na celu wyzłośliwiania się a jedynie uzyskanie odpowiedzi uzasadniającej owijanie szmatką przewodów.

Link to comment
Share on other sites

Kurcze dałbym głowę, że gdzieś to widziałem ale teraz tak na szybko przelatując tekst to znalazłem tekst, że IC nie nagrzewa się tak od turbiny, może to mnie zmyliło.

W takiej razie biję się w piersi i posypuję głowę popiołem :)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli moc wzrasta o 50% to z 200 robimy 400 i to wszystko na seryjnym wale, tłokach i wałkach rozrządu?

 

1) jeśli moc wzrasta o 50% to z 200 robimy 300 (nie 400, to byłoby 100% przyrostu :roll: ) a w tym przypadku np. 230 -> 345 KM.

2) a skąd wiesz czy kolega Skwara nie ma nowych kutych tłoków, lepszych wałków rozrządu, wtrysków, większego turbo, IC z STi... itp itd...

 

3) czy komora silnika w Subaru jest tak super wentylowana, że nic się nie grzeje? hmm ciekawe skąd ta fatamorgana, drgające powietrze nad maską i na wylocie z kurnika, ciepły / gorący IC...

Link to comment
Share on other sites

 

1) jeśli moc wzrasta o 50% to z 200 robimy 300 (nie 400, to byłoby 100% przyrostu :roll: ) a w tym przypadku np. 230 -> 345 KM.

Racja za mało czasu i za szybko chciałem odpisać. Mój błąd

2) a skąd wiesz czy kolega Skwara nie ma nowych kutych tłoków, lepszych wałków rozrządu, wtrysków, większego turbo, IC z STi... itp itd...

Nie wiem, dlatego pytam, ciekawy jestem co zrobić trzeba aby taki efekt uzyskać. Bez sarkazmu, sam robił nie będę bo szkoda mi kasy ale ciekawym dla samej wiedzy, Może komuś będę kiedyś mógł pomóc tak zdobytą wiedzą, jeśli to nie wiedza tajemna.

3) czy komora silnika w Subaru jest tak super wentylowana, że nic się nie grzeje? hmm ciekawe skąd ta fatamorgana, drgające powietrze nad maską i na wylocie z kurnika, ciepły / gorący IC...

A od kiedy wentylowanie komory silnika występuje na postoju? To, że powietrze faluje to żaden dowód. Nad dachem też faluje czy to oznaka posiadania braku wentylacji wewnątrz?

Porównaj komorę silnika z innymi samochodami. Subarak ma szeroką komorę jak fortepian i płaski silnik z głowicami nisko umieszczonymi owiewanymi dookoła. teraz weź jakiegoś przednionapędowca i silnik w poprzek ze skrzynią w komorze. Dlatego Audi wprowadziło silniki wzdłużne jak kiedyś pomimo napędu na przód.

 

PS. Nie rozumiem jednej rzeczy. Dlaczego u nas panuje taka zasada, że jeśli ktoś czegoś nie wie spotyka się z agresją zamiast pomocy i argumentów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...