Jump to content

Wypalone gniazda zaworów


tomek_c
 Share

Recommended Posts

Witam!!!

Mam następujący problem, pewnego pięknego dnia mój Outback 2.5 z 2007 r przestał działać jak powinien, tj. cały się trząsł na wolnych obrotach. Pojechałem do pierwszego lepszego mechanika gdzieś w polu i okazało się że 4 cylinder nie pracuje. odcholowałem go do Bydgoszczy, pogrzebali i stwierdzili że gniazda zaworów są wypalone (lub połamane ??). Szczerze jestem trochę rozczarowany, samochód ma 130 tys. 2 lata i 8 miesięcy, zawsze tankuję V-powera Z shella. Wcześniej jakby trochę kopcił białym dymem (wczesniej uzupełnili olej w ASO - a dolali ok. 1,5 litra po 7 tys km). Czy możecie coś doradzić, czy to się zdarza w tak krótkim czasie? No i naprawa: ok 4 tys - za regenerację głowicy, chyba trochę sporo..

 

No i jeszcze jedno: już doczytałem że lubi olej, ale 4 litry co 15 tys/ czy to norma dla tego samochodu ?????

 

Proszę o pomoc i z góry dzięki!!!

Link to comment
Share on other sites

Nie mam pojęcia, serwisowany w ASO co 15 tys, jeżeli oni tego nie regulowali to nikt inny tego nie robił, jeszcze jedno po wykręceniu świecy z 4-go okazało się że jest bardzo wypalona (padło pytanie czy była wymieniona, powinna być przy 105 na przeglądzie - chyba że zapomnieli ale tego nie jestem w stanie sprawdzić)

Link to comment
Share on other sites

Witam!!!

Zawsze tankuję V-powera Z shella.

 

Staram się tak często jak tylko moge tankować V-power'a. Nie zawsze jest to możliwe. Po tankowaniu na Orlenie dwukrotnie zatankowałem V-power'a 95 i dwukrotnie zapalił się Check Engline i mruga Cruise. Jadę do serwisu.

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

A czy Twój samochód ma może instalację lpg?

Link to comment
Share on other sites

Nie, to benzyna 2.5

 

Tomek, sprawdź książkę przeglądów, pod kątem regulacji zaworów. Jeżeli nie były regulowane to moim zdaniem masz skuteczne roszczenie o dokonanie naprawy na koszt SIP.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

apropos wypalonych gniazd w junkersach -

właśnie (po ponad roku posiadania auta) zorientowałem się do czego służy zamontowana pod maską butelka z wężykiem...

Czy ktoś już z tego korzystał i może się wypowiedzieć ile to warte? cobym wiedział czy inwestować w płyn czy dać se spokój

 

http://www.flashlube.com/pl/valvesaverk ... ochure.pdf

 

butelka była zawsze pusta, nikt nie wiedział do czego to służy, mechanicy też otwierali oczy szeroko... aż sam przeczytałem etykietkę na butelce :-) skoro mam to już założone, to dlaczego nie korzystać. Zaleta taka, że większość płynów do czyszczenia wtrysków i zaworów jest dodawana do benzyny i w momencie gdy korzystamy z instalacji gazowej nic nie smaruje wtrysków, a ta ciekawostka działa na podciśnienie z kolektora ssącego.

Tyle co się zorientowałem po rozłożeniu wężyków pod maską

Link to comment
Share on other sites

Witam

U mnie coś takiego zamontowali przy okazji instalacji LPG. Mówili, że trzeba jak zawory nie są regulowane hydraulicznie. Zużywa butelkę na ok. 15 tysięcy km. Od przeglądu do przeglądu instalacji - tak przynajmniej u mnie wychodzi.

Link to comment
Share on other sites

Witam

U mnie coś takiego zamontowali przy okazji instalacji LPG. Mówili, że trzeba jak zawory nie są regulowane hydraulicznie. Zużywa butelkę na ok. 15 tysięcy km. Od przeglądu do przeglądu instalacji - tak przynajmniej u mnie wychodzi.

 

Z tego co czytam, (jak jest dobrze wyregulowany skraplacz) to powinno zużywać 1 ml płynu na 1 ltr benzyny, co by w Twoim przypadku oznaczało że przejeżdżasz 15000 km na 1 000 ltr benzyny = auto pali Ci 6 ltr benzyny?? :-) nie chcesz sprzedać Twojego auta? :-) znajdzie się tu wielu chętnych na subaru co pali 6 ltr na setke

 

wyreguluj tego flashluba bo coś mało Ci tego schodzi

Link to comment
Share on other sites

Ja się tym nie interesuje. Całość reguluje serwis co do którego jestem przekonany. Serwisuje tam auta od 10 lat i jeszcze się nie zawiodłem. Mam do nich pełne zaufanie.

Jednak nie można całościowego nie można tak matematycznie liczyć. Ja podałem całość jaką przejechałem samochodem. W tym też było sporo jazd na benzynie. Być może wtedy nie ciągnie tego ustrojstwa? Nie wiem. Podałem tylko jako przykład, że mam i działa.

Auto pali, dla informacji, podczas jazd "na miejscu" 11,6l, w trasie udało mi się zejść na 9,5l LPG - silni 2,5 AT (z tym, że to już nie temat na ten wątek).

Reasumują jak butelka jest zamontowana to trzeba zalać i po temacie. Jak nie ma, to tematu nie ma .

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie mam pojęcia, serwisowany w ASO co 15 tys, jeżeli oni tego nie regulowali to nikt inny tego nie robił, jeszcze jedno po wykręceniu świecy z 4-go okazało się że jest bardzo wypalona (padło pytanie czy była wymieniona, powinna być przy 105 na przeglądzie - chyba że zapomnieli ale tego nie jestem w stanie sprawdzić)

 

Zdaje się, że ASO nie przeprowadza standardowo czynności dotyczących sprawdzania luzów zaworowych, podobnie nie natknąłem się na żadną informację w książce serwisowej, aby trzeba było takie czynności wykonywać.

 

Link do karty przeglądów, gdzie nie widzę procedury sprawdzania luzów :

 

http://img819.imageshack.us/img819/5665/przeglady.jpg

 

Tak więc jak jest z tymi luzami ? Robimy po 100-120kkm bo wiemy, że trzeba robić czy jest gdzieś oficjalne stanowisko, że trzeba bądź zaleca się robić ?

Link to comment
Share on other sites

Nie mam pojęcia, serwisowany w ASO co 15 tys, jeżeli oni tego nie regulowali to nikt inny tego nie robił, jeszcze jedno po wykręceniu świecy z 4-go okazało się że jest bardzo wypalona (padło pytanie czy była wymieniona, powinna być przy 105 na przeglądzie - chyba że zapomnieli ale tego nie jestem w stanie sprawdzić)

 

Zdaje się, że ASO nie przeprowadza standardowo czynności dotyczących sprawdzania luzów zaworowych, podobnie nie natknąłem się na żadną informację w książce serwisowej, aby trzeba było takie czynności wykonywać.

 

Link do karty przeglądów, gdzie nie widzę procedury sprawdzania luzów :

 

http://img819.imageshack.us/img819/5665/przeglady.jpg

 

Tak więc jak jest z tymi luzami ? Robimy po 100-120kkm bo wiemy, że trzeba robić czy jest gdzieś oficjalne stanowisko, że trzeba bądź zaleca się robić ?

 

 

A dla mojego rocznika w spisie dla amerykańskich serwisów (choć nie mam wersji amerykańskiej) widnieje "valve clearance" - co rozumiem jako luzy zaworów, z literką I (inspect - sprawdź, a jak potrzeba to popraw) co 100 tys mil

http://www.subaru.com/content/downloads ... hedFed.pdf

 

a wyciągnąłem to z oficjalnego wątku tu:

viewtopic.php?f=26&t=106815

z komentarzem...:

Podstawowe operacje na przeglądach technicznych

Dotyczy to wprawdzie aut na rynek USA, ale powinno pokrywać się z naszymi

https://www.subaru.com/my-subaru/mainte ... e2009.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...