tomek_c Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Witam!!! Mam następujący problem, pewnego pięknego dnia mój Outback 2.5 z 2007 r przestał działać jak powinien, tj. cały się trząsł na wolnych obrotach. Pojechałem do pierwszego lepszego mechanika gdzieś w polu i okazało się że 4 cylinder nie pracuje. odcholowałem go do Bydgoszczy, pogrzebali i stwierdzili że gniazda zaworów są wypalone (lub połamane ??). Szczerze jestem trochę rozczarowany, samochód ma 130 tys. 2 lata i 8 miesięcy, zawsze tankuję V-powera Z shella. Wcześniej jakby trochę kopcił białym dymem (wczesniej uzupełnili olej w ASO - a dolali ok. 1,5 litra po 7 tys km). Czy możecie coś doradzić, czy to się zdarza w tak krótkim czasie? No i naprawa: ok 4 tys - za regenerację głowicy, chyba trochę sporo.. No i jeszcze jedno: już doczytałem że lubi olej, ale 4 litry co 15 tys/ czy to norma dla tego samochodu ????? Proszę o pomoc i z góry dzięki!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 A kiedy była przeprowadzona ostatnia regulacja luzu zaworowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_c Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Nie mam pojęcia, serwisowany w ASO co 15 tys, jeżeli oni tego nie regulowali to nikt inny tego nie robił, jeszcze jedno po wykręceniu świecy z 4-go okazało się że jest bardzo wypalona (padło pytanie czy była wymieniona, powinna być przy 105 na przeglądzie - chyba że zapomnieli ale tego nie jestem w stanie sprawdzić) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_c Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Jeżeli ma to jakieś znaczenie, to komputer pokazał błąd: sporadyczne wypadanie zaworów (świeciła się kontrolka check i mrugał cruise) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Wypalenie gniazda zaworowego mogło być następstwem zbyt małego luzu zaworowego lub jego brakiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Jeżeli ma to jakieś znaczenie, to komputer pokazał błąd: sporadyczne wypadanie zaworów (świeciła się kontrolka check i mrugał cruise) Zapłonu raczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_c Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 jasne - zapłonu. A co mogło spowodować ten zbyt mały luz? Nie chciałbym powtórki po jakimś czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 A co mogło spowodować ten zbyt mały luz? Eksploatacja. Regulacja luzów jest normalną czynnością serwisową co N kilometrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Witam!!!Zawsze tankuję V-powera Z shella. Staram się tak często jak tylko moge tankować V-power'a. Nie zawsze jest to możliwe. Po tankowaniu na Orlenie dwukrotnie zatankowałem V-power'a 95 i dwukrotnie zapalił się Check Engline i mruga Cruise. Jadę do serwisu. Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 A czy Twój samochód ma może instalację lpg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_c Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Nie, to benzyna 2.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Nie, to benzyna 2.5 Tomek, sprawdź książkę przeglądów, pod kątem regulacji zaworów. Jeżeli nie były regulowane to moim zdaniem masz skuteczne roszczenie o dokonanie naprawy na koszt SIP. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_c Opublikowano 16 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Dzięki, sprawdzę czy jest taka informacja, a czy Was informują w ASO o konieczności regulacji luzu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 W OBK MY'07 jest zapewne ten sam silnik, co w US Imprezie N/A - EJ253. Moja instrukcja regulacji zaworów nie przewiduje :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OBK H6 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 apropos wypalonych gniazd w junkersach - właśnie (po ponad roku posiadania auta) zorientowałem się do czego służy zamontowana pod maską butelka z wężykiem... Czy ktoś już z tego korzystał i może się wypowiedzieć ile to warte? cobym wiedział czy inwestować w płyn czy dać se spokój http://www.flashlube.com/pl/valvesaverk ... ochure.pdf butelka była zawsze pusta, nikt nie wiedział do czego to służy, mechanicy też otwierali oczy szeroko... aż sam przeczytałem etykietkę na butelce :-) skoro mam to już założone, to dlaczego nie korzystać. Zaleta taka, że większość płynów do czyszczenia wtrysków i zaworów jest dodawana do benzyny i w momencie gdy korzystamy z instalacji gazowej nic nie smaruje wtrysków, a ta ciekawostka działa na podciśnienie z kolektora ssącego. Tyle co się zorientowałem po rozłożeniu wężyków pod maską Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Witam U mnie coś takiego zamontowali przy okazji instalacji LPG. Mówili, że trzeba jak zawory nie są regulowane hydraulicznie. Zużywa butelkę na ok. 15 tysięcy km. Od przeglądu do przeglądu instalacji - tak przynajmniej u mnie wychodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OBK H6 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 WitamU mnie coś takiego zamontowali przy okazji instalacji LPG. Mówili, że trzeba jak zawory nie są regulowane hydraulicznie. Zużywa butelkę na ok. 15 tysięcy km. Od przeglądu do przeglądu instalacji - tak przynajmniej u mnie wychodzi. Z tego co czytam, (jak jest dobrze wyregulowany skraplacz) to powinno zużywać 1 ml płynu na 1 ltr benzyny, co by w Twoim przypadku oznaczało że przejeżdżasz 15000 km na 1 000 ltr benzyny = auto pali Ci 6 ltr benzyny?? :-) nie chcesz sprzedać Twojego auta? :-) znajdzie się tu wielu chętnych na subaru co pali 6 ltr na setke wyreguluj tego flashluba bo coś mało Ci tego schodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Ja się tym nie interesuje. Całość reguluje serwis co do którego jestem przekonany. Serwisuje tam auta od 10 lat i jeszcze się nie zawiodłem. Mam do nich pełne zaufanie. Jednak nie można całościowego nie można tak matematycznie liczyć. Ja podałem całość jaką przejechałem samochodem. W tym też było sporo jazd na benzynie. Być może wtedy nie ciągnie tego ustrojstwa? Nie wiem. Podałem tylko jako przykład, że mam i działa. Auto pali, dla informacji, podczas jazd "na miejscu" 11,6l, w trasie udało mi się zejść na 9,5l LPG - silni 2,5 AT (z tym, że to już nie temat na ten wątek). Reasumują jak butelka jest zamontowana to trzeba zalać i po temacie. Jak nie ma, to tematu nie ma . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Nie mam pojęcia, serwisowany w ASO co 15 tys, jeżeli oni tego nie regulowali to nikt inny tego nie robił, jeszcze jedno po wykręceniu świecy z 4-go okazało się że jest bardzo wypalona (padło pytanie czy była wymieniona, powinna być przy 105 na przeglądzie - chyba że zapomnieli ale tego nie jestem w stanie sprawdzić) Zdaje się, że ASO nie przeprowadza standardowo czynności dotyczących sprawdzania luzów zaworowych, podobnie nie natknąłem się na żadną informację w książce serwisowej, aby trzeba było takie czynności wykonywać. Link do karty przeglądów, gdzie nie widzę procedury sprawdzania luzów : http://img819.imageshack.us/img819/5665/przeglady.jpg Tak więc jak jest z tymi luzami ? Robimy po 100-120kkm bo wiemy, że trzeba robić czy jest gdzieś oficjalne stanowisko, że trzeba bądź zaleca się robić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OBK H6 Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Nie mam pojęcia, serwisowany w ASO co 15 tys, jeżeli oni tego nie regulowali to nikt inny tego nie robił, jeszcze jedno po wykręceniu świecy z 4-go okazało się że jest bardzo wypalona (padło pytanie czy była wymieniona, powinna być przy 105 na przeglądzie - chyba że zapomnieli ale tego nie jestem w stanie sprawdzić) Zdaje się, że ASO nie przeprowadza standardowo czynności dotyczących sprawdzania luzów zaworowych, podobnie nie natknąłem się na żadną informację w książce serwisowej, aby trzeba było takie czynności wykonywać. Link do karty przeglądów, gdzie nie widzę procedury sprawdzania luzów : http://img819.imageshack.us/img819/5665/przeglady.jpg Tak więc jak jest z tymi luzami ? Robimy po 100-120kkm bo wiemy, że trzeba robić czy jest gdzieś oficjalne stanowisko, że trzeba bądź zaleca się robić ? A dla mojego rocznika w spisie dla amerykańskich serwisów (choć nie mam wersji amerykańskiej) widnieje "valve clearance" - co rozumiem jako luzy zaworów, z literką I (inspect - sprawdź, a jak potrzeba to popraw) co 100 tys mil http://www.subaru.com/content/downloads ... hedFed.pdf a wyciągnąłem to z oficjalnego wątku tu: viewtopic.php?f=26&t=106815 z komentarzem...: Podstawowe operacje na przeglądach technicznych Dotyczy to wprawdzie aut na rynek USA, ale powinno pokrywać się z naszymi https://www.subaru.com/my-subaru/mainte ... e2009.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się