Jump to content

Kontrolki Legacy 92 ej18 dziwny przypadek...


Naruk08PL

Recommended Posts

Witam

 

Mój problem wygląda następująco,ostatnio nie zauważyłem kałuży dośc pokaźnych rozmiarów... wjechalem w nią zbyt szybko i zalało mi silnik (od spodu),samochód zaczął sie dławic grac na 3 gary i zgasł,obkapał odpaliłem pojechałem,to wina przewodów i olimpu pod maską,to wymienie jutro,ale powstał nowy problem.mianowicie odstawiłem samochodzik i poszedłem z psem na spacer,wracam wstawiam wozik do garażu a tu po odpaleniu silnika swiecą się 3 kontrolki na desce rozdzielczej,problem z układem hamulcowym,STOP LAMP i wizerunek akumulatorka,myslałem ze może coś się obruszało poruszałem pokombinowałem i nic,co dziwniejsze kiedy dodam gazu lampki gasną od równych 2,5tyś obrotów gasną i śladu po nich nie ma. tak więc stąd moje pytanie do was drodzy forumowicze ... co to cholercia może byc ???

 

dsc00231wv.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź wszystkie kontakty elektryczne pod maską, skrzynkę z bezpiecznikami oraz (a może nawet w pierwszej kolejności) alternator. Sprawdź przed czyszczeniem jaki masz poziom napięcia w instalacji na jałowych obrotach, i czy poziom ten wzrasta po podniesieniu obrotów. Prawdopodobnie po dostaniu się wody na stare złącza elektryczne, nastąpiła ich przyspieszona korozja i co za tym idzie spadek napięcia w instalacji.

Link to comment
Share on other sites

Bezpieczniki są dobre, zostało tylko sprawdzić alternator. Przy podniesieniu obrotów faktycznie wszystkie kontrolki gasną a potem znowu się palą. Czy ma to wpływ na całą instalację elekt. i na działanie silnika?

 

Zmierzyłem napięcie na akumulatorze miernik pokazal 12,3 V po włączeniu silnika i podkręceniu obrotów do tego stopnia że kontrolki zgasły napięcie na akumulatorze było troche mniejsze około 12,03 V,czy ja to wogole dobrze zrobiłem?

Link to comment
Share on other sites

Bezpieczniki są dobre

Ale to nie kwestia bezpieczników, tylko samego styku pomiędzy wiązką elektryczną a bezpiecznikami/przekaźnikami. Skorodowane połączenie to dodatkowy opór w układzie, na którym następuje spadek napięcia i... wydzielenie się tego w postaci ciepła. Jeżeli trafiło też na obwód o wysokim amperażu, to przy odrobinie pecha możesz skończyć z pożarem instalacji.

 

zostało tylko sprawdzić alternator. Przy podniesieniu obrotów faktycznie wszystkie kontrolki gasną a potem znowu się palą. Czy ma to wpływ na całą instalację elekt. i na silnik?

Tak może mieć, bo alternator na niskich obrotach wytwarza zbyt mało energii by przebić się przez opory układu, dlatego dostajesz kontrolkę o braku ładowania.

Link to comment
Share on other sites

Ztego co zaglądałem styki tj to gdzie wkłada się bezpieczniki /przekaźniki nie jest skorodowane do miejsca łaczenia przewodów z tymi gniazdami sie nie dostałem,ale chyba są lutowane? przejechalem do mechanika wymieniłem przewody i świece (przewody org świece NGK) kontrolki przestały się palic.. może dlatego że wszystko wyschło? na wszelkie zaś zaizoluje wszystkie kostki ażeby ograniczyc możliwośc ponownego dostania się wody do układu elektrycznego mojego wozu :P czy w subarakach wogole stosuje się plastykową osłone silnika? u mnie nie ma u ojca w forku też brak ...

Link to comment
Share on other sites

Alternatory raczej są takie same (przynajmniej z wyglądu). Plastikowe osłony na silnik to chyba dopiero pojawiły się w Legacy IV. Zapewne impreza i forester też te bzdety zyskały w podobnym okresie.

Link to comment
Share on other sites

usunełem usterke :D problemem była wytarta,a przy tym nie przewodząca szczotka masowa alternatora( nie dotykała komutatora) problem w tym że te szczotki a raczej sprężynka i linka miedźana w jej środku jest nietypowych rozmiarów,jest długa,poradziłem sobie z tym w ten sposób :

 

dsc00237z.th.jpg

 

poprostu polutowałem ją ze szczotka z młota udarowego :twisted: po małych szlifach weszła w gniazdo idealnie,ktoś mógłby powiedziec ze to rozwiązanie marne i nietrwałe,wbrew wszystkiemu wczoraj wróciłem ze słowacji a że jestem z pod warszawy to na takim właśnie rozwiązaniu przejechałem ponad 1000 km w 4 dni. Drugi alternator już czeka w garażu na wszelkie zaś ale ciekaw jesem ile przejade na tym dlatego na razie go nie wymienie . pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Problem w tym panie kolego , że moja klawiatura przystosowana jest do CoD4:MF2 Mp :twisted: więc wiekszośc klawiszy jest powyjmowana ażeby mnie nie wkurzały podczas siekania,tak wiec pisanie za pomocą jednej dłoni i długopisu sprawia mi nie mały problem :P

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...