Jump to content

Problem z klimatronikiem i radiem


makaron

Recommended Posts

Mam problem z klimatronikiem i radiem w Subaru Legacy kombi z 2003 roku, 2.0 benzyna. Mianowicie, jeśli samochód postoi w pełnym słońcu jakiś czas, to po jego uruchomieniu nie działa klimatronik oraz radio. Nie da się tych dwóch urządzeń uruchomić. Jeśli natomiast przed pozostawieniem samochodu na słońcu była włączona klima lub radio, to po nagrzaniu działają - ale są zawieszone, tzn. na nic nie reagują. Objawy przechodzą po pewnym czasie, kilku minutach jazdy... Czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym? Proszę o radę, nim oddam samochód w ręce elektryka samochodowego, który będzie szukał igły w stogu siana...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Niestety nie udało mi się jeszcze dojechac do elektronika...ale skoro to może być przekaźnik i już wiem co to takiego:))) może sam go wymienie. Pytanie tylko który to przekaźnik?????? Czy ktoś wie?

Link to comment
Share on other sites

Zazwyczaj w komorze silnika jest skrzynka z przekaźnikami, powinny być opisane na wewnętrznej stronie pokrywy i wtedy dojdziesz, który to ewentualnie może być. Jest jeszcze kilka przekaźników w kabinie w okolicach skrzynki z bezpiecznikami, ale one raczej tylko od oświetlenia są i bodaj przerywacz od kierunkowskazów.

Link to comment
Share on other sites

Na moje to z tym przekaźnikiem nie będzie takie hop-siu, nie ma wspólnego przekaźnika dla AC i Radio.

AC załączane jest przez przekaźnik AC Relay, natomiast Radio bezpośrednio przez bezpiecznik.

 

Jeżeli masz troszkę czasu albo kumatego elektronika to polecam lekturę :

AC : http://www.subaru-car.ru/leg3/leg3_wir_1.pdf

Audio : http://www.subaru-car.ru/leg3/leg3_wir_2.pdf

 

bo w kumatym ASO to pewnie misz-masz i zrobione :P

 

W tym pierwszym linku znajdziesz również skrzynkę bezpieczników z przekaźnikami.

Powodzenia i daj znać :D

 

ps. linki podałem do Legacy 3, bo chyba 2003 to była III, jeżeli masz Legacy 4 to w linkach zastąp 3->4 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

W dniu wczorajszym, przy okazji serwisu klimy, poprosiłem Pana o wymianę przekaźnika. Rzeczywiście przekaźnik jest jedynie od AC, a obok jest bezpiecznik od audio, lecz zgodnie z prognozami aflinta problem zniknął. Póki co wszystko działa świetnie, nic się nie wiesza. Wygląda na to, iż to zdychający przekaźnik był przyczyną, choć myślę iż 100% pewności nabiorę po kilku dniach upałów. Wielkie dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Też tak pomyślałem, jutro zamierzam to zrobić - może jeszcze wd40 to potraktuje. Tylko, jeśli gniazdo byłoby zaśniedziałe to wydaje mi się, iż na przekaźniku też byłyby jakieś ślady, a przekaźnik jest idealnie czysty...

Link to comment
Share on other sites

Makaron, IMHO wspólnym mianownikem dla AC i Radio, jest panel obsługi obu tych urządzeń. Być może tutaj jest problem z zimnym lutem na zasilaniu, być może na kostce zasilającej. Spróbuj zdemontować panel, w linkach które podałem wyżej jest podane jak to zrobić. Poprawić wszelkie kontakty elektryczne na złączkach mechanicznych. Co prawda są to tylko moje przypuszczenia, ale ja bym to sprawdził :)

 

Jak nie czujesz sie na siłach to nie demontuj sam panelu, bo jak połamiesz zaciski to będziesz mnie wyklinał :!:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Po prawie roku znalazłem czas by zdemontować radio i rozwiązać problem :D

Otóż okazło się że kostka zasilająca ma luzy, tzn. piny były poluzowane. Właściwe pozaciskanie rozwiązało problem.

Auto stało już w pełnym słońcu kilka razy i problem nie wystąpił.

 

Rozwiązanie więc banalne i tanie (0 zł), przy czym trzeba rzeczywiście uważać przy demontażu plastików, gdyż łatwo je połamać.

Link to comment
Share on other sites

Rozwiązanie więc banalne i tanie (0 zł), przy czym trzeba rzeczywiście uważać przy demontażu plastików, gdyż łatwo je połamać.

A koszt piwka ?? :mrgreen: Dłubania przy aucie bez piwka się nie zaczyna bo wtedy plastiki się łamią, a jak się człowiek znieczuli to jakoś lżej idzie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mam nowe informacje odnośnie opisanego problemu. Poprawienie pinów pomogło na jakiś czas - a właściwie tylko stworzyło pozory rozwiązania problemu. Problem znowu zaczął występować, lecz z mniejszą częstotliwością. Teraz już nie robiłem nic sam:)) poza demontażem radia. Udałem się do kumatego elektronika i poprosiłem o polutowanie pinów. Zrobił to, lecz stwierdził, że z pinami nie było źle....skasował 30 zł. Przy próbie podłączania radia okazało się, że wcale już nie działa. Elektronik - z urażoną ambicją - przysiadł do tematu. Po kilku, kilkunastu godzinach pracy znalazł sedno problemu. Wyświetlacz nie stykał z płytą główną. Uszkodzone były jakieś plastiki i łącza. Sprawa została wreszcie skutecznie załatwiona. Piszę skutecznie, gdyż już jakiś czas - ok miesiąca - jeżdżę w upałach i wszystko gra. Mam nadzieje, że te informację Wam pomogą w rozwiązaniu podobnego problemu. Koszt naprawy 150 zł. Radość - bezcenne :D

Link to comment
Share on other sites

Po kilku, kilkunastu godzinach pracy znalazł sedno problemu.
Koszt naprawy 150 zł.

Dziwić się potem, że chłopaki parający się czystą elektroniką snują się jak informatycy z lat 80/90 ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...