Jump to content
GregorBa

cham na drodze

Recommended Posts

5 godzin temu, pumex1 napisał:

Swoją drogą to jestem zwolennikiem hasła "TIRy na tory". Wszystko co leci tranzytem - na lory i tyle. Wiem, że lobby biznesowo-autostradowe to będzie blokować za wszelką cenę, ale czasem mam wrażenie, że jadąc na trasie oglądam "Konwój". 

 

kolej nie wyrabia już teraz, a Ty chcesz jeszcze ciężarówki wozić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, fulcrum napisał:

kolej nie wyrabia już teraz, a Ty chcesz jeszcze ciężarówki wozić?

Powodem jest brak infrastruktury czy taboru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

po pierwsze mentalność jak za głębokiej komuny, po drugie brak taboru, a potem remonty...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, fulcrum napisał:

kolej nie wyrabia już teraz, a Ty chcesz jeszcze ciężarówki wozić?

a myślałem, że ważna jest ekonomia.... a PKP Cargo szuka z utęsknieniem klientów, bo słabo przędzie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

oplułem ekran! :)

kumpel sprowadza kruszywa do Poznania, zamawia ciężarówki by rozładować skład. najlepsze jest to, że PKP Cargo nie potrafi powiedzieć kiedy pociąg dojedzie... jakieś pytania?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, fulcrum napisał:

oplułem ekran! :)

kumpel sprowadza kruszywa do Poznania, zamawia ciężarówki by rozładować skład. najlepsze jest to, że PKP Cargo nie potrafi powiedzieć kiedy pociąg dojedzie... jakieś pytania?

No to jest tylko jedno wytłumaczenie. Janusze z nadania partyjnego tam siedzą. 

 

BTW - ostatnio jak gadałem ze znajomą, która odpowiada za płynność finansową, to psioczyła że nie ma żadnych nowych stałych kontraktów i nie ma jak budżetować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ludzie chcą wozić kruszywa do Wielkopolski z Dolnego Śląsku, ale PKP nie ma czym. Zresztą jak jadą to muszą pracować, po co więc to?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, fulcrum napisał:

ludzie chcą wozić kruszywa do Wielkopolski z Dolnego Śląsku, ale PKP nie ma czym. Zresztą jak jadą to muszą pracować, po co więc to?

Ja bardziej patrzyłem na oś wschód-zachód. Bo tutaj kupa tranzytu idzie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

i jak, gdzie, na co to ładować? czas jest ważny, nikogo nie stać by przez Polskę jechać 3 dni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wychodząc z założenia "nie da się" - masz absolutną rację :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, aflinta napisał:

Powodem jest brak infrastruktury czy taboru?

Brak pracowników wykwalifikowanych. Zapóźnienia z wielu lat. Np brak maszynistów

Share this post


Link to post
Share on other sites

W centrali PKP zatrudnili bankowców, nauczucieli, informatyków czy też inżynierów od nie kolejowych specjalności.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W centrali PKP zatrudnili bankowców, nauczucieli, informatyków czy też inżynierów od nie kolejowych specjalności.

Bo brakło też już krewnych: ciągłości pokolenia nie można jednak zapewnić bez końca.

PKP samo wygasilo popyt, więc usprawiedliwia zmniejszenie podaży. W latach 90 zaczęto likwidować tory i stacje.

 

Chce ktoś ebooka epub o tym jak niszczono polską kolej? Legalnie sobie kupiłem, więc mogę pożyczyć na email. Warto poczytać

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, jkarp napisał:

Chce ktoś ebooka epub o tym jak niszczono polską kolej? Legalnie sobie kupiłem, więc mogę pożyczyć na email. Warto poczytać

Chętnie. Jeśli możesz, to załącz mi w PW. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chętnie. Jeśli możesz, to załącz mi w PW. Dzięki.

Proszę bardzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do odstępów powtórzę to co kiedyś pisałem. Najpierw zakaz (egzekwowany) wyprzedzania z prawej, potem odstępy. Inaczej trzymający odstęp będzie musiał przed drogą łyknąć melisy. Odstęp, ktoś wjeżdża, robi odstęp do tego co wjechał, następny wjeżdża, odstęp, następny itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, przymar napisał:

Najpierw zakaz (egzekwowany) wyprzedzania z prawej,

 

Nie, dopóki będzie faktycznego karania za uporczywą jazdę lewym pasem. Wiem, że wyprzedzanie z prawej nie jest bezpiecznym manewrem, ale przy wprowadzeniu i egzekwowaniu powyższego zakazu drogi staną się "nieprzejezdne".

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, fulcrum napisał:

po pierwsze mentalność jak za głębokiej komuny, po drugie brak taboru, a potem remonty...

Po czwarte obsada części kierowniczych stanowisk z klucza politycznego - co ciekawe, często z "poprzedniej opcji" politycznej, bo jakoś "swoich" trzeba było poupychać, aż przyjdą "lepsze czasy"... Oczywiście większość takich "obsadzeń" to ludzie bez kompetencji. Zapewniam Was, ci ludzie nie myślą w ogóle o tym, żeby nam - zwykłym obywatelom - było cokolwiek lepiej ani nawet żeby kolej miała się lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.01.2020 o 23:17, GREGG napisał:

 

Ale z Ciebie malkontent :) Wskaż jakiekolwiek miasto na świecie, gdzie każdy pasażer komunikacji publicznej ma gwarancję miejsca siedzącego ;) A wydaje mi się przy tym, że w Krakowie komunikacja miejska jest i tak nieźle rozwinięta

Ale czemu musimy się zawsze oglądać, jak jest u innych? Ja mówię, jak powinno być, żeby było naprawdę dobrze. A co do komunikacji miejskiej w Krakowie, to za "moich czasów" dobrze było ok. 1988-1995, kiepsko (mniej więcej jak teraz) było tylko raz, gdzieś w latach 1996-2000, potem było znacznie lepiej, a od ok. 3 lat jest totalna zapaść, przy czym nastąpiła drakońska zmiana na gorsze w ciągu ost. roku. Dam przykład: moja droga do pracy w ciągu ostatnich 4 lat wydłużyła się z 45 do 70 min., zmieniłem trasę na taką z przesiadkami, ale krótszą i szybszą, która w ciągu tego roku zmieniła się z 45 min. do 60 min. (liczę oczywiście przejazd w 1 stronę). Zaznaczam, że cały czas obracam się w centrum miasta, to nie są peryferia! Autem pokonuję tę trasę w 25 min. przy małych korkach i 45 min. przy ekstremalnych korkach. Rowerem potrafię zejść do 35 min., ale ryzykownie (głównie dla pieszych i konstrukcji roweru, bo straszne wyboje), zazwyczaj rowerem 40-45 min. Zaznaczam też, że MPK ma dodatkową cechę obcą autom czy rowerom - często się nie mieszczę do pojazdu :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Tichy napisał:

Zaznaczam też, że MPK ma dodatkową cechę obcą autom czy rowerom - często się nie mieszczę do pojazdu :-(

 

Może jakaś dobra dieta pomoże? 

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Bednarcm napisał:

 

Nie, dopóki będzie faktycznego karania za uporczywą jazdę lewym pasem. Wiem, że wyprzedzanie z prawej nie jest bezpiecznym manewrem, ale przy wprowadzeniu i egzekwowaniu powyższego zakazu drogi staną się "nieprzejezdne".

Ja na dwupasmówkach poza terenem zabudowanym NIGDY nie wyprzedzam z prawej strony, i jakoś daję radę dojechać w zacnym czasie. Ale niestety ze względu na takich jak Ty nie pozwalam sobie na prawidłowe odstępy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Tichy napisał:

a od ok. 3 lat jest totalna zapaść, przy czym nastąpiła drakońska zmiana na gorsze w ciągu ost. roku.

A nie ma to przypadkiem związku z totalnym rozkopaniem głównych szlaków komunikacyjnych z powodu budowy dodatkowych torów kolejowych, niekończącego się remontu Krakowskiej, budowy trasy Łagiewnickiej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, przymar napisał:

Ja na dwupasmówkach poza terenem zabudowanym NIGDY nie wyprzedzam z prawej strony, i jakoś daję radę dojechać w zacnym czasie. Ale niestety ze względu na takich jak Ty nie pozwalam sobie na prawidłowe odstępy.

 

a co w przypadku gdy lewym telepie się jakiś dziadek ~40km/h?

w mojej mieścinie jest to nagminne, z moich obserwacji wynika że jak ktoś będzie skręcał w lewo gdzieś tam za kilka km to potrafi tak ciągnąć lewym pasem od samego początku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem poza terenem zabudowanym, czyli w Polsce de facto autostrady i drogi szybkiego ruchu. I o odstępach na takich raczej dyskutujemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, kubanow napisał:

 

a co w przypadku gdy lewym telepie się jakiś dziadek ~40km/h?

w mojej mieścinie jest to nagminne, z moich obserwacji wynika że jak ktoś będzie skręcał w lewo gdzieś tam za kilka km to potrafi tak ciągnąć lewym pasem od samego początku

W Trójmieście też, przez całe Trójmiasto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...