Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 27 Listopada 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 W dniu 22.11.2019 o 13:24, PR7EMEK napisał: Oraz niech będzie swego rodzaju "czarną skrzynką" - znajdują nasze auto i nas już w temperaturze otoczenia, brak świadków zdarzenia i wtedy kamerka może wyjaśnić co tak właściwie się stało Nie tylko wtedy. Tankowałem wczoraj wczesnym popołudniem koło Warszawy. Przy innym dystrybutorze tankował człowiek białe Audi A6. Po czym odjechał. Zakończyłem tankowanie i poszedłem płacić, gdy kasjerka zapytała mnie, zapamiętałem numer rejestracyjny tego Audi. Naturalnie nie. Cóż, gdybym miał kamerkę byłby numer samochodu i wizerunek tego złodzieja ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Guz Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 Nie mieli kamer na stacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 4 godziny temu, Zyzol napisał: W temacie pieszych kolejny ciekawy przykład http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,25452518,lublin.html#s=BoxOpImg11 nie przyjąłbym mandatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 9 minut temu, kubanow napisał: nie przyjąłbym mandatu No i co by to dało? Piesza była na przejściu, kierujący za późno zaczął hamować, a wcześniej nie zachował szczególnej ostrożności zbliżając się to wyjątkowo dobrze oznakowanego przejścia dla pieszych. Późniejsza próba ominięcia pieszej to już tylko okoliczność łagodząca. To, że dziewczyna w sumie wbiegła w samochód nic nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 No i co by to dało? Piesza była na przejściu, kierujący za późno zaczął hamować, a wcześniej nie zachował szczególnej ostrożności zbliżając się to wyjątkowo dobrze oznakowanego przejścia dla pieszych. Późniejsza próba ominięcia pieszej to już tylko okoliczność łagodząca. To, że dziewczyna w sumie wbiegła w samochód nic nie zmienia. Idąc tym tokiem rozumowania tutaj kierowca też powinien dostać mandat Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 1 godzinę temu, Dyrekcja napisał: Nie tylko wtedy. Tankowałem wczoraj wczesnym popołudniem koło Warszawy. Przy innym dystrybutorze tankował człowiek białe Audi A6. Po czym odjechał. Zakończyłem tankowanie i poszedłem płacić, gdy kasjerka zapytała mnie, zapamiętałem numer rejestracyjny tego Audi. Naturalnie nie. Cóż, gdybym miał kamerkę byłby numer samochodu i wizerunek tego złodzieja ... Mój syn średnio dwa razy w tygodniu a czasem częściej ma zgłoszenia o kradzież na BP a co mówić na stacji bez kamer?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 1 godzinę temu, kubanow napisał: Idąc tym tokiem rozumowania tutaj kierowca też powinien dostać mandat Po pierwsze to nie film z Polski, ale jeśli to... mamy tam zabronione wyprzedzanie na przejściu dla pieszych i brak zachowania szczególnej ostrożności. Tak, kierowcy z tego filmu dali ciała na całej linii, bo jeden z nich potrącił samobójcę na rowerze (a to nie jest noc, gęsta mgła, intensywne opady). Póki będziemy musieli dyskutować nad takimi filmami i usiłować udowadniać, że na przejściu dla pieszych można ich rozjeżdżać, bo są sami sobie winni, to będziemy motoryzacyjnym krajem trzeciego świata. Godzinę temu, lojszczyk napisał: Mój syn średnio dwa razy w tygodniu a czasem częściej ma zgłoszenia o kradzież na BP a co mówić na stacji bez kamer?! Czasem nawet jak są kamery, to są niesprawne (i właściciel stacji nic z tym nie robi, za to kosztami skradzionego paliwa obciąża pracowników - patologia). Poza tym najczęściej kradnie się na "lewych" tablicach rejestracyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 W Trójmieście mgły codziennie i połowa samochodów na przeciwmgielnych jeździ. Przednich i tylnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 (edytowane) 3 godziny temu, PR7EMEK napisał: No i co by to dało? Piesza była na przejściu, kierujący za późno zaczął hamować, a wcześniej nie zachował szczególnej ostrożności zbliżając się to wyjątkowo dobrze oznakowanego przejścia dla pieszych. Późniejsza próba ominięcia pieszej to już tylko okoliczność łagodząca. To, że dziewczyna w sumie wbiegła w samochód nic nie zmienia. Gdyby zamiast próby ominięcia było mocne hamowanie, to zapewne nic by się nie stało, bo smartfonowa zombie mocno przyspieszyła. Za takie bezmyślne i nieuważne wtargnięcie na jezdnię także powinny być mandaty, może by to czegoś nauczyło także pieszych Edytowane 27 Listopada 2019 przez Zyzol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 34 minuty temu, Zyzol napisał: Gdyby zamiast próby ominięcia było mocne hamowanie, to zapewne nic by się nie stało, bo smartfonowa zombie mocno przyspieszyła. Za takie bezmyślne i nieuważne wtargnięcie na jezdnię także powinny być mandaty, może by to czegoś nauczyło także pieszych No i to samo w kółko. Od momentu kiedy "zombie" znalazła się na przejściu, do chwili, kiedy jest na jednej linii z autem mijają 2 sekundy (czas jest w prawym dolnym rogu nagrania). To dalej jest błąd kierowcy, że nie zareagował na obecność pieszego w okolicy przejścia (oznakowanego wielkimi tablicami i oświetlonego), nie zwolnił, a następnie nie zaczął hamować widząc, że owy pieszy wchodzi na pasy. Nie ma tłumaczenia, koniec i kropka. Oczywiście każdy może popełnić błąd, ale wtedy trzeba umieć się do niego przyznać i zastanowić się, czy powinno się kierować autem (może zdrowie już na to nie pozwala, wzrok już nie ten?). Piesi powinni dbać o swoje bezpieczeństwo, ale to nie sprawia, że kierowcy mają przyzwolenie na bycie chamami na drodze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 Godzinę temu, Aga napisał: W Trójmieście mgły codziennie i połowa samochodów na przeciwmgielnych jeździ. Przednich i tylnych Dyskutowałem na ten temat ze znajomymi, poruszałem temat widzialności poniżej 50m, ale zawsze słyszę "wolę, żeby mnie było lepiej widać, bo jestem wtedy bezpieczniejszy/-sza". Jakoś w USA nie ma tylnych przeciwmgielnych i ludzie żyją... zastanawiam się czy nie pora na zmianę EU przepisów (o czym ja marzę) i rezygnację z tego wg mnie archaizmu motoryzacyjnego, z czasów, kiedy tylne światła pozycyjne ledwo się żarzyły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 Jak pierwszy raz wyjechałem starym trupem do DE, to ich wszystkie tylne światła mnie oślepiały ! Nawet pozycyjne. To była naprawdę duża różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 3 godziny temu, PR7EMEK napisał: Piesi powinni dbać o swoje bezpieczeństwo, ale to nie sprawia, że kierowcy mają przyzwolenie na bycie chamami na drodze. A gdzie ja twierdzę, że kierowca ma przyzwolenie na chamskie taranowanie pieszych? Tylko kierowca ma zachować ostrożność? Gdyby zombie było myślące, zatrzymało się przed przejściem, rozejrzało się, kierowca miałby więcej czasu na reakcję i na 99% nic by się nie wydarzyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 13 godzin temu, Aga napisał: W Trójmieście mgły codziennie i połowa samochodów na przeciwmgielnych jeździ. Przednich i tylnych i to jeszcze stojąc w korku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 9 godzin temu, Zyzol napisał: Gdyby zombie było myślące, zatrzymało się przed przejściem, rozejrzało się, kierowca miałby więcej czasu na reakcję i na 99% nic by się nie wydarzyło. Rozejrzała się .... i co dalej. Jakby miało to wyglądać ? Miałaby nie wchodzić na przejście, bo kierowca nie zwalnia ? Czyli standard, pieszy stoi jaśnie państwo jedzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 5 minut temu, vince_snd napisał: i to jeszcze stojąc w korku... 12 godzin temu, PR7EMEK napisał: Dyskutowałem na ten temat ze znajomymi, poruszałem temat widzialności poniżej 50m, ale zawsze słyszę "wolę, żeby mnie było lepiej widać, bo jestem wtedy bezpieczniejszy/-sza". Jakoś w USA nie ma tylnych przeciwmgielnych i ludzie żyją... zastanawiam się czy nie pora na zmianę EU przepisów (o czym ja marzę) i rezygnację z tego wg mnie archaizmu motoryzacyjnego, z czasów, kiedy tylne światła pozycyjne ledwo się żarzyły 13 godzin temu, Aga napisał: W Trójmieście mgły codziennie i połowa samochodów na przeciwmgielnych jeździ. Przednich i tylnych U mnie tego problemu nie ma bo mam 2 oddzielne obwody zasilania do przeciwmgielnych przednich i tylnych i gdy jest ta widoczność ograniczona do nawet 30 to w mieście jadę tylko na przednich załączonych , tylne sporadycznie jak wyjadę z miasta. Natomiast nowe auta maja chyba z oszczędności (teraz auta projektują księgowi) mają jeden włącznik do przednich i tylnych i tu jest ten problem. Kierowca chce sobie doświetlić krętą drogę przednimi a z automatu zapalają się i tylne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 38 minut temu, rombu napisał: Miałaby nie wchodzić na przejście, bo kierowca nie zwalnia ? Czyli standard, pieszy stoi jaśnie państwo jedzie. Tak, właśnie tak powinna była zrobić. Kiedyś uczyli tego w szkołach. Teraz, jak widzę, mamy obronę bezmózgowia. Nie wiem, jakie masz standardy, ale ja pieszych w takich sytuacjach przepuszczam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 54 minuty temu, rombu napisał: Rozejrzała się .... i co dalej. Jakby miało to wyglądać ? Miałaby nie wchodzić na przejście, bo kierowca nie zwalnia ? Może poczekać 10 sekund aż będzie miała bezpieczną drogę przez jezdnie? No nie wiem, nie wiem... 4 sekundy, 2 sekundy? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turbo Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 Serio tak was te przeciwmgielne oślepiają? Nie rozumiem nigdy tych narzekań, teraz nowe auta mają tak napierdzielające ledowe zwykłe stop, że to już nie robi wielkiej różnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 28 Listopada 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 18 godzin temu, Michał Guz napisał: Nie mieli kamer na stacji? Kamery mieli, ale akurat nie było kierownika stacji mającego dostęp do nagrań ( RODO !). Ponadto, oglądając w internecie różne nagrania z kamer odnoszę wrażenie, że "moja" nagrywa z lepszą jakością. No i to, że mój samochód znajdował się bezpośrednio za samochodem złodzieja także jego twarz byłaby dobrze rozpoznawalna ( często przecież tankują na kradzione tablice ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 28 Listopada 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 1 godzinę temu, ipsx82 napisał: mają jeden włącznik do przednich i tylnych i tu jest ten problem. Kierowca chce sobie doświetlić krętą drogę przednimi a z automatu zapalają się i tylne Raczej nie. Przepisy mówią, że najpierw włączają się przednie przeciwmgielne, dalej dopiero tylne. Ponadto przy wyłączeniu świateł lub stacyjki automatycznie wyłącza się tylne przeciwmgielne ( w tym sensie, że przy ponownym włączeniu silnika będzie wyłączone - trzeba je dopiero świadomie włączyć ). Te regulacje homologacyjne zostały wprowadzone właśnie w tym celu, aby tylne p.mgielne nie pozostawało włączone przez zapomnienie kierowcy. Naturalnie ma ono też dodatkową kontrolkę. Formalnie wolno je włączyć przy widoczności poniżej 50m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 Raczej nie. Przepisy mówią, że najpierw włączają się przednie przeciwmgielne, dalej dopiero tylne. Ponadto przy wyłączeniu świateł lub stacyjki automatycznie wyłącza się tylne przeciwmgielne ( w tym sensie, że przy ponownym włączeniu silnika będzie wyłączone - trzeba je dopiero świadomie włączyć ). Te regulacje homologacyjne zostały wprowadzone właśnie w tym celu, aby tylne p.mgielne nie pozostawało włączone przez zapomnienie kierowcy. Naturalnie ma ono też dodatkową kontrolkę. Formalnie wolno je włączyć przy widoczności poniżej 50m. A to ciekawostka. Zawsze się zastanawiałem w czym jest problem zrobić 2 tak samo działające przyciski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 W dniu 27.11.2019 o 11:50, Zyzol napisał: W temacie pieszych kolejny ciekawy przykład http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,25452518,lublin.html#s=BoxOpImg11 W sumie kierowca Volvo bardzo się starał uniknąć potracenia, hamowanie i skręt ale piesza starała się bardziej, i ostatecznie to ona potrąciła samochód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, Dyrekcja napisał: Raczej nie. Przepisy mówią, że najpierw włączają się przednie przeciwmgielne, dalej dopiero tylne. Ponadto przy wyłączeniu świateł lub stacyjki automatycznie wyłącza się tylne przeciwmgielne ( w tym sensie, że przy ponownym włączeniu silnika będzie wyłączone - trzeba je dopiero świadomie włączyć ). Te regulacje homologacyjne zostały wprowadzone właśnie w tym celu, aby tylne p.mgielne nie pozostawało włączone przez zapomnienie kierowcy. Naturalnie ma ono też dodatkową kontrolkę. Formalnie wolno je włączyć przy widoczności poniżej 50m. To albo mamy tak głupie społeczeństwo albo ten system jest bardzo awaryjny bo na 10 w 7 takich autach jeździ z przednim i tylnym załączone 1 godzinę temu, Dyrekcja napisał: Kamery mieli, ale akurat nie było kierownika stacji mającego dostęp do nagrań ( RODO !). Ponadto, oglądając w internecie różne nagrania z kamer odnoszę wrażenie, że "moja" nagrywa z lepszą jakością. No i to, że mój samochód znajdował się bezpośrednio za samochodem złodzieja także jego twarz byłaby dobrze rozpoznawalna ( często przecież tankują na kradzione tablice ). Jak by kamery montowali na dystrybutorze a nie na dachu to by nie było problemu z odczytem nalepki rejestracyjnej z szyby bo wiadomo ze podmieniają tablice ale tych nalepek raczej już nie. Edytowane 28 Listopada 2019 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 20 godzin temu, PR7EMEK napisał: To, że dziewczyna w sumie wbiegła w samochód nic nie zmienia. Wbrew pozorom zmienia bardzo wiele. Kierujący nie miał możliwości uniknięcia zdarzenia, ale ten aspekt należało by rozpatrywać w kilku kategoriach. - usytuowanie parkingu bezpośrednio przed przejściem dla pieszych, skutecznie redukuje pole widzenia kierujących, ograniczając je praktycznie do samych pasów ruchu, - dziewczyna kompletnie zignorowała obowiązek upewnienia się, czy wejście na przejście jest bezpieczne dla niej i czy nie stwarza zagrożenia dla innych, - wniosek, że kierujący zbyt późno podjął manewr obronny (hamowanie i ominięcie), jest pozbawiony jakichkolwiek przesłanek ( dopiero po sekundzie nagrania kierujący ma możliwość zauważenia pieszej, na początku drugiej sekundy widząc, że dziewczyna wchodzi na przejście bez obserwacji drogi, kierujący podejmuje manewr obronny / tu należy uwzględnić czas reakcji, który zwykle wynosi nieco powyżej 05 sekundy/, w trzeciej sekundzie już widać, że auto wyraźnie zwalnia jednocześnie zmieniając pas ruchu na lewy), - manewr jest skuteczny i gdyby nie irracjonalna reakcja pieszej (przyspieszenie), do zdarzenia by nie doszło. - analiza czasowo przestrzenna, nie daje podstaw do przyjęcia, że kierujący przekroczył dopuszczalną prędkość (chyba że jest tam ograniczenie do 30). W tej sytuacji także odmówiłbym przyjęcia mandatu. 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się