Jump to content
GregorBa

cham na drodze

Recommended Posts

1 godzinę temu, Zyzol napisał:

Na prawym kilkaset metrów zatoru, lewy pusty

W ten sposób można bez końca wydłużać zwężenie i z 10 m robić kilka km jednopasmówki.

Po to jest jazda na suwak by z tego korzystać- jest to najbardziej racjonalne rozwiązanie, a kultura przydaje się w każdym aspekcie życia

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Zyzol napisał:

Dla kontrastu podam przykład szwajcarskiego „marnowania” przestrzeni. Dojazd do ronda na drodze lokalnej, dwa pasy. Na prawym kilkaset metrów zatoru, lewy pusty. Nie wiem, o co chodzi, więc staję w kolejce ze wszystkimi. Co się okazuje? Lewy pas kończy się kilkadziesiąt metrów przed rondem. NIKT się pcha, nie cwaniakuje, nie objeżdża, nie trąbi. Wszyscy kulturalnie stoją w kolejce i czekają... Można?

Właśnie nie można, bo to podobnie, jak chamskie wpychanie się skrajna głupota, tylko z drugiego końca skali.

Bez patrzenia na znaki, tylko jak owce - wszyscy stoją, to też sobie postoję.:D

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy od sytuacji i miejsca. Zakładam, że nie byli to przybysze z Marsa, a w zdecydowanej większości lokalni kierowcy, którzy wiedzieli gdzie i po co stoją. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i wtedy wjeżdżam ja, zamiejscowy, lewym, cały ubrany na biało..... :biglol:

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwny kraj ;)

 

Na najprostszą logikę. Skoro sznur samochodów na jednym pasie miał 400 metrów, to na dwóch jadących na suwak, miałby 200 metrów. I teraz jakieś skrzyżowanie, podporządkowana droga etc zawarta między 200, a 400 metrem bierze udział w korku i powoduje drugi na drodze poprzecznej. Można temu zapobiec, używając mózgu, a nie stojąc w rządku z innymi owcami. 

Po to są dwa pasy, do zwężenia, żeby z nich korzystać...tylko ci szeryfowie.... i normalni, uważani przez nich za cwaniaków...:facepalm:

  • Like 3
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na logikę to ruch jest jednak bardziej płynny, gdy odbywa się z jednego pasa. Co z tego, że pas lewy i prawy mają po 200m, jak z efekt jest taki, że lewy jedzie, a prawy też jedzie, ale 3x wolniej (idealne suwaki nie istnieją ;)) To nie było miasto, nie był 10 kilometrowy korek, nikt niczego nie blokował.

Są sytuacje, w których jazda na suwak jest niezbędna, a są też takie, gdzie sztucznie wymuszona nie daje nic, poza durnymi sytuacjami, jak na zamieszczonym filmie.

 

Kraj może dziwny, ale na pewno te „owce” dysponują wyższą kulturą jazdy od naszej ;) 

Edited by Zyzol
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam. Może owce, ale uśmiechnięte, grzeczne, empatyczne. Gdzie trzeba jechać na suwak, jeździmy na suwak. Gdzie wiadomo, nikt się nie pcha. A obcy w białym stroju nikogo nie złości, chyba ze ma blachy 74. Ale nawet wtedy ogranicza się to do krótkiej myśli: Francuz. :-) Niech jedzie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie wyczyny kierowcy tira. Jako ciekawostkę dodam, że na rozjeździe tir zmienił pas na przeznaczony do skrętu w prawo po czym po części wyłączonej z ruchu jednak pojechał prosto... 

 

 

Od razu dodam żeby nikt nie hejtował - prawy pasem bo:

1. Wolno

2. 300 metrów od miejsca zdarzenia był zjazd na którym kierowałem się w prawo o czym informował znak z daleka już widoczny za którym miało to miejsce

mapaj.thumb.jpg.2db245c202fdc0ff8400f5520b271405.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale dlaczego się zatrzymałeś ??

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale dlaczego się zatrzymałeś ??

 

Nie jechałem sam, z tyłu trwała "kolacja", w czasie hamowania poleciały jakieś rzeczy. Musiałem sprawdzić czy jakaś butelka nie wylądowała mi pod fotelem i czy ktoś sobie krzywdy nie zrobił. Znam przypadek gdzie butelka wylądowała pod pedałem hamulca.... Ale stanąłem dosłownie na pół sekundy, szybko wszystkie się ogarnęło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.09.2019 o 23:33, LosioDriver napisał:

Takie wyczyny kierowcy tira.

Film nie działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś mi wyjaśni co gościem powodowało? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

7 minut temu, pumex1 napisał:

Ktoś mi wyjaśni co gościem powodowało? 

Pewnie to samo co panom z 6:32 oraz 6:52: zanik mozgu oraz przyrodzenia i koniecznosc rekompensowania na drodze.

 

5 minut temu, pumex1 napisał:

i przy okazji - nauczka dla "nauczycieli". 

 

https://streamable.com/1cwpl

Co do szeryfa to maja ponoc zmienic prawo i takie testowanie hamulcow ma byc karalne. Ale ciekawi mnie co policja zdecydowala w tym przypadku bo cebularz i tirowiec mniej wiecej w tym samym momencie zmieniali pas wiec o zajechaniu nie ma mowy IMHO.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, jkarp napisał:

Osobowy nie miał powodu do gwałtownego hamowania. Jego wina

 

Nie mial powodu ale to co powie policjantom to inna sprawa (np. "oslepilo mnie swiatlo panie wladzo" albo "auto ktore jechalo przed tirem zaczelo hamowac").

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, blejzu napisał:

Ale ciekawi mnie co policja zdecydowala w tym przypadku bo cebularz i tirowiec mniej wiecej w tym samym momencie zmieniali pas wiec o zajechaniu nie ma mowy

Jeśli będą dysponować filmikiem to kwestia wskazania winnego nie nastręcza żadnych wątpliwości. Twoje "mniej więcej" jest mało precyzyjne, bo (5 sekunda) ciężarowy jest już na lewym pasie ruchu (prawa tylna oś przejeżdża po linii P-1), natomiast osobowy lewym przednim kołem dopiero wjeżdża na tę linię. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego prawy pas nie jest taki fajny i w korku na autostradzie lepiej trzymać się lewego. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, chojny napisał:

Dlaczego prawy pas nie jest taki fajny i w korku na autostradzie lepiej trzymać się lewego. 

 

Moim zdaniem, szansa, że wjedzie w Ciebie TIR na prawym jest dużo mniejsza niż husarz jadący "szybko ale bezpiecznie" na lewym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, RoadRunner napisał:

Moim zdaniem, szansa, że wjedzie w Ciebie TIR na prawym jest dużo mniejsza niż husarz jadący "szybko ale bezpiecznie" na lewym.

 

Husarz narobi szkód, TIR wyprawi na tamtą stronę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla kontrastu szansa, że przeżyjesz spotkanie z husarzem jest zdecydowanie większa niż po sprasowaniu przez TIRa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego coraz częściej  w Polsce można spotkać zachowanie się na autostradzie z krajów cywilizowanych gdzie ostatni stojący w korku ma z 30 metrów do poprzedzającego auta , szkoda tylko że nie którzy tego nie uszanują i wpychają się w taką lukę na drogach lokalnych i wojewódzkich.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
35 minut temu, ipsx82 napisał:

Dlatego coraz częściej  w Polsce można spotkać zachowanie się na autostradzie z krajów cywilizowanych gdzie ostatni stojący w korku ma z 30 metrów do poprzedzającego auta , szkoda tylko że nie którzy tego nie uszanują i wpychają się w taką lukę na drogach lokalnych i wojewódzkich.

 

Ja na autostradzie w korku zostawiam sobie zawsze te 2-3 metry z przodu na ucieczkę w bok i obserwuję "tyły" aż nie stanie za mną kilka samochodów. Kilka razy uratowało tyłek ;)

No i wielki plus prawego pasa - jest gdzie uciekać :D

Edited by LosioDriver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj... Subar + Swinka wbija sie na nielegala... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...