Jump to content

Dystanse kół w WRXie 06


ferdek

Recommended Posts

Mam pytanie ,jaki dystans można bezpiecznie założyć do WRXa ,bez konieczności wymiany szpilek?

Jeśli ,ktoś już coś takiego drutował w swoim aucie to proszę o jakieś porady ,bo mam założone felgi Technomagnesio 7" z ET 48 ,opony 215/45 i na tym zestawie moje Subaru wygląda jak pół d...y z za krzaka :evil: (na szczęście jest trochę lepiej niż na seryjnym ET55) Myślałem o zmianie opon na 225/ 45 (bo i tak już muszę je zmienić ,a 225 jest sporo tańsze niż 215)i zamontowaniu dystansu +/- 5mm.

Link to comment
Share on other sites

ferdek jestes pewien, ze musisz zakladac dystanse jak zmienisz opony na szersze ? Jesli tylko felga ma odpowiednia szerokosc to opona 225 powinna pasowac bez problemu i bez koniecznosci dokladania dystansu.

Dystanse sie zaklada jak felga nie dochodzi do piasty i obciera zaciski, albo chcesz wizualnie poszerzyc auto.

Poza tym, 5mm to nie jest problem. Ja u siebie mam 18" i 5mm dystans - wszystko na seryjnych szpilkach.

Pamietaj o jednym - nakretki musza "zaliczyc" pelne 3 obroty, wtedy jest pewnosc ze jest wystarczajaca ilosc gwintu i nakretka dobrze trzyma.

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie ,jaki dystans można bezpiecznie założyć do WRXa ,bez konieczności wymiany szpilek?

Jeśli ,ktoś już coś takiego drutował w swoim aucie to proszę o jakieś porady ,bo mam założone felgi Technomagnesio 7" z ET 48 ,opony 215/45 i na tym zestawie moje Subaru wygląda jak pół d...y z za krzaka :evil: (na szczęście jest trochę lepiej niż na seryjnym ET55) Myślałem o zmianie opon na 225/ 45 (bo i tak już muszę je zmienić ,a 225 jest sporo tańsze niż 215)i zamontowaniu dystansu +/- 5mm.

 

Ja mam 5mm dystans na seryjnych szpilach. Auto rzeczywiście lepiej wygląda niz z felgami głeboko schowanymi w nadkole. Teraz felgi są równo z błotnikami...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Nie chcę zakładać nowego wątku, więc się podłączę tutaj.

 

Aktualnie w WRX '06 mam 2 komplety felg od STI w rozmiarze 17x7,5 ET53 - Enkei i BBSy. Na Enkei mam zimówki 215/45/17 a na BBS letnie 225/45/17.

Jak wiadomo przy tym ET felga jest schowana w nadkole i trochę kiepsko to wygląda. Prosi się o poszerzenie, przy okazji powinna poprawić się trakcja.

 

I teraz pytanie. Na jakie w sensie szerokości dystanse można sobie pozwolić by nie było problemu z obcieraniem opony o nadkole? Nie ma znaczenia czy muszę wymieniać szpilki na dłuższe czy je ucinać pod nakrętki dystansu. Pytam czysto technicznie jaki dystans jest dla tego setupu optymalny - 10, 15, 20mm?

Czy ktos z Was przerabiał taki temat?

 

Może też zapytam inaczej. Jakie najmniejsze ET montowaliście przy danej szerokości felgi np. ET45 przy 8" itd. i nie obcierało? Na tej podstawie łatwo sobie wyliczyć :).

Link to comment
Share on other sites

O 10mm możesz spokojnie koło na zewnątrz wypychać. Więcej pewnie też jeśli dobrze pokombinujesz z kątami, zaginaniem rantów i innymi cudami. Kwestia tego co chcesz osiągnąć? Czy ma być tylko trochę szerzej czy kręci cię styl HellaFail.

Link to comment
Share on other sites

Nie chcę zakładać nowego wątku, więc się podłączę tutaj.

 

Aktualnie w WRX '06 mam 2 komplety felg od STI w rozmiarze 17x7,5 ET53 - Enkei i BBSy. Na Enkei mam zimówki 215/45/17 a na BBS letnie 225/45/17.

Jak wiadomo przy tym ET felga jest schowana w nadkole i trochę kiepsko to wygląda. Prosi się o poszerzenie, przy okazji powinna poprawić się trakcja.

 

I teraz pytanie. Na jakie w sensie szerokości dystanse można sobie pozwolić by nie było problemu z obcieraniem opony o nadkole? Nie ma znaczenia czy muszę wymieniać szpilki na dłuższe czy je ucinać pod nakrętki dystansu. Pytam czysto technicznie jaki dystans jest dla tego setupu optymalny - 10, 15, 20mm?

Czy ktos z Was przerabiał taki temat?

 

Może też zapytam inaczej. Jakie najmniejsze ET montowaliście przy danej szerokości felgi np. ET45 przy 8" itd. i nie obcierało? Na tej podstawie łatwo sobie wyliczyć :).

Może spróbuj tego:

http://waxtum.com/auto/rechner/et.html

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

O 10mm możesz spokojnie koło na zewnątrz wypychać. Więcej pewnie też jeśli dobrze pokombinujesz z kątami, zaginaniem rantów i innymi cudami. Kwestia tego co chcesz osiągnąć? Czy ma być tylko trochę szerzej czy kręci cię styl HellaFail.

Że o 10mm mogę, to wiem. Dokładnie tyle daje założenie felg np. ultraleggera 17x8" z ET48. Felga wystaje o 10,7mm więcej niż standard jaki mam obecnie i prezentuje się znacznie lepiej. Myślę, że realnie mogę spokojnie mierzyć w 15mm.

Nie kręci mnie "wiejski tjuning", to nie BMW, golf czy civic ;).

 

Super sprawa, dzięki!

Edited by Matsil
Link to comment
Share on other sites

i pamiętajcie - zakładacie dystansów przelotowych bez pierścienia centrującego to głupota!

Jestem tego samego zdania, koło musi opierać się na piaście a nie jedynie wisieć na śrubach.

 

Czemu Japońce stosują szpilki a nie śruby jak np. Niemcy? Wystarczyłoby wymienić śruby na dłuższe i stosować je wymiennie do rożnych felg a nie jakaś bezsensowna jazda ze szpilkami :(.

Link to comment
Share on other sites

ale nie zmienia to faktu, że nawet na śrubach i tak zostałby problem centrowania, którego przy takich dystansach nie ma. a przy grubościach, gdzie centrowanie jest - dystanse kupuje się przykręcane i problem się rozwiązuje.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Tak informacyjnie dla potomnych :).

 

W feldze ori STI czy to Enkei czy BBS w rozmiarze 17x7,5 ET53 i oponie 225/45 spokojnie można założyć dystans 15mm. Nic nie obciera a auto wygląda o wiele lepiej, bo koła ładnie wkomponowują się w nadkola. Oczywiście przy zastosowaniu dłuższych szpilek. Przetestowane na własnym aucie. Da się też włożyć 20mm, wygląda nawet lepiej, ale tu już raczej będzie przycierać. U mnie co prawda nie było tego problemu, bo zawias mam dość twardy, ale jeździłem bez większego obciążenia i nie testowałem w ekstremalnych warunkach tj. na torze itd.

Link to comment
Share on other sites

@@Matsil, dzięki za istotne info. Z tego wychodzi, że felga 17x7,5 z oponą 225/45/17 powinna mieć ET38 (opcja bezpieczna)  :) Masz jakąś fotkę, jak to wygląda ?

Dokładnie tak. 

 

Sprawdzałem też jak będzie wyglądał ATS DTM 17x7,5 ET45 z oponą 225/45/17 i dystansem 11mm (to najmniejsza szerokość dystansu jaką da się zrobić z kołnierzem centrującym). Wygląda całkiem dobrze - wychodzi teoretyczne ET34, u mnie też nic nie przycierało, ale nie miałem okazji polatać po szybkich łukach. Tu byłem zmuszony założyć dystanse, bo chciałem zobaczyć jak auto prezentuje się na białych ATSch a mając długie szpilki i krótkie nakrętki inaczej bym ich nie założył :). Dlatego do długich szpilek od razu proponuję wyposażyć się w nakrętki przelotowe - teraz używam i nie ma problemu.

 

Poniżej kilka zdjęć poglądowych. BBSy na 15mm i ATSy na 11mm.

post-14955-0-79316300-1439807465_thumb.jpg

post-14955-0-30902400-1439807466_thumb.jpg

post-14955-0-86132700-1439807466_thumb.jpg

post-14955-0-32080100-1439807467_thumb.jpg

post-14955-0-82098500-1439807467_thumb.jpg

post-14955-0-30657200-1439807468_thumb.jpg

post-14955-0-86453000-1439807468_thumb.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...