Skocz do zawartości

Impreza przed i po 98r, jakie różnice?


vincent86

Rekomendowane odpowiedzi

Ja akurat bardzo nie lubię "hiperaktywnych" hamulców z grupy VAG (i ogólnie wielu/większości współczesnych samochodów)...

Uważam, że w dużej mierze to one przyczyniają się do "konieczności" stosowania systemów typu brake-assistant - ludzie po prostu boją się mocniej przycisnąć hamulec. Długo i dokładnie tłumią w sobie ten odruch, a w sytuacji kryzysowej okazuje się, że faktycznie skutecznie go sobie wytłumili... :|

 

Ja bym chcial miec brake assistant, bo jak wciskam pedal... i wciskam pedal... i czuje ze hamuje na pol gwizdka.... i czuje ze sie juz opieram o podloge a nie czuje zeby hamowalo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat bardzo nie lubię "hiperaktywnych" hamulców z grupy VAG (i ogólnie wielu/większości współczesnych samochodów)...

 

Np. Renault czy Opla... Ja też ich bardzo nie lubię. Wolę nawet jak hamulec działa z opóźnieniem. Tylko wtedy trzeba znać swoje auto i się go nauczyć, aby być pewnym, kiedy mocniej wcisnąć pedał hamulca, a kiedy nie. :wink:

 

A w tych nowych to nawet jak lekko się naciśnie to od razu prawie się staje w miejscu. Mnie to irytuje. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, że np. Renault ma szybkoreagujące (i mocne) hamulce, ale ja się do takich przyzwyczaiłem w Clio i mi się akurat to podoba. Potrafię hamować z wyczuciem, a jak jest potrzebna szybka reakcja, to jest ona faktycznie szybka.

 

Trochę mnie zaskoczyliście, że w Subaru jest tak słabo z hamulcami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, że np. Renault ma szybkoreagujące (i mocne) hamulce, ale ja się do takich przyzwyczaiłem w Clio i mi się akurat to podoba. Potrafię hamować z wyczuciem, a jak jest potrzebna szybka reakcja, to jest ona faktycznie szybka.

 

Trochę mnie zaskoczyliście, że w Subaru jest tak słabo z hamulcami..

Slabo to malo powiedziane - jezdze na zmiane z gt-kiem i zony clio 1.2 60KM - obydwa bez ABS fabrycznie i do predkosci 120-130km/h clio ma duzo lepsze hamulce. Tylko w clio sa stare, a ja mam nowe zaciski z przodu (nie placilem za nie zeby nie bylo :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy działają z opóźnieniem, to się kwalifikują do naprawy :twisted:.

 

Ja tylko chcę by siła hamowania zależała od siły nacisku na pedał hamulca, a nie wyłącznie od głębokości wciśnięcia tegoż pedału ;-) .

Wolę po prostu czuć coś pod stopą - gdy mam pod stopą jakiś "feedback" z hamulców, a nie gdy działają one tak, jakby pedału w ogóle nie było, tylko jakiś sensor/kamera badała położenie stopy i adekwatnie do tego dostosowywała intensywność hamowania :mrgreen: .

 

 

BTW. Czy mi się tylko wydaje, czy w sportowych (rajdowych/wyścigowych) samochodach wspomaganie hamulców się wyrzuca - właśnie dla zwiększenia precyzji?

 

 

Potrafię hamować z wyczuciem, a jak jest potrzebna szybka reakcja, to jest ona faktycznie szybka.

Szybka - tak. Ale często za słaba! Stąd właśnie brake-assistant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 98 były gorsze pompy hamulcowe (tylko przód i tył),w 99 pompa hamulcowa miała już cztery przewody hamulcowe i trochę inny reduktor hamowania

Ja mam 98 MY99, silnik już 125KM ale pompa tak jak piszesz (na dwa przewody). Za to mam z przodu tarcze 294mm i zaciski dwu tłoczkowe :mrgreen:

a ja mam starą pompę (1 przewód) ale za to zaciski cztero-tłoczkowe :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak wracając do tematu to podobno 115Km w porównaniu do 125KM więcej pali w trasie, natomiast mniej w mieście z tego co słyszałem. Ma też chyba minimalnie krótszą skrzynię. 125KM będzie posiadał dwu masę. Trafiłem na ładną imprezę z przełomu 96/97 (stary model) w wersji GL Sport (później jako RC) stylizowaną na Gt-ka.

 

Jeżeli natrafisz na stary model w super stanie to się nie krępuj ;)

 

I dobrze radzę by patrzeć na tylni błotnik/nadkole (szczególnie prawa strona pod wlewem) ponieważ Imprezki bardzo lubią tam gnić.

 

Pozdrawiam i życzę przyjemnych zakupów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli moge wtrącić pytanie. Jakie są różnice miedzy GTekem po 98 i do 98:)

 

z wyglądu to co napisałem na samej górze. Mechanicznie też się zmieniało, największe zmiany były w 99 (m.in mapowalne ECU, silnik 218KM, hamulce czterotłoczkowe, itp, itd. )

Ogólnie można GTka podzielić na:

- do 96

- 97

- 98

- 99

- 00

 

:arrow: http://drischnie.homeip.net/www.subaru- ... hichte.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

125KM będzie posiadał dwu masę.

Z tego co wiem to 2,5l maja dopiero.... 2l 125KM napewno nie ma.

Legacy z takim silnikiem jak impreza 2,0 125KM ma dwumas (ojciec ma) więc w imprezie tez powinno byc.

Impreza nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...