AdaSch Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Cześć, auto wyglancowane i niestety znalazłem kilka miejsc /punktów/ z żółtym nalotem Nie znam się na naprawach blacharskich ale wiem, że trzeba reagować szybko. zimą zgubiłem na tylnym nadkolu (zagięcie) gumową nakładkę (drugi raz, nowa 110pln) W niektórych miejscach 3-4 punkty kamienie po uderzały w tą blachę uszkodziły lakier. Do tego na ulicach zimą nie była używana tylko sól ale coś dodatkowo co niestety bardzo mocno reaguje z ocynkiem. Efekt - jasno żółte kropki. Mam doświadczenia z brunoxem ale on trzyma tylko jak jest rdza, a ja to chce całkowicie oczyścić i zrobić zaprawkę (kiedyś kupiłem taki zestaw kolor plus bezbarwny) Wiem, ze kluczową sprawą jest podkład. Czy ktoś może powiedzieć co najlepiej zastosować? jak oczyścić te punkcik z korozji? Mam odrdzewiacz w żelu i działa super, niestety też trochę działa na lakier, mam zmywasz sylikonów itp. Kupiłem kiedyś też podkład zaprawkowy z sikkensa, ale nic o ontykorozji na nim nie ma. Większy problemem okazało się samo nadkole (tylko jedno o dziwo) wewnątrz jest niby taka warstwa ochronna, ale tuż przy siedzisku pasażera chyba było jej tam za mało. Kamienie poobijały ta warstwę (chyba przezroczysta lub szara) i też podobijały się do blachy i też pojawiły się kropki, Oczywiście też to wszystko ładnie oczyszczę, ale gdzie kupić taki baranek (przezroczysty)? na progach, gdzie podstawiam podnośnik, gzie od 3 lat była blacha ocybkowana (brak gumy na podnośniku ) i nic się nie działo teraz jest tam żółtawo. Wiem ,że to wina tego syfu którym posypali drogi (mam znajomych w tej instytucji i stąd wiem, że ich nieźle porąbało). Czym to oczyścić i zabezpieczyć? i ostatni element wahacze i itp elementy zawieszenia. Tutaj ruda wychodzi ,a spawach i zgrzewach. Planuję to oczyścić i przemalować jakąś czarną farbą w miarę odporną na uderzenia kamieni oraz oczywiście na ew korozje po ew nie idealnym oczyszczeniu (zawsze coś zostanie). Oczywiście korazja jest bardzo powierzchniowa ale jak się zabieram to za wszystko podsumowując jak oczyścić żółte kropki jaki użyć podkład jak oczyścić progi w miejscu podkładania podnośnika czym przemalować progi (od dołu oczywiście) czym zabezpieczyć nadkole wewnątrz (nie wiem co jest fabrycznie a chce tak samo). jak by były potrzebne fotki to porobię :roll: auta nie oddam do lakiernika bo oni chcą malować całe elementy a ja nie chce bo problem jest tylko wewnątrz, i to głównie przez zgubiony durny kawałek gumy. Liczę na odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 czy coś takiego nadaje się jako podkład na oczyszczone miejsca? http://www.allegro.pl/listing.php/searc ... gory=18911 co to dokładnie oznacza reaktywny ? aktywnie działający na ew korozję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Cześć, auto wyglancowane i niestety znalazłem kilka miejsc /punktów/ z żółtym nalotem. Przemaluj całe na żółto i masz z beretki mamusia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 AdaSch możesz próbować sam, ale z doświadczenia wiem, że prawie zawsze takie zaprawki wyłażą, prędzej czy później i niestety, ale warsztat jest chyba najlepszą drogą, choć też najdroższą. Swoją drogą właśnie dzisiaj zastanawiałem się nad położeniem konserwacji podwozia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 te kropki będą zabezpieczone farbą reaktywną i lakerem więc nie wyjdą. Wyszły dla tego, bo zgubiłem gunę z nadkola. Podczas urlopu sobie to wszystko zrobię. warsztatom auta nie oddaje, bo zrobią 1 a zepsują 2 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 AdaSch i jak się do tego zabrałeś? Mi też wyłazi na spawach i zgrzewach + miejsce podkładania lewarka. Jaka farba/efekty :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@rcin Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 ja właśnie obejrzałem wewnątrz swoje nadkola i również zauważyłem znaczne ubytki tego baranka :? Ja mam wrażenie, że to efekt mycia samochodu na myjniach, gdzie pracownik po prostu za blisko przykłada lance i zmywa brud łącznie z tym zabezpieczniem. Może ktoś doradzić jakim środkiem (baranek) prysnąć te nadkola? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Naprawiłem sobie wszystko i efekt 100% najpierw dokładnie umyłem nadkola, itp, potem dokładnie wysuszyłem, oczyściłem to co się dało odrdzewiaczem w żelu, potem umyłem ponownie na myjnie karcherem, potem użyłem zmywacz siliconów firmy bool, potem założyłem podobno najlepszą żelową farbę antykorozyjna itp v33 koloru czarnego, po wyschnięciu nałożyłem baranek bool również pędzlem. Efekt - miód malina grubo dość elastycznie, Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 AdaSch, poradzisz nas jakimis zdjeciami ? ja bardzo prosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 ok, postaram się zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się