michal71 Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Witam, Pękła mi osłona przegubu wewnętrznego przedniej lewej półosi. Jutro mam mieć graty i moje pytanie czy duzo z tym roboty? Lepiej wyjąć półośkę ze zwrotnicą czy zostawic zwrotnicę przykreconą do wachacza i odkręcać nakretke na półosi? Łatwo wyłazi półośka ze skrzyni? Duzo oleju wyleci ze skrzyni? Jakie moge napotkac problemy jeszcze? Pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Robiłem to kiedyś, a właściwie warsztat robił.Jak pamiętam to wyciągali zwrotnicę z wahacza i już było pole manewru na wyciągnięcie półosi. Nie było wtedy z niczym większych problemów. Oprócz tego że nowa osłona nie pasowała . Olej też nie wycieknie. Jednak jeżeli nie masz swojego warsztatu to chyba lepiej udać się do jakiegokolwiek mechanika bo: podnośnik jednak mocno ułatwia sprawę, do wyciągnięcia zwrotnicy z wahacza potrzebny jest specjalny ściągacz, no i za taką robotę weźmie grosze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yezus Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Witam, Pękła mi osłona przegubu wewnętrznego przedniej lewej półosi. Jutro mam mieć graty i moje pytanie czy duzo z tym roboty? Lepiej wyjąć półośkę ze zwrotnicą czy zostawic zwrotnicę przykreconą do wachacza i odkręcać nakretke na półosi? Łatwo wyłazi półośka ze skrzyni? Duzo oleju wyleci ze skrzyni? Jakie moge napotkac problemy jeszcze? Pzdr Robiłem to u siebie w GT-ku. 15 min dla wprawnego mechanika. 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek-info Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Przeczytaj sobie ten temat. viewtopic.php?f=21&t=132754 Tam powinno być wszystko opisane. Moim zdaniem lepiej odkręcić nakrętkę na półosi niż wyjmować z całą zwrotnicą (dochodzi rozbieranie hamulców). Półoś wychodzi bez problemu, trzeba tylko wybić klin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal71 Posted May 24, 2010 Author Share Posted May 24, 2010 Dzieki za podpowiedzi. Własnego warsztatu nie mam ale myślę że dam rade sam Tyle że się przeziębiłem i naprawę bedzie trzeba przełozyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravo Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 ja też właśnie zobaczyłem, że mi poszła osłona ehh i nie wiem czy wymieniać gumę czy poprostu jak padnie kupić jakąś używkę guma do my00 to pewnie w sklepie mówić, że do WRXa ? bo pewnie znów coś będzie nie pasowało jak długo wytrzyma półoś ( jest pęknięta w jednym miejscu - rozdzieliła się na 2 części ) ? czy nawet już teraz za późno ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 guma do my00 to pewnie w sklepie mówić, że do WRXa ? bo pewnie znów coś będzie nie pasowało Powiedz, że do Subaru Baja :arrow: na pewno będzie pasowało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal71 Posted May 25, 2010 Author Share Posted May 25, 2010 Ja zamówiłem graty w ASO Subaru. Oczywiście na miejscu nie mieli ale pozytywnie zaskoczyła mnie cena - 45 zł plus opaski i nakretka na półoś. jak długo wytrzyma półoś ( jest pęknięta w jednym miejscu - rozdzieliła się na 2 części ) ? czy nawet już teraz za późno ? imo lepiej wymieniać pękniętą osłone jak najszybciej, chyba że już długo jeździsz bez osłony i przegub już szlak trafił Link to comment Share on other sites More sharing options...
yezus Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Ja zamówiłem graty w ASO Subaru. Oczywiście na miejscu nie mieli Rzadko które ASO trzyma części do ponad 10 letnich samochodów na półce (choć jedno takie ASO znam 8) ). już szlak trafił Jaki kolor tego szlaku? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
yezus Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 ja też właśnie zobaczyłem, że mi poszła osłona ehh i nie wiem czy wymieniać gumę czy poprostu jak padnie kupić jakąś używkę guma do my00 to pewnie w sklepie mówić, że do WRXa ? bo pewnie znów coś będzie nie pasowało jak długo wytrzyma półoś ( jest pęknięta w jednym miejscu - rozdzieliła się na 2 części ) ? czy nawet już teraz za późno ? Ravo :arrow: PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal71 Posted June 2, 2010 Author Share Posted June 2, 2010 Wczoraj wymieniłem osłone. Po odkręceniu nakrętki półosi poszło z górki (podczas walki poległa przedłużka 1/2 cala). Generalnie 1-1,5 h spokojnej roboty na płaskim podjeździe - bez kanału. Z kanałem/podnośnikem było by prędzej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now