Ibex Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Szanowna Dyrekcjo, Zauważyłem na moich alusach rdzę na obramowaniu małych kołpaczków. Samochód Forester MY'09. Z tego co się zorientowałem na forum to nie jestem jedynym takim przypadkiem. Proszę o informacje jak z gwarancją w takim przypadku Pozdrawiam Ibex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Pokrywa lakiernicza w tych miejscach uszkadzana jest najczęściej na wyważarce (blokowanie koła metalowym stożkiem). AK ps.wskazane lakierowanie.... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Chemię miałem dawno i głęboko, ale coś mi się przypomina, że aluminium nie rdzewieje... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibex Posted May 24, 2010 Author Share Posted May 24, 2010 Chemię miałem dawno i głęboko, ale coś mi się przypomina, że aluminium nie rdzewieje... :roll: Tak chyba dawno chemii nie miałeś gdyż: 1. Alufelgi to nie samo aluminium. Aluminium jest w czystej postaci jest metalem kruchym i łamliwym. 2. Rdza to potocznie utlenianie się metalu. Aluminium utlenia się na powietrzu (gdyż nie jest metalem szlachetnym) i ulega pasywacji. Pokrywa lakiernicza w tych miejscach uszkadzana jest najczęściej na wyważarce (blokowanie koła metalowym stożkiem). Hmmm... wyważam koła na Hunterze ale na to nie zwracałem uwagi. Rozumiem Panie Andrzeju, że to uszkodzenie nie podlega gwarancji.... Pozdrawiam Ibex Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 W warsztacie p. Tomasza Szostaka w Warszawie (p. Andrzej Koper go na pewno zna) gdzie wyważam felgi aluminiowe i inne tak już sporo ponad 15 lat nie kontrują ich stożkiem (w naturalny sposób uszkadzając materiał) tylko używają specjalnego uchwytu trzymającego felgę za gniazda śrub. Nigdy nie oddał bym zwłaszcza felgi aluminiowej w ręce wulkanizatora, który stosuje inny system jej mocowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Chemię miałem dawno i głęboko, ale coś mi się przypomina, że aluminium nie rdzewieje... :roll: Tak chyba dawno chemii nie miałeś gdyż: 1. Alufelgi to nie samo aluminium. Aluminium jest w czystej postaci jest metalem kruchym i łamliwym. 2. Rdza to potocznie utlenianie się metalu. Aluminium utlenia się na powietrzu (gdyż nie jest metalem szlachetnym) i ulega pasywacji. Pozdrawiam Ibex A że KORODUJE to pamiętam.... Rdza mi się kojarzy z rudą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted May 24, 2010 Ojciec Założyciel Share Posted May 24, 2010 Obawiam się, że z tego miejsca nie jestem w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Jak już niejednokrotnie informowałem, diagnoza na odległość nie jest możliwa. Natomiast generalnie - jeżeli korozja występuje bez przyczyn zewnętrznych ( niektóre możliwości takich przyczyn zostały już opisane powyżej) , to naturalnie jest to przypadek gwarancyjny. Do faktycznej oceny potrzebna jest "wizja lokalna", czyli wizyta w ASO. Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waldemar Biela Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Aluminium utlenia się na powietrzu (gdyż nie jest metalem szlachetnym) i ulega pasywacji. Bo ludzie normalnie jak głupie jeżdżo temi alufelgami po powietrzu zamias tyko po próżni. No ...kurde ...ja ich normalnie nie rozumie. mamusia Link to comment Share on other sites More sharing options...
sal Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Natomiast generalnie - jeżeli korozja występuje bez przyczyn zewnętrznych ( niektóre możliwości takich przyczyn zostały już opisane powyżej) , to naturalnie jest to przypadek gwarancyjny. Czy jeśli samochód był kupiony poza SIP-em, to też można liczyć na naprawdę gwarancyjną w ASO w tej sytuacji? I przy okazji zapytam czy Subaru już jakoś oficjalnie uznało że Forestery MY09 mają problem z przerdzewaniem układu wydechowego (u mnie po 2 latach, wygląda on gorzej niż w 12-letnim Audi) i nie trzeba jakoś specjalnie 'udowadniać' tego problemu w ASO (jeśli oczywiście widać go gołym okiem)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 niestety z tego co się orientuje, to układ wydechowy nie jest objęty gwarancją anty-korozyjną - gdzieś już o tym było... ...pora na dedykowany wydech z kwasówki vel stali szlachetnej Link to comment Share on other sites More sharing options...
sal Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 niestety z tego co się orientuje, to układ wydechowy nie jest objęty gwarancją anty-korozyjną - gdzieś już o tym było... ...pora na dedykowany wydech z kwasówki vel stali szlachetnej Nie no, bez jaj. W maluchu się da zrobić żeby przez 10 lat rdzy nie było, a w Subaru tylko przez rok??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 niestety z tego co się orientuje, to układ wydechowy nie jest objęty gwarancją anty-korozyjną - gdzieś już o tym było... ...pora na dedykowany wydech z kwasówki vel stali szlachetnej Nie no, bez jaj. W maluchu się da zrobić żeby przez 10 lat rdzy nie było, a w Subaru tylko przez rok??? Sprzedaj i kup malucha. Co się będziesz męczył ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sal Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Sprzedaj i kup malucha. Co się będziesz męczył ? Rozumiem, że chciałeś coś napisać, ale może tak będziesz się trzymał tematu? Tobie chyba nie powinno się tego tłumaczyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Sprzedaj i kup malucha. Co się będziesz męczył ? Rozumiem, że chciałeś coś napisać, ale może tak będziesz się trzymał tematu? Tobie chyba nie powinno się tego tłumaczyć. No to źle rozumiesz. Zresztą nie pierwszy raz w tym wątku. Co do "trzymania" się tematu, to biorę przykład z Ciebie - sam żeś się "wciął" w wątek kolegi o rdzy na felgach. I teraz zagadka, bo rozumiem, że będziesz chciał "coś" napisać : - czy felga i wydech to jedno i to samo ? Pozdrawiam Grzegorz PS. Ponawiam, płynącą z serca, czyli serdeczną propozycję : sprzedaj rdzewiejący po roku badziew i kup luks malucha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 A mi dawno temu w maluchu tak felgi przerdzewiały, że aż dętkę można było wymacać. Tłumik też się regularnie sypał. Malucha nie polecam :-). Później miałam Skodę 105L - ta była odporniejsza. Sal może raczej idź w tym kierunku :-). Link to comment Share on other sites More sharing options...
sal Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 No to źle rozumiesz. Zresztą nie pierwszy raz w tym wątku. Co do "trzymania" się tematu, to biorę przykład z Ciebie - sam żeś się "wciął" w wątek kolegi o rdzy na felgach. I teraz zagadka, bo rozumiem, że będziesz chciał "coś" napisać : Szkoda że umknął Ci fragment: Czy jeśli samochód był kupiony poza SIP-em, to też można liczyć na naprawdę gwarancyjną w ASO w tej sytuacji? Anyway, pytałem Dyrekcję, więc poczekam cierpliwie na odpowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrafter Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Co do korozji felg przy dekielkach to mialem ten sam problem. Zglosilem w aso i dostalem nowiutki komplet. Wszystko byloby pieknie gdyby nie trwalo to kilku miesiecy, a niestety tak było i to pomimo (a może dzięki) regularnemu przypominaniu sie. A skoro pojawil sie wyzej rowniez watek wydechu, to jako ciekawostke moge powiedziec ze po niecalym roku skorodowala u mnie piekna chromowana koncowka ostatniego tlumika. Niby nic dziwnego, gdyby nie to ze to prodrive (!) ktory malo nie kosztuje. Oczywiscie zareklamowalem no i wyglada na powtorke z rozywki. ASO przyjelo zgloszenie i cisza. Cisza od kilku miesiecy. Moze Dyrekcja poczynila by jakies kroki celem usprawnienia reklamacji. Troche to irytujace powiem szczerze. Aso twierdzi ze to nie ich wina, ze oni to podaja "wyzej" i tam to utyka. Czyli chyba chodzi o dyrekcje Link to comment Share on other sites More sharing options...
kugi Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Fajnie że dostałeś nowy komplet. Mi wmówiono że gwarancja to też naprawa gwarancyjna, więc pomalowano mi felgi i zrobiono to w sposób naprawde nieumiejętny (delikatnie mówiąc). Jutro odbieram felgi po drugim malowaniu, zobaczymy jak wyszło... Jak nie wyszło to trzeba będzie wywalczyć nowy komplet - mi mówiono że się nie da, a tu prosze, jest ktoś kto dostał nowe. Gratulacje za podejście do klienta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sal Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Ja na razie usłyszałem w ASO że "ta rdza to wcale nie rdza i jak się jeździ po polskich drogach, to tak się ma". Do tego dowiedziałem się że układ wydechowy nie jest objęty gwarancją (?). Mam nadzieję że chociaż felgi są W tej chwili i tak czekam na potwierdzenie z SIP-u, że mój samochód jest w ogóle objęty gwarancją w Polsce (co w sumie też jest dla mnie trochę dziwne [aczkolwiek rozumiem problemy SIP-u z rozliczaniem tych kosztów], bo gwarancja przecież jest europejska). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrafter Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 No powiem ci ze tez bylem zaskoczony ze wymiana, bo spodziewalem sie malowania i nawet o wymianie nic nie wspominalem. Tymbardziej ze mialem identyczny problem kiedys w toyocie i tam nie bylo wymiany tylko malowanie (swoja droga tez malowali dwa razy bo spartolili robote przy pierwszym podejsciu). Tyle ze w toyocie w ciagu niecalego miesiaca od zgloszenia mialem dwukrotnie pomalowane cztery felgi. A w subaru kilka miesiecy czeka sie na sama decyzje... No ale co zrobic, zycie Tak czy siak zycze powodzenia w walce o wymiane. Jakbys chcial sie posluzyc moim przypadkiem jako precedensem to pisz smialo. Moge ci podac jakies informacje odnosnie auta zeby twoje aso moglo sobie sprawdzic ze taka wymiana faktycznei miala miejsce. pzdr! Szkoda tylko ze starych felg mi nie zostawili, he he Podobno pojechaly na badania zeby ustalic co bylo przyczyna korozji. A co do wydechu to zgadza sie ze nie jest objety gwarancja. Jest o tym zreszta ladnie napisane w ksiazce gwarancyjnej Link to comment Share on other sites More sharing options...
kugi Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 Żeby tylko nie wylewać swoich żali, powiem że serwis w Łomiankach stanął po drugim podejściu na wysokości zadania Tylko po co robić coś dwa razy :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
anathema Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Witam I mnie dotknął ten problem. No cóż, pozostaje udać się do ASO i reklamować, reklamować, reklamować i jeszcze raz reklamować... bo wszystkie cztery felgi dostały purchawek - wszystkie koło dekielka plus w każda mniej lub bardziej na ramionach. Widok na jeden z dekielków - wcale nie najbardziej zniszczony: http://img577.imageshack.us/img577/3765/purchawka.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maluski Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Witam! Pocieszę Was jedynie tym że często dokonujemy renowacji felg samochodów dużo droższych marek i tam też występuje podobny problem odprysków przy dekielku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszyn Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 jest purchawka i u mnie na felgach, napiszcie jak z uwzględnieniem Waszych reklamacji ? nowe czy malowanie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kugi Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Naprawa gwarancyjna - czyli niestety malowanie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now