maniek Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Hi@ bylem wczoraj ze znajomym na polowaniu, pojechaliśmy moim forkiem bo jego toyota stoi w ASO, leśna droga trochę rozjeżdżona po deszczu czyli błocko na maxa no i masakra w połowie drogi stanęliśmy na amen ni do przodu ni do tylu mimo nowych kapci Skorpion AT w zależności gdzie była lepsza przyczepność kręciły się na zmianę lewy przód + prawy tył i odwrotnie co jest normalne przy 4x4 i otwartych dyfrach qrwa jeszcze nigdy się tak nie zakopałem a wyglądaliśmy :shock: możecie sobie wyobrazić kiedyś gdzieś czytałem o blokadzie dyfra (szpera) do forestera, ale za chiny nie mogę znaleźć już poprzeglądałem wszystkie znane firmy PowerTrax Tractech Detroit-Locker KAM E-Locker Kaaz ARB-AirLocker Auburn ECTED K&S QUAIFE niestety do Forestera nie ma nic jedynie QUAIFE ma ATB Automatic Torque Biasing Unit do Imprezy i Legacy czy ktos ten temat już przerabiał??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 mało danych. jakim autem jeździsz? jakbyś podał np. oznaczenie Twojej skrzyni biegów, można by było sprawdzić, czy da się np. zamontować u Ciebie dyfer od Forestera Turbo lub Imprezy ze szperą. samą szperę można też zamontować do dyfra, ale jeżeli chodzi Ci o 100% blokadę dyfra, to jedynie chyba zaspawać.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted May 22, 2010 Author Share Posted May 22, 2010 upps, myslalem ze to stoi w moim profilu Forester MY2004 2.0X automat 4AT przełożenie na dyfrach mam 4,444 Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 niestety nie stało.... przełożenie przedniego dyfra w skrzyni masz 4;44, a tylny dyfer chyba 3,54 lub 3,9 jeżeli się nie mylę, to leczy Cię chyba tylko rozbiórka dyfra i dołożenie szpery Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted May 22, 2010 Author Share Posted May 22, 2010 hmm. według dokumentacji przełożenie w dyfrach jest 4,444 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 niestety nie stało.... przełożenie przedniego dyfra w skrzyni masz 4;44, a tylny dyfer chyba 3,54 lub 3,9 jeżeli się nie mylę, to leczy Cię chyba tylko rozbiórka dyfra i dołożenie szpery W AT raczej nie było przełożenia 1.1:1 na wiskozie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 być może.... czyli Eureka! odkryliśmy tak poszukiwany dyfer z najrzadszym przełożeniem...jeszcze ciężej będzie go znaleść w wersji zeszperowanej.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 być może.... czyli Eureka! odkryliśmy tak poszukiwany dyfer z najrzadszym przełożeniem...jeszcze ciężej będzie go znaleść w wersji zeszperowanej.... Ale pasuje tylko do niektórych JDmowych skrzyń. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 czyli zostaje migomat...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted May 23, 2010 Author Share Posted May 23, 2010 :shock: hihi tylko nie migomat kto szuka ten znajdzie jest jeszcze firma Cusco http://www.cusco.co.jp/en/pdf/2009Sep_V ... rester.pdf http://www.cusco.co.jp/en/pdf/L.S.D._subaru.pdf tylko znowu klapa bo mojego modelu nie ma ale jest jeszcze iskierka nadziei bo ponoć Legacy GT miał taki sam dyfer może to ktoś sprawdzić mój w forku ma oznaczenie VA1RFK gdzie Fto właśnie przełożenie 4,444 Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 jeszcze cięższy do zdobycia.... :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 leczy Cię chyba tylko rozbiórka dyfra i dołożenie szpery Da rade założyć wiskozę z dyfra od GT do dofra GL, Plug and Play? Tak się zastanawiam czy się da i czy ma sens Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 sens ma zawsze, bo zdecydowanie podnosi własności trakcyjne auta. nie lepiej zmienić całego dyfra niż go rozdłubywać i potem ragulować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 sens ma zawsze, bo zdecydowanie podnosi własności trakcyjne auta. nie lepiej zmienić całego dyfra niż go rozdłubywać i potem ragulować? no tak łożyska stożkowe, zmora przy składaniu czegokolwiek. Problem w tym ze ciężko dobrać przełożenie dyfra. Raz ze nie wiem jakie mam 4,11 czy 3,9. GT tez rożne maja, najczęściej chyba 3,9? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 zdejmujesz tylny dekiel z dyfra (8 śrub) i na dużym kole masz nabite, ilość zębów na kole i na wałku, dzielisz i masz przełożenie. częsta choroba w strszych autach, ori nalepka z przełożeniem odpada i dupa....a przełożenie dyfra nie musi być takie samo jak skrzyni, dlatego trzeba sprawdzać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 zdejmujesz tylny dekiel z dyfra (8 śrub) i na dużym kole masz nabite, ilość zębów na kole i na wałku, dzielisz i masz przełożenie. częsta choroba w strszych autach, ori nalepka z przełożeniem odpada i dupa....a przełożenie dyfra nie musi być takie samo jak skrzyni, dlatego trzeba sprawdzać... Uszczelniany jest na silikon bez uszczelki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 silikon, ciniutko Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Chyba że udało by mi się wbić na podnośnik to bym policzył ile razy obraca się wał na jeden obrót koła Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted May 25, 2010 Author Share Posted May 25, 2010 Da rade założyć wiskozę z dyfra od GT do dofra GL, Plug and Play? Tak się zastanawiam czy się da i czy ma sens hmm jak juz "emmosport" napisał sens ma zawsze tylko ta fabryczna LSD ma coś koło 30% sprawności i właściwie subaru dodaje ja tylko do szybkich modeli żeby np. na zakręcie jeśli jedno z kół jest w powietrzu uzyskać dodatkowa trakcje na tym co ma przyczepność na lodzie/śniegu czy w terenie jest ona praktycznie bezużyteczna w tym wypadku najlepsza jest 100% szpera np. AirLocker taka miałem założona w Explorerze nie było bata fordziak szedł jak po maśle będąc raz w Belgijskim offroad-parku w wspiął się na piaskowa górkę gdzie Tuaregi padły jak kaczki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now