Skocz do zawartości

blokada dyfra


maniek

Rekomendowane odpowiedzi

Hi@

bylem wczoraj ze znajomym na polowaniu,

pojechaliśmy moim forkiem bo jego toyota stoi w ASO,

 

leśna droga trochę rozjeżdżona po deszczu czyli błocko na maxa

no i masakra :cry:

w połowie drogi stanęliśmy na amen

ni do przodu ni do tylu

mimo nowych kapci Skorpion AT

 

w zależności gdzie była lepsza przyczepność

kręciły się na zmianę lewy przód + prawy tył i odwrotnie

co jest normalne przy 4x4 i otwartych dyfrach

 

qrwa jeszcze nigdy się tak nie zakopałem :evil:

a wyglądaliśmy :shock: możecie sobie wyobrazić

 

kiedyś gdzieś czytałem o blokadzie dyfra (szpera) do forestera,

ale za chiny nie mogę znaleźć

już poprzeglądałem wszystkie znane firmy

PowerTrax

Tractech Detroit-Locker

KAM E-Locker

Kaaz

ARB-AirLocker

Auburn ECTED

K&S

QUAIFE

 

niestety do Forestera nie ma nic :(

 

jedynie QUAIFE ma ATB Automatic Torque Biasing Unit do Imprezy i Legacy

 

czy ktos ten temat już przerabiał???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mało danych. jakim autem jeździsz? jakbyś podał np. oznaczenie Twojej skrzyni biegów, można by było sprawdzić, czy da się np. zamontować u Ciebie dyfer od Forestera Turbo lub Imprezy ze szperą. samą szperę można też zamontować do dyfra, ale jeżeli chodzi Ci o 100% blokadę dyfra, to jedynie chyba zaspawać.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie stało.... :) przełożenie przedniego dyfra w skrzyni masz 4;44, a tylny dyfer chyba 3,54 lub 3,9 jeżeli się nie mylę, to leczy Cię chyba tylko rozbiórka dyfra i dołożenie szpery

 

W AT raczej nie było przełożenia 1.1:1 na wiskozie... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

hihi tylko nie migomat :)

 

kto szuka ten znajdzie :lol:

jest jeszcze firma Cusco

http://www.cusco.co.jp/en/pdf/2009Sep_V ... rester.pdf

http://www.cusco.co.jp/en/pdf/L.S.D._subaru.pdf

 

tylko znowu klapa bo mojego modelu nie ma :cry:

 

ale jest jeszcze iskierka nadziei

bo ponoć Legacy GT miał taki sam dyfer

 

może to ktoś sprawdzić

 

mój w forku ma oznaczenie VA1RFK

gdzie Fto właśnie przełożenie 4,444

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sens ma zawsze, bo zdecydowanie podnosi własności trakcyjne auta. nie lepiej zmienić całego dyfra niż go rozdłubywać i potem ragulować?

no tak łożyska stożkowe, zmora przy składaniu czegokolwiek. Problem w tym ze ciężko dobrać przełożenie dyfra. Raz ze nie wiem jakie mam 4,11 czy 3,9. GT tez rożne maja, najczęściej chyba 3,9?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmujesz tylny dekiel z dyfra (8 śrub) i na dużym kole masz nabite, ilość zębów na kole i na wałku, dzielisz i masz przełożenie. częsta choroba w strszych autach, ori nalepka z przełożeniem odpada i dupa....a przełożenie dyfra nie musi być takie samo jak skrzyni, dlatego trzeba sprawdzać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmujesz tylny dekiel z dyfra (8 śrub) i na dużym kole masz nabite, ilość zębów na kole i na wałku, dzielisz i masz przełożenie. częsta choroba w strszych autach, ori nalepka z przełożeniem odpada i dupa....a przełożenie dyfra nie musi być takie samo jak skrzyni, dlatego trzeba sprawdzać...

Uszczelniany jest na silikon bez uszczelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da rade założyć wiskozę z dyfra od GT do dofra GL, Plug and Play? Tak się zastanawiam czy się da i czy ma sens :mrgreen:

 

hmm

jak juz "emmosport" napisał sens ma zawsze

tylko ta fabryczna LSD ma coś koło 30% sprawności i właściwie

subaru dodaje ja tylko do szybkich modeli żeby np. na zakręcie jeśli jedno z kół jest w powietrzu

uzyskać dodatkowa trakcje na tym co ma przyczepność na lodzie/śniegu czy w terenie jest ona praktycznie bezużyteczna

 

w tym wypadku najlepsza jest 100% szpera np. AirLocker

taka miałem założona w Explorerze

nie było bata :lol: fordziak szedł jak po maśle

będąc raz w Belgijskim offroad-parku w wspiął się na piaskowa górkę

gdzie Tuaregi padły :P jak kaczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...