pawlaswrc Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Założyłem na lato 18 cali 225/40, i moje pytanie brzmi: jakie ciśnienie napompować do normalnej jazdy codziennej? Narazie zrobiłem 2,5 ale mam watpliwości czy to trochę nie za dużo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zamer Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Chyba za dużo. Powinno być chyba jakieś 2,2-2,3.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Ja dmucham zawsze równo 2,3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinK Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Też kiedyś pytałem dokładnie o to samo i nie uzyskałem odpowiedzi Więc walę 2.3 przód i 2.2 tył - tak zaleca tabliczka w przypadku 17" i jest ok. Nie testowałem innych ustawień. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpol Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Pamiętam, że jak przez chwilę jeździłem w takiej konfiguracji (225/40R18), to sobie przeskalowałem dalej to co na słupku jest dla 16" i 17". Nie pamiętam już dokładnie ile mi wyszło, ale siłą rzeczy trochę więcej niż dla 215/45R17. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bborowka Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Pamiętam, że jak przez chwilę jeździłem w takiej konfiguracji (225/40R18), to sobie przeskalowałem dalej to co na słupku jest dla 16" i 17". Nie pamiętam już dokładnie ile mi wyszło, ale siłą rzeczy trochę więcej niż dla 215/45R17. W przypadku 18-tek warto walnąć minimum 2,5 bara. Inaczej będzie zbyt miękko... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 potrzebuję możliwie pogorszyć przyczepność wszystkich kół, bo coś nie chce za często padać deszcz w innych autach sposób był prosty: 3-3,5bar; ale w imprezach kumpli widziałem, że również zbyt niskie ciśnienie pogarszało przyczepność opony to zimówki 205/50R16 z bieżnikiem na 1-2mm (na równi ze wskaźnikami zużycia) pozostaje napompować 3,5bar czy może upuścić do 1,9-2bar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 kons6, na jakiej feldze ta opona ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 kons6, na jakiej feldze ta opona ? alu 16" szeroka na chyba 6,5"JJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
wwolny Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Ja mam felgi 18"x7", opony 215/40 Yokohama S.Drive - przód 2,6 - tył 2,1 Przód poniżej 2,6 wyglądał jakby było za mało powietrza. Mierzyłem nawet odległość felgi od podłoża i starałem się, żeby tył i przód miał w miarę podobną... Tak sobie wymyśliłem, co by była ta sama powierzchnia styku wszystkich opon z podłożem. Przy przodzie powyżej 2,7 maska "podskakuję" już przy parkingowych prędkościach, a mam zamontowane aerocatch'e. Z kolei tył powyżej 2,2 - auto wyjeżdżało tyłem na zakrętach... Yoko S.Drive mają wzmacniane boki. Myślę, że nie ma uniwersalnego rozwiązania... Link to comment Share on other sites More sharing options...
arosiak Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 kurde każdy wulkanizator mi mówi, że do moich 18/40/225 trzeba 2,5 lub 3.0 dmuchać!!!! bo te gumy tak maja ... czy to prawda? carfit help.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bio-moto Posted July 16, 2011 Share Posted July 16, 2011 3.0? widziałem x6, które w 20" z profilem 35 dmuchane było 2.5 i właściciel mówił, że trochę za dużo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted July 16, 2011 Share Posted July 16, 2011 kurde każdy wulkanizator mi mówi, że do moich 18/40/225 trzeba 2,5 lub 3.0 dmuchać!!!!bo te gumy tak maja ... czy to prawda? carfit help.. to samo chcą z takimi gumami robić i u mnie - ciśnienie w takiej gumie powinno byc na poziomie 2,2-2,3 - nadmuchasz więcej, na zimno - to po rozprężeniu dopiero jest sieczka w oponie i auto skacze po drodze. -- 16 lip 2011, o 10:29 -- Ja mam felgi 18"x7", opony 215/40 Yokohama S.Drive - przód 2,6 - tył 2,1 nie za duża rozbieżność dla centralnego dyferencjału? na zdrowie to mu to z całą pewnością nie wychodzi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted July 16, 2011 Share Posted July 16, 2011 Też kiedyś pytałem dokładnie o to samo i nie uzyskałem odpowiedzi Więc walę 2.3 przód i 2.2 tył - tak zaleca tabliczka w przypadku 17" i jest ok. Nie testowałem innych ustawień. Do 18" napewno trzeba trochę więcej. a ile dokładnie to mysiałbyś potestować ale nie bałbym się raczej tych 2.5 atm. próbuj też o 0.1 mniej lub więcej i patrz na efekty (tylko rób to w ten sam dzień i na tak samo rozgrzanej gumie, coby przekłamań nie było w odczuciach. Ja u sibie w Focusie na 205/50/16 (bardzo twarda opona) mam wytestowane na 2,3. powyżej robi się śliska. Po jazdach na Rakietowej gdy gumy porządnie się rozgrzały to ciśnienie wzrosło do ok 3.5. także musisz testować i znaleźć optimum. Ja mam felgi 18"x7", opony 215/40 Yokohama S.Drive - przód 2,6 - tył 2,1 strasznie duża różnica... wydaje mi się że na tyle masz stanowczo za mało do tak niskiego profilu... sprawdzałeś może taką konfigurację: przód 2.5 tył 2.3 ? czy tył dalej uciekałby tak samo Link to comment Share on other sites More sharing options...
waldi Posted July 16, 2011 Share Posted July 16, 2011 Ja mam 2,3 przód i 2,1 tył na 18 i 17 kach . jest to po wielu próbach najwłaściwesz ciśnienie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted July 16, 2011 Share Posted July 16, 2011 jakie to były próby? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzudok Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 jakie to były próby? pewnie wytrzymałosci kregosłupa,na tych nastawach cisniena pewnie nie cierpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now