Jump to content

Ciśnienie w oponach


pawlaswrc

Recommended Posts

Założyłem na lato 18 cali 225/40, i moje pytanie brzmi: jakie ciśnienie napompować do normalnej jazdy codziennej? Narazie zrobiłem 2,5 ale mam watpliwości czy to trochę nie za dużo?

Link to comment
Share on other sites

Też kiedyś pytałem dokładnie o to samo i nie uzyskałem odpowiedzi :P

 

Więc walę 2.3 przód i 2.2 tył - tak zaleca tabliczka w przypadku 17" i jest ok.

 

Nie testowałem innych ustawień.

Link to comment
Share on other sites

Pamiętam, że jak przez chwilę jeździłem w takiej konfiguracji (225/40R18), to sobie przeskalowałem dalej to co na słupku jest dla 16" i 17". Nie pamiętam już dokładnie ile mi wyszło, ale siłą rzeczy trochę więcej niż dla 215/45R17.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Pamiętam, że jak przez chwilę jeździłem w takiej konfiguracji (225/40R18), to sobie przeskalowałem dalej to co na słupku jest dla 16" i 17". Nie pamiętam już dokładnie ile mi wyszło, ale siłą rzeczy trochę więcej niż dla 215/45R17.

 

W przypadku 18-tek warto walnąć minimum 2,5 bara. Inaczej będzie zbyt miękko...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

potrzebuję możliwie pogorszyć przyczepność wszystkich kół, bo coś nie chce za często padać deszcz

 

w innych autach sposób był prosty: 3-3,5bar; ale w imprezach kumpli widziałem, że również zbyt niskie ciśnienie pogarszało przyczepność

 

opony to zimówki 205/50R16 z bieżnikiem na 1-2mm (na równi ze wskaźnikami zużycia)

 

pozostaje napompować 3,5bar czy może upuścić do 1,9-2bar?

Link to comment
Share on other sites

Ja mam felgi 18"x7", opony 215/40 Yokohama S.Drive

 

- przód 2,6

- tył 2,1

 

Przód poniżej 2,6 wyglądał jakby było za mało powietrza. Mierzyłem nawet odległość felgi od podłoża i starałem się, żeby tył i przód miał w miarę podobną... Tak sobie wymyśliłem, co by była ta sama powierzchnia styku wszystkich opon z podłożem. Przy przodzie powyżej 2,7 maska "podskakuję" już przy parkingowych prędkościach, a mam zamontowane aerocatch'e.

Z kolei tył powyżej 2,2 - auto wyjeżdżało tyłem na zakrętach...

Yoko S.Drive mają wzmacniane boki. Myślę, że nie ma uniwersalnego rozwiązania...

Link to comment
Share on other sites

kurde każdy wulkanizator mi mówi, że do moich 18/40/225 trzeba 2,5 lub 3.0 dmuchać!!!!

bo te gumy tak maja ...

czy to prawda?

 

carfit help..

Link to comment
Share on other sites

kurde każdy wulkanizator mi mówi, że do moich 18/40/225 trzeba 2,5 lub 3.0 dmuchać!!!!

bo te gumy tak maja ...

czy to prawda?

 

carfit help..

 

 

to samo chcą z takimi gumami robić i u mnie - ciśnienie w takiej gumie powinno byc na poziomie 2,2-2,3 - nadmuchasz więcej, na zimno - to po rozprężeniu dopiero jest sieczka w oponie i auto skacze po drodze.

 

-- 16 lip 2011, o 10:29 --

 

Ja mam felgi 18"x7", opony 215/40 Yokohama S.Drive

 

- przód 2,6

- tył 2,1

 

 

nie za duża rozbieżność dla centralnego dyferencjału? na zdrowie to mu to z całą pewnością nie wychodzi...

Link to comment
Share on other sites

Też kiedyś pytałem dokładnie o to samo i nie uzyskałem odpowiedzi :P

 

Więc walę 2.3 przód i 2.2 tył - tak zaleca tabliczka w przypadku 17" i jest ok.

 

Nie testowałem innych ustawień.

 

Do 18" napewno trzeba trochę więcej. a ile dokładnie to mysiałbyś potestować ale nie bałbym się raczej tych 2.5 atm. próbuj też o 0.1 mniej lub więcej i patrz na efekty (tylko rób to w ten sam dzień i na tak samo rozgrzanej gumie, coby przekłamań nie było w odczuciach.

Ja u sibie w Focusie na 205/50/16 (bardzo twarda opona) mam wytestowane na 2,3. powyżej robi się śliska. Po jazdach na Rakietowej gdy gumy porządnie się rozgrzały to ciśnienie wzrosło do ok 3.5.

także musisz testować i znaleźć optimum.

 

Ja mam felgi 18"x7", opony 215/40 Yokohama S.Drive

 

- przód 2,6

- tył 2,1

strasznie duża różnica... wydaje mi się że na tyle masz stanowczo za mało do tak niskiego profilu... sprawdzałeś może taką konfigurację:

przód 2.5 tył 2.3 ?

czy tył dalej uciekałby tak samo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...