pawlaswrc Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Założyłem na lato 18 cali 225/40, i moje pytanie brzmi: jakie ciśnienie napompować do normalnej jazdy codziennej? Narazie zrobiłem 2,5 ale mam watpliwości czy to trochę nie za dużo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamer Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Chyba za dużo. Powinno być chyba jakieś 2,2-2,3.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Ja dmucham zawsze równo 2,3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinK Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Też kiedyś pytałem dokładnie o to samo i nie uzyskałem odpowiedzi Więc walę 2.3 przód i 2.2 tył - tak zaleca tabliczka w przypadku 17" i jest ok. Nie testowałem innych ustawień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Pamiętam, że jak przez chwilę jeździłem w takiej konfiguracji (225/40R18), to sobie przeskalowałem dalej to co na słupku jest dla 16" i 17". Nie pamiętam już dokładnie ile mi wyszło, ale siłą rzeczy trochę więcej niż dla 215/45R17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bborowka Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Pamiętam, że jak przez chwilę jeździłem w takiej konfiguracji (225/40R18), to sobie przeskalowałem dalej to co na słupku jest dla 16" i 17". Nie pamiętam już dokładnie ile mi wyszło, ale siłą rzeczy trochę więcej niż dla 215/45R17. W przypadku 18-tek warto walnąć minimum 2,5 bara. Inaczej będzie zbyt miękko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 potrzebuję możliwie pogorszyć przyczepność wszystkich kół, bo coś nie chce za często padać deszcz w innych autach sposób był prosty: 3-3,5bar; ale w imprezach kumpli widziałem, że również zbyt niskie ciśnienie pogarszało przyczepność opony to zimówki 205/50R16 z bieżnikiem na 1-2mm (na równi ze wskaźnikami zużycia) pozostaje napompować 3,5bar czy może upuścić do 1,9-2bar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 kons6, na jakiej feldze ta opona ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 kons6, na jakiej feldze ta opona ? alu 16" szeroka na chyba 6,5"JJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wwolny Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Ja mam felgi 18"x7", opony 215/40 Yokohama S.Drive - przód 2,6 - tył 2,1 Przód poniżej 2,6 wyglądał jakby było za mało powietrza. Mierzyłem nawet odległość felgi od podłoża i starałem się, żeby tył i przód miał w miarę podobną... Tak sobie wymyśliłem, co by była ta sama powierzchnia styku wszystkich opon z podłożem. Przy przodzie powyżej 2,7 maska "podskakuję" już przy parkingowych prędkościach, a mam zamontowane aerocatch'e. Z kolei tył powyżej 2,2 - auto wyjeżdżało tyłem na zakrętach... Yoko S.Drive mają wzmacniane boki. Myślę, że nie ma uniwersalnego rozwiązania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arosiak Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 kurde każdy wulkanizator mi mówi, że do moich 18/40/225 trzeba 2,5 lub 3.0 dmuchać!!!! bo te gumy tak maja ... czy to prawda? carfit help.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bio-moto Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 3.0? widziałem x6, które w 20" z profilem 35 dmuchane było 2.5 i właściciel mówił, że trochę za dużo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 kurde każdy wulkanizator mi mówi, że do moich 18/40/225 trzeba 2,5 lub 3.0 dmuchać!!!!bo te gumy tak maja ... czy to prawda? carfit help.. to samo chcą z takimi gumami robić i u mnie - ciśnienie w takiej gumie powinno byc na poziomie 2,2-2,3 - nadmuchasz więcej, na zimno - to po rozprężeniu dopiero jest sieczka w oponie i auto skacze po drodze. -- 16 lip 2011, o 10:29 -- Ja mam felgi 18"x7", opony 215/40 Yokohama S.Drive - przód 2,6 - tył 2,1 nie za duża rozbieżność dla centralnego dyferencjału? na zdrowie to mu to z całą pewnością nie wychodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Też kiedyś pytałem dokładnie o to samo i nie uzyskałem odpowiedzi Więc walę 2.3 przód i 2.2 tył - tak zaleca tabliczka w przypadku 17" i jest ok. Nie testowałem innych ustawień. Do 18" napewno trzeba trochę więcej. a ile dokładnie to mysiałbyś potestować ale nie bałbym się raczej tych 2.5 atm. próbuj też o 0.1 mniej lub więcej i patrz na efekty (tylko rób to w ten sam dzień i na tak samo rozgrzanej gumie, coby przekłamań nie było w odczuciach. Ja u sibie w Focusie na 205/50/16 (bardzo twarda opona) mam wytestowane na 2,3. powyżej robi się śliska. Po jazdach na Rakietowej gdy gumy porządnie się rozgrzały to ciśnienie wzrosło do ok 3.5. także musisz testować i znaleźć optimum. Ja mam felgi 18"x7", opony 215/40 Yokohama S.Drive - przód 2,6 - tył 2,1 strasznie duża różnica... wydaje mi się że na tyle masz stanowczo za mało do tak niskiego profilu... sprawdzałeś może taką konfigurację: przód 2.5 tył 2.3 ? czy tył dalej uciekałby tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Ja mam 2,3 przód i 2,1 tył na 18 i 17 kach . jest to po wielu próbach najwłaściwesz ciśnienie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 jakie to były próby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzudok Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 jakie to były próby? pewnie wytrzymałosci kregosłupa,na tych nastawach cisniena pewnie nie cierpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się