Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach


pawlaswrc

Rekomendowane odpowiedzi

Też kiedyś pytałem dokładnie o to samo i nie uzyskałem odpowiedzi :P

 

Więc walę 2.3 przód i 2.2 tył - tak zaleca tabliczka w przypadku 17" i jest ok.

 

Nie testowałem innych ustawień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że jak przez chwilę jeździłem w takiej konfiguracji (225/40R18), to sobie przeskalowałem dalej to co na słupku jest dla 16" i 17". Nie pamiętam już dokładnie ile mi wyszło, ale siłą rzeczy trochę więcej niż dla 215/45R17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Pamiętam, że jak przez chwilę jeździłem w takiej konfiguracji (225/40R18), to sobie przeskalowałem dalej to co na słupku jest dla 16" i 17". Nie pamiętam już dokładnie ile mi wyszło, ale siłą rzeczy trochę więcej niż dla 215/45R17.

 

W przypadku 18-tek warto walnąć minimum 2,5 bara. Inaczej będzie zbyt miękko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

potrzebuję możliwie pogorszyć przyczepność wszystkich kół, bo coś nie chce za często padać deszcz

 

w innych autach sposób był prosty: 3-3,5bar; ale w imprezach kumpli widziałem, że również zbyt niskie ciśnienie pogarszało przyczepność

 

opony to zimówki 205/50R16 z bieżnikiem na 1-2mm (na równi ze wskaźnikami zużycia)

 

pozostaje napompować 3,5bar czy może upuścić do 1,9-2bar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam felgi 18"x7", opony 215/40 Yokohama S.Drive

 

- przód 2,6

- tył 2,1

 

Przód poniżej 2,6 wyglądał jakby było za mało powietrza. Mierzyłem nawet odległość felgi od podłoża i starałem się, żeby tył i przód miał w miarę podobną... Tak sobie wymyśliłem, co by była ta sama powierzchnia styku wszystkich opon z podłożem. Przy przodzie powyżej 2,7 maska "podskakuję" już przy parkingowych prędkościach, a mam zamontowane aerocatch'e.

Z kolei tył powyżej 2,2 - auto wyjeżdżało tyłem na zakrętach...

Yoko S.Drive mają wzmacniane boki. Myślę, że nie ma uniwersalnego rozwiązania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde każdy wulkanizator mi mówi, że do moich 18/40/225 trzeba 2,5 lub 3.0 dmuchać!!!!

bo te gumy tak maja ...

czy to prawda?

 

carfit help..

 

 

to samo chcą z takimi gumami robić i u mnie - ciśnienie w takiej gumie powinno byc na poziomie 2,2-2,3 - nadmuchasz więcej, na zimno - to po rozprężeniu dopiero jest sieczka w oponie i auto skacze po drodze.

 

-- 16 lip 2011, o 10:29 --

 

Ja mam felgi 18"x7", opony 215/40 Yokohama S.Drive

 

- przód 2,6

- tył 2,1

 

 

nie za duża rozbieżność dla centralnego dyferencjału? na zdrowie to mu to z całą pewnością nie wychodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś pytałem dokładnie o to samo i nie uzyskałem odpowiedzi :P

 

Więc walę 2.3 przód i 2.2 tył - tak zaleca tabliczka w przypadku 17" i jest ok.

 

Nie testowałem innych ustawień.

 

Do 18" napewno trzeba trochę więcej. a ile dokładnie to mysiałbyś potestować ale nie bałbym się raczej tych 2.5 atm. próbuj też o 0.1 mniej lub więcej i patrz na efekty (tylko rób to w ten sam dzień i na tak samo rozgrzanej gumie, coby przekłamań nie było w odczuciach.

Ja u sibie w Focusie na 205/50/16 (bardzo twarda opona) mam wytestowane na 2,3. powyżej robi się śliska. Po jazdach na Rakietowej gdy gumy porządnie się rozgrzały to ciśnienie wzrosło do ok 3.5.

także musisz testować i znaleźć optimum.

 

Ja mam felgi 18"x7", opony 215/40 Yokohama S.Drive

 

- przód 2,6

- tył 2,1

strasznie duża różnica... wydaje mi się że na tyle masz stanowczo za mało do tak niskiego profilu... sprawdzałeś może taką konfigurację:

przód 2.5 tył 2.3 ?

czy tył dalej uciekałby tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...