Skocz do zawartości

Gaśnięcie silnika diesla na wolnych obrotach...


kancelista1

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wątpliwą przyjemność przyłączyć się do grona gasnących dieselków. Zaczęły się upały, włączam klimę i niewiele później na skrzyżowaniu - dojeżdżam, hamuję silnikiem, sprzęgło i luz. Chcę ruszyć, a tu cisza. Na tablicy ciemno (tylko zielona kontrolka świateł mijania) i silnik wyłączony. W ciągu tygodnia zgasł mi 6 razy.

Nie jestem pierwszy, a wielu użytkowników nie korzysta z tego forum w ogóle. Skoro tylu forumowiczów ma tę przypadłość, to moim zdaniem jest to problem, z którym coś należy zrobić w centrali.

Auto ma przebieg 87 tys km, nie chciałbym, żeby mi w newralgicznej sytuacji na skrzyżowaniu zgasło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

boję się że będzie to miało wpływ na turbinę; zgaszona w taki upał np po trasie bo tak mi dziś zgasł samochód raczej nie ma smarowania. Sam przestrzegam chłodzenia turbiny i szkoda by było zmarnować swoją pracę w wyniku wady konstrukcyjnej/technicznej diselka i klimy.

mam nadzieję, że będzie jakaś akcja naprawcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dotyka mnie od zeszłego roku, opisywałem go również w dziale poświęconym outbackowi.

Mój serwis zdecydował o wymianie sprężarki kilmy po kilku nieudanych próbach poszukiwania usterki.

Czekam i podziele się wrażeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boję się że będzie to miało wpływ na turbinę; zgaszona w taki upał np po trasie bo tak mi dziś zgasł samochód raczej nie ma smarowania. Sam przestrzegam chłodzenia turbiny i szkoda by było zmarnować swoją pracę w wyniku wady konstrukcyjnej/technicznej diselka i klimy.

mam nadzieję, że będzie jakaś akcja naprawcza

 

Turbina nie wymaga chłodzenia :!: , gasniecie jej nie zaszkodzi.( wstepnie proponuje zmiane paliwa jeśli gasniecie sporadyczne. jeżeli to nie pomoże to aso ale z prezentacją mechanikowi w jakich konkretnie okolicznosciach :idea: silnik gasnie.

 

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo raczej wykluczam... Zgasł mi np. we Włoszech, zalany niemieckim Shellem, ogólnie tankuję głównie na Shellu i BP, cały czas V-power i BP-Ultimate... Nie tankuję na podrzędnych stacjach, trzymam się kilku dużych, sprawdzonych. Problem polega na tym, że nie potrafię "spowodować" zgaśnięcia auta... Jeździłem z mechanikiem chyba z pół godziny i nic. Auto jednego dnia zgaśnie 4-5 razy, następnego już nie. Pokonuję codziennie bardzo zbliżoną trasę, autem nie jeździ nikt inny. Technika jazdy chyba poprawna (bo sprzęgło wytrzymało już 58.000 ;p).

Przy przeglądzie na 60.000 zostawię auto na dłużej i zobaczymy, co z tego wyniknie... Podzielę się wrażeniami oczywiście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tylko jedna zależność jaką zauważyłęm: temperatura otoczenia. jeśli jest wiecej niż około +27 stopni to gaśnie.

Jak jest 24 to juz nie gasnie. Oczywiście w obu przypadkach chodzi klimatyzacja. Gaśnie zarówno przy klimie ustawionej manualnie jak i w trybie auto.

Paliwa tankuje dobrej jakości.

Trasy tylko długie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich,

 

Z przykrością muszę przyznać, że jakiś miesiąc/półtora temu dołączyłem do grona "gasnących" użytkowników legasia 2.0D (MY08, 53kkm przebiegu). Postaram się podać parę swoich objawów i spostrzeżeń co do tego problemu:

- gaśnie bez względu na to czy silnik zimny, czy też już rozgrzany

- paliwo nie ma wpływu (testowane na BP Ultimate i Shell V-Power)

- przy temperaturze 10-20st. gaśnie bardzo rzadko (raz na 2-3 dni)

- przy temperaturze ok 30st jest to b.częsty objaw (ostatnio 3-4 razy w ciągu 30 minut)

- przy delikatnym hamowania (czytaj 2km przed światłami ;-)) brak objawów

- najczęściej da się wywołać objaw, gdy przy ok 2000 obrotów na 2-jce zacznie się śrendio-(tak na 60-70%) hamować wciskając i trzymając sprzęgło tuż po rozpoczęciu hamowania

 

Dodatkowo jakiś miesiąc temu zapaliła mi się kontrolka silnika (OBDCode P0107 - niskie ciśnienie z kolektora ssącego). Kontrolka zgasła po 1.5 dnia (mniej więcej jak mi sugerowali w serwisie po 3 uruchomieniach auta i przejechaniu paru kilometrów na każdy uruchomieniu). Błąd nadal pozostał aktywny w komputerze (ale już bez lampki).

 

W chwili obecnej wyjechałem z serwisu, gdzie komputer podczas jazdy nie wykazał rzadnych odchyłów w parametrach pracy silnika. Został przeczyszczony czujnik (ciśnienia?) w kolektorze ssącym. Niestety 2km za serwisem zaliczyłem pierwsze zgaśnięcie :(

 

Niestety (zaznacze laickie!) wnioski jakie się nasuwają po moich doświadczeniach jak również Waszych (po przeczytaniu wątku) to, że b.ciężko będzie zdiagnozować jednoznacznie przyczynę tego problemu.

 

Problem z zaworem EGR czy też całym systemem EGR (jak widać po 2 latach większości zaczął ten problem występować, co u mnie dodatkowo błędem P0107 się objawiło). Mój czujnik w kolektorze był podobno b."sasyfiały", za co, z tego co rozumiem, odpowiada po części system EGR. Podobnie może być z zaworem EGR (może się przytyka?).

 

Z drugiej strony informacja p. Andrzeja iż miał przypadek z pompą klimatyzacji również jest wielce prawdopodobny, gdyż w moim przypadku gdy miałem b.częste przypadki gaśnięcia klimatyzacja działała pełną parą.

 

Osobiście przyjąłbym to za efekt zależności, zarówno zanieczyszczenia w EGR jak i pompa wspólnie dopiero wywołują efekt jaki mamy.

 

Pzdr,

W.

 

ps. przypominam, że jestem laikiem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowsza informacja, jaką udało mi się uzyskać w serwisie, to taka, że FHI wykombinowało jakąś procedurę pozwalającą zdiagnozować problem. Tyle, że trzeba auto oddać do serwisu na 3 dni... A przez 3 dni to można rozłożyć na czynniki pierwsze i złożyć :) Stąd mój wniosek- w dalszym ciągu nikt nic nie wie... Umówiłem się na przyszły tydzień, dam znać jak poszło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja wczoraj odebrałem z serwisu, po 4 dniach. Z udzielonych informacji- za niskie ciśnienie na pompie paliwa- wgrany nowy soft. Przeczyszczony czujnik- chyba od EGR. I ma być dobrze. Dzisiaj cały dzień jeżdżę- i póki co jest git. I mam nadzieję, że tak zostanie ;) Naprawa oczywiście gwarancyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

też mam problem z gaśnięciem na biegu jałowym. po przeglądzie przy 35tys km zaczął gasnąć, nie zaleznie czy klima jest wlaczona czy nie. podjechałam do serwisu, ale miałam wrażenie, że Panowie poprostu stwierdzili, że jestem kobietą i może nie potrafię jezdzić, ale mojemu mężowi też gaśnie. Pan z serwisu się przejechał i stwierdził, ze to wina przepustnicy. przeczyścili i nic. Podjechałam do Warszawy do serwisu i powiedzieli, ze to wina komputera, ze musza go przeprogramowac, ale nie maja programu, wiec kolejny miesiac czekalam. teraz juz maja program i maja to zrobic wiec zobaczymy jak im to wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było za różowo - po tygodniu jeżdżenia znów serwis - tym razem przestał reagować na gaz. Pojedyncze, sporadyczne przypadki, przy trzecim zaświeciła się kontrolka silnika. Diagnoza- przepustnica, podobno brak związku z poprzednią usterką. Przepustnica płynie z Japonii wpław, więc czekam już ponad tydzień. Jutro ma dopłynąć. Zobaczymy ;) Olenka- nie zrażaj się, ale i nie daj się zbyć. Powiedz, że jak Ci nie wierzą, to niech zadzwonią do Wrocławia, tam naprawiali takiego granatowego, to wiedzą co i jak ;) I nie daj się zbyć- bo to w końcu o bezpieczeństwo chodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...