maciasd Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Mam wątpliwą przyjemność przyłączyć się do grona gasnących dieselków. Zaczęły się upały, włączam klimę i niewiele później na skrzyżowaniu - dojeżdżam, hamuję silnikiem, sprzęgło i luz. Chcę ruszyć, a tu cisza. Na tablicy ciemno (tylko zielona kontrolka świateł mijania) i silnik wyłączony. W ciągu tygodnia zgasł mi 6 razy. Nie jestem pierwszy, a wielu użytkowników nie korzysta z tego forum w ogóle. Skoro tylu forumowiczów ma tę przypadłość, to moim zdaniem jest to problem, z którym coś należy zrobić w centrali. Auto ma przebieg 87 tys km, nie chciałbym, żeby mi w newralgicznej sytuacji na skrzyżowaniu zgasło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 boję się że będzie to miało wpływ na turbinę; zgaszona w taki upał np po trasie bo tak mi dziś zgasł samochód raczej nie ma smarowania. Sam przestrzegam chłodzenia turbiny i szkoda by było zmarnować swoją pracę w wyniku wady konstrukcyjnej/technicznej diselka i klimy. mam nadzieję, że będzie jakaś akcja naprawcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macieksns Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Problem dotyka mnie od zeszłego roku, opisywałem go również w dziale poświęconym outbackowi. Mój serwis zdecydował o wymianie sprężarki kilmy po kilku nieudanych próbach poszukiwania usterki. Czekam i podziele się wrażeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 boję się że będzie to miało wpływ na turbinę; zgaszona w taki upał np po trasie bo tak mi dziś zgasł samochód raczej nie ma smarowania. Sam przestrzegam chłodzenia turbiny i szkoda by było zmarnować swoją pracę w wyniku wady konstrukcyjnej/technicznej diselka i klimy. mam nadzieję, że będzie jakaś akcja naprawcza Turbina nie wymaga chłodzenia :!: , gasniecie jej nie zaszkodzi.( wstepnie proponuje zmiane paliwa jeśli gasniecie sporadyczne. jeżeli to nie pomoże to aso ale z prezentacją mechanikowi w jakich konkretnie okolicznosciach silnik gasnie. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 to z turbiną spadł mi kamień z serca paliwo to Dynamic Diesel na Lotosie; Na BP też jest paliwo z Lotosu (taką umowę mają). nie wiem na co lepsze mozna zmienić? w Polsce to chyba jeszcze tylko Orlen ma z innego żródła paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zed Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Paliwo raczej wykluczam... Zgasł mi np. we Włoszech, zalany niemieckim Shellem, ogólnie tankuję głównie na Shellu i BP, cały czas V-power i BP-Ultimate... Nie tankuję na podrzędnych stacjach, trzymam się kilku dużych, sprawdzonych. Problem polega na tym, że nie potrafię "spowodować" zgaśnięcia auta... Jeździłem z mechanikiem chyba z pół godziny i nic. Auto jednego dnia zgaśnie 4-5 razy, następnego już nie. Pokonuję codziennie bardzo zbliżoną trasę, autem nie jeździ nikt inny. Technika jazdy chyba poprawna (bo sprzęgło wytrzymało już 58.000 ;p). Przy przeglądzie na 60.000 zostawię auto na dłużej i zobaczymy, co z tego wyniknie... Podzielę się wrażeniami oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 jest tylko jedna zależność jaką zauważyłęm: temperatura otoczenia. jeśli jest wiecej niż około +27 stopni to gaśnie. Jak jest 24 to juz nie gasnie. Oczywiście w obu przypadkach chodzi klimatyzacja. Gaśnie zarówno przy klimie ustawionej manualnie jak i w trybie auto. Paliwa tankuje dobrej jakości. Trasy tylko długie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 za gasniecie silnika diesela na wolnych obrotach odpowiedzialny jest zawor egr.podlegac to powinno wyianie na gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kancelista1 Opublikowano 22 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Miałem w ramach tej usterki czyszczony zawór EGR. Nie wiem, czy powinien on podlegać wymianie, czy jedynie czyszczeniu....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 czy ktos slyszl o tym zeby tem przewod od egr-u odlaczyc i zatkac tak aby nie pchal spalim do kolektora dolotowego.gdzies tak slyszalem ze da sie tak zrobic,czy ktos tak probowal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yelayon Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Witam wszystkich, Z przykrością muszę przyznać, że jakiś miesiąc/półtora temu dołączyłem do grona "gasnących" użytkowników legasia 2.0D (MY08, 53kkm przebiegu). Postaram się podać parę swoich objawów i spostrzeżeń co do tego problemu: - gaśnie bez względu na to czy silnik zimny, czy też już rozgrzany - paliwo nie ma wpływu (testowane na BP Ultimate i Shell V-Power) - przy temperaturze 10-20st. gaśnie bardzo rzadko (raz na 2-3 dni) - przy temperaturze ok 30st jest to b.częsty objaw (ostatnio 3-4 razy w ciągu 30 minut) - przy delikatnym hamowania (czytaj 2km przed światłami ;-)) brak objawów - najczęściej da się wywołać objaw, gdy przy ok 2000 obrotów na 2-jce zacznie się śrendio-(tak na 60-70%) hamować wciskając i trzymając sprzęgło tuż po rozpoczęciu hamowania Dodatkowo jakiś miesiąc temu zapaliła mi się kontrolka silnika (OBDCode P0107 - niskie ciśnienie z kolektora ssącego). Kontrolka zgasła po 1.5 dnia (mniej więcej jak mi sugerowali w serwisie po 3 uruchomieniach auta i przejechaniu paru kilometrów na każdy uruchomieniu). Błąd nadal pozostał aktywny w komputerze (ale już bez lampki). W chwili obecnej wyjechałem z serwisu, gdzie komputer podczas jazdy nie wykazał rzadnych odchyłów w parametrach pracy silnika. Został przeczyszczony czujnik (ciśnienia?) w kolektorze ssącym. Niestety 2km za serwisem zaliczyłem pierwsze zgaśnięcie Niestety (zaznacze laickie!) wnioski jakie się nasuwają po moich doświadczeniach jak również Waszych (po przeczytaniu wątku) to, że b.ciężko będzie zdiagnozować jednoznacznie przyczynę tego problemu. Problem z zaworem EGR czy też całym systemem EGR (jak widać po 2 latach większości zaczął ten problem występować, co u mnie dodatkowo błędem P0107 się objawiło). Mój czujnik w kolektorze był podobno b."sasyfiały", za co, z tego co rozumiem, odpowiada po części system EGR. Podobnie może być z zaworem EGR (może się przytyka?). Z drugiej strony informacja p. Andrzeja iż miał przypadek z pompą klimatyzacji również jest wielce prawdopodobny, gdyż w moim przypadku gdy miałem b.częste przypadki gaśnięcia klimatyzacja działała pełną parą. Osobiście przyjąłbym to za efekt zależności, zarówno zanieczyszczenia w EGR jak i pompa wspólnie dopiero wywołują efekt jaki mamy. Pzdr, W. ps. przypominam, że jestem laikiem ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zed Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Najnowsza informacja, jaką udało mi się uzyskać w serwisie, to taka, że FHI wykombinowało jakąś procedurę pozwalającą zdiagnozować problem. Tyle, że trzeba auto oddać do serwisu na 3 dni... A przez 3 dni to można rozłożyć na czynniki pierwsze i złożyć Stąd mój wniosek- w dalszym ciągu nikt nic nie wie... Umówiłem się na przyszły tydzień, dam znać jak poszło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kugi Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Dołączam do grona, niecałe 40kkm i te same objawy... Tylko na WŁĄCZONEJ klimatyzacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yelayon Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Witajcie, Dzisiaj otrzymałem informację, że podobno gaśnięcie to jest kwestia software'owa. Do serwisu zostało już (podobno wczoraj) dostarczone nowe oprogramowanie i za tydzień jadę załadować je do swojego legasia. Pzdr, W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zed Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 A ja wczoraj odebrałem z serwisu, po 4 dniach. Z udzielonych informacji- za niskie ciśnienie na pompie paliwa- wgrany nowy soft. Przeczyszczony czujnik- chyba od EGR. I ma być dobrze. Dzisiaj cały dzień jeżdżę- i póki co jest git. I mam nadzieję, że tak zostanie Naprawa oczywiście gwarancyjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 a to nie jest ten sam soft, który ma ułatwić operowanie sprzęgłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 tak z pewnoscia podobno sa tez pola gdzie mozna odhaczyc 180 KM lub 200 KM ale wtedy opcja sprzegla aktywowana jest automatycznie :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zed Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Hehe, na szczęście nie ;] moje sprzęgło działało, działa i ma działać przynajmniej do 100 tys. km ;] a później sie wsadzi Exedy ;] i odhaczy opcję na 200KM ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Dołączam do szanownego grona. Wczoraj zgasł pierwszy raz. Klima włączona. Przebieg 38 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Hehe, na szczęście nie ;] moje sprzęgło działało, działa i ma działać przynajmniej do 100 tys. km ;] a później sie wsadzi Exedy ;] i odhaczy opcję na 200KM ;] o 200 zapomnij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zed Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 No to może chociaż 154 ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olenka Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Witam, też mam problem z gaśnięciem na biegu jałowym. po przeglądzie przy 35tys km zaczął gasnąć, nie zaleznie czy klima jest wlaczona czy nie. podjechałam do serwisu, ale miałam wrażenie, że Panowie poprostu stwierdzili, że jestem kobietą i może nie potrafię jezdzić, ale mojemu mężowi też gaśnie. Pan z serwisu się przejechał i stwierdził, ze to wina przepustnicy. przeczyścili i nic. Podjechałam do Warszawy do serwisu i powiedzieli, ze to wina komputera, ze musza go przeprogramowac, ale nie maja programu, wiec kolejny miesiac czekalam. teraz juz maja program i maja to zrobic wiec zobaczymy jak im to wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zed Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Żeby nie było za różowo - po tygodniu jeżdżenia znów serwis - tym razem przestał reagować na gaz. Pojedyncze, sporadyczne przypadki, przy trzecim zaświeciła się kontrolka silnika. Diagnoza- przepustnica, podobno brak związku z poprzednią usterką. Przepustnica płynie z Japonii wpław, więc czekam już ponad tydzień. Jutro ma dopłynąć. Zobaczymy Olenka- nie zrażaj się, ale i nie daj się zbyć. Powiedz, że jak Ci nie wierzą, to niech zadzwonią do Wrocławia, tam naprawiali takiego granatowego, to wiedzą co i jak I nie daj się zbyć- bo to w końcu o bezpieczeństwo chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yelayon Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witajcie, Od prawie 3 tygodni na nowym oprogramowaniu i z "gaśnięciem" wszystko już w porządku -nie zdarzyło się ani razu. Pzdr, W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olenka Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 U mnie równiez wgrano nowe oprogramowanie i problem się rozwiązał Samochód sprawuje się bez zarzutów Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się