kancelista1 Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Mam Legacy 2.0 D. Przebieg 51 000 km. Od prawie początku używania tego auta mam problem. Najpierw gaśnięcie silnika zdarzało się przy redukcji z biegu trzeciego na drugi, a ostatnio doszła inna okoliczność. Zrzucenie na wolny bieg i .... silnik gaśnie... Tak naprawdę nie ma znaczenia, czy silnik jest rozgrzany, czy dopiero się nagrzewa. W ciągu dnia mogę naliczyć od 2 do 5 zgaśnięć. Robię około 40 km w mieście. Sądziłem, że to może technika jazdy, choć mam za sobą przejechane około 400 tysięcy kilometrów. Dałem więc do jazdy mój samochód bratu oraz wspólnikowi. I ... nie obyło siębez zgaśnięć. Więc chyba nie moja wina. Podczas przeglądu na 30 tysięcy w ASO moja uwaga została chyba lekko wyśmiana, choć podobno wgrano raz jeszcze oprogramowanie. I co? I nic, niestety.. Myślę, że moje uwagi ASO będzie ingnorować, bo ciężko w czasie jazdy próbnej wymusić na zawołanie takie objawy... Co Wy na to? Co byście zrobili i jaką usterkę przeczuwacie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 jezdzisz glownie po miescie? Moze FAP sie nie regeneruje, zapycha sie i dlatego gasnie? moze masz gdzies nieszczelnosc w dolocie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kancelista1 Posted May 20, 2010 Author Share Posted May 20, 2010 Myślę, że gdyby FAP się nie regenerował, to zapaliłaby się kontrolka. Poza tym zgodnie z instrukcją - pod pretekstem wyjazdów służbowych - wyjeżdżam w trasę i czyszczę filtr cząstek stałych poprzez jazdę z określoną prędkością. To samo robię w mieście przyśpieszając w mocny sposób... Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 filtr w legacy jest otwarty i ta procedura nie ma chyba większego znaczenia? mnie gasł na początku, potem go opanowałem :wink: jak ruszasz na półsprzęgle bez dodania gazu też ci gaśnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kancelista1 Posted May 20, 2010 Author Share Posted May 20, 2010 W trakcie ruszania zgasł mi dwa razy, zaraz po jego kupnie, kiedy siłą rzeczy byłem niedoświadczonym użytkownikiem:). Natomiast ja zawsze dodaję troszkę gazu:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Miałem kiedyś chyba podobny objaw. Silnik zamiast "wyjść" z wolnych obrotów gasł. Raz przydarzyło mi się takie coś podczas ruszania ze skrzyżowania, innym razem po zmianie biegu 1->2. Zgłosiłem w ASO. Przeczyścili jakiś zaworek, zalecili obserwacje i powrót w razie gdyby nie pomogło. Ale pomogło. Nie wiem dokładnie co to za zaworek. Ale podobno odpowiada za prace silnika na wolnych obrotach. Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Przeczyścili jakiś zaworek, zalecili obserwacje i powrót w razie gdyby nie pomogło. Ale pomogło. Nie wiem dokładnie co to za zaworek. Ale podobno odpowiada za prace silnika na wolnych obrotach. Przypomina mi się wiecznie zapychająca się dysza wolnych obrotów w maluchu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Miałem przypadek , że pompa klimatyzacji powodowała gasnięcie silnika. Po wymianie problem zniknął.Proszę sprawdzić czy te sporadyczne gasnięcia występuja przy wyłączonej klimatyzacji. AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
kancelista1 Posted May 22, 2010 Author Share Posted May 22, 2010 Postaram się tak zrobić, przy czym jazda z maju bez kllimatyzacji będzie wymagała ode mnie heroicznej odwagi i samozaparcia:).:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kancelista1 Posted May 23, 2010 Author Share Posted May 23, 2010 No więc robiłem dzisiaj testy z gaśnięciem silnika i powiem tak. Na długości mniej więcej 10 kilometrów silnik zgasł 3 razy. Pewna prawidłowość to niewielka prędkość, dość sporo mocy skierowanej na klimatyzację wnętrza - pokazywało 6 kresek na wyświetlaczu panelu klimatyzacji- i gaśnięcie silnika następowało na biegu jałowym przy hamowaniu. To było tak, jakby silnik został nieco zduszony dużym poborem z innego urządzenia. To oczywiście tylko i wyłącznie przemyślenia laika. Najgorzej, że nie jestem w stanie nadać temu problemowi pewnej regularności, żeby gasł na zawołanie... No i obawiam się, że mój serwis w Poznaniu uzna to za totalne brewerie.. Już raz to zgłaszałęm i wgrano nowe oprogramowanie i niczego nie znaleziono, niestety... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Klimatyzacja miała byc wyłączona..... AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
kancelista1 Posted May 23, 2010 Author Share Posted May 23, 2010 I była przez 10 minut, Panie Andrzeju. Wtedy rzeczywiście do niczego nie doszło, tzn. silnik nie zgasł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 I była przez 10 minut, Panie Andrzeju. Wtedy rzeczywiście do niczego nie doszło, tzn. silnik nie zgasł No to jakby sie rozjasnilo. Zjawisko gasniecia auta jest trudne do uzyskania ( a wystepuje i najczęsciej tylko własciciel potrafi je zademonstrować ) jeżeli przeszkadza , to przekazac wiedzę i zademonstrowac w odpowiednim aso . ( z klima i bez) AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
kancelista1 Posted May 23, 2010 Author Share Posted May 23, 2010 Czy mogę się powołać na przykład warszawski, gdzie dość długo rozgryzaliście Państwo sprawę pewnego outbacka z tym samym problemem? Znalazłem wątek na forum:). Jestem z Poznania i moje najbliższe ASO to Subaru Kocar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Czy mogę się powołać na przykład warszawski, gdzie dość długo rozgryzaliście Państwo sprawę pewnego outbacka z tym samym problemem? Znalazłem wątek na forum:). Jestem z Poznania i moje najbliższe ASO to Subaru Kocar. Chyba tak. Znamy sie więc tel. moge potwierdzić.....o ile gasnie z klimą a z wyłączoną nie 8) AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
kancelista1 Posted May 24, 2010 Author Share Posted May 24, 2010 Nie odpisywałem dość długo, ale specjalnie chciałem znać wyniki moich testów z całego dnia. Otóż bez klimatyzacji nie zgasł w ogóle, natomiast z klimatyzacją 4 razy... Mam nadzieję, że to jest to:) Serdecznie pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
ASAHI Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Najprawdopodobnie generujesz tak duże ilości ciepła że klima musi pracować na pełnej mocy i pobiera taka ilość energii że powoduje to wręcz zatrzymanie pracy silnika który nie jest w stanie jej wytworzyć. A tak na poważnie może się sprężarka zacierać czy jak się tam to nazywa i powodowac takie opory że silnik się zatrzymuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qfl Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 Miałem ten sam problem, przeszedł gdy zacząłem regularnie zalewać silnik lotosem dynamic. Diesle subaru są bardzo wrażliwe na jakość paliwa ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kancelista1 Posted May 30, 2010 Author Share Posted May 30, 2010 Ja z kolei zalewam li tylko i wyłącznie (zgodnie z rekomendacją Subaru) Statoilem Gold, więc nie sądzę, żebym lał coś złego:). Zdarzył mi się Shell, ale to było w Niemczech, więc nie sądzę, żeby to była kwestia paliwa:). W środę auto idzie na "badanie":) Link to comment Share on other sites More sharing options...
toja Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 ja tez mam podobne objawy tzn czasami gasnie na biegu jalowym ale glownie w korku i na zimnym silniku,pojawia sie jednoczesnie czeck engine i trakcja,klima zawsze jest off, co to moze byc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 a te kontrolki to nie zapalają się zawsze jak przekręcasz kluczyk? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
toja Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zed Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Witam Szanownych... Widzę, że problem wcale nie jest taki rzadki... Mam to samo, z tym, że auto gaśnie raczej przy rozgrzanym silniku, w momencie wciśnięcia sprzęgła, puszczenia gazu. Obroty nie zatrzymują się na 700 tak jak powinny, tylko lecą w dół. Nie wyświetla się żaden błąd. Przebieg- 57000. W ASO byłem już 3 razy, za pierwszym razem nie znaleźli nic, stwierdzili, że kiedyś coś podobnego chyba widzieli, ale że nie ma żadnego błędu, to nie ma pewności. Zamówili jakiś czujnik, zaprosili na wymianę. Wymiana czujnika nic nie dała. Przy kolejnej wizycie przyznali, że czujnik to tak trochę na czuja wymienili, poczyścili, poszperali, pojeździli... Jak na złość- nie zgasł. Problem jest taki, że auto nieraz wytrzyma tydzień i nie zgaśnie, a nieraz gaśnie 5 razy dziennie. Nie jestem przekonany co do triku z klimą, bo problem mam od zimy, a zimą... było zimno Chociaż nie wiem, czy AC było wyłączone. Spróbowałbym pojeździć z wyłączoną klimą, ale ostatnio jest 30 stopni na dworze... Gdyby komuś udało się znaleźć jednoznaczne rozwiązanie problemu- z chęcią posłucham. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rzemanki Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Szuka człowiek, a tu już cały wątek. Ten sam objaw. Występuje od kilku dni – tak jak upały. Klima chodzi praktycznie ma maxa. Przy redukcji z 3 na 2 czy też podczas dojeżdżania np. do świateł i wysprzęglenia w ostatniej fazie – silnik gaśnie. Teraz pytanie do Pana Andrzeja: wina klimatyzacji? Jeśli klima jest wyłączona to auto nie gaśnie. Sprawdzone przy 30 stopniach – w sumie jazda z otwartym dachem i wszystkimi oknami tez jest atrakcją; ale sporadycznie. Napęd klimy się dość często włącza (oczywiście jeśli jest włączona) nawet podczas postoju; stąd wnioskuje, że generuje duże obciążenie dla silnika. Czyżby nie dawała sobie rady przy dużych upałach? lub zaczyna coś padać i gaśnięcie jest pierwszym objawem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kancelista1 Posted June 10, 2010 Author Share Posted June 10, 2010 No cóż. Teraz czekam na telefon od Pana Włodzimierza Kociałkowskiego, który obiecał zadzwonić do Pana Andrzeja Kopera w sprawie tego mojego problemu. Byłem w ASO Kocar w zeszłą środę. Samochód został dokładnie przebadany przez komputer. Z tego co wiem przeczyszczony został zawór EGR i .... samochód zaczął mieć dokładnie takie same problemy jak dawniej po pierwszym wyłączeniu silnika. Jestem teraz w Szczecinie. To około 240 km od Poznania. W drodze auto zgasło 7 razy. Na szczęście w trasie rzadko hamuje się na światłach:). Wygląda mi na to, że jest to ewidentny problem klimatyzacji, ponieważ miałem mnóstwo czasu, żeby przełączać klimatyzację na sam wiatrak i na odwrót, oglądając przy tym reakcję obrotomierza. Coś nasz szacowny producent aut z silnikiem diesla skopał:)... Może czas na interwencję SIP???? Może SIP powinno jednak wysłać notkę to centrali w Japonii w tej sprawie. Przydałaby się akcja serwisowa.., bo widać po wpisach, że problem narasta. Dam wszystkim znać, co zrobiło ASO w Poznaniu, pod warunkiem, żę ASO odezwie:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now