Jump to content

[CzK] 1.9 TDI, 2.0 TDI czy coś innego ?


Heller

Recommended Posts

[Czas Kupić]

 

 

Przymierzam się w najbliższym czasie do zmiany dupowozu.

 

Ma być diesel i do tego wygodny (żeby jakiś kontrast dla Imprezy był) ;) i ma dac się zchipować żeby trochę dynamiczniej i szybciej było niż w serii.

 

 

Piniondze do wydania to 35-40 tyś PLN

 

Mój wybór padł na A3 2003-2005 z silnikiem 2.0 TDI

 

 

 

 

Dobre to jest ?

 

Czy lepiej brać 2.0 TDI czy 1.9 TDI ?

 

Jaka jest między nimi różnica jeśli chodzi o kulturę pracy i późniejsze możliwości grzebania ?

 

 

 

 

A może za te pieniądze lepiej jakiegoś innego dyszla wybrać ?

 

(BMW 3 compact ?, Golf tdi ?)

 

 

 

 

 

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

2.0TDI mają raczej kiepska opinie jeśli chodzi o trwałość. Tu masz przykładowa historię z 2.0TDI ale takich historii jest trochę:

http://vwszrot.pl/

nie wiem czy i kiedy zostały te sprawy poprawione bo wiadomo, że 2.0TDI jest kilka a że nie jestem fanem VW to i nie sledziłem

Link to comment
Share on other sites

2.0TDI mają raczej kiepska opinie jeśli chodzi o trwałość. Tu masz przykładowa historię z 2.0TDI ale takich historii jest trochę:

http://vwszrot.pl/

nie wiem czy i kiedy zostały te sprawy poprawione bo wiadomo, że 2.0TDI jest kilka a że nie jestem fanem VW to i nie sledziłem

Ciekawe, dobre i mogę tylko dodać, że w takim samym pasku tylko z 2007 należącym do mojego kumpla turbina padła po 20kkm... cóż, jak już kiedyś pisałem:

hiszpańska precyzja, niemiecki temperament :twisted:

 

jedyna rzecz jaką można dodać in plus, to taka, że do ałdi szły komponenty lepszej jakości (wiem o tym bo mam kumpli w VW w Polkowicach :wink: )

Link to comment
Share on other sites

A może za te pieniądze lepiej jakiegoś innego dyszla wybrać ?

(BMW 3 compact ?, Golf tdi ?)

Może Octavię? Części tanie, serwis tani, tuningować chipy i całokształt można do woli. Za 40 baniek można kupić "prawie nówkę". Ja jakbym miał do wyboru Golfa i Okcię, nie zastanawiałbym się ani sekundy.

Link to comment
Share on other sites

I tak sie wlsnie ploty rozchodza , ktos tam slyszal ktos tam widzial........... turbiny padaly bo byly rumunskie a nie hiszpanskie :wink:

 

2.0TDI mają raczej kiepska opinie jeśli chodzi o trwałość. Tu masz przykładowa historię z 2.0TDI ale takich historii jest trochę:

http://vwszrot.pl/

nie wiem czy i kiedy zostały te sprawy poprawione bo wiadomo, że 2.0TDI jest kilka a że nie jestem fanem VW to i nie sledziłem

 

jak by pan troche zglebil temat to by sie pan dowiedzial ze A3 ma z silnikiem passata wiele i nie wiele wspolnego :wink: , wiele i bo maja te same bloki , glowice , PD a nie wiele bo inaczej rozwiazaly dol silnika w ktorym problem opisany z tej stronki wogole nie wystepuje co czyni go znacznie lepszym silnikiem niz ten z passata i A4 a zla slawa tych silnikow powstala wlasnie po problemach opisanych wyzej w pasku i A4.

A3 bradzo fajne troche takim pojezdzilem ( 1,9 ) i dlatego bym sobie darowal ten motor bo to auto dla emeryta , a jak 2.0 to zdecydowanie po 2005 roku ( wczesniej pekaly glowice )

 

A swoja droga ten model passata to najbardziej gówniane auto jakim miałem okazje jeździć , i żal mi bardzo tych panow w krawatach którzy puszą sie na światłach z przekonaniem jaka to ja furę mam , a zwyczajnie dali sie wydymać

Link to comment
Share on other sites

Dodam, że do tej pory nie kupiłem nigdy diesla... kilkoma jeździłem ale zawsze kiedy kupowałem to była to benzyna.

 

Zależy mi mocno nad kulturą pracy i jak najmiejszym efekcie traktora.

 

Szukam kompakta więc Octavia raczej nie była brana pod uwagę...

 

Bmw jedynka jest jakaś taka .. brzydka.. hitlerowska... ;>

Link to comment
Share on other sites

...Zależy mi mocno nad kulturą pracy i jak najmiejszym efekcie traktora.

To tylko Common Rail, PD są straszne pod tym względem i właśnie chodzą jak traktor, niezależnie od tego czy to będzie Audi czy VW...(z autopsji :mrgreen: )

 

...Bmw jedynka jest jakaś taka .. brzydka.. hitlerowska... ;>

Słyszałem bardzo dobre opinie o tym samochodzie, niemniej jednak mnie osobiście też się nie podoba... :|

Link to comment
Share on other sites

z małych najbardziej przypadło mi AUDI A3 Sportback 2,0TDI z DSG

 

 

uważaj na 1,9TDI 105KM, nic to nie jedzie a pali jak smok :|

Link to comment
Share on other sites

A to, że jako były właściciel "nowoczesnego" turbo diesla, mówię : Kup sobie benzynę.

Może przy tym przebiegu coś tam zaoszczędzisz, ale jest wielce prawdopodobne, że na koniec wyjdziesz gorzej.

Tym bardziej nie bedzie nic z tego :

Zależy mi mocno nad kulturą pracy i jak najmiejszym efekcie traktora
Link to comment
Share on other sites

A to, że jako były właściciel "nowoczesnego" turbo diesla, mówię : Kup sobie benzynę.

Może przy tym przebiegu coś tam zaoszczędzisz, ale jest wielce prawdopodobne, że na koniec wyjdziesz gorzej.

Tym bardziej nie bedzie nic z tego :

Zależy mi mocno nad kulturą pracy i jak najmiejszym efekcie traktora

 

z tym się trzeba zgodzić. Nowszy diesel opłaci się przy sporych przebiegach, jeśli nie masz zamiaru rombać autem nie wiadomo ile km kupuj benzynę.

Lepiej wydać trochę więcej na stacji benzynowej i mieć przyjemność z jazdy niż oszczędzać na stacji a wydawać pieniądze w naprawy, które czasami mogą bardzo dużo kosztować.

Link to comment
Share on other sites

A to, że jako były właściciel "nowoczesnego" turbo diesla, mówię : Kup sobie benzynę.

Może przy tym przebiegu coś tam zaoszczędzisz, ale jest wielce prawdopodobne, że na koniec wyjdziesz gorzej.

Tym bardziej nie bedzie nic z tego :

Zależy mi mocno nad kulturą pracy i jak najmiejszym efekcie traktora

 

 

dokładnie tak :idea: , kup benzyne, nowoczesny diesel jest zdecydowanie droższy w eksploatacji, chyba że kupujesz nowego w salonie i masz zamiar zrobić góra 100tys. km i go sprzedac

Link to comment
Share on other sites

Czy lepiej brać 2.0 TDI czy 1.9 TDI ?

 

Ale sobie dylemat sprawiłeś. Tym bardziej, że oczekujesz kultury pracy od silnika. Zapomnij o 1.9 TDI. 2.0 z common railem będzie zdecydowanie cichszy, ale dźwięk jaki wydaje silnik jest nadal obciachowy. W wątku o boxer diesel przewijało się paru chłopaków, jeżdzących autami z silnikami TDI, spróbuj się ich podpytać o możliwości tunningu. Diesel sprawdzi się na pewno na długich trasach ale przyjemności z jazdy nie oczekuj. Jedyne zalety to niezła elastyczność na wyższych biegach i niskie spalanie. Koszty użytkowania mogą być wysokie jeżeli dojdzie do awarii wtryskiwaczy, koła dwumasowego czy turbo nie wspominając o filtrze DPF. Jak będziesz miał pecha to to co zaoszczędzisz przy dystrybutorze wydasz na serwis. Raczej unikaj zakupu auta wyposażonego w filtr. Przed WRX-em miałem Forda Mondeo tdci, który bezawaryjnie służył mi przez 6 lat, zrobiłem około 150 000 nudnych kilometrów. Teraz mam auto, które pali mi 2 razy tyle, ale czuję, że żyję. Raczej wątpię abym kiedykolwiek przesiadł się na diesla. Jeżeli ja bym miał podobny dylemat jak ty to wybrałbym ......TSI :lol:

 

Posłuchaj rombu i carfita i sobie odpuść dieselka.

Link to comment
Share on other sites

Czy lepiej brać 2.0 TDI czy 1.9 TDI ?

 

Przed WRX-em miałem Forda Mondeo tdci, który bezawaryjnie służył mi przez 6 lat, zrobiłem około 150 000 nudnych kilometrów. Teraz mam auto, które pali mi 2 razy tyle, ale czuję, że żyję.

 

Szczęściarz... ja w swoim wymieniłem wszystko, co pada w dieslu - wtryskiwacze (a był jeżdżony tylko na tzw. olejach napędowych premium), turbina (dostała luzu osiowego i zaczęła pluć olejem do ukł. dolotowego), koło dwumasowe... Przy 200 kkm powiedziałem dość, gdy trzeba było po raz drugi wymieniać wtryski (po raz pierwszy przy 100 kkm).

 

[

Posłuchaj rombu i carfita i sobie odpuść dieselka.

 

Dobrze prawisz...

Link to comment
Share on other sites

Heller kup sobie KIA Ceed 2.0 CRDi - zapiernicza fajnie, wygodne i w wersji najwyzszej niezle wyposazone - w okolicach 40-45 tys kupisz jeszcze auto na gwarancji

 

poza tym dyszel przed 30tka to wiocha :razz:

Link to comment
Share on other sites

Heller kup sobie KIA Ceed 2.0 CRDi - zapiernicza fajnie, wygodne i w wersji najwyzszej niezle wyposazone - w okolicach 40-45 tys kupisz jeszcze auto na gwarancji

 

poza tym dyszel przed 30tka to wiocha :razz:

 

Ceed w wersji 3d są naprawdę fajne, czarna z fajnymi felgami naprawdę się dobrze prezentuję. Dyszel to kupa i tyle :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Forda Mondeo tdci, który bezawaryjnie służył mi przez 6 lat, zrobiłem około 150 000 nudnych kilometrów. Teraz mam auto, które pali mi 2 razy tyle, ale czuję, że żyję. Raczej wątpię abym kiedykolwiek przesiadł się na diesla. Jeżeli ja bym miał podobny dylemat jak ty to wybrałbym ......TSI

pamietaj ze dieslel , dieslowi ja ma A4 tyle ze z quattro obecnie ma pod 200km jezdzi nie gorzej niz WRX prowadzi sie nie gorzej , w zimie daje frajdy tez nie mniej , a pali 2x mniej :mrgreen: ale poza miejszym spalaniem w utrzymaniu kosztuje 2x wiecej :roll:

TFSI toniestety nie ten budzet

Link to comment
Share on other sites

[Czas Kupić]

 

 

Przymierzam się w najbliższym czasie do zmiany dupowozu.

 

Ma być diesel i do tego wygodny (żeby jakiś kontrast dla Imprezy był) ;) i ma dac się zchipować żeby trochę dynamiczniej i szybciej było niż w serii.

 

 

Piniondze do wydania to 35-40 tyś PLN

 

Mój wybór padł na A3 2003-2005 z silnikiem 2.0 TDI

 

 

 

 

Dobre to jest ?

 

Czy lepiej brać 2.0 TDI czy 1.9 TDI ?

 

Jaka jest między nimi różnica jeśli chodzi o kulturę pracy i późniejsze możliwości grzebania ?

 

 

 

 

A może za te pieniądze lepiej jakiegoś innego dyszla wybrać ?

 

(BMW 3 compact ?, Golf tdi ?)

 

 

 

 

 

Pozdro.

Jeśli chodzi o kulturę pracy to jeden i drugi silnik jest na pompowtryskiwaczach więc dość "twardo" i głośno pracujący, szczególnie na wolnych obrotach, ale wyciszenie w czasie jazdy jest ok. 1.9 - zawsze z pompowtryskami, a 2.0 chyba od 2007 ma juz CR.

2.0 Tdi nie ma już tak dobrej opinii jak poprzedniki jeżeli chodzi o wytrzymałość i bezawaryjność np. problemy z głowicami.

Jak chcesz wirusować/dłubać to szukaj auta z silnikiem 1.9 130koni - A4 roczniki 03 i 04 - jednostka ta ma wręcz pancerne graty i wg tunerów na seryjnych tłokach, korbach i panewkach jest w stanie znieść grubo powyżej 200km i 400NM.

Chyba żebyś się skusił jednak na TSI - ale w zakładanym budżecie to raczej nie A4, więc może cos takiego :arrow: http://moto.allegro.pl/item1051074347_s ... super.html . Jeżdżę takim nowym od 2 miesięcy jako dupowozem i jestem bardzo zadowolony - mocy i dynamiki nie brakuje ( 7.9s do setki) - spalanie w warszawskich korkach około 10l/100, w szybkiej trasie około 9l/100, a 100km/h na tempomacie to 5,5 l/100 :shock: - zawieszenie ustawione dość sztywno, ale trochę komfortu zostaje, choć A4 to to nie będzie.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o kulturę pracy to jeden i drugi silnik jest na pompowtryskiwaczach więc dość "twardo" i głośno pracujący, szczególnie na wolnych obrotach, ale wyciszenie w czasie jazdy jest ok. 1.9 - zawsze z pompowtryskami, a 2.0 chyba od 2007 ma juz CR.

 

od siebie jeszcze dodam ze w A3 przez to ze silnik jest poprzecznie nie masz zadnych wibracji i jak bys go nie slyszal myslal bys ze to benzyna.Osobiscie uwazam ze PD ma fajnijszy odglos niz CR ale fakt przy obeznej technologi i downsizengo nie ma sensu kupowac tdi tylko pakowac si w jakies sprytne TFSI.

Link to comment
Share on other sites

więc może cos takiego :arrow: http://moto.allegro.pl/item1051074347_s ... super.html . Jeżdżę takim nowym od 2 miesięcy jako dupowozem i jestem bardzo zadowolony - mocy i dynamiki nie brakuje ( 7.9s do setki) - spalanie w warszawskich korkach około 10l/100, w szybkiej trasie około 9l/100, a 100km/h na tempomacie to 5,5 l/100 :shock: - zawieszenie ustawione dość sztywno, ale trochę komfortu zostaje, choć A4 to to nie będzie.

 

Z tym spalaniem to napewno?, u mnie w firmie sa octavie 1.8tsi, wiec ten sam silnik. Po Krakowie pala ok 14L, trasa ok 8-9. W tescie leona pisali, ze miasto dynamicznie ok 15L, minimalne jakie im sie udalo na trasie (jadac mega oszczednie) to wlasnie ok 5,5L. Wg opinii to vw 1.4tsi jest oszczedny, ale o 1.8 tego jeszcze nie slyszalem, zazwyczaj ludzie mowia, ze dosc duzo pali.

Link to comment
Share on other sites

więc może cos takiego :arrow: http://moto.allegro.pl/item1051074347_s ... super.html . Jeżdżę takim nowym od 2 miesięcy jako dupowozem i jestem bardzo zadowolony - mocy i dynamiki nie brakuje ( 7.9s do setki) - spalanie w warszawskich korkach około 10l/100, w szybkiej trasie około 9l/100, a 100km/h na tempomacie to 5,5 l/100 :shock: - zawieszenie ustawione dość sztywno, ale trochę komfortu zostaje, choć A4 to to nie będzie.

 

Z tym spalaniem to napewno?, u mnie w firmie sa octavie 1.8tsi, wiec ten sam silnik. Po Krakowie pala ok 14L, trasa ok 8-9. W tescie leona pisali, ze miasto dynamicznie ok 15L, minimalne jakie im sie udalo na trasie (jadac mega oszczednie) to wlasnie ok 5,5L. Wg opinii to vw 1.4tsi jest oszczedny, ale o 1.8 tego jeszcze nie slyszalem, zazwyczaj ludzie mowia, ze dosc duzo pali.

Średnio mi wychodzi właśnie 10-10,5 po mieście, chyba że naprawdę w mega korkach to pod 12. Tym autem daje się naprawdę sprawnie jeździć w przedziale 1,5-4 tys obrotów, bo wtedy dysponuje max momentem 250NM i stąd takie spalanie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...