Jump to content

Nowe tłoki kute - stuki ...


Roberto_STI

Recommended Posts

Witam !

 

Do STI MY 2007 2,5 l założyłem nowe CP Pistons. Odpalajac na "zimnym" a pozniej rowniez podczas jazdy (ale juz nie tak głośno) słychac stuki - czuje jakbym miał diesla MB 200. O co chodzi i dlaczego ?

 

pozdrawiam,

Roberto

Link to comment
Share on other sites

ZTCW to silnik z kutymi tłokami zawsze będzie pracował głośniej niż z seryjnymi. Osobiście nie widzialem (tzn słyszałem :wink: ) jeszcze takiego, który by nie był głośniejszy od seryjnego. Porównanie do diesla jest jak najbardziej na miejscu... pierwszy taki silnik mnie normalnie przestraszył. :lol:

Głośna praca wynika z pasowania tłoków. A pasowanie tłoków określane jest przez producenta tych tłoków, więc to chyba jemu można pogratulować efektów dźwiękowych. Ciaśniej są pasowane chyba tłoki Omega, ale one kosztują ze dwa razy tyle co CP Pistons. CP są popularne i szeroko stosowane przez subarowców i do tego chyba cichsze niż np Wiseco.

Link to comment
Share on other sites

ZTCW to silnik z kutymi tłokami zawsze będzie pracował głośniej niż z seryjnymi. Osobiście nie widzialem (tzn słyszałem :wink: ) jeszcze takiego, który by nie był głośniejszy od seryjnego. Porównanie do diesla jest jak najbardziej na miejscu... pierwszy taki silnik mnie normalnie przestraszył. :lol:

Głośna praca wynika z pasowania tłoków. A pasowanie tłoków określane jest przez producenta tych tłoków, więc to chyba jemu można pogratulować efektów dźwiękowych. Ciaśniej są pasowane chyba tłoki Omega, ale one kosztują ze dwa razy tyle co CP Pistons. CP są popularne i szeroko stosowane przez subarowców i do tego chyba cichsze niż np Wiseco.

 

Nie zawsze, są kute tłoki które pracuje jak seria . Omegi też nie są specjalnie ciasno pasowane. CP, WISECO, JE, WOESNER , tłuką sie jak cholera :roll:

Link to comment
Share on other sites

Nie zawsze, są kute tłoki które pracuje jak seria . Omegi też nie są specjalnie ciasno pasowane. CP, WISECO, JE, WOESNER , tłuką sie jak cholera :roll:

 

ktore ?

 

Omegi nie sa specjalnie ciasno ale ciasniej niz CP, Wiseco, JE itp. :D

Link to comment
Share on other sites

Nie zawsze, są kute tłoki które pracuje jak seria . Omegi też nie są specjalnie ciasno pasowane. CP, WISECO, JE, WOESNER , tłuką sie jak cholera :roll:

 

ktore ?

 

Omegi nie sa specjalnie ciasno ale ciasniej niz CP, Wiseco, JE itp. :D

 

np. Mahle , pasowanie robisz prawie jak seria :D

 

Oczywiście wszystko zalezy jaki silnik sie buduje, bo inaczej robisz pasowanie jak bedzie ALS, czy auto typowo do sportu luba bardzo mocne, inaczej na droge, a jeszcze inaczej do dragstera :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Mahle sa cichsze od CP, Wiseco i calej reszty ale do seryjnych bym ich nie porownal :)

 

Cosworth z tego co widze na zdjeciach jest czyms pokryty (tak jak mahle) wiec powinien byc w miare cichy

Link to comment
Share on other sites

Pytanie do Carfita - Hałas hałasem, jak jest z przebiegami - wytrzymałoscią kutych tłoków poszczególnych producentów, widzisz różnice, z Twojego doświadczenia, bo widziałeś ich chyba najwięcej.....tylko proszę nie pisz, że Mahle są najlepsze a reszta gówno.... :) bo wiemy, co sprzedajesz....mahle są bezapelacyjnie bardzo dobre, i chyba najdłużej na rynku zachodnim, oprócz kolbenschmitów, ale inne nie są od razu do niczego....

Link to comment
Share on other sites

Witam Ponownie,

 

Dzieki za Wasze odpowiedzi. W takim razie co robic? Rozbierac motor i od nowa wszystko pasować czy przejechac 5000 tys km aż wszystko się dopasuje

i wtedy zobaczyć czy sie troche bardziej spasowaly i są "cichsze" ?

Link to comment
Share on other sites

Pytanie do Carfita - Hałas hałasem, jak jest z przebiegami - wytrzymałoscią kutych tłoków poszczególnych producentów, widzisz różnice, z Twojego doświadczenia, bo widziałeś ich chyba najwięcej.....tylko proszę nie pisz, że Mahle są najlepsze a reszta gówno.... :) bo wiemy, co sprzedajesz....mahle są bezapelacyjnie bardzo dobre, i chyba najdłużej na rynku zachodnim, oprócz kolbenschmitów, ale inne nie są od razu do niczego....

 

emoto, nie mam troche teraz czasu żeby sie rozpisywac, bo temat jest dość skomplikowany , z trwałością nie ma problemów, ale muszą byc pewne warunki zachowane. Czy założysz Omege, Mahle, CP , itp. trwałość ich jest stosunkowo wysoka ( samych tłoków) , problem pojawia sie z powiekszającym sie pistons slap i powolnym robieniu owalu na tuleji, dlatego czym mniejsze pasowanie tym lepiej, ale nie do każdego zastosowania, tu trzeba sie kierowac wieloma wzgledami.

Link to comment
Share on other sites

Witam Ponownie,

 

Dzieki za Wasze odpowiedzi. W takim razie co robic? Rozbierac motor i od nowa wszystko pasować czy przejechac 5000 tys km aż wszystko się dopasuje

i wtedy zobaczyć czy sie troche bardziej spasowaly i są "cichsze" ?

 

Nic nie robić :idea: nie kombinowac, jeździć i sie przyzwyczaić :D

Link to comment
Share on other sites

I dolewać oleju :mrgreen: .

 

a no własnie, musisz dość czesto sprawdzac olej , możesz ewentulanie założyć taka wkładkę do misy ( cosworth) to produkuje, aby zmniejszyć przedmuch skrzyni korbowej.

Link to comment
Share on other sites

I dolewać oleju :mrgreen: .

 

a no własnie, musisz dość czesto sprawdzac olej , możesz ewentulanie założyć taka wkładkę do misy ( cosworth) to produkuje, aby zmniejszyć przedmuch skrzyni korbowej.

 

 

Tak z raz na 100 km :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

I dolewać oleju :mrgreen: .

 

a no własnie, musisz dość czesto sprawdzac olej , możesz ewentulanie założyć taka wkładkę do misy ( cosworth) to produkuje, aby zmniejszyć przedmuch skrzyni korbowej.

 

 

Tak z raz na 100 km :mrgreen: .

 

miałeś :?: czy zaś wyczytałeś na forum.plotki.pl :twisted::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

I dolewać oleju :mrgreen: .

 

a no własnie, musisz dość czesto sprawdzac olej , możesz ewentulanie założyć taka wkładkę do misy ( cosworth) to produkuje, aby zmniejszyć przedmuch skrzyni korbowej.

 

 

Tak z raz na 100 km :mrgreen: .

 

miałeś :?: czy zaś wyczytałeś na forum.plotki.pl :twisted::mrgreen:

 

Wyczytałem i widziałem takich, co tyle dolewali :razz:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...