joozwa Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Po ostatnim wpuszczeniu forka do lasu musiałem zgłębić temat drgania kiery z powodu zaschniętego błota w zakamarkach stalowych felg. Najpierw chciałem jechać do oponiarza bo dopiero co były wyważone ale potem zaświtało mi, że było coś o tym na forum tyle że ze śniegiem w felgach. Felgi umyłem dokładnie karcherem i przeszło jak ręką odjął. Niby fanie że znalazłem powód tyle że nie uszczęśliwia mnie wizja mycia felg po każdym zjechaniu w las, bo od kiedy mam forka to mocno kuszą mnie nieutwardzone drogi , a czyszczenie tych oryginalnych stalówek to w jest temat na dłuższą tyradę. Zastanawiałem się czy rozwiązaniem nie była by zmiana kół na na alusy. Pytanie więc do tych co nurzali swoje aluminiowe kółka w błocie, czy występuje w nich taki sam problem? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Błoto nie wybiera sobie, że do alusów nie będzie się przyklejać, a do stalówek tak, raczej różnic nie będzie. Prędzej bym kombinował zmiana na inny wzór felg w których mniej błota by się miało gdzie gromadzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Nieco pomoże używanie kołpaczków plastikowych na stalówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patolesco Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 przy miękkim błocie kołpacze nie zdadzą egzaminu- błoto wlewa się od wewnętrznej strony i zastyga w każdym zakamarku. alusy są o tyle wygodne, że łatwiej dotrzeć strumieniem wody przy myciu:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joozwa Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Prędzej bym kombinował zmiana na inny wzór felg w których mniej błota by się miało gdzie gromadzić. alusy są o tyle wygodne, że łatwiej dotrzeć strumieniem wody przy myciu:-) I to są dwa bardzo konkretne argumenty za alusami. Opony mam nówki yoko geolandar więc muszę znaleźć alusy 15". Chyba z Imprezy podejdą, tylko nie wiem czy ET jest to samo. dzięki i pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Miałem taki wzór felg alu, że w sumie nie miałem większych problemów z zalegającym błotem. A nawet jak się naprzyklejało brałem byle kijem, trochę podłubałem i drgania były mniejsze. W sumie mam te felgi (15cali) na sprzedaż ale na środę jestem umówiony z jednym gościem na oględziny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 proste alusy, jakieś 5 grubych szprych ułatwiaja utrzymanie ich w czystości, łatwiej je wymyć niż stalówki, a błoto jak już inni napisali - nie wybiera.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Tylko nie ulegajmy iluzji, że alusy jest łatwo doczyścić: nawet w prostych pięcioszprychowych błoto potrafi przykleić się od wewnątrz tak (a Słomczyńskie błoto w tym celuje), że bez zdjęcia kół ani rusz... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joozwa Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Tylko nie ulegajmy iluzji, że alusy jest łatwo doczyścić: nawet w prostych pięcioszprychowych błoto potrafi przykleić się od wewnątrz tak (a Słomczyńskie błoto w tym celuje), że bez zdjęcia kół ani rusz... . Napewno łatwiej doczyścić alusy niż te zakamary w stalowych orginałach. Ktoś pomyślał żeby wyglądały ładnie ale... na tym był koniec myślenia. Może w japonii nie ma błota??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Tylko nie ulegajmy iluzji, że alusy jest łatwo doczyścić: nawet w prostych pięcioszprychowych błoto potrafi przykleić się od wewnątrz tak (a Słomczyńskie błoto w tym celuje), że bez zdjęcia kół ani rusz... . jak ktoś nie rozróżnia błota od pierońskiej gliny, łatwo wpada w uogólnienia.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekEm Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 a ja chciałem na zimę wymienić na blaszane to mam spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joozwa Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 a ja chciałem na zimę wymienić na blaszane to mam spokój Nie, nie rezygnuj z tej idei, sprzedam Ci tanio moje blaszaki pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 moga być i blaszaki, codziennie rano zamiast gimnastyki zdejmiesz sobie komplet kółek, poskrobiesz patyczkiem i założysz na auto.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlb Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Mam fabryczne alufelgi - jak się błoto przyklei to też trochę czuć te drgania. Parę kilometrów szybszej jazdy (zwłaszcza w deszczu) praktycznie usuwa problem - wówczas same się czyszczą. Oczywiście nie usuwa to problemu od strony estetyki - po wyschnięciu dalej są brudne jak czort. Ale to taki urok, a nawet forkowi ten brud pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamer Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Mam fabryczne alufelgi - jak się błoto przyklei to też trochę czuć te drgania. Parę kilometrów szybszej jazdy (zwłaszcza w deszczu) praktycznie usuwa problem - wówczas same się czyszczą. tylko mało to zdrowe dla układu kierowniczego.... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joozwa Opublikowano 21 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Mam fabryczne alufelgi Masz jakąś fotkę? Będzie na czym się wzorować żeby wybrać profil "samooczyszczający" :wink: tylko mało to zdrowe dla układu kierowniczego.... Napewno bardziej zdrowe kilka kilosów z drganiem niż kilkaset Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniut Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Jesli byłes w blotku to napewno jet tam tez duza kaluza,rozjezdij ja troche,pozniej na szose 140-cha i do myjni na karcher,sprawa zalatwiona. Dobrze jak 140 bedzie w deszczu ale nie zawsze trafisz z pogoda :wink: Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlb Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Mam fabryczne alufelgi Masz jakąś fotkę? Będzie na czym się wzorować żeby wybrać profil "samooczyszczający" :wink: Takie jak na tej fotce: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joozwa Opublikowano 1 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Orientuje się ktoś czy wejdą mi felgi 15 od imprezy z ET55 i jak to wpłynie na jazdę? Te co mam teraz mają ET 48 i nie mogę znaleźć żadnych 15 ALU z takim ET. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Jakbyś chciał przejść na 16-stki, to daj znać, mam do sprzedania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Warto zdjac felgi dobrze wymyc i napastowac teflonem. Bloto mniej sie czepia i latwiej plucze. lepiej sie czyszc za luminiowe felki bo maja mniej zakamarkow. Pare kilometrow po polskim asfalcie jest skutaczne ale przy najblizszej okazji siegnac po karcher. Warto po blotku oplukac caly spodek a po wierzchu to jak kto lubi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się